Grand Prix Yas Marina, Abu Dhabi

Gestart door Enzo, 08 november 2010 - 21:57:56

« vorige - volgende »

rafael25

Wat denken  jullie wat Webber voelt nu??wordt genaaid in Monza door goed strategie van vettel en nu dit!!!

0634

ik denk dat hij zich moet realiseren dat als je kampioen wil worden je op het juiste moment thuis moet geven.

Mark Webber reed een goed jaar, maar gaf op het juiste moment toch echt niet thuis.

_Makke_

Citaat van: gloudiesaurus op 14 november 2010 - 16:37:25
Vraag me trouwens af wat er zou gebeuren als die Force India Schumacher echt op de helm zou raken? Zou de helm/ het hoofd dan sterk genoeg zijn?

Tja, hij zou er het leven niet bij gelaten hebben. Maar de kans dat hij na de race niet vrolijk kon antwoorden op de vragen van de BBC, was toch wel groot. Kijk maar naar de schade bij Massa wanneer die veer van Rubinho tegen zijn helm vloog. Als er dan zo'n wagen tegen jouw helm knalt, dan moet je hopen dat je helm en je HANS-systeem je niet in de steek laten. Maar gelukkig is het allemaal niet zover gekomen.

KVDracer

Citaat van: Makke op 14 november 2010 - 17:42:51
Citaat van: gloudiesaurus op 14 november 2010 - 16:37:25
Vraag me trouwens af wat er zou gebeuren als die Force India Schumacher echt op de helm zou raken? Zou de helm/ het hoofd dan sterk genoeg zijn?

Tja, hij zou er het leven niet bij gelaten hebben. Maar de kans dat hij na de race niet vrolijk kon antwoorden op de vragen van de BBC, was toch wel groot. Kijk maar naar de schade bij Massa wanneer die veer van Rubinho tegen zijn helm vloog. Als er dan zo'n wagen tegen jouw helm knalt, dan moet je hopen dat je helm en je HANS-systeem je niet in de steek laten. Maar gelukkig is het allemaal niet zover gekomen.

De veer is een klein projectiel die de helm doorboort heeft. Een wagen gaat je helm niet doorboren. Hij zou er wel een hersenschudding en een zere nek aan overgehouden hebben, maar ik denk niet dat het iets ernstigs zou geweest zijn;

gloudiesaurus

Denk dat Schumacher het ook wel had overleefd, misschien een hersenschudding.

De race had spanning, maar alleen omdat het kampioenschap er boven hing.

Vond het zwak van Alonso dat hij Petrov niet voorbij kon, had meer van hem verwacht...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

meatball

Citaat van: gloudiesaurus op 14 november 2010 - 18:16:47
Denk dat Schumacher het ook wel had overleefd, misschien een hersenschudding.

De race had spanning, maar alleen omdat het kampioenschap er boven hing.

Vond het zwak van Alonso dat hij Petrov niet voorbij kon, had meer van hem verwacht...
Niemand kon wie dan ook voorbij,dit circuit is niet gemaakt om in te halen.Denk je nu echt dat Petrov of die TorroRosso voor de Ferrari's zouden blijven op een echt racecicuit.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

KVDracer

Had deze race in Brazilë verreden geweest, dan had het wel anders geweest. Maar ja, als als als

gloudiesaurus

Abu Dhabi heeft toch ook wel wat chicanes, hier kun je echt wel wat inhalen hoor...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Niels_

Niet als ze er een bocht voor de rechte stukken leggen waar je niet bij je voorligger kan blijven dankzij een gebrek aan downforce.

meatball

Citaat van: gloudiesaurus op 14 november 2010 - 18:25:22
Abu Dhabi heeft toch ook wel wat chicanes, hier kun je echt wel wat inhalen hoor...
Niemand zien doen in elk geval.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Franky R.

Nou,
Dat was het dan! En ik had toch gelijk...ik was bang voor een anti-climax en zie... :(

Vettel is WK geworden door de slimheid van de RB-pitsmuur! Die hadden door dat Ferrari gefocust was op Webber! En waar Webber mee bezig was?! Man, die gast reed rond als een zouzak. Geen grip, geen snelheid...niets van wat Vettel wel had.

Hamilton was snel, maar niet snel genoeg om Kubica voorbij te kunnen. Was ook veel voorzichtiger geworden. Dus vanaf vandaag wil ik niet horen, dat Hamilton 'lafjes' rondrijdt. Eigenlijk is het nooit goed, he! Haalt hij in en het gaat fout is het niet goed, rijd hij risicomijdend is het ook niet goed!

Button maakte zijn reputatie als 'bandenvriendelijke' rijder weer waar.

Rosberg pushte best wel bij SChumi! Frustratie omdat Schumi nu sneller was? I.i.g. was er geen contact. Sterker, Schumi begon al te glijden voordat Rosberg bij hem in de buurt kwam.

Kubica de volhouder. Gestart vanaf P11 en kon hij dus op harde banden rijden. Had genoeg snelheid voor een mooie move op Koba (buitenom!) en om Hamilton van zich afte houden.

Petrov reed zich in de kijker. Geen fouten gemaakt. Als hij nou vanaf het begin zo had gereden...

Alonso werd de dupe van een fout van Ferrari. Kon Petrov niet voorbij zonder te grote risico's te nemen. Had zich na de race moeten inhouden, want Petrov deed alleen maar zijn werk en Rosberg inhalen was al helemaal een klus geweest!
Hopelijk heeft dat geen staartje voor hem!

Webber. Voor mij de sukkel van deze GP! Als je teammaat met dezelfde auto zo hard gaat, dan verwacht je van een rijder als Webber dezelfde pace.
En hij had nog wel hulp van STR (alguersuari)! Zag je hoe sne lhij die STR voorbij kwam? En Massa geraakt nooit er voorbij!

Lucky Schumi, BTW. Ging te vroeg op het gas! Liuzzi valt niets te wijten. Die kon geen kant op!

Het was toch wel een saaien race. Ik bedoel...het was spannend om de verkeerde redenen!

Franky R.

Citaat van: meatball op 14 november 2010 - 18:38:09
Citaat van: gloudiesaurus op 14 november 2010 - 18:25:22
Abu Dhabi heeft toch ook wel wat chicanes, hier kun je echt wel wat inhalen hoor...
Niemand zien doen in elk geval.

Kubica bij Kobayashi en Koba met zijn poging bij Barri!

Franky R.

Citaat van: Scuderia91 op 14 november 2010 - 18:30:58
Niet als ze er een bocht voor de rechte stukken leggen waar je niet bij je voorligger kan blijven dankzij een gebrek aan downforce.

Ik kan het mij vergissen, maar Hamilton bleef behoorlijk dicht achter Kubica aanrijden, hoor! Het kan wel, maar als je een iets langzamere auto voor je hebt rijden.

Niels_

Citaat van: frankypankyv8 op 14 november 2010 - 18:44:08
Citaat van: Scuderia91 op 14 november 2010 - 18:30:58
Niet als ze er een bocht voor de rechte stukken leggen waar je niet bij je voorligger kan blijven dankzij een gebrek aan downforce.

Ik kan het mij vergissen, maar Hamilton bleef behoorlijk dicht achter Kubica aanrijden, hoor! Het kan wel, maar als je een iets langzamere auto voor je hebt rijden.
Tja, wat ik al zei. Hij zat er kort bij IN de bocht, maar bij het uitkomen moest hij meters laten die hij niet meer kon goedmaken op het rechte stuk. ;)

Franky R.

Citaat van: Scuderia91 op 14 november 2010 - 18:46:29
Citaat van: frankypankyv8 op 14 november 2010 - 18:44:08
Citaat van: Scuderia91 op 14 november 2010 - 18:30:58
Niet als ze er een bocht voor de rechte stukken leggen waar je niet bij je voorligger kan blijven dankzij een gebrek aan downforce.

Ik kan het mij vergissen, maar Hamilton bleef behoorlijk dicht achter Kubica aanrijden, hoor! Het kan wel, maar als je een iets langzamere auto voor je hebt rijden.
Tja, wat ik al zei. Hij zat er kort bij IN de bocht, maar bij het uitkomen moest hij meters laten die hij niet meer kon goedmaken op het rechte stuk. ;)

Accoord, maar dat heeft niets met downforce te maken. Dan heb je het over koppel / trekkracht! En daar staat Renault idd. om bekend!