Beste coureur aller tijden ?

Gestart door Kootje, 29 oktober 2010 - 09:25:53

« vorige - volgende »

Wie is de beste coureur aller tijden ?

M.Schumacher -7 titels "rekordmeister"
10 (43.5%)
J.M. Fangio -5 titels "surviver of the 50's"
1 (4.3%)
A. Prost -4 titels "le professeur"
0 (0%)
A. Senna -3 titels "GOD voor velen"
10 (43.5%)
anders namelijk : ???
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 17

marlboro

Citaat van: Kootje op 23 november 2010 - 19:26:46
@ Marlboro ,enigzins dankzij jezelf gaat deze discussie allang niet meer over WIE IS DE BESTE ALLER TIJDEN maar is het geevolueerd naar IN WELKE CATEGORIE PLAATS JE WELKE COUREURS.
3 Categorieen : A  -creme dela creme
                          B  -supertop
                          C  -top...................aangezien het allen wereldkampioenen zijn.
De stelling waar jij nu over in discussie met Burrori over discussiert is dus NIET : Alonso is de beste aller tijden.  (dat beweert Burrori nergens) .maar Alonso is 'n categorie A coureur.
Daar kan je het mee eens zijn of niet ,maar wel bij de les blijven graag.   ;)  Geintje !!!   :D



Alonso is zo goed niet als schumacher en senna op hun beste jaren,punt.
Bende kinders

Folkert

Kerel, ik zie nergens argumenten. Alleen maar hoe goed de andere waren en hoe "Slecht Alonso" wel niet is.
Alonso versloeg wel Schumacher in 2006 en de auto's waren zeker gelijkwaardig aan elkaar.

Verder zie ik je ook geen argument waarom het wel aan Schumacher lag dat hij van een achterstand kon terug komen naar gelijk, maar dat het in 2003 aan de slechte banden lag.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: marlboro op 23 november 2010 - 19:41:07
Alonso is zo goed niet als schumacher en senna op hun beste jaren,punt.

Ik moet Burorri gelijk geven...Ook ik lees geen argumentatie over waarom Alonso niet ken worden vergeleken met Schumi of Senna...
'punt' is geen argument... ::)

En houd het netjes, je had al een bericht gekregen, niet?

0634

Citaat van: marlboro op 23 november 2010 - 19:41:07
Alonso is zo goed niet als schumacher en senna op hun beste jaren,punt.

Dat is jouw mening, dus geen 'punt'.

Tot op zeker hoogte ben ik het met je eens. Omdat ik vind dat hij daar nog niet is. Zijn loopbaan is nog niet klaar. Maar na een moeilijke periode heeft hij zichzelf dit jaar terug op de kaart gezet. Klasse.

Bovendien is hij de rijder die, van alle rijders in het huidige veld, mij veruit het meest doet denken aan Schumacher. Alonso is net als MS keihard, berekenend, sluw en uiteraard snel. Ideaal dus voor Ferrari. Deze jongen wordt m.i. uiteindelijk één van de alltime greats.

Kootje

Ik ben niet van mening dat je klaar moet zijn met je loopbaan om tot de creme dela creme te horen.
Als je in je 4e en 5e jaar de WK titel binnensleept door 'n Schumi in z'n topjaren in 'n direct gevecht te verslaan ,dan ben ik van mening dat je al 'n all time great bent.
Alonso gaan we nooit meer vergeten terwijl er over de mindere goden niet veel meer gesproken word als er herrinneringen worden opgehaald.
Kijk ,iedereen kan zich nog de gevechten tussen Senna en Prost herrinneren. ( legendarisch )
Iedereen weet nog alles over de zegewtochten van Schumi.
En over 10 jaar weet ook iedereen nog hoe Alonso in 'n Minardi de 15e plek haalde ,hoe hij Schumi op 'n ronde zette in Hongarije (was niet eerder vertoond ) en hoe hij door 'n foute strategie zijn inhaalslag in 2010 niet beloond zag worden met 'n 3e tiitel.
Dat maakt 'n coureur in mijn ogen 'n A coureur.
Daarom zouden bv ook Gilles Villeneuve ,Jacky Ickx en Ronnie Petterson daar tussen staan ,zij het niet dat 'n lijst van 804 coureurs me te lang was om te maken.

marlboro

Ach kijk, het vriendenclubje is weer aan het samen spannen en de mods net zoals op vele andere fora die moeite hebben om objexctief te blijven en geen partij te kiezen.
Bende kinders

Enzo

Citaat van: marlboro op 24 november 2010 - 12:16:23
Ach kijk, het vriendenclubje is weer aan het samen spannen en de mods net zoals op vele andere fora die moeite hebben om objexctief te blijven en geen partij te kiezen.


Ontspan Marlboro, een Forum is toch om te discussieren?
Probeer zaken niet persoonlijk te nemen, accepteer dat andere leden anders over iets kunnen denken.
Een mening is persoonlijk en geen feit, probeer het dan ook niet als feit te brengen.

Ook ik ben fan van Schumacher, maar de F1 is breder dan dat.... ;)

0634

Er wordt hier gewoon gepraat. Ik zie dan ook geen enkele reden om partij te kiezen.

0634

Citaat van: Kootje op 24 november 2010 - 09:15:06

Als je in je 4e en 5e jaar de WK titel binnensleept door 'n Schumi in z'n topjaren in 'n direct gevecht te verslaan ,dan ben ik van mening dat je al 'n all time great bent.
Hij behoort sowieso tot de alltime greats. Zijn erelijst bewijst dat. Daar ben ik het volkomen mee eens.

Alleen is het lijstje van alltime greats groot en ik schaal hem nu in zo tussen plek 10 en plek 15. Als hij blijft presteren zal hij wat mij betreft zeker nog gaan klimmen.

marlboro

Citaat van: Kootje op 24 november 2010 - 09:15:06
Ik ben niet van mening dat je klaar moet zijn met je loopbaan om tot de creme dela creme te horen.
Als je in je 4e en 5e jaar de WK titel binnensleept door 'n Schumi in z'n topjaren in 'n direct gevecht te verslaan ,dan ben ik van mening dat je al 'n all time great bent.
Alonso gaan we nooit meer vergeten terwijl er over de mindere goden niet veel meer gesproken word als er herrinneringen worden opgehaald.
Kijk ,iedereen kan zich nog de gevechten tussen Senna en Prost herrinneren. ( legendarisch )
Iedereen weet nog alles over de zegewtochten van Schumi.
En over 10 jaar weet ook iedereen nog hoe Alonso in 'n Minardi de 15e plek haalde ,hoe hij Schumi op 'n ronde zette in Hongarije (was niet eerder vertoond ) en hoe hij door 'n foute strategie zijn inhaalslag in 2010 niet beloond zag worden met 'n 3e tiitel.
Dat maakt 'n coureur in mijn ogen 'n A coureur.
Daarom zouden bv ook Gilles Villeneuve ,Jacky Ickx en Ronnie Petterson daar tussen staan ,zij het niet dat 'n lijst van 804 coureurs me te lang was om te maken.



In 2006 beste was schumacher belange niet meer op z'n top, het beste was er toen al wat van af, de ferrari was ook niet zo goed als de renault.
Bende kinders

Kootje

#160
Citaat van: Jeroen op 24 november 2010 - 12:43:04
Citaat van: Kootje op 24 november 2010 - 09:15:06

Als je in je 4e en 5e jaar de WK titel binnensleept door 'n Schumi in z'n topjaren in 'n direct gevecht te verslaan ,dan ben ik van mening dat je al 'n all time great bent.
Hij behoort sowieso tot de alltime greats. Zijn erelijst bewijst dat. Daar ben ik het volkomen mee eens.

Alleen is het lijstje van alltime greats groot en ik schaal hem nu in zo tussen plek 10 en plek 15. Als hij blijft presteren zal hij wat mij betreft zeker nog gaan klimmen.
Daar ben ik het volledig mee eens al zet ik 'm eerder op 10 dan op 15.
De enige reden dat hij als 1e op 't lijstje wat ik gemaakt heb staat is het alfabet.
Ik ga Alonso echt niet boven 'n Senna of  'n Schumacher plaatsen.
Tenminste ,nu nog niet ,misschien denk ik daar over 5 á 10 jaar wel anders over.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 23 november 2010 - 12:33:16
Die docu zal jou zeker overtuigen! :)
Heb 'm gezien en idd ,Clark mag bij de A coureurs blijven.
Heb me danig in hem vergist en hij hoort zeker tot de groten der aarde.

Bij deze aan alle Clark fans : HET SPIJT ME ,VERGEEF ME ,SORRY !!!  :D

Enzo

Nou vooruit dan maar weer.... ;)

Goede Docu's altijd bij BBC, daar zijn ze echt koning in!  8)

Kootje

@ Marlboro ,je spreekt jezelf tegen man !!!
Gisteren om 15.13 uur riep je nog dat Schumacher 'n gat van 27 punten dichtreed in 2006 en dat hij op het laatst 2 punten voorsprong op Alonso had.
Hij zou zijn 8e titel hebben gehaald ,maar jammer voor hem plofte zijn motor en werd Alonso WK.
Nu ga ik dit niet ontkennen ,want het is gewoon 'n feit.
Maar je kan moeilijk eerst DIT beweren en vervolgens roepen dat het beste er toen al af was.

Dat jij Alonso niet tot de creme dela creme rekent vind ik prima ,maar ik heb  --met alle respect-- nu de indruk dat je alles aangrijpt om maar je gelijk te halen.
En wat dat vriendenclubje betreft : Ik ken deze mensen helemaal niet ,net zo min als dat ze mij kennen.
Omdat we het eens zijn wil niet zeggen dat we vriendjes zijn.
Beetje zielig man !!!

marlboro

Citaat van: Kootje op 24 november 2010 - 14:59:31
@ Marlboro ,je spreekt jezelf tegen man !!!
Gisteren om 15.13 uur riep je nog dat Schumacher 'n gat van 27 punten dichtreed in 2006 en dat hij op het laatst 2 punten voorsprong op Alonso had.
Hij zou zijn 8e titel hebben gehaald ,maar jammer voor hem plofte zijn motor en werd Alonso WK.
Nu ga ik dit niet ontkennen ,want het is gewoon 'n feit.
Maar je kan moeilijk eerst DIT beweren en vervolgens roepen dat het beste er toen al af was.

Dat jij Alonso niet tot de creme dela creme rekent vind ik prima ,maar ik heb  --met alle respect-- nu de indruk dat je alles aangrijpt om maar je gelijk te halen.
En wat dat vriendenclubje betreft : Ik ken deze mensen helemaal niet ,net zo min als dat ze mij kennen.
Omdat we het eens zijn wil niet zeggen dat we vriendjes zijn.
Beetje zielig man !!!


Ik spreek mijn eigen nergens tegen; de 1ste helft van het seizoen had schumacher pech en de ferrari was ook net dat tikkeltje trager dna de renault.De 2de helft van het seizoen kon ferrari tot gelijk hoogte komen en schumacher begon ook beter te racen en alonso had eindelijk eens een keertje pech zoals met dat wielmoer enzo...
Alleen had schumacher dat jaar 1 keertje teveel pech met de wagen en dat kostte hem uiteindelijk de titel.
De ferrari was over heel het seizoen bekeken de 2de beste wagen.
Schumacher was idd niet meer op z'n allerbest in 2006, de allerbeste schumacher was toen al ene beetje voorbij gestreeft zenne en daar zijn wel vele mensen het met mij eens.
Was de wagen evengoed int het begin van het seizoen werd schumacher los kampioen en zou alonso eraf hebben gereden.
Bende kinders