Grand Prix Yas Marina, Abu Dhabi

Gestart door Enzo, 08 november 2010 - 21:57:56

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Gerard op 09 november 2010 - 00:01:39
Dit wordt de kraker van het jaar!!!
Alles hangt af van wat Alonso en de Red Bulls doen...
We kunnen alle scenario's uit de kast halen,maar uiteindelijk kun je het niet voorspellen!

Ik hoop voor Webber dat hij de titel pakt, hij is toch de enige die nu een laatste kans heeft op de titlel, ; Als het dit jaar niet gebeurt, zal het niet meer gebeuren...

Vettel komt nog wel, en Alonso krijgt ook nog wel een kans in de komende jaren...

Teamorders blijven uit, dus het kan zomaar zijn dat Red Bull weer een 1-2 pakt,maar dat Alonso er alsnog met de titel vandoo gaat
(Als Vettel wint)
Gaan ze dat laten gebeuren in Milton Keynes??
:-\
Ik zeg:
Nog 5 dagen en de lichten gaan weer op groen!!! :D ;)

Ik zeg het je; De kans dat het een anti-climax wordt is veel groter...Wat zou ik een anti-climax vinden?

- Vettel wint met Webber op P2 en Alonso die niets anders doet dan rond kuieren op P3.

- Webber wint, Vettel staat op P2 en Alonso op P3, maar Vettel blaast weer een een motor op.

- Alonso die in de 1e bocht zijn auto stuk rijdt en daarna kansloos is.

Kijk, ik heb het liefst Hamilton als WK. Maar die McLaren is gewoon TE traag! Daarom ga ik voor Webber (realistisch gezien), omdat hij zoveel gedonder over zich heen heeft gekregen vanuit zijn eigen team!!! Tevens zou het een goede les in nederigheid zijn voor Vettel!

Eenzelfde les, die Lauda aan Prost leerde in 1984: "Je kunt wel sneller zijn, maar ik pak de punten".

Kootje

Citaat van: frankypankyv8 op 09 november 2010 - 20:02:18
Citaat van: Gerard op 09 november 2010 - 00:01:39
- Vettel wint met Webber op P2 en Alonso die niets anders doet dan rond kuieren op P3.

- Webber wint, Vettel staat op P2 en Alonso op P3, maar Vettel blaast weer een een motor op.

- Alonso die in de 1e bocht zijn auto stuk rijdt en daarna kansloos is.
Anti climax 1:
Dat Alonso romdkuiert op P3 zie ik niet gebeuren ,hij zal nooit het risico nemen dat Vettel in de laatste bocht plaatsmaakt en zo Webber de overwinning schenkt.
Daarom zal bij deze volgorde Alonso de aanval zoeken. (of hij ook bij machte is ,is 'n ander verhaal)
Hierin zie ik dus geen anti climax ,tenzij Vettel idd niet plaatsmaakt.   ::)

Anti climax 2 :
Een geplofte motor voor Vettel zou idd niet zo leuk zijn.
Zeker niet omdat bij die stand Alonso met maar 1 punt Webber verslaat en niet met de in mijn optiek nodige 8 punten.
Dit zou een smet op zijn titel zijn en dus idd een anti climax.   :-[

Anti climax 3 :
Mocht dat scenario zich voltrekken ,verwacht ik juist de mooiste race.
Webber en Vettel zullen elkaar dan tot aan 't gaatje bestrijden om de titel binnen te halen.
Dit kan dan ook nog weleens fout aflopen waardoor Hamilton de titel binnensleept. (mits hij P1 word)
Hier zie ik alleen 'n anti climax in als RBR expres de stop van Webber verkloot ,om zo hun geliefde Vettel de titel te schenken.   :o
 
Maar dat is dan weer mijn mening.  ;)

meatball

1 Hamilton
2 Massa
3 Button
4 Vettel
5 Webber
6 Alonso
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Kootje

Citaat van: meatball op 10 november 2010 - 10:23:16
1 Hamilton
2 Massa
3 Button
4 Vettel
5 Webber
6 Alonso
Mooie uitslag  :) ,hoop echter niet dat dat 'm word.  :(
Alonso kampioen ?  Liever niet !  :P En zeker miet met máár 6 punten voorsprong.
Hij verdient het natuurlijk wel ,net als Vettel en Webber ,maar ik vind dat toch 'n grote smet op de titel.  :'(
Nee ,als hij 't dan toch moet worden ,dan aub met 8 punten of meer verschil op de nr.2 !

Ik zou graag het volgende scenario zien : 
Start : Vettel schiet de op pole gestarte Webber voorbij  ,Webber Alonso en Hamilton volgen.  :-\
Ronde 43 : Alonso zet de aanval in op Webber en probeert hem in bocht 11 uit te remmen.  :)
Webber geeft niet toe ,laat hem staan en beide rijders geven elkaar tot in bocht 16 geen duimbreed toe.  8)
Dan volgt de onvermijdelijke crash na 'n spin van Webber in diezelfde bocht 16 , Hamilton schuift door naar 2.  :D
Ronde 51 : Vettels motor begeeft het weer eens  :'( ,nadat hij teveel heeft gepusht om 'n gat met Webber en Alonso te slaan ,Hamilton word de raceleider en de nieuwe wereldkampioen.  ;D

Het zal wel niet gebeuren ,maar ik ken er hier nog 'n paar die met me mee duimen.  ;)

meatball

Ik hoop wel dat Alonso met maar 6 punten verschil wk wordt anders heeft Massa een overwinning voor niets weg geschonken.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Kootje

Citaat van: meatball op 10 november 2010 - 11:00:13
Ik hoop wel dat Alonso met maar 6 punten verschil wk wordt anders heeft Massa een overwinning voor niets weg geschonken.
Zo kan je 't ook zien.  ;)
Maar toch........Nee ,blijft 'n smet.  :'(

T.Nuvolari

#21
Het is toch al lang duidelijk dat ze bij Ferrari de juiste keuze gemaakt hebben toen. Massa kan dit jaar niet echt mee vooraan. Hoe groot het bedrog ook moge zijn, als Alonso kampioen wordt komende zondag hebben ze in Duitsland altijd de juiste keuze gemaakt. Je kan het een smet noemen, aan de andere kant hebben ze een duidelijke keuze gemaakt en draaien ze daar tenminste niet rond de pot zoals bij enkele andere teams.

Mijn prognose

1.Webber
2.Vettel
3.Alonso

Hetzelfde beeld als in Brazilië. Vettel rijdt lang aan de leiding met daarachter een goed volgende Webber, Alonso iets verderop. Op 15 ronden van het einde krijgt Vettel "plots" één of ander probleem of "moet" hij overschakelen in fuel saving mode. Webber kan er vervolgens gemakkelijk voorbij. Een ronde of 2 later is het euvel echter opgelost en kan Vettel Alonso makkelijk afhouden. Boerenbedrog, maar iedereen is content. Onderzoek door de FIA kan teamorders noch bevestigen of uitsluiten. Red Bull krijgt een voorwaardelijke straf maar geen boete.

Kootje

#22
Citaat van: T.Nuvolari op 10 november 2010 - 11:38:39
Het is toch al lang duidelijk dat ze bij Ferrari de juiste keuze gemaakt hebben toen. Massa kan dit jaar niet echt mee vooraan. Hoe groot het bedrog ook moge zijn, als Alonso kampioen wordt komende zondag hebben ze in Duitsland altijd de juiste keuze gemaakt. Je kan het een smet noemen, aan de andere kant hebben ze een duidelijke keuze gemaakt en draaien ze daar tenminste niet rond de pot zoals bij enkele andere teams.

1.Webber
2.Vettel
3.Alonso

Hetzelfde beeld als in Brazilië. Vettel rijdt lang aan de leiding met daarachter een goed volgende Webber, Alonso iets verderop. Op 15 ronden van het einde krijgt Vettel "plots" één of ander probleem of "moet" hij overschakelen in fuel saving mode. Webber kan er vervolgens gemakkelijk voorbij. Een ronde of 2 later is het euvel echter opgelost en kan Vettel Alonso makkelijk afhouden. Boerenbedrog, maar iedereen is content. Onderzoek door de FIA kan teamorders noch bevestigen of uitsluiten. Red Bull krijgt een voorwaardelijke straf maar geen boete.
1: Je kan ook stellen dat ,omdat Ferrari zo onsportief (mijn mening) is geweest om in Duitsland teamorders uit te vaardigen ,ze nu de andere teams dwingen dit ook te doen.
Zonder Ferrari's teamorder had de stand er nl zo uitgezien  Alonso 239 ,Webber 238 ,Vettel 231.
In dat geval hoeven ze er bij Red Bull niet over na te denken.

2: Als je voorbeeld van Vettels motorprobleem 'n teamorder was ,waarom duurde dit probleem dan meerdere ronden ?
Ik geef toe ,het zag er verdacht uit ,maar dit probleem heb ik ook bij andere teams weleens gezien zonder dat daar door de teamgenoot voordeel uit werd gehaald.
Soms pakte dit zelfs nadelig uit omdat ook de concurentie er voorbij kwam ,maar dat terzijde.
Dit voorbeeld was trouwens niet in Brazilie maar volgens mij in Italie ,daar ben ik echter ook niet 100% zeker van.
Het was echter 100% zeker niet in Brazilie.  ;)

T.Nuvolari

#23
Je volgt blijkbaar niet goed. Fietsje kopen ;)

Het gaat over wat er in Abu Dhabi gaat gebeuren, ik zal het er voor alle duidleijkheid bijzetten. :D

sebastian

Citaat van: T.Nuvolari op 10 november 2010 - 11:38:39
Het is toch al lang duidelijk dat ze bij Ferrari de juiste keuze gemaakt hebben toen. Massa kan dit jaar niet echt mee vooraan. Hoe groot het bedrog ook moge zijn, als Alonso kampioen wordt komende zondag hebben ze in Duitsland altijd de juiste keuze gemaakt. Je kan het een smet noemen, aan de andere kant hebben ze een duidelijke keuze gemaakt en draaien ze daar tenminste niet rond de pot zoals bij enkele andere teams.

1.Webber
2.Vettel
3.Alonso

Hetzelfde beeld als in Brazilië. Vettel rijdt lang aan de leiding met daarachter een goed volgende Webber, Alonso iets verderop. Op 15 ronden van het einde krijgt Vettel "plots" één of ander probleem of "moet" hij overschakelen in fuel saving mode. Webber kan er vervolgens gemakkelijk voorbij. Een ronde of 2 later is het euvel echter opgelost en kan Vettel Alonso makkelijk afhouden. Boerenbedrog, maar iedereen is content. Onderzoek door de FIA kan teamorders noch bevestigen of uitsluiten. Red Bull krijgt een voorwaardelijke straf maar geen boete.
helemaal mee eens. Achteraf een hele goede keuze van Ferrari, al vond ik het op dat moment ook belachelijk. Een smet op de titel is zwaar overdreven, veel mensen zullen het nog wel in hun achterhoofd houden, maar een titel voor Alonso zou verder gewoon meer dan verdiend zijn.
Wat Abu Dabi betreft; zou zo maar kunnen.

robbert

velen zijn in paniek,wat eigenlijk niet nodig is. Webber zal gewoon mogen winnen van redbull.

Kootje

Citaat van: T.Nuvolari op 10 november 2010 - 12:05:54
Je volgt blijkbaar niet goed. Fietsje kopen ;)

Het gaat over wat er in Abu Dhabi gaat gebeuren, ik zal het er voor alle duidleijkheid bijzetten. :D
Dan heb ik jeverkeerd begrepen ,gezien dit fictionele voorbeeld eerder in het seizoen (Italie dacht ik) heeft plaats gevonden.
Begrijp je mijn verwarring ?   ::)

Een fiets heb ik al   ;) dus laat maar ,maar waarom staat het er nog niet bij dan ?
Of moest je eerst nog 'n fiets stelen om te verkopen ?  ;D

Gerard

Ik hoop dat we een regenrace krijgen waarbij het hele veld door elkaar geschud wordt, bij de Qualy eigenlijk al

Dat b.v. Alosno,Webber en Vettel vanuit het middenveld starten!!

Het meest gun ik het Webber om WK te worden,puur omdat dit jaar (naar mijn mening) de laatste kans voor hem wordt om uberhaubt WK te worden..
Vettel komt nog wel,laat hem nog maar een jaartje "rijpen"...

Enzo

Citaat van: Gerard op 10 november 2010 - 16:28:15
Ik hoop dat we een regenrace krijgen waarbij het hele veld door elkaar geschud wordt, bij de Qualy eigenlijk al

Dat b.v. Alosno,Webber en Vettel vanuit het middenveld starten!!

Het meest gun ik het Webber om WK te worden,puur omdat dit jaar (naar mijn mening) de laatste kans voor hem wordt om uberhaubt WK te worden..
Vettel komt nog wel,laat hem nog maar een jaartje "rijpen"...

Regen kan je vergeten, 30 graden met een lekker zonnetje staat in het vooruitzicht!  8)

Folkert

Citaat van: Enzo op 10 november 2010 - 17:18:22
Citaat van: Gerard op 10 november 2010 - 16:28:15
Ik hoop dat we een regenrace krijgen waarbij het hele veld door elkaar geschud wordt, bij de Qualy eigenlijk al

Dat b.v. Alosno,Webber en Vettel vanuit het middenveld starten!!

Het meest gun ik het Webber om WK te worden,puur omdat dit jaar (naar mijn mening) de laatste kans voor hem wordt om uberhaubt WK te worden..
Vettel komt nog wel,laat hem nog maar een jaartje "rijpen"...

Regen kan je vergeten, 30 graden met een lekker zonnetje staat in het vooruitzicht!  8)

En het regent zonnenstralennnnn :D
Trotse vader van Rosalie(L)