Grand Prix Yas Marina, Abu Dhabi

Gestart door Enzo, 08 november 2010 - 21:57:56

« vorige - volgende »

Enzo



LAP RECORD: Vettel Red Bull   1:40.279

12 nov 2010     
10:00-11:30 Eerste vrije training
14:00-15:30 Tweede vrije training

13 nov 2010     
11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie

14 nov 2010     
14:00 Race

Rij mee onboard met Alonso:

Weersverwachting: http://www.weeronline.nl/Midden-Oosten/Verenigde-Arabische-Emiraten/Abu-Dhabi/3720138

Volgend weekend is het alweer zover, de laatste race van het formule 1 seizoen 2010. Zoals velen niet ontgaan zal zijn, is dit tevens de bepalende wedstrijd voor wat betreft de rijderstitel. We maken ons op voor een spannende seizoensfinale en gaan naar het Yas Marina Circuit in het emiraat Abu Dhabi.

Vorig jaar was het Vettel in zijn RedBull die er met de winst vandoor ging, gevolgd door  Mark Webber en Jenson Button. Deze dominant dubbel zege van RedBull bleek een voorzichtige voorbode op wat ons te wachten stond in het seizoen 2010.



Ook zeker noemenswaardig is de prestatie van nieuwkomer  Kamui Kobayashi in deze race, toen nog uitkomende voor Toyota. Na een flitsend debuut in Brazilie reed de Japanner opnieuw met het mes tussen de tanden en haalde Button  in op briljante wijze. Hij wist uiteindelijk de zesde plaats op te eisen en behaalde hiermee zijn eerste punten in de formule 1.

Button heeft op zijn beurt ook een eervolle vermelding verdiend, door in de staart van de wedstrijd het gevecht aan te gaan met Mark Webber die 2de lag. Er werd wiel-aan-wiel geknokt, maar Webber behield uiteindelijk zijn tweede plaats.

Hier de beelden:

Dit jaar zijn er officieel nog 4 titelkandidaten, al kan je met alle redelijkheid Hamilton's kansen niet echt groot meer noemen. Fernando Alonso zal het met de heren van RedBull moeten uitvechten.  De Spanjaard heeft de meeste WK-punten weten te verzamelen, maar Red Bull heeft de snellere auto.

Dit is de race waar alle remmen los gaan, de titelkandidaten zullen alles op alles moeten zetten om hun titelaspiraties te verzilveren.

Laten Vettel en Webber elkaar leven? Zal Alonso de snelheid hebben om aan te vallen? Kunnen Hamilton of Button nog een rol van betekenis spelen? Wie behaald de zesde plaats in het constructeurs kampioenschap, Williams of Force India? Wie pakt de titel? Wat doet het weer?

Hoe het zich gaat ontvouwen is nog even afwachten, maar in Abu Dhabi zal het kampioenschap beslist worden.

Veel plezier met de Grote Prijs van Abu Dhabi!  8)


gloudiesaurus

Er schijnt ook een pre-party te komen met bekende DJ's, o.a. pitbull en Ferry Corsten. En Ferrari World is open... het enige echter Ferrari pretpark.

Vorig jaar won Red Bull makkelijk maar dat was pas 1 race... denk dat het dit jaar allemaal wat moeizamer zou gaan. En dan nog, als Vettel/ Webber 1/2 wordt dan heeft Alonso aan een derde plek nog voldoende voor de titel. Alonso zit dus op rozen, zou je zeggen!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Enzo

De vraag zal zijn of Vettel in een kansloze positie, zijn grote beste vriend Webber voor gaat laten... ::)
Als Webber wint en Vettel pakt de tweede plek is Alonso het haasje, is het niet?


Gerard

#4
Dit wordt de kraker van het jaar!!!
Alles hangt af van wat Alonso en de Red Bulls doen...
We kunnen alle scenario's uit de kast halen,maar uiteindelijk kun je het niet voorspellen!

Ik hoop voor Webber dat hij de titel pakt, hij is toch de enige die nu een laatste kans heeft op de titlel, ; Als het dit jaar niet gebeurt, zal het niet meer gebeuren...

Vettel komt nog wel, en Alonso krijgt ook nog wel een kans in de komende jaren...

Teamorders blijven uit, dus het kan zomaar zijn dat Red Bull weer een 1-2 pakt,maar dat Alonso er alsnog met de titel vandoo gaat
(Als Vettel wint)
Gaan ze dat laten gebeuren in Milton Keynes??
:-\
Ik zeg:
Nog 5 dagen en de lichten gaan weer op groen!!! :D ;)

rafael25



Deze auto was geweldig!!!! meer douwforce, meer grip, geen overstuur wat een Pole,zeg  1:40.948 de rest waren 0.283. twee diente  te langzaam  ;D

Enzo

Als ik me niet vergis was Hamilton wel lichter(minder benzine) dan de Bull's.

0634


0634

Eigenlijk verwacht ik een race die bol staat van de spanning maar nooit echt mooi wordt. Echt een geweldige baan is het natuurlijk ook niet echt. Al is er wel een goede inhaalplek.

JimmySPA

Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 07:57:13
Eigenlijk verwacht ik een race die bol staat van de spanning maar nooit echt mooi wordt. Echt een geweldige baan is het natuurlijk ook niet echt. Al is er wel een goede inhaalplek.

Nou ik denk dat ik 100% in de race zit, en iedereen een spin gun die voor Alonso rijdt.

Dat Schumacher-gevoel heb ik weer, dat ik nergens meer naar kijk alleen nog maar naar de positie van Alonso. Geweldig!!!
Beloofd een leuke race te worden.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Kootje

Er zijn/worden in andere topics al vele scenario's besproken  :P ,dus dat ga ik hier niet doen.
Maar ik verwacht eigenlijk 'n saaie optocht die alleen de moeite van 't kijken waard is vanwege de titelstrijd.

Oke ,er zijn inhaalmogelijkheden ,bocht nr.8 en bocht nr.11 ,maar daar verwacht ik eigenlijk ook geen actie.
Jammer vooral dat bocht nr.5 en 6  'n 3e inhaalmogelijkheid verpesten.

Nee ,ik vind dit geen mooie baan ,en zeker niet om de seizoensfinale te huisvesten.

Maar ja.........wie ben ik nu helemaal ?  ;)

Enzo

Citaat van: JimmySPA op 09 november 2010 - 11:22:33
Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 07:57:13
Eigenlijk verwacht ik een race die bol staat van de spanning maar nooit echt mooi wordt. Echt een geweldige baan is het natuurlijk ook niet echt. Al is er wel een goede inhaalplek.

Nou ik denk dat ik 100% in de race zit, en iedereen een spin gun die voor Alonso rijdt.

Dat Schumacher-gevoel heb ik weer, dat ik nergens meer naar kijk alleen nog maar naar de positie van Alonso. Geweldig!!!
Beloofd een leuke race te worden.

Dat Schumacher-gevoel ben ik al een tijdje kwijt, misschien volgend jaar... ;D

rafael25

Opvallend
Alonso eindigt in abu Dhabi P14 vorige jaar :o maar ja de auto was te traag!!


Historisch gezien heb ik nooit was erg onder de indruk van Alonso,(vanaf Italie alonso was de beste van iedereen) dacht ik hem te onvolwassen, humeurig en tamelijk geluk, maar deze laatste helft van het seizoen heeft hij onder de indruk machtig mij. Hij was in de meeste volkeren schatting uit de running, maar hij is gebleven bescheiden, blijven heel kalm, niet laten de eerdere problemen te krijgen met hem, nooit verloren geloof, heeft zijn hoofd naar beneden en gewoon alles gedaan wat nodig is. Ik ben geen fan van Alonso, maar ongeacht de uitkomst van de volgende race, voor mij Alonso is de bestuurder van het seizoen. Succes Alonso!!! ""Boa sorte que voce ganha a corrida deste fin de semana""

Folkert

Citaat van: Enzo op 09 november 2010 - 12:13:45
Citaat van: JimmySPA op 09 november 2010 - 11:22:33
Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 07:57:13
Eigenlijk verwacht ik een race die bol staat van de spanning maar nooit echt mooi wordt. Echt een geweldige baan is het natuurlijk ook niet echt. Al is er wel een goede inhaalplek.

Nou ik denk dat ik 100% in de race zit, en iedereen een spin gun die voor Alonso rijdt.

Dat Schumacher-gevoel heb ik weer, dat ik nergens meer naar kijk alleen nog maar naar de positie van Alonso. Geweldig!!!
Beloofd een leuke race te worden.

Dat Schumacher-gevoel ben ik al een tijdje kwijt, misschien volgend jaar... ;D
Dat Schumacher gevoel heb ik zelfs nooit gehad, misschien volgend jaar weer niet? :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 09 november 2010 - 16:34:06
Citaat van: Enzo op 09 november 2010 - 12:13:45
Citaat van: JimmySPA op 09 november 2010 - 11:22:33
Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 07:57:13
Eigenlijk verwacht ik een race die bol staat van de spanning maar nooit echt mooi wordt. Echt een geweldige baan is het natuurlijk ook niet echt. Al is er wel een goede inhaalplek.

Nou ik denk dat ik 100% in de race zit, en iedereen een spin gun die voor Alonso rijdt.

Dat Schumacher-gevoel heb ik weer, dat ik nergens meer naar kijk alleen nog maar naar de positie van Alonso. Geweldig!!!
Beloofd een leuke race te worden.

Dat Schumacher-gevoel ben ik al een tijdje kwijt, misschien volgend jaar... ;D
Dat Schumacher gevoel heb ik zelfs nooit gehad, misschien volgend jaar weer niet? :P
Niet ???  ??? Dat gevoel heb ik elk jaar sinds ik F1 volg ,ik noem het alleen het Lauda ,Senna ,Hill ,Villeneuve ,Montoya en nu het Hamilton gevoel.
Heb het overigens niet zo zwaar dat ik niet meer naar de rest kijk ,maar toch.... ;)