Beste Man 2010?

Gestart door JimmySPA, 14 november 2010 - 16:50:10

« vorige - volgende »

Wie was de beste coureur van 2010?

Alonso
2 (7.7%)
Vettel
10 (38.5%)
Webber
3 (11.5%)
Hamilton
5 (19.2%)
Button
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
3 (11.5%)
Kubica
2 (7.7%)
Schumacher
0 (0%)
Kobayashi
1 (3.8%)
Sutil
0 (0%)
Barrichello
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Liuzzi
0 (0%)
iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 20

Kootje

Ik kan me in deze lijst echt totasal niet vinden.
Ook zijn redeneringen kan ik het niet mee eens zijn.
Hamilton en Vettel worden 2 en 3 vanwege hun fouten maar Alonso word 1 ondanks.
Ik ben eigenlijk van mening dat de beste coureurs van het jaar niet de coureurs zijn die uiteindelijk de top 4 bezetten.
Deze jongens hebben te veel fouten gemaakt maar reden in de beste auto's en dat is de reden dat ze top 4 zijn.
Daarom ziet mijn top 6 er zo uit : 1 Rosberg     ( reed Schumi zoek ,maakte geen fouten en scoorde in 'n matige Mercedes toch enkele podia )
                                                     2 Kubica        ( foutloos seizoen ,haalde het maximum uit de Renault en ook 'n aantal podia )
                                                     3 Kobayashi  ( haalde mensen in op plaatsen waar dat niet kon en maakte daarbij weinig grote fouten )
                                                     4 Alonso        ( reed 'n mooie inhaalrace en is dankzij 'n teamfout geen WK )
                                                     5 Vettel         ( werd moeizaam WK na 'n aantal domme fouten maar was gewoonweg de snelste man en hield uiteindelijk het hoofd koel )
                                                     6 Hamilton     ( haalde getuige Button meer uit de McLaren dan er in zeat maar maakte op cruciale momenten grote fouten )
Mijn top 3 ziet er zo uit omdat ik denk dat deze jongens in 'n top 3 auto beter hadden gepresteerd dan mijn nrs 4 t/m 6.

marlboro

Citaat van: Kootje op 23 november 2010 - 15:56:54
Ik kan me in deze lijst echt totasal niet vinden.
Ook zijn redeneringen kan ik het niet mee eens zijn.
Hamilton en Vettel worden 2 en 3 vanwege hun fouten maar Alonso word 1 ondanks.
Ik ben eigenlijk van mening dat de beste coureurs van het jaar niet de coureurs zijn die uiteindelijk de top 4 bezetten.
Deze jongens hebben te veel fouten gemaakt maar reden in de beste auto's en dat is de reden dat ze top 4 zijn.
Daarom ziet mijn top 6 er zo uit : 1 Rosberg     ( reed Schumi zoek ,maakte geen fouten en scoorde in 'n matige Mercedes toch enkele podia )
                                                     2 Kubica        ( foutloos seizoen ,haalde het maximum uit de Renault en ook 'n aantal podia )
                                                     3 Kobayashi  ( haalde mensen in op plaatsen waar dat niet kon en maakte daarbij weinig grote fouten )
                                                     4 Alonso        ( reed 'n mooie inhaalrace en is dankzij 'n teamfout geen WK )
                                                     5 Vettel         ( werd moeizaam WK na 'n aantal domme fouten maar was gewoonweg de snelste man en hield uiteindelijk het hoofd koel )
                                                     6 Hamilton     ( haalde getuige Button meer uit de McLaren dan er in zeat maar maakte op cruciale momenten grote fouten )
Mijn top 3 ziet er zo uit omdat ik denk dat deze jongens in 'n top 3 auto beter hadden gepresteerd dan mijn nrs 4 t/m 6.


Dat weet je niet he, de druk is veel hoger bij een groot team en als je voor de titel meedoet.
Bende kinders

Folkert

Citaat van: marlboro op 23 november 2010 - 18:00:27
Citaat van: Kootje op 23 november 2010 - 15:56:54
Ik kan me in deze lijst echt totasal niet vinden.
Ook zijn redeneringen kan ik het niet mee eens zijn.
Hamilton en Vettel worden 2 en 3 vanwege hun fouten maar Alonso word 1 ondanks.
Ik ben eigenlijk van mening dat de beste coureurs van het jaar niet de coureurs zijn die uiteindelijk de top 4 bezetten.
Deze jongens hebben te veel fouten gemaakt maar reden in de beste auto's en dat is de reden dat ze top 4 zijn.
Daarom ziet mijn top 6 er zo uit : 1 Rosberg     ( reed Schumi zoek ,maakte geen fouten en scoorde in 'n matige Mercedes toch enkele podia )
                                                     2 Kubica        ( foutloos seizoen ,haalde het maximum uit de Renault en ook 'n aantal podia )
                                                     3 Kobayashi  ( haalde mensen in op plaatsen waar dat niet kon en maakte daarbij weinig grote fouten )
                                                     4 Alonso        ( reed 'n mooie inhaalrace en is dankzij 'n teamfout geen WK )
                                                     5 Vettel         ( werd moeizaam WK na 'n aantal domme fouten maar was gewoonweg de snelste man en hield uiteindelijk het hoofd koel )
                                                     6 Hamilton     ( haalde getuige Button meer uit de McLaren dan er in zeat maar maakte op cruciale momenten grote fouten )
Mijn top 3 ziet er zo uit omdat ik denk dat deze jongens in 'n top 3 auto beter hadden gepresteerd dan mijn nrs 4 t/m 6.


Dat weet je niet he, de druk is veel hoger bij een groot team en als je voor de titel meedoet.
Denk dat de meeste rijders wel goed onder druk kunnen rijden. En Kubica en Rosberg hebben ook zeker druk. Allemaal giswerk inderdaad.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

@ Marlboro ,dat weet ik inderdaad niet.
Maar wat ik wel weet is dat Vettel , Alonso , Webber en Hamilton teveel fouten hebben gemaakt om BESTE coureur van 2010 te zijn.
Wil ik niet mee zeggen dat ze niet goed zijn ,maar dit jaar vond ik andere coureurs het gezien hun materieel beter doen.

Forza F1

Ik zat lang te twijfelen tussen Vettel en Hamilton. Vettel 10 x pole is heel chique, maar de Red Bull waarin ie reed was ook wel vrij onaantastbaar dit seizoen....
Beide heren hebben fouten gemaakt: Hamilton in Monza, Vettel in Spa, beiden ook nog eens in botsing met Webber (Singapore & Turkije).

Uiteindelijk heb ik voor Hamilton gekozen omdat hij toch wel veel meer de vechtersmentaliteit heeft... Ik herinner me dat ik enorm genoten heb van al z'n inhaalmanoeuvres... was prachtig om zien ! Om die reden vind ik dat hij de beste van 2010 is, ook al ben ik blij dat Vettel kampioen geworden is  :)

Folkert

Citaat van: Forza Ferrari op 01 december 2010 - 18:33:34
Ik zat lang te twijfelen tussen Vettel en Hamilton. Vettel 10 x pole is heel chique, maar de Red Bull waarin ie reed was ook wel vrij onaantastbaar dit seizoen....
Beide heren hebben fouten gemaakt: Hamilton in Monza, Vettel in Spa, beiden ook nog eens in botsing met Webber (Singapore & Turkije).

Uiteindelijk heb ik voor Hamilton gekozen omdat hij toch wel veel meer de vechtersmentaliteit heeft... Ik herinner me dat ik enorm genoten heb van al z'n inhaalmanoeuvres... was prachtig om zien ! Om die reden vind ik dat hij de beste van 2010 is, ook al ben ik blij dat Vettel kampioen geworden is  :)
Vettel heeft inderdaad veel pech gehad, maar de auto was zo superieur dat zijn fouten harder aan kwamen. Hij was de snelste, maar ook in mijn ogen niet de beste.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

DC op nu.nl over Fernando Alonso als dé man op de grid:

Citaat
Het seizoen van de Ferrari-coureur wordt vooral gekenmerkt door zijn fantastische comeback in de titelstrijd. "Het was ongelooflijk", zegt Coulthard daarover. "Na zijn veertiende plaats in Silverstone zei Fernando dat hij kampioen zou worden."

"Op dat moment stond hij iets van veertig punten achter. Het leek belachelijk om dat te stellen. Toch speelde hij het nog bijna klaar."

"McLaren en Red Bull moeten zo nu en dan angstig zijn geweest voor wat Ferrari nog uit de hoge hoed kon toveren. Na die zege in Hockenheim wist iedereen dat ze nog niet uitgeschakeld waren."

Benchmark

Coulthard roemt de kwaliteiten van de Spanjaard en ziet hem als dé te kloppen man op de startgrid. "Alonso is een soort van benchmark. Hij won de titel dan niet, maar hij is een beetje wat Schumacher was in zijn gloriedagen. Een referentiepunt voor een coureur om te kijken hoe goed je mee kan komen. Fernando is nu die persoon."

"Ik denk dat Vettel of Hamilton of wie dan ook geen moeite heeft om dat toe te geven. Zij weten dat hij zijn titels won op het moment dat Michael nog op de toppen van zijn kunnen was. Daarmee heeft hij enorm veel respect afgedwongen. "

Teamorders

Een van de weinige kritiekpunten op Alonso in 2010 is de manier waarop hij de zege in de Grand Prix van Duitsland in zijn schoot geworpen kreeg. Zijn teammaat Felipe Massa, die vanaf de eerste bocht de leiding in handen had, moest op last van de teamleiding plaatsmaken voor Ferrari's eerste coureur.

Coulthard had weinig moeite met het veelbesproken moment. "Fernando maakt zich totaal geen zorgen om zijn teamgenoot. Dat is een essentieel ingrediënt om succesvol te zijn. Bovendien was Felipe ook alleen in die race, mede dankzij een goede start , Alonso te snel af. Fernando is duidelijk een maatje te groot voor Massa."


T.Nuvolari

Ik kan me trouwens helemaal vinden in Jeroens top 10.

T.Nuvolari

Verdient Webber nu geen puntje meer?  ::)

Van HLN.be:
http://www.hln.be/hln/nl/954/Formule-1/article/detail/1192093/2010/12/06/Mark-Webber-reed-laatste-GP-s-met-schouderbreuk.dhtml

CitaatMark Webber heeft in zijn boek 'Up Front: a season to remember' een opvallende bekentenis gedaan. De Australische F1-piloot van Red Bull reed de laatste vier races met een schouderbreuk(je). Mogelijk heeft hij daardoor de wereldtitel verspeeld, al wil Webber dat niet luidop gezegd hebben.

Na de Grote Prijs van Singapore, de op vier na laatste manche van het seizoen, ging Webber mountainbiken. Een vriend van Webber kwam ten val, waarna de Australiër hem niet meer kon ontwijken. Daarbij liep hij een minieme breuk in de schouder op. Omdat die zo diep in het gewricht zat, was een behandeling onmogelijk.

Cortisonen
Voor de Grote Prijzen van Japan (2e) en Zuid-Korea (uitgevallen) kreeg Webber injecties met cortisonen om de pijn te neutraliseren. Maar ook in Brazilië (2e) en Abu Dhabi (8e) kon hij niet 110 procent zijn kansen verdedigen. Slechts twee personen hadden weet van het incident: zijn personal coach Roger Cleary en FIA-dokter Gary Hartstein.

Webber, die erg lang op de wereldtitel leek af te stevenen, werd finaal derde in het eindklassement, achter wereldkampioen Sebastian Vettel en Fernando Alonso. Toch wil de Red Bull-piloot de schouderblessure niet als excuus inroepen. Eind 2008 liep Webber ook al breuken op na een tochtje met de mountainbike. (dea)

Gerard

Hieruit kunnen we concluderen dat Mark beter kan racen in de auto dan op zijn fiets....

Wel stoer overigens om dit nu pas te zeggen, hij had het ook makkelijk als excuus kunnen gebruiken in de laatste races van het seizoen!!

0634

Nee, geen puntje meer. Het is niet te zeggen hoe het anders was gelopen, ik weet alleen hoe het nu is gegaan.

T.Nuvolari

Het was ook maar om te zwanzen hoor.  ;)

Enzo


Folkert

zwanzen: lullen, ouwehoeren, geinen, onzin praten :P noem maar op. Was iig niet serieus  :P
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Ik dacht even de interculturele communicatie op deze website wat te bevorderen.  ;)