Autodromo Jose Carlos Pace, Grand Prix Brazilie 2010

Gestart door Enzo, 30 oktober 2010 - 15:55:13

« vorige - volgende »

0634

Een paar jaar geleden kregen een aantal Toyota monteurs ook al een paar machinegeweren in hun gezicht geduwd. Sauber staf werd dit weekend al berooft. Een paar FOM medewerkers overkwam eerder deze week hetzelfde. En ook Murray Walker ontsnapte ooit aan een overval. Dit allemaal in een paar jaar tijd.

Naar verluidt gaan er nu stevige geruchten de paddock op dat het tijd wordt voor F1 om hier weg te gaan. En ik kan me daar iets bij voorstellen. Dit is een dusdanig onveilige plek dat het wachten op een ramp is.

gloudiesaurus

Was het niet zo dat ze enkele jaren terug bij ik meen Prost een heleboel laptops jatten in Sao Paulo? Sao Paulo is nu eenmaal onveilig.. net als zoveel steden in Zuid Amerika.

Maar als ik het persbericht van McLaren mag geloven zat Button in een kogelvrije auto met bewaking. Dus hij is nooit echt in gevaar geweest denk ik... Maar prettig is het niet!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

janke

Het is inderdaad geen poeha. Maar aan de andere kant kun je dit in een zwaar criminele stad als Sao Paulo niet voorkomen waar zelfs de politie corrupt is. Dagelijks gebeurd het daar met toeristen. Maar nu is het Jenson Button en de kranten staan vol. Zelfs de tv trekt er tijd en beeld voor uit. Gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen, en hoop dan ook dat het de race van Jenson niet beinvloed. Want hij heeft vanmiddag genoeg te doen na een zwaar teleurstellende kwali.
Some things are too important to be left in the past.

Gerard

We angled the car and floored it. It didn't look like there was a big enough space there, but we got between six cars - and rammed every single one to get past. We got through in the end and got away

POEHA?? WTF man? Als je dit normaal gaat vinden, moet je het dan ook normaal gaan vinden dat mensen zomaar om niets in elkaar gebeukt worden? Omdat het "nu eenmaal gebeurt"?

Hoe jammer ik het ook zou vinden, als het racen in Brazilie te gevaarlijk zou worden voor het personeel in de F1,moeten ze daar niet meer komen...


KVDracer

Citaat van: 0634 op 07 november 2010 - 14:42:32
Een paar jaar geleden kregen een aantal Toyota monteurs ook al een paar machinegeweren in hun gezicht geduwd. Sauber staf werd dit weekend al berooft. Een paar FOM medewerkers overkwam eerder deze week hetzelfde. En ook Murray Walker ontsnapte ooit aan een overval. Dit allemaal in een paar jaar tijd.

Naar verluidt gaan er nu stevige geruchten de paddock op dat het tijd wordt voor F1 om hier weg te gaan. En ik kan me daar iets bij voorstellen. Dit is een dusdanig onveilige plek dat het wachten op een ramp is.

Pff, dat ze dan gewoon regelen dat er een hotel komt aan het circuit voor de rijders en teams en dat ze dit hermetisch beveiligen. Want het zou zonde zijn dat hierdoor zo'n prachtig circuit verdwijnt en dat we van die ander toffe circuits van Tilke in de plek krijgen. Precies of India, Rusland, Korea, ... zo veilig zijn.

Enzo

Het kan inderdaad ook in andere landen gebeuren, dat klopt. Maar dit circuit ligt echt midden in een (arme) woonwijk, het zit in een kleiner hoekje.

Heb wel verdomde zin in de race strakjes, ben erg benieuwd hoe het gaat aflopen!  8)

0634

Citaat van: KVDracer op 07 november 2010 - 15:16:43
Pff, dat ze dan gewoon regelen dat er een hotel komt aan het circuit voor de rijders en teams en dat ze dit hermetisch beveiligen. Want het zou zonde zijn dat hierdoor zo'n prachtig circuit verdwijnt en dat we van die ander toffe circuits van Tilke in de plek krijgen. Precies of India, Rusland, Korea, ... zo veilig zijn.
Natuurlijk ben ik het daar als racefan volkomen mee eens. Maar ik snap best dat je je daar niet veilig voelt. Het hart van het kapitalisme midden in deze armoe. Vragen om problemen. En het echt hermetisch beveiligen is natuurlijk een lastig verhaal he.

Maar ik hoop ook dat interlagos voorlopig nog even blijft. Dat verwacht ik ook wel. Maar iets veiliger mag het wel worden daar.

KVDracer

Citaat van: 0634 op 07 november 2010 - 15:27:58
Citaat van: KVDracer op 07 november 2010 - 15:16:43
Pff, dat ze dan gewoon regelen dat er een hotel komt aan het circuit voor de rijders en teams en dat ze dit hermetisch beveiligen. Want het zou zonde zijn dat hierdoor zo'n prachtig circuit verdwijnt en dat we van die ander toffe circuits van Tilke in de plek krijgen. Precies of India, Rusland, Korea, ... zo veilig zijn.
Natuurlijk ben ik het daar als racefan volkomen mee eens. Maar ik snap best dat je je daar niet veilig voelt. Het hart van het kapitalisme midden in deze armoe. Vragen om problemen. En het echt hermetisch beveiligen is natuurlijk een lastig verhaal he.

Maar ik hoop ook dat interlagos voorlopig nog even blijft. Dat verwacht ik ook wel. Maar iets veiliger mag het wel worden daar.

Dat ze het circuit opnemen en verplaatsen naar veiliger oorden  ;)

Kootje

#188
Citaat van: Gerard op 07 november 2010 - 15:13:50
POEHA?? WTF man? Als je dit normaal gaat vinden, moet je het dan ook normaal gaan vinden dat mensen zomaar om niets in elkaar gebeukt worden? Omdat het "nu eenmaal gebeurt"?
NEE ,ik vind dit ook NIET normaal ,maar realiteit is nu eenmaal dat dit soort zaken daar aan de orde van de dag zijn.
Citaat van: KVDracer op 07 november 2010 - 15:16:43
Citaat van: 0634 op 07 november 2010 - 14:42:32
Een paar jaar geleden kregen een aantal Toyota monteurs ook al een paar machinegeweren in hun gezicht geduwd. Sauber staf werd dit weekend al berooft. Een paar FOM medewerkers overkwam eerder deze week hetzelfde. En ook Murray Walker ontsnapte ooit aan een overval. Dit allemaal in een paar jaar tijd.
Dit zijn nog maar enkele voorbeelden ,ook de RTL crew is er ooit in 'n leeggeroofde hotelkamer teruggekeerd en zo zijn er nog meer gevallen bekend.
Dit gaat dan alleen nog over F1 gerelateerde misdaad.
Citaat van: janke op 07 november 2010 - 15:03:12
Het is inderdaad geen poeha. Maar aan de andere kant kun je dit in een zwaar criminele stad als Sao Paulo niet voorkomen waar zelfs de politie corrupt is. Dagelijks gebeurd het daar met toeristen. Maar nu is het Jenson Button en de kranten staan vol. Zelfs de tv trekt er tijd en beeld voor uit. Gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen, en hoop dan ook dat het de race van Jenson niet beinvloed. Want hij heeft vanmiddag genoeg te doen na een zwaar teleurstellende kwali.
Gelukkig zijn er ook nog mensen die begrijpen wat ik (ondanks 'n verkeerde woordkeus) bedoel.
Dus nogmaals ,NEE dit is NIET normaal ,maar ook geen schokkend nieuws.
En laten we hopen dat Button er goed mee om kan gaan en dat Bernie dit niet aangrijpt om ook Interlagos van de kalender te halen.

Oke er is iets fout gegaan met de quote's :voor de duidelijkheid de onderste helften van de 2 laatste quote's zijn MIJN reacties en niet die van Janke en 0364.  ;)

0634

Ik snap je best hoor. Maar dit is natuurlijk wel een oprechte zorg voor de toekomst.

janke

Maar iedereen een superrace gewenst met spanning tot het einde (laten we hopen) Bokbiertje is ingeschonken dus laat maar komen.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Citaat van: janke op 07 november 2010 - 16:41:43
Maar iedereen een superrace gewenst met spanning tot het einde (laten we hopen) Bokbiertje is ingeschonken dus laat maar komen.

Yep, Enjoy!  8)

KVDracer

Hartslag: 170, noodnummer staat al gereed voor het geval  ;)