Grand Prix Yas Marina, Abu Dhabi

Gestart door Enzo, 08 november 2010 - 21:57:56

« vorige - volgende »

sebastian

Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 11:49:35
Citaat van: marlboro op 14 november 2010 - 16:13:50
Citaat van: Makke op 14 november 2010 - 16:12:34
Citaat van: marlboro op 14 november 2010 - 16:10:03
Citaat van: Makke op 14 november 2010 - 16:05:39
Citaat van: marlboro op 14 november 2010 - 15:58:33
Citaat van: Makke op 14 november 2010 - 15:55:27
Wel wel, dat had ik niet verwacht. Achteraf bekeken was hun tactiek de beste die er was. Jammer genoeg had dat niets met fairplay te maken, maar met de nummer1 status van Vettel. Maar bon. Vettel heeft enkele fouten gemaakt (zie incident met Webber en zijn uitleg achteraf), maar ik gun het hem zoveel meer dan Alonso. Het liefst van al zag ik daar natuurlijk Hamilton, maar die was eigenlijk al uitgeteld.

Alonso toonde weer dat hij een groot racer is, maar een klein man. Die uitval naar Petrov was te belachelijk voor woorden.

Bon, proficiat aan Red Bull én Brigdestone. Button schonk ze een mooi afscheid, 39 (!) ronden op de zachte band. Hallow!

Groot racer die met een betere wagen petrov niet voorbij geraakte? Kubica das een ander verhaal maar petrov niet voorbij kunnen gaan?
Al weet ik wel het circuit niet bepaald schitterend is om in te halen maar zelfs op het rechte stuk geraakt alonso er niet eens voorbij wat wel wat raar is want die ferrari is toch wel beter dna die renault.

Soit; mijn jaar is goed, vettel schitterend.

Ja, Alonso is een groot racer. Daar kan niet over gediscussieerd worden. Petrov deed het gewoon goed, Alonso had geen kans om hem te passeren, net als Hamilton bij Kubica.


jaja, weet ik wel dat alonso een steengoeie is maar daar heb ik het niet over, vandaag was deze niet goed genoeg want petrov is zo goed niet als kubica he.


Wat heeft dat er nu mee te maken? Dus omdat Kubica beter is, kan Petrov geen goeie race rijden? Niemand, maar dan ook niemand was voorbij Petrov geraakt.

Jawel; vettel is er eentje die petrov voorbij zou zijn gegaan.
Allemaal speculatie, Vettel was daar misschien wel voorbij geraakt, maar puur alleen omdat die RBR veel sneller is. En zelfs dan was het nog maar de vraag. Hamilton had ook moeite met Kubica. Vettel is goed, maar hij is ook maar mens.
die reactie zou je ook goed als antwoord op je eigen opmerkingen kunnen plaatsen. puur speculatie en net zo onwaarschijnlijk. laat anderen dat dan ook gewoon doen.

_Makke_

#241
Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 11:49:35
Citaat van: marlboro op 14 november 2010 - 16:13:50
Jawel; vettel is er eentje die petrov voorbij zou zijn gegaan.
Allemaal speculatie, Vettel was daar misschien wel voorbij geraakt, maar puur alleen omdat die RBR veel sneller is. En zelfs dan was het nog maar de vraag. Hamilton had ook moeite met Kubica. Vettel is goed, maar hij is ook maar mens.

Tuurlijk kan hij dat niet weten. Hij lult maar wat raak. De kans is héél klein dat Vettel er wel voorbij geraakte. De Red Bull is maar een fractie sneller dan de Ferrari, als je dan ziet dat Alonso helemaal geen kans had, dan is de kans heel groot dat ook Vettel wel in het zand gebeten had. Zeker als je weet dat ook de McLaren duidelijk sneller was dan de Renault.

Folkert

Citaat van: sebastian op 15 november 2010 - 12:06:08
Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 11:49:35
Citaat van: marlboro op 14 november 2010 - 16:13:50
Citaat van: Makke op 14 november 2010 - 16:12:34
Citaat van: marlboro op 14 november 2010 - 16:10:03
Citaat van: Makke op 14 november 2010 - 16:05:39
Citaat van: marlboro op 14 november 2010 - 15:58:33
Citaat van: Makke op 14 november 2010 - 15:55:27
Wel wel, dat had ik niet verwacht. Achteraf bekeken was hun tactiek de beste die er was. Jammer genoeg had dat niets met fairplay te maken, maar met de nummer1 status van Vettel. Maar bon. Vettel heeft enkele fouten gemaakt (zie incident met Webber en zijn uitleg achteraf), maar ik gun het hem zoveel meer dan Alonso. Het liefst van al zag ik daar natuurlijk Hamilton, maar die was eigenlijk al uitgeteld.

Alonso toonde weer dat hij een groot racer is, maar een klein man. Die uitval naar Petrov was te belachelijk voor woorden.

Bon, proficiat aan Red Bull én Brigdestone. Button schonk ze een mooi afscheid, 39 (!) ronden op de zachte band. Hallow!

Groot racer die met een betere wagen petrov niet voorbij geraakte? Kubica das een ander verhaal maar petrov niet voorbij kunnen gaan?
Al weet ik wel het circuit niet bepaald schitterend is om in te halen maar zelfs op het rechte stuk geraakt alonso er niet eens voorbij wat wel wat raar is want die ferrari is toch wel beter dna die renault.

Soit; mijn jaar is goed, vettel schitterend.

Ja, Alonso is een groot racer. Daar kan niet over gediscussieerd worden. Petrov deed het gewoon goed, Alonso had geen kans om hem te passeren, net als Hamilton bij Kubica.


jaja, weet ik wel dat alonso een steengoeie is maar daar heb ik het niet over, vandaag was deze niet goed genoeg want petrov is zo goed niet als kubica he.


Wat heeft dat er nu mee te maken? Dus omdat Kubica beter is, kan Petrov geen goeie race rijden? Niemand, maar dan ook niemand was voorbij Petrov geraakt.

Jawel; vettel is er eentje die petrov voorbij zou zijn gegaan.
Allemaal speculatie, Vettel was daar misschien wel voorbij geraakt, maar puur alleen omdat die RBR veel sneller is. En zelfs dan was het nog maar de vraag. Hamilton had ook moeite met Kubica. Vettel is goed, maar hij is ook maar mens.
die reactie zou je ook goed als antwoord op je eigen opmerkingen kunnen plaatsen. puur speculatie en net zo onwaarschijnlijk. laat anderen dat dan ook gewoon doen.
Waar speculeer ik dan? Ik zeg juist dat alles wat onwaarschijnlijk was geweest en dat het nog maar de vraag was of iets wel of niet gebeurde.
Trotse vader van Rosalie(L)

sebastian

Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 12:22:58
Citaat van: sebastian op 15 november 2010 - 12:06:08
Citaat van: Burorri op 15 november 2010 - 11:49:35
Citaat van: marlboro op 14 november 2010 - 16:13:50
Citaat van: Makke op 14 november 2010 - 16:12:34
Citaat van: marlboro op 14 november 2010 - 16:10:03
Citaat van: Makke op 14 november 2010 - 16:05:39
Citaat van: marlboro op 14 november 2010 - 15:58:33
Citaat van: Makke op 14 november 2010 - 15:55:27
Wel wel, dat had ik niet verwacht. Achteraf bekeken was hun tactiek de beste die er was. Jammer genoeg had dat niets met fairplay te maken, maar met de nummer1 status van Vettel. Maar bon. Vettel heeft enkele fouten gemaakt (zie incident met Webber en zijn uitleg achteraf), maar ik gun het hem zoveel meer dan Alonso. Het liefst van al zag ik daar natuurlijk Hamilton, maar die was eigenlijk al uitgeteld.

Alonso toonde weer dat hij een groot racer is, maar een klein man. Die uitval naar Petrov was te belachelijk voor woorden.

Bon, proficiat aan Red Bull én Brigdestone. Button schonk ze een mooi afscheid, 39 (!) ronden op de zachte band. Hallow!

Groot racer die met een betere wagen petrov niet voorbij geraakte? Kubica das een ander verhaal maar petrov niet voorbij kunnen gaan?
Al weet ik wel het circuit niet bepaald schitterend is om in te halen maar zelfs op het rechte stuk geraakt alonso er niet eens voorbij wat wel wat raar is want die ferrari is toch wel beter dna die renault.

Soit; mijn jaar is goed, vettel schitterend.

Ja, Alonso is een groot racer. Daar kan niet over gediscussieerd worden. Petrov deed het gewoon goed, Alonso had geen kans om hem te passeren, net als Hamilton bij Kubica.


jaja, weet ik wel dat alonso een steengoeie is maar daar heb ik het niet over, vandaag was deze niet goed genoeg want petrov is zo goed niet als kubica he.


Wat heeft dat er nu mee te maken? Dus omdat Kubica beter is, kan Petrov geen goeie race rijden? Niemand, maar dan ook niemand was voorbij Petrov geraakt.

Jawel; vettel is er eentje die petrov voorbij zou zijn gegaan.
Allemaal speculatie, Vettel was daar misschien wel voorbij geraakt, maar puur alleen omdat die RBR veel sneller is. En zelfs dan was het nog maar de vraag. Hamilton had ook moeite met Kubica. Vettel is goed, maar hij is ook maar mens.
die reactie zou je ook goed als antwoord op je eigen opmerkingen kunnen plaatsen. puur speculatie en net zo onwaarschijnlijk. laat anderen dat dan ook gewoon doen.
Waar speculeer ik dan? Ik zeg juist dat alles wat onwaarschijnlijk was geweest en dat het nog maar de vraag was of iets wel of niet gebeurde.
in een ander topic bv, over dat hamilton misschien nog wel had kunnen winnen, zoals je wel vaker over Hamilton roept dat er veel meer in had gezeten 'als dit en als dat'

Gerard

Italiaanse minister wil dat Luca di Montezemolo opstapt
Fernando Alonso liep zondag in Abu Dhabi de wereldtitel mis en die klap is in Italië hard aangekomen. Minister Roberto Calderoli eist dat Ferrari-topman Luca di Montezemolo zijn biezen pakt.
Weg
"Hij is schuldig eraan dat wij ons als Ferrari-fans moeten schamen. Hij moet zo snel mogelijk weg uit Maranello, zodat hij Ferrari niet verder kan schaden", aldus de woedende Calderoli.


bron: rtlgp

;D ;D

robbert

hamilton en alonso konden niet inhalen omdat het een tilke circuit was, dus een circuit waar je niet kunt inhalen >:(

Folkert

#246
Citaat van: Gerard op 15 november 2010 - 12:34:11
Italiaanse minister wil dat Luca di Montezemolo opstapt
Fernando Alonso liep zondag in Abu Dhabi de wereldtitel mis en die klap is in Italië hard aangekomen. Minister Roberto Calderoli eist dat Ferrari-topman Luca di Montezemolo zijn biezen pakt.
Weg
"Hij is schuldig eraan dat wij ons als Ferrari-fans moeten schamen. Hij moet zo snel mogelijk weg uit Maranello, zodat hij Ferrari niet verder kan schaden", aldus de woedende Calderoli.


bron: rtlgp

;D ;D
Als dat waar is, bewijst dat te meer hoe zielig sommige mensen kunnen zijn. Volgens mij heeft Luca al heel lang geen directe invloed meer in beslissingen tijdens de race.

Citaat van: marlboro op 14 november 2010 - 16:13:50




Jawel; vettel is er eentje die petrov voorbij zou zijn gegaan.

[/quote]
in een ander topic bv, over dat hamilton misschien nog wel had kunnen winnen, zoals je wel vaker over Hamilton roept dat er veel meer in had gezeten 'als dit en als dat'
[/quote]
Ja dus? Ik zeg toch misschien? Ik stel helemaal nergens dat het ook zo zou zijn geweest. Ik denk dat hij op zijn minst een kans had gemaakt. En ja als dit als dat. Maar ik presenteer het nergens, maar dan ook nergens als een feit.

Malboro prestenteerd het in mijn ogen als een feit, dat Vettel er wel voor bij was geraakt.



Trouwens, wat ik me afvraag: is het zoveel arroganter van Alonso dat hij Petrov de vinger geeft, dan Vettel die Webber uitmaakt voor gek?

Beide vind ik vorm van ongepaste arrogantie.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Vettel is een mindere inhaler dan Hamilton en Alonso. Dus het lijkt mij sterk dat Vettel er wel langs was gegaan.

Bridelance

Citaat van: Jeroen op 15 november 2010 - 17:30:12
Vettel is een mindere inhaler dan Hamilton en Alonso. Dus het lijkt mij sterk dat Vettel er wel langs was gegaan.

Zou ik niet direct durven zeggen. Als je een wagen hebt die niet de snelste is (qua topsnelheid dan) en als je weet dat de meeste en beste inhaalposities meestal na een lang recht stuk liggen, is inhalen eigenlijk ook niet zo gemakkelijk.
Natuurlijk is het wel een feit dat Hamilton en Alonso toch meer durven riskeren om iemand voorbij te geraken.

offtopic: ik merk net dat ik hier nog niet veel heb gepost ondanks het feit dat ik hier meer dan dagelijks een kijkje neem. Misschien moet ik daar eens snel verandering in brengen :P

0634

Citaat van: Bridelance op 15 november 2010 - 19:13:03
Citaat van: Jeroen op 15 november 2010 - 17:30:12
Vettel is een mindere inhaler dan Hamilton en Alonso. Dus het lijkt mij sterk dat Vettel er wel langs was gegaan.

Zou ik niet direct durven zeggen. Als je een wagen hebt die niet de snelste is (qua topsnelheid dan) en als je weet dat de meeste en beste inhaalposities meestal na een lang recht stuk liggen, is inhalen eigenlijk ook niet zo gemakkelijk.
Natuurlijk is het wel een feit dat Hamilton en Alonso toch meer durven riskeren om iemand voorbij te geraken.

offtopic: ik merk net dat ik hier nog niet veel heb gepost ondanks het feit dat ik hier meer dan dagelijks een kijkje neem. Misschien moet ik daar eens snel verandering in brengen :P
Moet je zeker doen, want dit is een hele leuke site ;). En je bent natuurlijk meer dan welkom.

En je hebt ook wel gelijk, de RBR is niet de makkelijkste wagen om mee in te halen. In ieder geval was dat dit jaar niet zo. Maar dat maakt het des te onlogischer dat Vettel wel even zou hebben ingehaald.

Enzo

Citaat van: Bridelance op 15 november 2010 - 19:13:03
offtopic: ik merk net dat ik hier nog niet veel heb gepost ondanks het feit dat ik hier meer dan dagelijks een kijkje neem. Misschien moet ik daar eens snel verandering in brengen :P
[/quote]

Lijkt me een goed plan, welkom!  8)

Franky R.

Citaat van: Bridelance op 15 november 2010 - 19:13:03

Zou ik niet direct durven zeggen. Als je een wagen hebt die niet de snelste is (qua topsnelheid dan) en als je weet dat de meeste en beste inhaalposities meestal na een lang recht stuk liggen, is inhalen eigenlijk ook niet zo gemakkelijk.
Natuurlijk is het wel een feit dat Hamilton en Alonso toch meer durven riskeren om iemand voorbij te geraken.


Ten eerste, welkom (ik heb je hier niet eerder gezien)!
Ten tweede, tja...het is nogal een open deur! Natuurlijk moet jouw auto aanzienlijk veel sneller zijn, om de auto voor je in te halen. Tenzij je niet al te veel te verliezen hebt, zie ook Kobayashi op Suzuka 2010.

Gerard

#252
Je hebt het gezien gisteren met Alonso en Petro, en Hamilton en Kubica...
Normaal gesproken zou Alonso geen enkele moeite hebben met  Petrov..en toegegeven, Kubica is een betere coureur dan Petrov,maar dit circuit leent zich toch niet om in te halen

Ook Lewis kwam niet eens ook maar 11x naast Kubica,laat staan ervoorbij...
Tuurlijk is het wel een aantal keren gelukt bij een aantal coureurs,maar er stond voor Alonso en Hamilton veel op het spel...
Lewis heeft zich al een paar keer verslikt bij inhaalpogingen en stond toen met lege handen.. Nu is hij tweede en heeft McLaren de tweede plek in het constructeurs kampioenschap veilig gesteld...

Op een circuit als Spa of Monza zou Alonso denk ik wèl voorbij gegaan zijn aan Petrov (en misschien ook wel aan Rosberg)

Majah, op zo'n Tilke baantje is dat lastig

Hoewel iedereen het helemaal gweldig vindt (iedereen binnen de F1) kan ik er maar niet overuit dat we meer en meer op deze circuits racen...

robbert

daar geef ik u 100% gelijk in. Want dat is het grote bewijs dat zulke circuits niet thuishoren in de f1 en zeker niet als finalerace. Wanneer gaan de ogen van den bernie eens opengaan????

sebastian

het ligt echt niet alleen aan de circuits! waarom zou dat aan Tilke liggen?? natuurlijk missen die banen historie etc, maar om nou te zeggen dat Tilke de grootste schuldige is aan het gebrek aan inhaalactie's vind ik wel wat kortzichtig