Autodromo Jose Carlos Pace, Grand Prix Brazilie 2010

Gestart door Enzo, 30 oktober 2010 - 15:55:13

« vorige - volgende »

Folkert

Wat ik trouwens mooi vind als Webber WK word, dat Vettel eerste overwinning en pole pakt, maar Webber de eerste titel. Maar iets in mij zegt dat Vettel voor eigen succes mag gaan, ondanks titel verlies.
Trotse vader van Rosalie(L)

sebastian

Citaat van: Kootje op 08 november 2010 - 10:19:58
Ik vond zijn opmerking dat hij alleen ALONSO nog in moest halen iig erg respectloos naar WEBBER toe.
Wat mij toch ook enigzins doet vermoeden dat hij niet van plan is WEBBER er voorbij te laten in ABU DHABI om hem zo de titel te schenken.
Heb 't altijd al 'n naar mannetje gevonden ,maar dit vond ik echt 'n vieze opmerking van 'm.
En zag je die kop van WEBBER ?  Zoooooo zuur.  >:(
wat zei ie dan precies?? waarschijnlijk vat jij het gewoon heel anders op dan hij bedoelde. Webber passeren heeft ie in principe nog helemaal in eigen hand, wat betreft alonso is ie afhankelijk van hoe goed alonso scoort. Ik kan me het moment van de persco niet meer herinneren, maar coureurs hebben het bijna altijd over 'we' en vrijwel nooit over 'I'. In dat geval niet zo gek dat ie alleen Alonso noemde.

sebastian

Citaat van: Burorri op 08 november 2010 - 15:50:59
Wat ik trouwens mooi vind als Webber WK word, dat Vettel eerste overwinning en pole pakt, maar Webber de eerste titel. Maar iets in mij zegt dat Vettel voor eigen succes mag gaan, ondanks titel verlies.
tja, dat zou voor sommigen heel mooi zijn. Webber heeft amper materiaalpech gehad dit jaar, dat kan uiteindelijk het verschil gaan maken. Hij heeft minder snelheid en heeft zelf ook aardig wat fouten gemaakt, alleen bij Vettel wordt het altijd (of iig dit jaar) nogal uitvergroot. Een titel voor Vettel zou wat mij betreft meer terecht zijn, maar Webber maakt nu de beste kans. Ik gun het Webber best hoor, maar dan hebben we weer een subtopper als kampioen. Ik zie liever Alonso ook geen kampioen worden, maar hij verdiend het misschien wel het meeste.

SDG

Citaat van: Kootje op 08 november 2010 - 13:44:21
Ze gokken duidelijk op weer 'n 1-2 tje ,omdat ze nog steeds liever Vettel zien winnen.
Ben er wel van overtuigd dat (ondanks dat ze roepen van niet) in het geval van Vettel 1 ,Webber 2 en Alonso 3 of 4 de teamorder uitgevaardigd word.  ;)
Als dat niet allang besproken is binnen het team.   :P
Het zal toch niet zo zijn dat ze liever Alonso de titel en Vettel 'n overwinning geven dan dat ze met Webber kampioen worden ?
Blijft alleen de vraag : Wat doet VETTEL ?   :-\

Of het zou moeten zijn dat uitspraak dat Vettel de man voor de toekomst is bij Red Bull zo letterlijk te nemen is dat ze Webber de titel niet eens gunnen? Klinkt op het eerste zich misschien helemaal van de pot gerukt, maar had Ferrari in 1999 ook al eens niet liever géén titel als Schumacher hem niet kon binnenhalen?

sebastian

Citaat van: SDG op 08 november 2010 - 16:17:25
Citaat van: Kootje op 08 november 2010 - 13:44:21
Ze gokken duidelijk op weer 'n 1-2 tje ,omdat ze nog steeds liever Vettel zien winnen.
Ben er wel van overtuigd dat (ondanks dat ze roepen van niet) in het geval van Vettel 1 ,Webber 2 en Alonso 3 of 4 de teamorder uitgevaardigd word.  ;)
Als dat niet allang besproken is binnen het team.   :P
Het zal toch niet zo zijn dat ze liever Alonso de titel en Vettel 'n overwinning geven dan dat ze met Webber kampioen worden ?
Blijft alleen de vraag : Wat doet VETTEL ?   :-\

Of het zou moeten zijn dat uitspraak dat Vettel de man voor de toekomst is bij Red Bull zo letterlijk te nemen is dat ze Webber de titel niet eens gunnen? Klinkt op het eerste zich misschien helemaal van de pot gerukt, maar had Ferrari in 1999 ook al eens niet liever géén titel als Schumacher hem niet kon binnenhalen?
tuurlijk gunnen ze webber de titel. Ze hebben die man toch niet voor niks onder contract staan?? altijd maar weer al die complottheoriëen. Daar kan ik als Vettel fan dan ook wel eens mee beginnen. Waarom is het altijd Vettel die materiaalpech heeft?? moeten we daar ook iets achter gaan zoeken??
Voor zondag kun je iig 1 uitslag uitsluiten en dat is: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Alonso. Dat gaat echt niet gebeuren. Wat mij betreft kan Vettel gewoon iig tot 1 ronde voor het einde voor eigen kans rijden en dan zien wat de situatie van hem vraagt. Zo heel ingewikkeld is het allemaal niet.
Dat van Ferrari is natuurlijk ook gewoon grote onzin, zij hadden uiteraard wel een voorkeur voor Schumacher wat ook vrij logisch was.

0634

#245
Citaat van: sebastian op 08 november 2010 - 16:04:27
Citaat van: Burorri op 08 november 2010 - 15:50:59
Wat ik trouwens mooi vind als Webber WK word, dat Vettel eerste overwinning en pole pakt, maar Webber de eerste titel. Maar iets in mij zegt dat Vettel voor eigen succes mag gaan, ondanks titel verlies.
tja, dat zou voor sommigen heel mooi zijn. Webber heeft amper materiaalpech gehad dit jaar, dat kan uiteindelijk het verschil gaan maken. Hij heeft minder snelheid en heeft zelf ook aardig wat fouten gemaakt, alleen bij Vettel wordt het altijd (of iig dit jaar) nogal uitvergroot. Een titel voor Vettel zou wat mij betreft meer terecht zijn, maar Webber maakt nu de beste kans. Ik gun het Webber best hoor, maar dan hebben we weer een subtopper als kampioen. Ik zie liever Alonso ook geen kampioen worden, maar hij verdiend het misschien wel het meeste.
Nou Webber zou sowieso al 2 punten voor staan op Alonso en 17 op Vettel als zijn teamgenoot hem niet had gerost in Turkije...

Vettel kan stellen dat materiaalpech hem (eventueel) een titel kost. Maar als hij eerlijk is moet hij stellen dat zonder zijn eigen fouten, hij die waarschijnlijk toch binnen zou hebben gehaald. net als vorig jaar overigens. Maar goed, hij is jong en zal ervan leren.

sebastian

Citaat van: 0634 op 08 november 2010 - 17:46:34
Citaat van: sebastian op 08 november 2010 - 16:04:27
Citaat van: Burorri op 08 november 2010 - 15:50:59
Wat ik trouwens mooi vind als Webber WK word, dat Vettel eerste overwinning en pole pakt, maar Webber de eerste titel. Maar iets in mij zegt dat Vettel voor eigen succes mag gaan, ondanks titel verlies.
tja, dat zou voor sommigen heel mooi zijn. Webber heeft amper materiaalpech gehad dit jaar, dat kan uiteindelijk het verschil gaan maken. Hij heeft minder snelheid en heeft zelf ook aardig wat fouten gemaakt, alleen bij Vettel wordt het altijd (of iig dit jaar) nogal uitvergroot. Een titel voor Vettel zou wat mij betreft meer terecht zijn, maar Webber maakt nu de beste kans. Ik gun het Webber best hoor, maar dan hebben we weer een subtopper als kampioen. Ik zie liever Alonso ook geen kampioen worden, maar hij verdiend het misschien wel het meeste.
Nou Webber zou sowieso al 2 punten voor staan op Alonso en 17 op Vettel als zijn teamgenoot hem niet had gerost in Turkije...

Vettel kan stellen dat materiaalpech hem (eventueel) een titel kost. Maar als hij eerlijk is moet hij stellen dat zonder zijn eigen fouten, hij die waarschijnlijk toch binnen zou hebben gehaald. net als vorig jaar overigens. Maar goed, hij is jong en zal ervan leren.
Alle titelkandidaten hebben dit jaar fouten gemaakt, Vettel heeft het relatief gezien dan misschien nog wel het beste gedaan gezien zn leeftijd. Turkije was niet handig maar dat kwam ook van 2 kanten en k vind het wel erg simpel om daar alle schuld bij Vettel te leggen en Webber daar vrij te pleiten. Webber Dat incident heeft Vettel natuurlijk veel meer gekost dan Webber, als ze elkaar wat meer ruimte hadden gegeven had Vettel nu ruim aan kop gestaan. Zo kun je nog wel ff doorgaan. Als Alonso niet had gewonnen in Duitsland, dan had Vettel nu alles nog in eigen hand gehad. Kan best zijn dat die beslissing van Ferrari Webber uiteindelijk in de kaart speelt. Maar goed, dr kan nog veel gebeuren zondag.

Franky R.

@Sebastian,

Mijn verontschuldiging! Heb je nog geen welkom geheten op het forum! :'(
Maar bij deze... :)

Kootje

@Sebastian ,

1: even terugkomend op de persconferentie : Vettel zei daarin dat hij alleen Alonso nog even voorbij moet om kampioen te worden.  ???
Zijn excacte woorden weet ik niet meer ,maar er was geen sprake van WE ,maar echt van IK.
Dit was dus 'n gewone sneer aan het adres van Webber die hij dus niet als concurent ziet. (iig ,laat hij 'm dat denken)   ::)

2: wat je reacties op de hele Vettel ,Webber ,Alonso discussie betreft ,ben ik het helemaal met je eens.
Ze zijn echt niet zo gek dat ze Webber de titel niet gunnen ,ze gunnen 'm Vettel alleen net iets meer ,das a;;es.  ;) ;D

0634

Citaat van: sebastian op 08 november 2010 - 18:09:59
Alle titelkandidaten hebben dit jaar fouten gemaakt, Vettel heeft het relatief gezien dan misschien nog wel het beste gedaan gezien zn leeftijd. Turkije was niet handig maar dat kwam ook van 2 kanten en k vind het wel erg simpel om daar alle schuld bij Vettel te leggen en Webber daar vrij te pleiten. Webber Dat incident heeft Vettel natuurlijk veel meer gekost dan Webber, als ze elkaar wat meer ruimte hadden gegeven had Vettel nu ruim aan kop gestaan. Zo kun je nog wel ff doorgaan. Als Alonso niet had gewonnen in Duitsland, dan had Vettel nu alles nog in eigen hand gehad. Kan best zijn dat die beslissing van Ferrari Webber uiteindelijk in de kaart speelt. Maar goed, dr kan nog veel gebeuren zondag.
Dat incident was compleet de schuld van Vettel die op een recht stuk zomaar naar rechts stuurt. Volledig buiten Webbers schuld om. Ik zou niet weten wat hij daaraan had moeten doen. Hij reed gewoon rechtdoor op een recht stuk. Dat lijkt mij normaal.

En ach, voor mij is het duidelijk dat de RedBull de beste wagen is. Wint geen rijder van hen de titel hebben ze allebei simpelweg gefaald. Het is mijn overtuiging dat een minder wilde rijder al kampioen zou zijn geweest, neem Alonso, Button of Rosberg.

sebastian

Citaat van: 0634 op 08 november 2010 - 19:10:35
Citaat van: sebastian op 08 november 2010 - 18:09:59
Alle titelkandidaten hebben dit jaar fouten gemaakt, Vettel heeft het relatief gezien dan misschien nog wel het beste gedaan gezien zn leeftijd. Turkije was niet handig maar dat kwam ook van 2 kanten en k vind het wel erg simpel om daar alle schuld bij Vettel te leggen en Webber daar vrij te pleiten. Webber Dat incident heeft Vettel natuurlijk veel meer gekost dan Webber, als ze elkaar wat meer ruimte hadden gegeven had Vettel nu ruim aan kop gestaan. Zo kun je nog wel ff doorgaan. Als Alonso niet had gewonnen in Duitsland, dan had Vettel nu alles nog in eigen hand gehad. Kan best zijn dat die beslissing van Ferrari Webber uiteindelijk in de kaart speelt. Maar goed, dr kan nog veel gebeuren zondag.
Dat incident was compleet de schuld van Vettel die op een recht stuk zomaar naar rechts stuurt. Volledig buiten Webbers schuld om. Ik zou niet weten wat hij daaraan had moeten doen. Hij reed gewoon rechtdoor op een recht stuk. Dat lijkt mij normaal.

En ach, voor mij is het duidelijk dat de RedBull de beste wagen is. Wint geen rijder van hen de titel hebben ze allebei simpelweg gefaald. Het is mijn overtuiging dat een minder wilde rijder al kampioen zou zijn geweest, neem Alonso, Button of Rosberg.
wat betreft het webber-vettel incident, laten we die discussie maar voor wat het is. Enige wat ik nog wil zeggen is dat de meningen daar nogal over verdeeld zijn, dus moet je wel uitkijken om zoiets niet zomaar als een feit te presenteren (vind ik iig). Volledig buiten zijn schuld om was het toch zeker niet. Webber heeft dit jaar heel wat meer auto's geraakt dan Vettel, k vind m wat dat betreft ook niet echt een faire coureur.
Alonso heeft dit seizoen ook een aantal domme fouten gemaakt, echte rijdersfoute, wel erg makkelijk om te stellen dat hij wel ff wk was geworden. Dat Red Bull de snelste auto heeft is wel duidelijk. Iig op zaterdag, maar zoals olaf mol zondag al zei, ook de meest fragiele wagen, zeker in geval van vettel. Ik zou zeker niet zeggen dat ze gefaald hebben als ze de titel niet pakken, Webber zeker niet, die kan gewoon niet beter, heeft misschien hier en daar wel wat punten laten liggen door eigen schuld (valencia en korea), Vettel heeft voor zover ik me kan herinneren ook maar 2 grote fouten gemaakt (Turkije en België). Wat ik nog wel ff wil zeggen is dat Vettel door de pech aan het begin van het seizoen wel constant achter de feiten aan heeft gelopen, dat kan ook een verklaring zijn voor zn wat onstuimige gedrag soms.

Franky R.

CitaatWat ik nog wel ff wil zeggen is dat Vettel door de pech aan het begin van het seizoen wel constant achter de feiten aan heeft gelopen, dat kan ook een verklaring zijn voor zn wat onstuimige gedrag soms

Niet onwaarschijnlijk. Immers zag ik hetzelfde gedrag ook bij Hamilton. Die trachtte te krampachtig de tekortkomingen van zijn auto te compenseren!
Zonder dat gedonder had Hamilton in Brazilië zijn auto 'gewoon' naast die van Hulk geperst...

0634

Citaat van: sebastian op 08 november 2010 - 19:46:29
wat betreft het webber-vettel incident, laten we die discussie maar voor wat het is. Enige wat ik nog wil zeggen is dat de meningen daar nogal over verdeeld zijn, dus moet je wel uitkijken om zoiets niet zomaar als een feit te presenteren (vind ik iig). Volledig buiten zijn schuld om was het toch zeker niet. Webber heeft dit jaar heel wat meer auto's geraakt dan Vettel, k vind m wat dat betreft ook niet echt een faire coureur.
Alonso heeft dit seizoen ook een aantal domme fouten gemaakt, echte rijdersfoute, wel erg makkelijk om te stellen dat hij wel ff wk was geworden. Dat Red Bull de snelste auto heeft is wel duidelijk. Iig op zaterdag, maar zoals olaf mol zondag al zei, ook de meest fragiele wagen, zeker in geval van vettel. Ik zou zeker niet zeggen dat ze gefaald hebben als ze de titel niet pakken, Webber zeker niet, die kan gewoon niet beter, heeft misschien hier en daar wel wat punten laten liggen door eigen schuld (valencia en korea), Vettel heeft voor zover ik me kan herinneren ook maar 2 grote fouten gemaakt (Turkije en België). Wat ik nog wel ff wil zeggen is dat Vettel door de pech aan het begin van het seizoen wel constant achter de feiten aan heeft gelopen, dat kan ook een verklaring zijn voor zn wat onstuimige gedrag soms.
Ik kan me weinig discussies herinneren over het Turkije incident. Alleen Horner deed even moeilijk maar kwam daar later weer van terug. En tja, voor de rest kan ik van Webber alleen een race incident met Hamilton herinneren maar van Vettel de kus op de kont van Button. Vettel is (nog) te wild in mijn optiek en heeft, net als vorig jaar, te veel fouten gemaakt. Dat gezegd hebbende, pakt hij de titel alsnog, heeft hij zich uiteraard net op tijd hersteld en neem ik mijn petje daarvoor af. En anders komt het ook wel goed met hem, uiteindelijk. Het talent heeft hij. Hij mist nog wat beheersing.

Over Alonso: zeker een moeilijk middenstuk van de competitie, vermoedelijk omdat hij zijn toen matige wagen wat overcompenseerde. Maar sinds Duitsland is hij enorm sterk bezig. Vergeet niet, dat hij een mindere auto heeft. Nog niet lang geleden vocht hij om P7. Dat hebben ze daar knap omgedraaid. Zoals het er nu voorstaat verdiend hij het in mijn ogen het meest. Maar wie weet hoe de mannen presteren in Abu Dhabi. Onder WK druk is het soms makkelijk fouten maken, weten we allemaal. En de druk bij Alonso is het hoogst.

0634

#253
Het verschil is ook: Webber is Webber. Dit is het, beter gaat het nooit worden. Doet een voortreffelijke job dit jaar. Want hij rijdt zijn sterkste jaar ooit.

Vettel is anders. Die is jonger, die heeft veel meer natuurlijk talent. Maar hij rijdt nu wel al een paar jaar en tov vorig jaar is het nog niet heel veel beter. Nog steeds problemen als hij moet gaan inhalen. Nog steeds te wild. Waarmee ik overigens niet zeg dat hij het nooit zal leren, maar ik had hem verder verwacht.

Feitelijk moet een toprijder in deze wagen, de beste van het veld, gewoon makkelijk kampioen worden. Webber is geen toprijder, dat wisten we al. En Vettel is dat nog niet.

Voor Vettel ligt de lat gewoon hoger, omdat hij meer potentie heeft.

KVDracer

Citaat van: 0634 op 08 november 2010 - 21:34:45
Het verschil is ook: Webber is Webber. Dit is het, beter gaat het nooit worden. Doet een voortreffelijke job dit jaar. Want hij rijdt zijn sterkste jaar ooit.

Vettel is anders. Die is jonger, die heeft veel meer natuurlijk talent. Maar hij rijdt nu wel al een paar jaar en tov vorig jaar is het nog niet heel veel beter. Nog steeds problemen als hij moet gaan inhalen. Nog steeds te wild. Waarmee ik overigens niet zeg dat hij het nooit zal leren, maar ik had hem verder verwacht.

Feitelijk moet een toprijder in deze wagen, de beste van het veld, gewoon makkelijk kampioen worden. Webber is geen toprijder, dat wisten we al. En Vettel is dat nog niet.

Hadden Alonso of Schumacher in die wagen gereden waren ze waarschijnlijk al een paar races geleden wereldkampioen geworden. Ik denk dat zelfs Hamilton en button het eerder geklaard hadden dan Webber of Vettel. Webber is een goede rijder, maar niet de toprijder zoals ik dacht dat hij 10 jaar eerder was. En Vettel is nog veel te wild, die moet eerst nog eens goed op zijn bek gaan of een moeilijk seizoen meemaken voor te groeien. Zoals Hamilton die is ook al gegroeid ten opzichte van 2007, maar is ook nog wat wild.