Beste Man 2010?

Gestart door JimmySPA, 14 november 2010 - 16:50:10

« vorige - volgende »

Wie was de beste coureur van 2010?

Alonso
2 (7.7%)
Vettel
10 (38.5%)
Webber
3 (11.5%)
Hamilton
5 (19.2%)
Button
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Rosberg
3 (11.5%)
Kubica
2 (7.7%)
Schumacher
0 (0%)
Kobayashi
1 (3.8%)
Sutil
0 (0%)
Barrichello
0 (0%)
Petrov
0 (0%)
Hulkenberg
0 (0%)
Liuzzi
0 (0%)
iemand anders
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 20

sebastian

Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 11:51:46
Citaat van: sebastian op 15 november 2010 - 11:47:18
Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 11:04:54
Vettel heeft dit jaar super sterk gereden, af gewisseld met wat domme foutjes. Zijn arrogantie vond ik pure zwakte, heeft de titel wel verdiend gewonnen, maar toch wel met een emmer geluk op het end. Ik vraag me af als de rollen waren om gedraaid vorige race, dat Vettel voor stond op Webber, of ze dan ook Webber eigen kansen zouden geven.
Had dit jaar de beste wagen, maar denk dat hij volgend jaar stuk strakker rijd.

Maar toch ga ik voor Hamilton. Kende 2 races met domme pech waar iemand hem  uit de baan tikte en 1 keer zelfs daardoor uitviel. Had wel dankzij de pech van RBRs nog kans maar reed sterker over het jaar heen in mijn ogen.
hoezo is Vettel arrogant dan?? dat is puur jouw waarneming. Dat vinden mensen ook van Hamilton en waarschijnlijk wel van iedere bekende sporter/persoon.
Zijn reactie na het Turkije incident. Of hij gelijk heeft of niet, dat doet er ff niet toe. Hoe hij daar reageerde was te arrogant. Zoiets zag ik Hamilton niet doen nadat Webber hem voor de 2de keer van de baan reed.
dat zeg ik, dat is puur jouw waarneming. sommigen zullen dat zien als arrogantie al snap ik niet zo goed waarom. Heb je Hamilton zn reactie op Massa gehoord in de kwalificatie? dat zou je ook uit kunnen leggen als arrogant. Iemand in de weg rijden en dan zeggen dat hij jou van de baan wil rammen? en zo kan ik nog wel paar voorbeelden noemen over hamilton. Maar om nou te zeggen dat ie arrogant is?? zelfverzekerdheid (wat je nodig hebt als F1 coureur) en arrogantie liggen wel erg vlak bij elkaar.
Maar goed, Vettel arrogant noemen vind ik echt belachelijk.

T.Nuvolari

Heb eens alle "Man van de race" polls nagekeken en alle stemmen bij mekaar opgeteld. Abu Dhabi is misschien nog niet volledig.
Geeft volgende stand (als ik alles goed geteld heb hé.)

1. Hamilton (72 stemmen)
2. Alonso (47 stemmen)
3. Vettel (39 stemmen)
4. Button (34 stemmen)
     Webber (34 stemmen)
6. Kobayashi (23 stemmen)
7. Schumacher (17 stemmen)
8. Massa (15 stemmen)
     Kubica (15 stemmen)
10.Petrov (10 stemmen)
11.Rosberg (4 stemmen)
12.Sutil (3 stemmen)
     Alguersuari (3 stemmen)
     Barrichello (3 stemmen)
13.Liuzzi (2 stemmen)
     Hulkenberg (2 stemmen)

2 stemmen voor "Iemand anders" kon ik niet thuisbrengen.

Faits divers:
Alonso kreeg in 13 races minstens 1 stem, Hamilton in 10 en Button en Schumacher in 8.
Kubica kreeg maar in 2 races stemmen (hij rijdt dus echt wel onopvallend rond.)
Rosberg kreeg 4 keer 1 punt.
Hamilton kreeg het meeste stemmen na een race, namelijk 16. Kobayashi eens 13 en Vettel 12.

Gerard

Zo... T.Nuvolari
Niets te doen? ;)

Leuk om te zien dat als je alles zo bij elkaar optelt, dat we dan bij Lewis uit zouden moeten komen,maar dat de mening na het seizoen toch anders is....

T.Nuvolari

Citaat van: Gerard op 15 november 2010 - 13:28:20
Zo... T.Nuvolari
Niets te doen? ;)

Soms verveeld een mens zich wat tijdens de lunch hé. ;)

Folkert

Citaat van: sebastian op 15 november 2010 - 12:00:30
Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 11:51:46
Citaat van: sebastian op 15 november 2010 - 11:47:18
Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 11:04:54
Vettel heeft dit jaar super sterk gereden, af gewisseld met wat domme foutjes. Zijn arrogantie vond ik pure zwakte, heeft de titel wel verdiend gewonnen, maar toch wel met een emmer geluk op het end. Ik vraag me af als de rollen waren om gedraaid vorige race, dat Vettel voor stond op Webber, of ze dan ook Webber eigen kansen zouden geven.
Had dit jaar de beste wagen, maar denk dat hij volgend jaar stuk strakker rijd.

Maar toch ga ik voor Hamilton. Kende 2 races met domme pech waar iemand hem  uit de baan tikte en 1 keer zelfs daardoor uitviel. Had wel dankzij de pech van RBRs nog kans maar reed sterker over het jaar heen in mijn ogen.
hoezo is Vettel arrogant dan?? dat is puur jouw waarneming. Dat vinden mensen ook van Hamilton en waarschijnlijk wel van iedere bekende sporter/persoon.
Zijn reactie na het Turkije incident. Of hij gelijk heeft of niet, dat doet er ff niet toe. Hoe hij daar reageerde was te arrogant. Zoiets zag ik Hamilton niet doen nadat Webber hem voor de 2de keer van de baan reed.
dat zeg ik, dat is puur jouw waarneming. sommigen zullen dat zien als arrogantie al snap ik niet zo goed waarom. Heb je Hamilton zn reactie op Massa gehoord in de kwalificatie? dat zou je ook uit kunnen leggen als arrogant. Iemand in de weg rijden en dan zeggen dat hij jou van de baan wil rammen? en zo kan ik nog wel paar voorbeelden noemen over hamilton. Maar om nou te zeggen dat ie arrogant is?? zelfverzekerdheid (wat je nodig hebt als F1 coureur) en arrogantie liggen wel erg vlak bij elkaar.
Maar goed, Vettel arrogant noemen vind ik echt belachelijk.
Als het zo dicht bij elkaar ligt(arrogantie en zelfverzekerdheid) Waarom vind je het dan belachelijk?

En er is een verschil om te zeggen dat jij gevoel hebt dat iemand je van de baan probeert te rijden en je teamgenoot voor gek uitmaken als het eerder race ongeval is dan Webbers fout.

Ook 1 van de redenen waarom ik Vettel ook niet de man van het jaar vind. Bij zijn foutjes waren vaak andere betrokken geweest. Webber, Button en nog iemand in belgie, ben ff de naam kwijt. Zelfde als Webber. Hamilton heeft ook fouten gemaakt, maar heeft niemand zijn race gekost. Ok, Monza was close, maar verder geen incidenten gehad waar hij iemand de baan af tikte.

Button kan ik niet helemaal plaatsen als beste man van het seizoen. Reed zeker goed, maar mist gewoon snelheid. Ik vind het ook niet toevallig dat Button vorige race officieel al was uigeschakkelt voor prolongatie van zijn titel. Verwacht volgend jaar niks anders, tenzij hij aanvallender gaat rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

sebastian

Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 14:27:03
Citaat van: sebastian op 15 november 2010 - 12:00:30
Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 11:51:46
Citaat van: sebastian op 15 november 2010 - 11:47:18
Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 11:04:54
Vettel heeft dit jaar super sterk gereden, af gewisseld met wat domme foutjes. Zijn arrogantie vond ik pure zwakte, heeft de titel wel verdiend gewonnen, maar toch wel met een emmer geluk op het end. Ik vraag me af als de rollen waren om gedraaid vorige race, dat Vettel voor stond op Webber, of ze dan ook Webber eigen kansen zouden geven.
Had dit jaar de beste wagen, maar denk dat hij volgend jaar stuk strakker rijd.

Maar toch ga ik voor Hamilton. Kende 2 races met domme pech waar iemand hem  uit de baan tikte en 1 keer zelfs daardoor uitviel. Had wel dankzij de pech van RBRs nog kans maar reed sterker over het jaar heen in mijn ogen.
hoezo is Vettel arrogant dan?? dat is puur jouw waarneming. Dat vinden mensen ook van Hamilton en waarschijnlijk wel van iedere bekende sporter/persoon.
Zijn reactie na het Turkije incident. Of hij gelijk heeft of niet, dat doet er ff niet toe. Hoe hij daar reageerde was te arrogant. Zoiets zag ik Hamilton niet doen nadat Webber hem voor de 2de keer van de baan reed.
dat zeg ik, dat is puur jouw waarneming. sommigen zullen dat zien als arrogantie al snap ik niet zo goed waarom. Heb je Hamilton zn reactie op Massa gehoord in de kwalificatie? dat zou je ook uit kunnen leggen als arrogant. Iemand in de weg rijden en dan zeggen dat hij jou van de baan wil rammen? en zo kan ik nog wel paar voorbeelden noemen over hamilton. Maar om nou te zeggen dat ie arrogant is?? zelfverzekerdheid (wat je nodig hebt als F1 coureur) en arrogantie liggen wel erg vlak bij elkaar.
Maar goed, Vettel arrogant noemen vind ik echt belachelijk.
Als het zo dicht bij elkaar ligt(arrogantie en zelfverzekerdheid) Waarom vind je het dan belachelijk?

En er is een verschil om te zeggen dat jij gevoel hebt dat iemand je van de baan probeert te rijden en je teamgenoot voor gek uitmaken als het eerder race ongeval is dan Webbers fout.

Ook 1 van de redenen waarom ik Vettel ook niet de man van het jaar vind. Bij zijn foutjes waren vaak andere betrokken geweest. Webber, Button en nog iemand in belgie, ben ff de naam kwijt. Zelfde als Webber. Hamilton heeft ook fouten gemaakt, maar heeft niemand zijn race gekost. Ok, Monza was close, maar verder geen incidenten gehad waar hij iemand de baan af tikte.

Button kan ik niet helemaal plaatsen als beste man van het seizoen. Reed zeker goed, maar mist gewoon snelheid. Ik vind het ook niet toevallig dat Button vorige race officieel al was uigeschakkelt voor prolongatie van zijn titel. Verwacht volgend jaar niks anders, tenzij hij aanvallender gaat rijden.
nou, ik kon me op dat moment helemaal vinden in de reactie van Vettel, dat heeft weinig met arrogantie te maken. Dat van Alonso gisteren was wel ff andere categorie. Maar dat gebeurt ook in t heetst van de strijd. Vond m verder erg volwassen gisteren na afloop.
En tja, iedereen moet maar zn eigen afweging maken wat betreft de man van het jaar. Als jij mee wilt tellen dat Vettel Button er af rijdt, prima. Ik denk niet dat dat heel erg van belang is. Hamilton heeft ook wel het één en ander geraakt dit seizoen, dat hoort er nou eenmaal bij.

Hawthorn2

Voor mij is Christian Horner eigenlijk dé man van het jaar, samen met ontwerper Adrian Newey. 
Wat rijders betreft, gaat mijn voorkeur uit naar Mark Webber omdat hij dit jaar véél moois heeft laten zien óp de baan. Red Bull verdiende beide titels vind ik, dus ik ben al blij dat het nu Sebastian Vettel geworden is.   :)
Ferrari gunde ik de titel dit jaar écht niet, na de manier waarop de Kimi opzij geschoven hebben >:( en Felipe voor gek zetten eerder dit jaar.

Enzo

Weten jullie de weddenschap nog tussen Branson en Fernandez, de verliezer werd voor 1 dag steward voor de vliegmaatschappij van de ander... ;D
http://www.nusport.nl/opmerkelijk/2379363/branson-slachtoffer-van-eigen-bluf.html

Franky R.

Welkom op onze forum, Hawthorn2!
:)

Franky R.

Citaat van: Gerard op 15 november 2010 - 10:15:57
Klopt,maar op de een of andere manier is Kubica een rijder die niet echt opvalt... Was ook al zo bij BMW.. Hij rijdt eigelijk altijd goed,maar onopvallend... Kan het niet echt uitleggen...

Met Kubica is het zo, dat hij in de eerste paar ronden keihard naar voren stormt en en goede positie verwerft. Vervolgens blijft hij zitten waar hij zit. Mss. is dat het wel?

Kootje

Ik heb op Rosberg gestemd ,en wel omdat hij in 'n inferieure auto toch leuke dingen heeft laten zien.
Hij heeft zijn teamgenoot over het hele seizoen gezien vernederd en 'n aantal podiums gehaald.
Had hij in bv 'n Ferrari gezeten had hij zeker voor de titel meegedaan.
Nu is hij bij mij nooit Man of the race geweest maar over het complete seizoen wel de meest constante factor.

T.Nuvolari

Citaat van: frankypankyv8 op 15 november 2010 - 20:23:51
Citaat van: Gerard op 15 november 2010 - 10:15:57
Klopt,maar op de een of andere manier is Kubica een rijder die niet echt opvalt... Was ook al zo bij BMW.. Hij rijdt eigelijk altijd goed,maar onopvallend... Kan het niet echt uitleggen...

Met Kubica is het zo, dat hij in de eerste paar ronden keihard naar voren stormt en en goede positie verwerft. Vervolgens blijft hij zitten waar hij zit. Mss. is dat het wel?

Misschien omdat zijn wagen net niet goed genoeg is om Hamilton, Alonso, Button, Vettel en Webber in te halen.  ;)

Kootje

Laat dat misschien maar weg.  ;D
Hij hoort tot de beste rijders van het veld en haalt echt het maximale uit zijn auto.

Folkert

Citaat van: sebastian op 15 november 2010 - 16:06:38
Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 14:27:03
Citaat van: sebastian op 15 november 2010 - 12:00:30
Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 11:51:46
Citaat van: sebastian op 15 november 2010 - 11:47:18
Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 11:04:54
Vettel heeft dit jaar super sterk gereden, af gewisseld met wat domme foutjes. Zijn arrogantie vond ik pure zwakte, heeft de titel wel verdiend gewonnen, maar toch wel met een emmer geluk op het end. Ik vraag me af als de rollen waren om gedraaid vorige race, dat Vettel voor stond op Webber, of ze dan ook Webber eigen kansen zouden geven.
Had dit jaar de beste wagen, maar denk dat hij volgend jaar stuk strakker rijd.

Maar toch ga ik voor Hamilton. Kende 2 races met domme pech waar iemand hem  uit de baan tikte en 1 keer zelfs daardoor uitviel. Had wel dankzij de pech van RBRs nog kans maar reed sterker over het jaar heen in mijn ogen.
hoezo is Vettel arrogant dan?? dat is puur jouw waarneming. Dat vinden mensen ook van Hamilton en waarschijnlijk wel van iedere bekende sporter/persoon.
Zijn reactie na het Turkije incident. Of hij gelijk heeft of niet, dat doet er ff niet toe. Hoe hij daar reageerde was te arrogant. Zoiets zag ik Hamilton niet doen nadat Webber hem voor de 2de keer van de baan reed.
dat zeg ik, dat is puur jouw waarneming. sommigen zullen dat zien als arrogantie al snap ik niet zo goed waarom. Heb je Hamilton zn reactie op Massa gehoord in de kwalificatie? dat zou je ook uit kunnen leggen als arrogant. Iemand in de weg rijden en dan zeggen dat hij jou van de baan wil rammen? en zo kan ik nog wel paar voorbeelden noemen over hamilton. Maar om nou te zeggen dat ie arrogant is?? zelfverzekerdheid (wat je nodig hebt als F1 coureur) en arrogantie liggen wel erg vlak bij elkaar.
Maar goed, Vettel arrogant noemen vind ik echt belachelijk.
Als het zo dicht bij elkaar ligt(arrogantie en zelfverzekerdheid) Waarom vind je het dan belachelijk?

En er is een verschil om te zeggen dat jij gevoel hebt dat iemand je van de baan probeert te rijden en je teamgenoot voor gek uitmaken als het eerder race ongeval is dan Webbers fout.

Ook 1 van de redenen waarom ik Vettel ook niet de man van het jaar vind. Bij zijn foutjes waren vaak andere betrokken geweest. Webber, Button en nog iemand in belgie, ben ff de naam kwijt. Zelfde als Webber. Hamilton heeft ook fouten gemaakt, maar heeft niemand zijn race gekost. Ok, Monza was close, maar verder geen incidenten gehad waar hij iemand de baan af tikte.

Button kan ik niet helemaal plaatsen als beste man van het seizoen. Reed zeker goed, maar mist gewoon snelheid. Ik vind het ook niet toevallig dat Button vorige race officieel al was uigeschakkelt voor prolongatie van zijn titel. Verwacht volgend jaar niks anders, tenzij hij aanvallender gaat rijden.
nou, ik kon me op dat moment helemaal vinden in de reactie van Vettel, dat heeft weinig met arrogantie te maken. Dat van Alonso gisteren was wel ff andere categorie. Maar dat gebeurt ook in t heetst van de strijd. Vond m verder erg volwassen gisteren na afloop.
En tja, iedereen moet maar zn eigen afweging maken wat betreft de man van het jaar. Als jij mee wilt tellen dat Vettel Button er af rijdt, prima. Ik denk niet dat dat heel erg van belang is. Hamilton heeft ook wel het één en ander geraakt dit seizoen, dat hoort er nou eenmaal bij.
Tuurlijk is dat een andere categorie, want Vettel is jou favoriet dus daar mag het? En is het niet arrogant?
Trotse vader van Rosalie(L)

marlboro

Citaat van: Kootje op 16 november 2010 - 11:34:40
Ik heb op Rosberg gestemd ,en wel omdat hij in 'n inferieure auto toch leuke dingen heeft laten zien.
Hij heeft zijn teamgenoot over het hele seizoen gezien vernederd en 'n aantal podiums gehaald.
Had hij in bv 'n Ferrari gezeten had hij zeker voor de titel meegedaan.
Nu is hij bij mij nooit Man of the race geweest maar over het complete seizoen wel de meest constante factor.

We gaan volgend seizoen zien of rosberg z'n teamgenoot nog eens op zo'n manier kan verslaan, dan ben ik de 1ste die chapeau zal zeggen, rosberg heeft trouwens ook geen 3j stilgelegen, is veel jonger ook enz...
Bende kinders