Grand Prix Yas Marina, Abu Dhabi

Gestart door Enzo, 08 november 2010 - 21:57:56

« vorige - volgende »

Niels_

Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 14:33:23
Trouwens, wat ik me afvraag: is het zoveel arroganter van Alonso dat hij Petrov de vinger geeft, dan Vettel die Webber uitmaakt voor gek?

Beide vind ik vorm van ongepaste arrogantie.

Dat is natuurlijk ook de eerste ontgoocheling, het was 1 bocht na de finish denk ik en als je dan net beseft dat je eigenlijk een hele race hebt liggen klooien... Tja, wel begrijpelijk, maar beetje kinderachtig. Alonso zelf zal nu ook wel beseffen dat hij in de fout ging.

robbert

Citaat van: sebastian op 16 november 2010 - 00:11:44
het ligt echt niet alleen aan de circuits! waarom zou dat aan Tilke liggen?? natuurlijk missen die banen historie etc, maar om nou te zeggen dat Tilke de grootste schuldige is aan het gebrek aan inhaalactie's vind ik wel wat kortzichtig
hij maakt altijd circuits waar je niet kan inhalen, hij staat daar bekend voor

sebastian

Citaat van: robbert op 16 november 2010 - 07:14:26
Citaat van: sebastian op 16 november 2010 - 00:11:44
het ligt echt niet alleen aan de circuits! waarom zou dat aan Tilke liggen?? natuurlijk missen die banen historie etc, maar om nou te zeggen dat Tilke de grootste schuldige is aan het gebrek aan inhaalactie's vind ik wel wat kortzichtig
hij maakt altijd circuits waar je niet kan inhalen, hij staat daar bekend voor
precies, dat bedoel ik nou, dat is wel heel kortzichtig. wordt er op de traditionele circuits meer ingehaald?? silverstone, monaco, spa, hungaroring, suzuka?? dat die Tilke banen wat missen, ben ik het wel mee eens, maar dat er weinig ingehaald wordt is niet zijn schuld. China werd dit jaar bv wel veel ingehaald, Maleisië kan het ook prima, Turkije ook.. Abu Dabi vooralsnog niet, maar met een paar lange rechte stukken met op het eind een langzame bocht zou dat toch mogelijk moeten zijn

T.Nuvolari

Citaat van: sebastian op 16 november 2010 - 10:02:19
Citaat van: robbert op 16 november 2010 - 07:14:26
Citaat van: sebastian op 16 november 2010 - 00:11:44
het ligt echt niet alleen aan de circuits! waarom zou dat aan Tilke liggen?? natuurlijk missen die banen historie etc, maar om nou te zeggen dat Tilke de grootste schuldige is aan het gebrek aan inhaalactie's vind ik wel wat kortzichtig
hij maakt altijd circuits waar je niet kan inhalen, hij staat daar bekend voor
precies, dat bedoel ik nou, dat is wel heel kortzichtig. wordt er op de traditionele circuits meer ingehaald?? silverstone, monaco, spa, hungaroring, suzuka?? dat die Tilke banen wat missen, ben ik het wel mee eens, maar dat er weinig ingehaald wordt is niet zijn schuld. China werd dit jaar bv wel veel ingehaald, Maleisië kan het ook prima, Turkije ook.. Abu Dabi vooralsnog niet, maar met een paar lange rechte stukken met op het eind een langzame bocht zou dat toch mogelijk moeten zijn

Abu Dhabi heeft toch 2 lange rechte stukken, ze worden vooraf gegaan door een bocht waarin je het verschil niet kan maken maar kom.

sebastian

Citaat van: T.Nuvolari op 16 november 2010 - 10:26:15
Citaat van: sebastian op 16 november 2010 - 10:02:19
Citaat van: robbert op 16 november 2010 - 07:14:26
Citaat van: sebastian op 16 november 2010 - 00:11:44
het ligt echt niet alleen aan de circuits! waarom zou dat aan Tilke liggen?? natuurlijk missen die banen historie etc, maar om nou te zeggen dat Tilke de grootste schuldige is aan het gebrek aan inhaalactie's vind ik wel wat kortzichtig
hij maakt altijd circuits waar je niet kan inhalen, hij staat daar bekend voor
precies, dat bedoel ik nou, dat is wel heel kortzichtig. wordt er op de traditionele circuits meer ingehaald?? silverstone, monaco, spa, hungaroring, suzuka?? dat die Tilke banen wat missen, ben ik het wel mee eens, maar dat er weinig ingehaald wordt is niet zijn schuld. China werd dit jaar bv wel veel ingehaald, Maleisië kan het ook prima, Turkije ook.. Abu Dabi vooralsnog niet, maar met een paar lange rechte stukken met op het eind een langzame bocht zou dat toch mogelijk moeten zijn

Abu Dhabi heeft toch 2 lange rechte stukken, ze worden vooraf gegaan door een bocht waarin je het verschil niet kan maken maar kom.
nee, dat klopt, maar da's ook niet persé nodig. maar als de auto's allemaal even hard lopen en dr is geen slipstream voordeel, dan schiet het idd niet op.

Kootje

Als je naar de lay-out van alle Tilke circuits kijkt zie je dat er op elke baan minimaal 1 en meestal 2 extreem lange rechte stukken zijn.
Op al zijn banen worden deze voorgegaan EN beeindigd met langzame bochten ,wat inhalen moet versimpelen.
In het verleden hebben we ook mooie gevechten gezien op Maleisie ,China ,Singapore en Turkije. (alleen Valencia is 'n mislukking)
Ook dit jaar heb ik in Korea en Abu Dhabi weer 'n aantal leuke gevechten gezien.
In de praktijk is er echter meer nodig dan 'n recht stuk om 'n succesvolle actie te plaatsen.
Je zal over 'n minstens net zo'n snelle auto moeten beschikken en de nodige dosis lef hanteren.
Aan dat laatste ontbrak het Hamilton en Alonso deze race omdat ze natuurlijk wel wat te verliezen hadden.
Coureurs die niets of minder te verliezen hadden zag je wel acties maken.
Mee eens de Tilke Dromes missen racehistorie ,maar zijn over het geheel genomen best mooie banen te noemen.

rafael25

@Kootje

Trots op McLaren dit jaar gaven ze echt alles wat dit seizoen en gaf nooit op, ondanks dat de upgrades niet nakomen van hun purposes.Like Icthyes zei ze nodig hebben om de MP4-26 een auto die je in staat bent te vinden om een goede set-up op, omdat de MP4-25 was zeer hard en de auto was erg stijf als well.They ook nodig om te beginnen de proppen komen met ideeën en innovaties die de neerwaartse kracht vergroot in een auto niet door dingen zoals de F-Duct dat was een briljante innovatie though.They 've kregen hun werk, uitgehouwen in de Pirelli test deze week (hoop Gary Paffett en Oliver Turvey doen een beroep kraken niet alleen de leaderboards, maar vooral het ontwikkelen van volgend jaar auto en het analyseren van de gegevens) alsmede voorseizoen tests in februari-maart 2011. Echt hopen en verwachten McLaren een veel sterkere team.BRING worden op 2011 :)

Kootje

Citaat van: rafael25 op 16 november 2010 - 14:46:25
@Kootje

Trots op McLaren dit jaar gaven ze echt alles wat dit seizoen en gaf nooit op, ondanks dat de upgrades niet nakomen van hun purposes.Like Icthyes zei ze nodig hebben om de MP4-26 een auto die je in staat bent te vinden om een goede set-up op, omdat de MP4-25 was zeer hard en de auto was erg stijf als well.They ook nodig om te beginnen de proppen komen met ideeën en innovaties die de neerwaartse kracht vergroot in een auto niet door dingen zoals de F-Duct dat was een briljante innovatie though.They 've kregen hun werk, uitgehouwen in de Pirelli test deze week (hoop Gary Paffett en Oliver Turvey doen een beroep kraken niet alleen de leaderboards, maar vooral het ontwikkelen van volgend jaar auto en het analyseren van de gegevens) alsmede voorseizoen tests in februari-maart 2011. Echt hopen en verwachten McLaren een veel sterkere team.BRING worden op 2011 :)
Ik ben het helemaal met je eens.  :)

Maar waarom is dit stukje aan mij gericht ?  :o
Heb ik ergens iets negatiefs over McLaren geroepen ?  ::)

:-\

0634

Citaat van: Kootje op 16 november 2010 - 12:54:14
Als je naar de lay-out van alle Tilke circuits kijkt zie je dat er op elke baan minimaal 1 en meestal 2 extreem lange rechte stukken zijn.
Op al zijn banen worden deze voorgegaan EN beeindigd met langzame bochten ,wat inhalen moet versimpelen.
In het verleden hebben we ook mooie gevechten gezien op Maleisie ,China ,Singapore en Turkije. (alleen Valencia is 'n mislukking)
Ook dit jaar heb ik in Korea en Abu Dhabi weer 'n aantal leuke gevechten gezien.
In de praktijk is er echter meer nodig dan 'n recht stuk om 'n succesvolle actie te plaatsen.
Je zal over 'n minstens net zo'n snelle auto moeten beschikken en de nodige dosis lef hanteren.
Aan dat laatste ontbrak het Hamilton en Alonso deze race omdat ze natuurlijk wel wat te verliezen hadden.
Coureurs die niets of minder te verliezen hadden zag je wel acties maken.
Zo simpel is het niet. De Renaults liepen gewoon harder en dan lukt inhalen echt niet. Alonso en Hamilton hadden de laatste 10 ronden echt niets meer te verliezen, Hamilton sowieso niet, maar dan lukt het nog steeds niet hoor. Het cricuit is ongeschikt, zoals wel meer, de auto's zijn ongeschikt, en de opponent liep gewoon harder. Dan houdt het echt op.

Kootje

Vandaar dat ik ook zei :Er is wel meer voor nodig dan alleen rechte stukken.
Hamilton had natuurlijk zijn bandenprobleem na meerdere malen iets te hebben geprobeerd.
Maar Alonso heb ik nmaar 1 poging zien wagen ,daarna gaf hij 't eigenlijk al op.
Vraag me overigens ook af of Alonso wel zoveel sneller was.

JimmySPA

Alonso was mss wel sneller, maar hij reed er veel te lang achter. Je gaat andere lijnen proberen. Dus je banden worden zwaarder belast, waardoor het nog moeilijker wordt. Ik had verwacht dat Alonso nog wel een do or die zou proberen. Iig had ik dat zeker geprobeerd. Ook opmerkelijk niks maar van de white line actie van Kubica gehoord???

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

Citaat van: Kootje op 16 november 2010 - 18:51:55
Vandaar dat ik ook zei :Er is wel meer voor nodig dan alleen rechte stukken.
Hamilton had natuurlijk zijn bandenprobleem na meerdere malen iets te hebben geprobeerd.
Maar Alonso heb ik nmaar 1 poging zien wagen ,daarna gaf hij 't eigenlijk al op.
Vraag me overigens ook af of Alonso wel zoveel sneller was.
Hij was flink sneller. Op het bochtige deel liep hij er zo naar toe. Maar op het deel waar je kan inhalen, het rechte stuk, was hij juist langzamer. Welke lijn hij ook nam. Hij was totaal machteloos.

Kootje

Als hij dan echt zoveel sneller was ,waarom dan maar één echte poging wagen ?  ???
Ik bedoel ,Kubica kon er wel inhalen ,zelfs 2x buitenom.  ::)
Alonso heeft op Monaco laten zien dat hij -mits hij véél sneller is- goed in kan halen.  :)
Waarom lukt het hem hier dan niet ?  :o

Enzo

Het zal een combinatie zijn van factoren:

-Petrov was goed aan het verdedigen
-Op het bochtige gedeelte(waar Alonso wel sneller was) van de baan is het erg moeilijk in halen
-De renault haalde een hogere topsnelheid
-Alonso wilde niet het risico lopen te crashen
-Geen grip?

Als het ook maar enigzins mogelijk was geweest had hij het echt wel geprobeerd. We hebben het wel over Alonso tijdens de beslissende kampioenschapsrace... ;)

Kootje

Vandaar ook mijn eerdere opmerking : Ikvraag me af of Alonso wel zoveel sneller was ?
Je geeft het al aan door te zeggen : de Renault had 'n hogere topsnelheid.

Het heeft dus niet zoveel met de circuit karakteristiek te maken ,waarvan beweerd word dat je er niet kunt inhalen ,maar alles met de rijder en z'n auto.
Kubica bewees dat inhalen wel degelijk mogelijk was.
Oke je moet wel over 'n snellere (topsnelheid) auto beschikken en de nodige dosis lef tentoon spreiden.
Maar deze 2 factoren heb je zelf in de hand.