Autodromo Jose Carlos Pace, Grand Prix Brazilie 2010

Gestart door Enzo, 30 oktober 2010 - 15:55:13

« vorige - volgende »

Enzo

Tweets van Jonathan Noble.  8)

CitaatThe rain has now well and truly arrived at Interlagos.
about 3 hours ago

CitaatDark clouds rolling in and it's just started spitting a little at Interlagos. Could be a fascinating weekend
about 4 hours ago

Niels_

#91
Massa riskeert 6 jaar cel als hij Alonso voor laat in Sao Paulo

Felipe Massa riskeert een celstraf als hij zondag voor eigen publiek zijn Ferrari-teammaat Fernando Alonso opzettelijk voor laat gaan in de Grote Prijs Formule 1 van Brazilië. "Als dat gebeurt, zal hij het Interlagos-circuit in de boeien verlaten", verzekerde procureur Paulo Castilho.
Paulo Castilho is procureur van de strafrechtbank in Sao Paulo. Hij kan Massa aanklagen op basis van een wet die de rechten van de supporters verdedigt. Die wet voorziet celstraffen tot zes jaar voor sporters die frauderen of aan vervalsing van een sportwedstrijd meewerken.

Massa had vanochtend al gezegd: "Als het van mij afhangt, dan spring ik zeker in de bres voor Fernando. Ik ben een prof en heb in 2007 zo Kimi Räikkönen naar de wereldtitel geloodst." Massa liet zijn Spaanse teammaat ook al naar de zege rijden in de Grote Prijs van Duitsland. Ferrari ontkende dat daar teamorders aan te pas kwamen en kwam er met een boete van 100.000 euro vanaf.

Met nog twee wedstrijden te gaan is Alonso leider in het wereldkampioenschap. Hij heeft elf punten voor op de Australiër Mark Webber (Red Bull), 21 op de Brit Lewis Hamilton (McLaren) en 25 op op de Duitser Sebastian Vettel (Red Bull). Massa speelt dit seizoen geen rol van betekenis.

Bron: HLN & Sporza


Waar gaat dit in godsnaam eindigen. :P

Enzo


meatball

When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Inderdaad Meatball. Daar kan je alleen maar om lachen.

Gerard


Kootje

Wel leuk zo'n wet ,maar toch lullig ,6 jaar omdat je je werk doet.  :'(
Kunnen ze beter Domenicali 6 jaar geven ,hij is degene die de orders uitdeeld.  Of zouden ze voor hem 'n levenslange straf in gedachte hebben.  ;D


robbert

haha, en wat als er teamorders zijn bij mclaren en/of redbull?? Zullen ze die piloten ook in de bak steken. Dan doen ze goed hun best om de gp daar te laten verwijderen en zo geen gp meer van brazilie  ;D

Franky R.

Tja,

Die wet is er natuurlijk om corruptie in het voetballerij tegen te gaan. Hebben we ook in Nederland last van gehad (gokpraktijken)!
Maar 'leuk' dat de GP-racerij er een dimensie bij krijgt... :P

Ik snap de Brazilianen wel. Die weten dat Massa Duitsland had moeten winnen en ze wille nniet nog een keer dat Massa zijn thuisGP moet opofferen (2007)!

Kootje

Dat zal de reden van t dreigement zijn ,lijkt me sterk dat ze Massa daadwekelijk opsluiten.
Mocht dit wel gebeuren ,sluit mij dan ook maar op  :D :P :D :-\ :D :P :D

Kootje

Wel apart trouwens dat MASSA nog 'n vrij man is.  ;)
Liet hij in 2007 RAIKKONEN niet voorbij op dat zelfde Interlagos waardoorKIMI kampioen werd en niet HAMILTON ???  ???
Of ben ik nu gek ???   :P

robbert

Citaat van: Kootje op 05 november 2010 - 11:16:24
Wel apart trouwens dat MASSA nog 'n vrij man is.  ;)
Liet hij in 2007 RAIKKONEN niet voorbij op dat zelfde Interlagos waardoorKIMI kampioen werd en niet HAMILTON ???  ???
Of ben ik nu gek ???   :P
nee, MASSA liet RAIKKONEN voorbij via de pitstops. HAMILTON had een verkeerd knopje ingedrukt, waardoor hij naar achteren viel

robbert

ja zoals verwacht zal alonso wellicht toch de titel niet nemen. Hij is stilgevallen op het eind van de sessie en ik vrees dat het de motor zal geweest zijn die er de brui aan heeft.
De titel zal wellicht naar webber gaan

rafael25

Citaat van: robbert op 05 november 2010 - 14:49:25
ja zoals verwacht zal alonso wellicht toch de titel niet nemen. Hij is stilgevallen op het eind van de sessie en ik vrees dat het de motor zal geweest zijn die er de brui aan heeft.
De titel zal wellicht naar webber gaan

Had die niet stil kunnen vallen tijdens de race? ;D ;D
Dat was heel mooi geweest ::)

Franky R.

Citaat van: rafael25 op 05 november 2010 - 14:54:18
Citaat van: robbert op 05 november 2010 - 14:49:25
ja zoals verwacht zal alonso wellicht toch de titel niet nemen. Hij is stilgevallen op het eind van de sessie en ik vrees dat het de motor zal geweest zijn die er de brui aan heeft.
De titel zal wellicht naar webber gaan

Had die niet stil kunnen vallen tijdens de race? ;D ;D
Dat was heel mooi geweest ::)

Tja, blijf hopen!  ;)