Autodromo Jose Carlos Pace, Grand Prix Brazilie 2010

Gestart door Enzo, 30 oktober 2010 - 15:55:13

« vorige - volgende »

Folkert

Ontzettend gaaf die lotus. Had volgens mij vroeger een matchbox auto van die lotus, maar ben niet helemaal zeker
http://www.f1pits.net/nieuws/fittipaldi_door_straten_van_sao_paulo/
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: 0634 op 03 november 2010 - 06:43:56
Citaat van: Makke op 02 november 2010 - 17:42:19
Het een heeft niet echt iets met het ander te maken. Zo mochten de RedBull piloten wél vechten voor hun positie, ook Webber.

Maar bon, die teamorders zouden sowieso geen effect mogen gehad hebben op Alonso. Moest Ferrari het constructeurskampioenschap winnen, dat zou onterecht zijn. Daar Ferrari minstens de behaalde punten in de bewuste race moest verliezen.
Hoezo dan? Als Ferrari geen teamorder in Duitsland had uitgedeeld hadden ze nu exact evenveel constructeurspunten gehad. Dus ik zie het onterechte niet zo.

Onterecht kán je het vinden als Alonso met minder dan 7 punten verschil de titel pakt. In alle andere gevallen zie ik het onterechte niet.
Zelfs dan niet. McLaren deelt zowiezo ook teamorders uit, enkel hebben die een iets subtielere aanpak en misschien plooit Button iets makkelijker dan Massa.

0634

Daar is McLaren zeker toe in staat, maar dat hebben ze vooralsnog niet gedaan.

Kootje

Naar mijn weten stammen McLarens laatste teamorders uit de Hakkinen-Coulthard tijd.   :-\\
En dit was naar mijn mening Coulthard's eigen fout doordat hij vrijwillig aan de kant ging na 'n fout van Hakkinen terwijl ze hadden onderling afgesproken dat degene die als 1e de eerste bocht in zou gaan de race mocht winnen.
Het tijdperk ervoor en ernaar hebben de coureurs altijd mogen vechten voor de overwinning ,wat soms serieuze gevolgen voor 't kampioenschap had.
De enige die ik ooit heb horen klagen over 'n ongelijke behandeling was Alonso  :'(  ,maar ik denk dat dat meer kwam omdat meneer zichzelf de nr 1 vond en ze daar bij McLaren gewoonweg niet aan doen.  ;)

Folkert

Citaat van: Kootje op 03 november 2010 - 14:37:14
Naar mijn weten stammen McLarens laatste teamorders uit de Hakkinen-Coulthard tijd.   :-\\
En dit was naar mijn mening Coulthard's eigen fout doordat hij vrijwillig aan de kant ging na 'n fout van Hakkinen terwijl ze hadden onderling afgesproken dat degene die als 1e de eerste bocht in zou gaan de race mocht winnen.
Het tijdperk ervoor en ernaar hebben de coureurs altijd mogen vechten voor de overwinning ,wat soms serieuze gevolgen voor 't kampioenschap had.
De enige die ik ooit heb horen klagen over 'n ongelijke behandeling was Alonso  :'(  ,maar ik denk dat dat meer kwam omdat meneer zichzelf de nr 1 vond en ze daar bij McLaren gewoonweg niet aan doen.  ;)
Die teamorder kwam voornamelijk totstand omdat ze hadden besloten dat de coureur die de eerste bocht als 1ste ingaat  de race mocht winnen. Mclaren verprutste Hakkinen zijn race door niet klaar te te staan bij zijn pitstop.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Oke ,dat van de start wist ik niet meer ,maar wist wel dat Coulthard onbedoeld aan kop kwam  daarom z'n plek aan Hakkinen afstond ,waardoor hij zichzelf degradeerde tot 2e coureur voor de resterende races bij McLaren.

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 03 november 2010 - 11:34:26
Citaat van: 0634 op 03 november 2010 - 06:43:56
Citaat van: Makke op 02 november 2010 - 17:42:19
Het een heeft niet echt iets met het ander te maken. Zo mochten de RedBull piloten wél vechten voor hun positie, ook Webber.

Maar bon, die teamorders zouden sowieso geen effect mogen gehad hebben op Alonso. Moest Ferrari het constructeurskampioenschap winnen, dat zou onterecht zijn. Daar Ferrari minstens de behaalde punten in de bewuste race moest verliezen.
Hoezo dan? Als Ferrari geen teamorder in Duitsland had uitgedeeld hadden ze nu exact evenveel constructeurspunten gehad. Dus ik zie het onterechte niet zo.

Onterecht kán je het vinden als Alonso met minder dan 7 punten verschil de titel pakt. In alle andere gevallen zie ik het onterechte niet.
Zelfs dan niet. McLaren deelt zowiezo ook teamorders uit, enkel hebben die een iets subtielere aanpak en misschien plooit Button iets makkelijker dan Massa.
Juist dan, want als teamorders verboden zijn en bepaalde straf verdienen is de beslissing in Duitsland zeer discutabel. Dat Ferrari het heeft gedaan is meer dan logisch, ze deden het alleen illegaal en te opzichtig.

Daarnaast ben ik ene kant van mening dat teamorders gewoon moeten kunnen, zolang ze niet te absurd zijn zoals in Duitsland 2010 of Oostenrijk 2002. Australië 1998 is beetje discutabel voorbeeld.
Het probleem echter bij het legaliseren van teamorders is dat er geen maat staat op wat mag en niet mag. Duitsland is eigenlijk een no go vind ik. Massa had theoretisch nog kans op het WK. Echter had hij in de praktijk(ok blijkt nu achter af, maar logischer wijs kon het wel verwacht worden) (veel) kleinere kans dan Alonso.
Massa reed in Duitsland sterke race en verdiende de zege. Of Alonso nou echt veel sneller was zullen we nooit echt weten.

Maar teamorders die nu worden uitgedeeld, zijn meer dan logisch, want van de 3 teamgenoten, is er 1 al helemaal uitgeschakeld, 1 zo goed als uitgeschakeld en heeft de laatste aanzienlijke achterstand. Deze 3 gelijkwaardige kans geven als hun teamgenoot zou belachelijk zijn. Een straf voor teamorder idem, want was het teamorder verbod niet in het leven geroepen om competitie(lees WK winnaar)vervalsing tegen te gaan?


@Kootje: Ik weet niet hoe oud je precies bent en of je deze race hebt gezien, maar ik had die race destijds live gezien en werd het na de race al aangegeven hoe het zat :P
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

http://www.f1pits.net/nieuws/whtimarsh_titel_voor_alonso_is_terecht/

Tja, de mening van Whitmarsh...Vraag mij af of hij hetzelfde zou zeggen indien een Hamilton of Button in de schoenen van Webber zou staan...

rafael25


Folkert

Citaat van: frankypankyv8 op 03 november 2010 - 15:51:57
http://www.f1pits.net/nieuws/whtimarsh_titel_voor_alonso_is_terecht/

Tja, de mening van Whitmarsh...Vraag mij af of hij hetzelfde zou zeggen indien een Hamilton of Button in de schoenen van Webber zou staan...
Geen idee eigenlijk. Maar Horner moet nog steeds niet zeuren, want ook hij heeft duidelijke voorkeuren laten zien voor wie hij het liefst WK ziet worden van RBR.


Ik ben ergens nog steeds van mening dat Duitsland oneerlijke beslissing is geweest. En met name het uitblijven van een straf, waar ze wel schuldig aan zijn bevonden. Het WK had er nu dan ook anders uit gezien. Hamilton op 14 punten, webber op 4, Vettel op 18 punten verwijderd van Alonso. Ook Button heeft kleiner verschil en grotere kans mee te doen.

Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

#70
1) Hamilton
2) Button
3) Kubica
4) Rosberg
5) Massa
6) Webber
7) Alonso
8 ) Vettel
9) Kobayashi
10) Schumacher

Word hem niet, maar een man mag toch dromen he :P

Overigens geniaal filmpje van 2008 Brazilië.

http://www.gpupdate.net/nl/videos/533/brazilie-2008-brengt-fan-op-randje-van-instorten/
Moet ineens weer denken aan die trieste Massa en Ferrari fans die Glock gingen bedreigen en zo. Wat was dat een zenuwslopende laatste bocht.

Nog een geweldig filmpje hoe blij die fans waren dat Vettel Hamilton hadden in gehaald.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

@burrori ,ik ben 42 ,heb sinds IMOLA '94 geen race meer gemist ,dus de bewuste race waar ik eerder aan refereerde heb ook ik live gezien.   ;)
Ik heb alleen door eigen schuld 'n geheugen als 'n vergiet  :-[  ,en wist gewoon even niet meer wat de excacte oorzaak was waardoor Hakkinen zijn plek aan Coulthard kwijtraakte.
De plek die David later in de race zo lief  :-* weer terug gaf.
Feit blijft echter wel dat door deze actie David zichzelf 2e rijder maakte ,en DAT was het punt wat ik probeerde te maken.  :P

Btw : wat heeft leeftijd hier uberhaupt mee te maken ?  ::)

Folkert

Kon zijn dat je 12 jaar geleden niet geboren was of nog niet instaat was om bewust F1 te volgen ;) Bedoelde het ook absoluut niet als een belediging o.i.d, maar had totaal geen idee eigenlijk en je in je schrijven gewoon jeugdig overkomt. :)
En dat is alleen maar mooi.
Trotse vader van Rosalie(L)

Folkert

Kans op regen is al wel toegenomen, dus wie weet dat de buien losbarsten tijdens de race.
http://www.weeronline.nl/Zuid-Amerika/Brazilie/Sao-Paulo/2437937
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 03 november 2010 - 17:52:55
Kans op regen is al wel toegenomen, dus wie weet dat de buien losbarsten tijdens de race.
http://www.weeronline.nl/Zuid-Amerika/Brazilie/Sao-Paulo/2437937

Dat kan ik alleen maar toejuichen !!!   ;D
Word 't alleen maar leuker van !!!  :D

Citaat van: Burorri op 03 november 2010 - 17:51:21
Kon zijn dat je 12 jaar geleden niet geboren was of nog niet instaat was om bewust F1 te volgen ;) Bedoelde het ook absoluut niet als een belediging o.i.d, maar had totaal geen idee eigenlijk en je in je schrijven gewoon jeugdig overkomt. :)
En dat is alleen maar mooi.
Voelde me niet beledigt hoor.  Daar is wel wat meer voor nodig.  ;)
En dat ik jeugdig overkom (bedankt voor 't compliment) zal wel met m'n dememterende kop te maken hebben ,maar helaas  ,jeugdig ben ik al ff niet meer !!!   :P