Geen F1 meer op de VRT, wat nu?

Gestart door Niels_, 16 november 2010 - 00:51:41

« vorige - volgende »

Niels_

Vandaag heeft Sammy Neyrick in zijn blog laten weten dat de Formule 1 volgend jaar niet meer zal uitgezonden worden op de openbare omroep.

"Voila, het zit erop. Terwijl u dit leest wordt het nu al memorabele seizoen der superlatieven nog in een jaaroverzicht gegoten en daarna is het definitief (?) voorbij met de tv-verslaggeving van de F1 in zijn huidige vorm bij onze openbare omroep."

Ik heb trouwens in de krant gelezen dat Bernie Ecclestone het niet zou appreciëren dat Belgen (en allicht Nederlanders) naar de BBC kijken, omdat ze enkel betalen om uit te zenden in Groot-Brittannië. Nu vraag ik me dus af: lopen wij als Belgen nu het risico zonder F1 te zitten volgend jaar?

0634

Kunnen jullie geen BBC, RTL7 of RTL Duitsland ontvangen dan?

_Makke_

Tja, Herr Bernie mag op zijn kop gaan staan, dat is nu één van de voordelen aan de globalisatie.

T.Nuvolari

Ecclestone heeft met BBC niks te maken. Binnen Europa is het zo dat de staatszenders (BBC, VRT, NOS, RTBF, TVE, etc...), die lid zijn van één of andere Europese uitzend organisatie, vrij verkrijgbaar moeten zijn in heel Europa. Althans dat zou toch moeten. In België is dat ook effectief zo, de rest van Europa wat minder volgens mij. Ecclestone kan maar één ding doen, de F1 niet verkopen aan een staatszender binnen Europa. Ik heb in België nog nooit zonder F1 gezeten en er zijn heel wat jaren geweest dat er in België ook effectief geen enkele zender F1 wilde uitzenden.
Vroeger waren we al verplicht BBC, RTBF of Eurosport(in een heel ver verleden) te kijken tot Ka2(nu 2Be) op de proppen kwam en toen had je nog geen digitale TV of internet.

SDG

Citaat van: Jeroen op 16 november 2010 - 06:32:05
Kunnen jullie geen BBC, RTL7 of RTL Duitsland ontvangen dan?

BBC uiteraard wel. RTL Duitsland is slechts heel beperkt te ontvangen en de Nederlandse commerciële omroepen hebben geen uitzendvergunning in Vlaanderen (net zoals omgekeerd Vlaamse commerciële omroepen niet ontvangen kunnen worden in Nederland).

Gerard

Jammer jongens, ik weet niet hoe de verslaggeving is in Belgie,maar voor de mensen die de Engelse taal niet zo goed beheersen,kan ik me voorstellen dat ze niet naar de BBC kijken!!
Ik kijk er het hele jaar al naar, en ik zou niet eens meer terug willen naar RTL GP...

Enzo

BBC was het ook voor mij, totdat ik analog omzette naar digitaal... >:(

SDG

Citaat van: Gerard op 16 november 2010 - 09:04:40
Jammer jongens, ik weet niet hoe de verslaggeving is in Belgie,maar voor de mensen die de Engelse taal niet zo goed beheersen,kan ik me voorstellen dat ze niet naar de BBC kijken!!
Ik kijk er het hele jaar al naar, en ik zou niet eens meer terug willen naar RTL GP...

De faciliteiten en de connecties die de BBC heeft zijn dan ook ongeëvenaard. Zie jij Sammy Neyrick of Olav Mol samen met cameraman al eventjes in de McLaren-pitbox binnenwandelen tijdens een Grote Prijs?

T.Nuvolari

Citaat van: Enzo op 16 november 2010 - 09:24:54
BBC was het ook voor mij, totdat ik analog omzette naar digitaal... >:(


Zit BBC niet tussen jou digitale zenders?

Gerard

Citaat van: SDG op 16 november 2010 - 09:36:56
Citaat van: Gerard op 16 november 2010 - 09:04:40
Jammer jongens, ik weet niet hoe de verslaggeving is in Belgie,maar voor de mensen die de Engelse taal niet zo goed beheersen,kan ik me voorstellen dat ze niet naar de BBC kijken!!
Ik kijk er het hele jaar al naar, en ik zou niet eens meer terug willen naar RTL GP...


De faciliteiten en de connecties die de BBC heeft zijn dan ook ongeëvenaard. Zie jij Sammy Neyrick of Olav Mol samen met cameraman al eventjes in de McLaren-pitbox binnenwandelen tijdens een Grote Prijs?

Nee, dat zie ik niet gebeuren, sterker nog.. Olav Mol is niet eens op het circuit te vinden maar is wegbezuinigd naar een kantoortje in Hilversum alwar hij verslag doet...

Enzo

Citaat van: T.Nuvolari op 16 november 2010 - 10:30:45
Citaat van: Enzo op 16 november 2010 - 09:24:54
BBC was het ook voor mij, totdat ik analog omzette naar digitaal... >:(


Zit BBC niet tussen jou digitale zenders?

In nederland is BBC niet digitaal te ontvangen, in Belgie wel dan?

T.Nuvolari

BBC 1, 2, World en Entertainment sowieso, BBC 3 en 4 mits een abonnement.

Kootje

Voor en nabeschouwingen kijk ik altijd op de BBC.
De race zelf volg ik via RTL want ondanks de vele miskleunen vind ik Mol gewoon top.
Tijdens de reclames schakelde ik altijd naar VRT maar dat zal komend seizoen dan de BBC worden.

marlboro

Tis ongelofelijk; men zend wel heel vele zaken uit op sporza/één die echt op geene zak trekken en dan gaan ze de f1 gaan afschaffen.
Vergeet niet dat de vrt geld krijgt van de overheid; met andere woorden; met vlaams belastingsgeld, mijn belastingsgeld dus.


Ik heb frankrijk en bbc om f1 te kijken.
Bende kinders

T.Nuvolari

#14
Ik wist niet dat het Vlaamse belastinggeld enkel uit jou portefeuille kwam. Je vergeet dat er 6 miljoen mensen betalen voor de VRT en dat er maar om bij de 150.000 naar de F1 kijken. Ik kan goed begrijpen dat ze dan ook besparen op een geldverslindend iets als F1 en hun prioriteiten ergens anders leggen. De F1 is niet het enige waar ze op gaan besparen, heel wat andere dingen worden eveneens afgevoerd. Minder Tennis, minder wielrennen, minder voetbal, etc...

Iedereen betaald wel iets waar hij tegen is via de belastingen waarschijnlijk. Het is spijtig dat we niet in een land wonen uit de derde wereld, daar zouden we ons niet moeten druk maken over die al luxeproblemen.