Autodromo Jose Carlos Pace, Grand Prix Brazilie 2010

Gestart door Enzo, 30 oktober 2010 - 15:55:13

« vorige - volgende »

Kootje

@FrankeypankeyV8 ,hoop dat je geen gelijk krijgt met je prognose.
Niet persoonlijk bedoeld ,maar dan zijn zowel Vettel en (voor mij nog belangrijker) Hamilton zo goed als uitgeschakeld.
En dat ga ik niet leuk vinden.  :'(
;D

Franky R.

Citaat van: Kootje op 06 november 2010 - 19:56:34
@FrankeypankeyV8 ,hoop dat je geen gelijk krijgt met je prognose.
Niet persoonlijk bedoeld ,maar dan zijn zowel Vettel en (voor mij nog belangrijker) Hamilton zo goed als uitgeschakeld.
En dat ga ik niet leuk vinden.  :'(
;D


Tja, ook ik ben fan van Hamilton maar mijn prognose heb ik met een nuchter blik op de VT1,2 en 3 gedaan. En daaruit komt voort dat Red Bull 'ouderwets' weer de snelste is! Alonso zal alleen maar de schade trachten te beperken, daar hij wacht op de motor van Bahrein die hij weer in Abu Dhabi kan gebruiken.

T.Nuvolari

Damn! Lees het nu pas, nachtwerk en Familytime. Franky Williams heeft zijn Hulk blijkbaar echt wakker gemaakt. Goed voor Hulkenberg en waarschijnlijk nog beter voor Williams. De (toekomstige )sponsoren zullen nu wel zien dat er toch nog potentieel in het team zit, of is dit een one time deal zoals toen met Jordan?

Kootje

Vrije trainingen zeggen me nooit zoveel.  ::)
Gezien de kwalificatie zou je prognose uit kunnen komen ,gelukkig is m'n eigen prognose ook nog reeel te noemen.
Al moet Webber dan (het liefst bij de start al) wel 'n paar plekken verliezen.  :P
Het is iets optimistischer ,maar zeker niet onmogelijk.
En wat Alonso betreft ,hoop ik dat hij ploft ,en ook hier is gelukkig 'n reeele kans op.  ;D
Al met al ,verwacht ik 'n leuke race.
Helaas zonder regen ,maar 'n mens kan niet alles hebben.   :'(

0634

De kans dat de motor van Alonso ploft is niks groter als die van een ander.

Ik zie om eerlijk te zijn gewoon een 1-2 finish voor de Bullies en Alonso 'gewoon' op P3. De McLaren is op het droge niet in staat om Alonso te bedreigen en Hulk, hoe knap de pole ook is, wordt al snel ingehaald door meerdere mensen. Dat kan op Interlagos en in de race op het droge is hij gewoon niet snel genoeg.

janke

Citaat van: frankypankyv8 op 06 november 2010 - 19:48:34
Citaat van: janke op 06 november 2010 - 19:12:14
Schitterende kwali. Dat Hulkenberg word gepakt bij de start oké. Maar hij laat zich even zien. En dat met stuurmanskunst en geen topauto. Franky dit is toch een top  talent, of niet?? En die komt gewoon uit Duitsland. Ik vind dit fantastisch voor Williams. Frank Williams en Patrick Head hadden een big smile. Eindelijk. Maar hij zal niet winnen. Maar toch.

Tuurlijk, maar ik heb nooit gezegd dat Hulk geen toptalent zou zijn...
Nee, dat klopt. Maar dat zeg ik ook niet. Meningsverschil prima. Maar nog steeds geen Ahmet of whats is name, its F1, thats a game with money. En dat hebben die bush-bush landen niet. NOG NIET.
Some things are too important to be left in the past.

janke

#156
Citaat van: 0634 op 06 november 2010 - 20:56:23
De kans dat de motor van Alonso ploft is niks groter als die van een ander.

Ik zie om eerlijk te zijn gewoon een 1-2 finish voor de Bullies en Alonso 'gewoon' op P3. De McLaren is op het droge niet in staat om Alonso te bedreigen en Hulk, hoe knap de pole ook is, wordt al snel ingehaald door meerdere mensen. Dat kan op Interlagos en in de race op het droge is hij gewoon niet snel genoeg.
Wat nou?? Helemaal met 0634 eens. Dat risico ligt ook bij Vettel, Hamilton enz. net zo hoog. Maar ik vind dat Alonso wel héél goed met zijn spullen omgaat. Ik tip hem dan ook als kampioen. Foutje??
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Citaat van: 0634 op 06 november 2010 - 20:56:23
De kans dat de motor van Alonso ploft is niks groter als die van een ander.

Op de eerder door jezelf geplaatste link kun je zien dat Alonso al sinds race 14 door zijn verse motoren heen is.
Hamilton en Vettel deden er tot race 16 mee en Webber zelfs tot race 17.
Alonso heeft ondertussen al 3 motoren laten ploffen.   ;D
Dit samen betekent dat hij ook met de nu gebruikte motor al meer als 1 race heeft gereden wat in mijn ogen de kans groter maakt dat hij ploft.
Het hoeft natuurlijk niet te gebeuren en het kan ook ieder ander overkomen maar toch..... ;)
Hoop doet gekken in vreugde leven !  :P

Franky R.

@Kootje,
CitaatAl moet Webber dan (het liefst bij de start al) wel 'n paar plekken verliezen

Dat is zeer reëel, idd. De Red Bull-rijders staan niet echt bekend als superstarters.. ;D
Het zou zomaar kunnen dat een agressieve Hamilton van P4 naar P2 knalt bij de start.

CitaatVrije trainingen zeggen me nooit zoveel
Werkelijk? In bijna iedere VT was RB het snelst, om daarna een pole te pakken of in de top 4 te kwalificeren.

CitaatEn wat Alonso betreft ,hoop ik dat hij ploft ,en ook hier is gelukkig 'n reeele kans op
Geen reele kans, want ik had al eerder geschreven dat Ferrari de toeren terugdraait. Men hield wel een verhaaltje over 'interne temperatuurmanagement', maar in de praktijk draaien ze de max. toerental gewoon omlaag. Niet dat het zoveel scheelt, hoor!

Alonso kan natuurlijk wel zelf het toerental omhoog draaien, maar ik verwacht dat hij dat pas rond de eerste pitstops zal doen.




0634

Citaat van: Kootje op 06 november 2010 - 21:19:38
Op de eerder door jezelf geplaatste link kun je zien dat Alonso al sinds race 14 door zijn verse motoren heen is.
Hamilton en Vettel deden er tot race 16 mee en Webber zelfs tot race 17.
Alonso heeft ondertussen al 3 motoren laten ploffen.   ;D
Dit samen betekent dat hij ook met de nu gebruikte motor al meer als 1 race heeft gereden wat in mijn ogen de kans groter maakt dat hij ploft.
Het hoeft natuurlijk niet te gebeuren en het kan ook ieder ander overkomen maar toch..... ;)
Hoop doet gekken in vreugde leven !  :P
Het is duidelijk dat Alonso als eerste door zijn 8 motoren heen was. Maar dat houd niet in dat hij nu met een motor rijdt met meer kilometers op de teller als Vettel of Hamilton. Dat weet niemand. Plus, de speciale regel voor Abu Dhabi maakt de situatie dus nog anders. Er wordt overal maar gedaan alsof Ferrari met een of andere oldtimer motor rijdt, maar hij kan wel eens een motor hebben die niks onderdoet voor de concurrenten. Dat stond vooral in dat linkje.



Niels_

Ik zo toch ook maar niet te hard hopen op een goede start van Hamilton. Hij mag daar wel een goede starter zijn, van op P4 vertrekken op Interlagos lijkt me alles behalve interessant. En dat geldt eigenlijk ook voor Vettel.

Verder zie ik Hulkenberg eerder nog uitvallen omdat hij eruit gereden wordt door 1 of andere achtervolger die zijn stuur zit op te eten van frustratie. Maar je weet nooit wat er gebeurd. Er zijn al zoveel incidenten gebeurd in de eerste ronden daar in het verleden. Denk maar aan Montoya en Schumacher enkele jaren geleden en vorig jaar waren er ook al 3 wagens die de strijd moesten staken na ronde 1 (en dan heb ik het nog niet over die verloren voorvleugel van Raikkonen gehad).

0634

Het zal mij verbazen als Hulk de eerste ronde als leider besluit.

Gerard

Wat een heerlijke Qualy!!! Echt genoten vanavond!!
En de top 10 ziet er helemaal niet slecht uit

In dit soort belangrijke races is het altijd leuk om een "vreemde eend in de bijt"te hebben
Hulk op P1, de rest volgt in de "normale"volgorde.. Op Rosberg na dan..:(

Ik hoop echt dat we moen wisselvallige omstandigheden hebben tijdens de race! Laat het veld maar lekker door elkaar geschud worden
Al  denk ik wel dat de kansen van Button nu eht verkeken zijn!!

0634

Zover ik heb begrepen blijft het vandaag -helaas- droog op Interlagos.

Gelukkig kan je op deze baan ook een leuke race krijgen als het droog is. Je kan er goed inhalen.