Autodromo Jose Carlos Pace, Grand Prix Brazilie 2010

Gestart door Enzo, 30 oktober 2010 - 15:55:13

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: 0634 op 08 november 2010 - 21:34:45
Het verschil is ook: Webber is Webber. Dit is het, beter gaat het nooit worden. Doet een voortreffelijke job dit jaar. Want hij rijdt zijn sterkste jaar ooit.

Vettel is anders. Die is jonger, die heeft veel meer natuurlijk talent. Maar hij rijdt nu wel al een paar jaar en tov vorig jaar is het nog niet heel veel beter. Nog steeds problemen als hij moet gaan inhalen. Nog steeds te wild. Waarmee ik overigens niet zeg dat hij het nooit zal leren, maar ik had hem verder verwacht.

Feitelijk moet een toprijder in deze wagen, de beste van het veld, gewoon makkelijk kampioen worden. Webber is geen toprijder, dat wisten we al. En Vettel is dat nog niet.

Voor Vettel ligt de lat gewoon hoger, omdat hij meer potentie heeft.
En daar sla je de spijker vol mee op z'n kop !!!  :D

Webber heeft nu 'n eenmalige kans ,maar kan hij met de druk omgaan.
Vettel is nog te onbezonnen (net als Hamilton trouwens) en komt er nog wel ,maar moet leren zijn rust te bewaren.
Alonso weet hoe 't is om kampioen te worden ,en dat is zijn grootste voordeel.

Al met al word het 'n leuke strijd in Abu Dhabi waar de 3 kanshebbers tot het uiterste zullen moeten gaan.

PS : Nog even over het Turkije incident : Hoe kan iemand na het zien van de beelden nog beweren dat Webber daar schuld aan heeft.
      Beide coureurs rijden naast elkaar (ruimte genoeg) ,de bocht gaat naar LINKS ,Webber stuurt NIET in ,Vettel stuurt naar RECHTS.
      Hoezo fout Webber ?   ???    Wat moet hij nog meer doen dan ?    ::)    Ook naar rechts toe ?     :-\     Hallo ,de baan gaat naar links hoor !!!    ::)

Dit moest ik toch even kwijt nu dat weer aangehaald werd.   >:(

robbert

ja het was VETTEL die WEBBER van de baan reed, en daardoor kan WEBBER minder kans hebben op de titel

T.Nuvolari

Kom nu... Dat Webber nu achterop ligt in de titelrace, heeft hij toch voor het grootste deel aan zichzelf te danken. We moeten daar niet belachelijk over doen en alles op Vettel schuiven, Valencia en Korea waren cruciale fouten. Ik denk niet dat Vettel meer fouten heeft begaan dit seizoen, Turkije en België, die cruciaal waren voor het kampioenschap. Trouwens Alonso en Hamilton hebben niet minder fouten gemaakt. Bij 3 van de eerste 4 races was Webber ook gewoon niet bij de les. 2keer 8ste en een keer 9de in een Red Bull die bij het begin van het seizoen de best presterende wagen was. Wie er zondag ook kampioen wordt, voor mij is het hen allen evenveel gegunt.

Kootje

Het is idd erg kort door de bocht om te roepen dat Webber door andermans schuld het WK niet meer lijd.
Alle 4 de titelkandidaten hebben zelf ook cruciale fouten gemaakt en de nodige pech gehad.
Hadden ze deze fouten/pech niet gekend ,dan was de stand niet veel anders geweest.
Of misscchien ook wel ,Vettel verliest 4x 'n zege/podium door pech en fouten.
Daar kan de pech/fouten van de overige 3 niet tegenop.

sebastian

Citaat van: 0634 op 08 november 2010 - 21:19:45
Citaat van: sebastian op 08 november 2010 - 19:46:29
wat betreft het webber-vettel incident, laten we die discussie maar voor wat het is. Enige wat ik nog wil zeggen is dat de meningen daar nogal over verdeeld zijn, dus moet je wel uitkijken om zoiets niet zomaar als een feit te presenteren (vind ik iig). Volledig buiten zijn schuld om was het toch zeker niet. Webber heeft dit jaar heel wat meer auto's geraakt dan Vettel, k vind m wat dat betreft ook niet echt een faire coureur.
Alonso heeft dit seizoen ook een aantal domme fouten gemaakt, echte rijdersfoute, wel erg makkelijk om te stellen dat hij wel ff wk was geworden. Dat Red Bull de snelste auto heeft is wel duidelijk. Iig op zaterdag, maar zoals olaf mol zondag al zei, ook de meest fragiele wagen, zeker in geval van vettel. Ik zou zeker niet zeggen dat ze gefaald hebben als ze de titel niet pakken, Webber zeker niet, die kan gewoon niet beter, heeft misschien hier en daar wel wat punten laten liggen door eigen schuld (valencia en korea), Vettel heeft voor zover ik me kan herinneren ook maar 2 grote fouten gemaakt (Turkije en Belgiƫ). Wat ik nog wel ff wil zeggen is dat Vettel door de pech aan het begin van het seizoen wel constant achter de feiten aan heeft gelopen, dat kan ook een verklaring zijn voor zn wat onstuimige gedrag soms.
Ik kan me weinig discussies herinneren over het Turkije incident. Alleen Horner deed even moeilijk maar kwam daar later weer van terug. En tja, voor de rest kan ik van Webber alleen een race incident met Hamilton herinneren maar van Vettel de kus op de kont van Button. Vettel is (nog) te wild in mijn optiek en heeft, net als vorig jaar, te veel fouten gemaakt. Dat gezegd hebbende, pakt hij de titel alsnog, heeft hij zich uiteraard net op tijd hersteld en neem ik mijn petje daarvoor af. En anders komt het ook wel goed met hem, uiteindelijk. Het talent heeft hij. Hij mist nog wat beheersing.

Over Alonso: zeker een moeilijk middenstuk van de competitie, vermoedelijk omdat hij zijn toen matige wagen wat overcompenseerde. Maar sinds Duitsland is hij enorm sterk bezig. Vergeet niet, dat hij een mindere auto heeft. Nog niet lang geleden vocht hij om P7. Dat hebben ze daar knap omgedraaid. Zoals het er nu voorstaat verdiend hij het in mijn ogen het meest. Maar wie weet hoe de mannen presteren in Abu Dhabi. Onder WK druk is het soms makkelijk fouten maken, weten we allemaal. En de druk bij Alonso is het hoogst.
nou, ik kan het me nog wel herinneren. volgens mij was er enorm veel discussie over het Turkije incident. Bij Red Bull hebben ze volgens mij duidelijk de schuld bij beide coureurs gelegd. Wat betreft Webber; Valencia reed ie vol achterop iemand, Australie heeft ie volgens mij al net zoveel geraakt als Vettel het hele seizoen, Korea zal ik maar niet meetellen dan. Grappig dat het bij Vettel op onervarenheid wordt gegooid terwijl iedereen fouten maakt, ook barichello, alonso, hamilton, schumacher. Ik vind het iig niet helemaal terecht.
Wat betreft Alonso/Ferrari; ze hebben idd een wat lastige periode gehad, maar de basis van die auto is gewoon goed en na Red Bull gewoon de beste auto. Hij heeft ook een aantal kadootjes gekregen natuurlijk, maar mocht hij de titel pakken dan heeft ie m zeker verdiend, ben ik helemaal met je eens.

0634

Citaat van: Kootje op 09 november 2010 - 11:23:57
Het is idd erg kort door de bocht om te roepen dat Webber door andermans schuld het WK niet meer lijd.

Dat was ook niet de strekking. Het was een reactie op dat Vettel niet alleen maar pech als oorzaak kan geven voor een eventueel mislopen van de titel.

0634

Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 12:30:52

nou, ik kan het me nog wel herinneren. volgens mij was er enorm veel discussie over het Turkije incident. Bij Red Bull hebben ze volgens mij duidelijk de schuld bij beide coureurs gelegd. Wat betreft Webber; Valencia reed ie vol achterop iemand, Australie heeft ie volgens mij al net zoveel geraakt als Vettel het hele seizoen, Korea zal ik maar niet meetellen dan. Grappig dat het bij Vettel op onervarenheid wordt gegooid terwijl iedereen fouten maakt, ook barichello, alonso, hamilton, schumacher. Ik vind het iig niet helemaal terecht.
Tuurlijk maken anderen ook fouten, maar we hadden het nu over Vettel.

En als hij de titel niet pakt is dat inderdaad een stuk onervarenheid. Dat is alleen maar mooi, want dat houdt in dat hij nog zal gaan groeien. Webber wordt niet beter als dat hij nu is, dat weten we allemaal. Vettel kan een echte topper worden, maar dat hoeft hij niet op zijn 23e al te zijn.

sebastian

Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 12:37:57
Citaat van: Kootje op 09 november 2010 - 11:23:57
Het is idd erg kort door de bocht om te roepen dat Webber door andermans schuld het WK niet meer lijd.

Dat was ook niet de strekking. Het was een reactie op dat Vettel niet alleen maar pech als oorzaak kan geven voor een eventueel mislopen van de titel.
ook niemand die dat beweerd

sebastian

Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 12:41:33
Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 12:30:52

nou, ik kan het me nog wel herinneren. volgens mij was er enorm veel discussie over het Turkije incident. Bij Red Bull hebben ze volgens mij duidelijk de schuld bij beide coureurs gelegd. Wat betreft Webber; Valencia reed ie vol achterop iemand, Australie heeft ie volgens mij al net zoveel geraakt als Vettel het hele seizoen, Korea zal ik maar niet meetellen dan. Grappig dat het bij Vettel op onervarenheid wordt gegooid terwijl iedereen fouten maakt, ook barichello, alonso, hamilton, schumacher. Ik vind het iig niet helemaal terecht.
Tuurlijk maken anderen ook fouten, maar we hadden het nu over Vettel.

En als hij de titel niet pakt is dat inderdaad een stuk onervarenheid. Dat is alleen maar mooi, want dat houdt in dat hij nog zal gaan groeien. Webber wordt niet beter als dat hij nu is, dat weten we allemaal. Vettel kan een echte topper worden, maar dat hoeft hij niet op zijn 23e al te zijn.
als webber geen fouten maakt is ie ook een stuk beter hoor.

0634

Ja, en als ie foutloos zou zijn en een stukje sneller is hij de beste van allemaal.

Maar juist omdat hij niet foutloos is en ook niet supersnel is hij dat dus niet.

0634

Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 12:43:30

ook niemand die dat beweerd
Daarom was het ook gewoon een aanvulling op een gesprek over Seb ;).

Voor Webber geldt hetzelfde, maar die is nou eenmaal beperkter dus ligt de lat wat lager.

sebastian

Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 13:04:00
Ja, en als ie foutloos zou zijn en een stukje sneller is hij de beste van allemaal.

Maar juist omdat hij niet foutloos is en ook niet supersnel is hij dat dus niet.
sneller zal ie niet meer worden nee, ruimte voor verbetering is er voor hem zeker nog wel. t is echt niet zo dat hij er 100% uit heeft gehaald wat er inzat, hij heeft ook zn punten laten liggen, volgens mij is dat zo duidelijk als wat. En nogmaals, alleen of iig vooral bij Vettel worden de fouten uitvergroot en da's gewoon niet terecht. Alle 4 coureurs hadden al lang en breed kampioen kunnen zijn als ze geen fouten hadden gemaakt.

sebastian

Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 13:07:25
Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 12:43:30

ook niemand die dat beweerd
Daarom was het ook gewoon een aanvulling op een gesprek over Seb ;).

Voor Webber geldt hetzelfde, maar die is nou eenmaal beperkter dus ligt de lat wat lager.
ok, wel erg vaag dan. Als ik het goed begrijp wilde je er dan mee zeggen dat iedereen zn pech heeft gehad??? k denk dat als je alles bij elkaar optelt Vettel op die manier toch heel wat meer punten is misgelopen als Webber.

0634

Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 13:20:54
Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 13:04:00
Ja, en als ie foutloos zou zijn en een stukje sneller is hij de beste van allemaal.

Maar juist omdat hij niet foutloos is en ook niet supersnel is hij dat dus niet.
sneller zal ie niet meer worden nee, ruimte voor verbetering is er voor hem zeker nog wel. t is echt niet zo dat hij er 100% uit heeft gehaald wat er inzat, hij heeft ook zn punten laten liggen, volgens mij is dat zo duidelijk als wat. En nogmaals, alleen of iig vooral bij Vettel worden de fouten uitvergroot en da's gewoon niet terecht. Alle 4 coureurs hadden al lang en breed kampioen kunnen zijn als ze geen fouten hadden gemaakt.
Nou, jij kan dat terecht vinden of onterecht. Maar ik zie veel meer potentie in Vettel dan in Webber. Dus verwacht ik ook meer van hem en leg ik dus de lat hoger.

Webber kan niet veel beter, die rijdt het seizoen van zijn leven. Vettel kan (nog) veel beter.

sebastian

Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 17:36:01
Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 13:20:54
Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 13:04:00
Ja, en als ie foutloos zou zijn en een stukje sneller is hij de beste van allemaal.

Maar juist omdat hij niet foutloos is en ook niet supersnel is hij dat dus niet.
sneller zal ie niet meer worden nee, ruimte voor verbetering is er voor hem zeker nog wel. t is echt niet zo dat hij er 100% uit heeft gehaald wat er inzat, hij heeft ook zn punten laten liggen, volgens mij is dat zo duidelijk als wat. En nogmaals, alleen of iig vooral bij Vettel worden de fouten uitvergroot en da's gewoon niet terecht. Alle 4 coureurs hadden al lang en breed kampioen kunnen zijn als ze geen fouten hadden gemaakt.
Nou, jij kan dat terecht vinden of onterecht. Maar ik zie veel meer potentie in Vettel dan in Webber. Dus verwacht ik ook meer van hem en leg ik dus de lat hoger.

Webber kan niet veel beter, die rijdt het seizoen van zijn leven. Vettel kan (nog) veel beter.
ik vraag me af of Webber het seizoen van zn leven rijdt, t is wel de 1e keer dat ie echt meedoet voor de titel, maar dat komt ook vooral doordat ie de beste auto van het veld heeft en zn tegenstanders al heel wat punten hebben laten liggen. In theorie had je na 18 wedstrijden al 450 punten kunnen hebben, Webber heeft er 236 en niet veel pech gehad dit seizoen, dus dr lijkt me zeker nog ruimte voor verbetering en k denk ook dat ie nog wel beter kan. Vettel kan ook zeker beter, al vind ik m toch eigenlijk al heel volwassen rijden.