Beste coureur aller tijden ?

Gestart door Kootje, 29 oktober 2010 - 09:25:53

« vorige - volgende »

Wie is de beste coureur aller tijden ?

M.Schumacher -7 titels "rekordmeister"
10 (43.5%)
J.M. Fangio -5 titels "surviver of the 50's"
1 (4.3%)
A. Prost -4 titels "le professeur"
0 (0%)
A. Senna -3 titels "GOD voor velen"
10 (43.5%)
anders namelijk : ???
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 17

0634

Citaat van: marlboro op 21 november 2010 - 22:41:47
Citaat van: flupke3 op 21 november 2010 - 22:07:36
Daarom is het klopt het ook niet als sommige beweren dat schumi de beste is.
Je kan wel zeggen dat hij tot de allergrootste behoort maar dat is niet het  zelfste
de beste.



Voor supporters is schumacher de beste ooit, voor supporters van senna is senna de grootste ooit ;), ze zijn gewoon de besten geweest in hun tijd en steke gewoon bovenuit alle anderen.

niet boven alle anderen.

Folkert

Citaat van: Jeroen op 22 november 2010 - 13:19:14
Citaat van: marlboro op 21 november 2010 - 22:41:47
Citaat van: flupke3 op 21 november 2010 - 22:07:36
Daarom is het klopt het ook niet als sommige beweren dat schumi de beste is.
Je kan wel zeggen dat hij tot de allergrootste behoort maar dat is niet het  zelfste
de beste.



Voor supporters is schumacher de beste ooit, voor supporters van senna is senna de grootste ooit ;), ze zijn gewoon de besten geweest in hun tijd en steke gewoon bovenuit alle anderen.

niet boven alle anderen.
Even off topic: Ik moet nog steeds wennen aan jou nickname, vriend van mij heet ook Jeroen en is helemaaaaaaaaaaaaaal geen F1 fan. Wel apart dus om nu elke keer Jeroen te zien staan.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634


Folkert

Ja, ben het er niet mee eens. Ga je naam maar veranderen in Herman ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Citaat van: Burorri op 22 november 2010 - 14:07:42
Ja, ben het er niet mee eens. Ga je naam maar veranderen in Herman ;)

Nee, geen Herman, Dan moet ik steeds aan die Tilke denken

Doe maar gewoon Jeroen hoor Henk ;D

Folkert

Citaat van: Gerard op 22 november 2010 - 14:13:16
Citaat van: Burorri op 22 november 2010 - 14:07:42
Ja, ben het er niet mee eens. Ga je naam maar veranderen in Herman ;)

Nee, geen Herman, Dan moet ik steeds aan die Tilke denken

Doe maar gewoon Jeroen hoor Henk ;D
Dat is ook weer waar. Ok, Casper dan, het kleine spookje :P
Trotse vader van Rosalie(L)

marlboro

Citaat van: Jeroen op 22 november 2010 - 13:19:14
Citaat van: marlboro op 21 november 2010 - 22:41:47
Citaat van: flupke3 op 21 november 2010 - 22:07:36
Daarom is het klopt het ook niet als sommige beweren dat schumi de beste is.
Je kan wel zeggen dat hij tot de allergrootste behoort maar dat is niet het  zelfste
de beste.



Voor supporters is schumacher de beste ooit, voor supporters van senna is senna de grootste ooit ;), ze zijn gewoon de besten geweest in hun tijd en steke gewoon bovenuit alle anderen.

niet boven alle anderen.


Schumacher z'n tijd; er is geen enkele andere die er bovenuit stak buiten schumacher zelf, als je hakkinen bedoeld, die was goed maar staat sowieso onder schumacher net zoals alle anderen.

In de tijd van senna heb je natuurlijk oa prost en nog enkele anderen maar toch vind ik senna een betere racer dan deze andere in z'n tijd toen.
Bende kinders

0634

Citaat van: marlboro op 22 november 2010 - 15:23:12

Schumacher z'n tijd; er is geen enkele andere die er bovenuit stak buiten schumacher zelf, als je hakkinen bedoeld, die was goed maar staat sowieso onder schumacher net zoals alle anderen.

In de tijd van senna heb je natuurlijk oa prost en nog enkele anderen maar toch vind ik senna een betere racer dan deze andere in z'n tijd toen.
O, sorry. Ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je met je laatste paar woorden bedoelde dat Senna en Schumacher boven álle anderen uitsteken, maar je bedoelde in hun eigen periode. Dan heb je gelijk natuurlijk  ;).

In algemene zin horen Clark en Fangio natuurlijk ook op dat nivo thuis, althans m.i.. Voor hen geldt ongeveer hetzelfde.

marlboro

Citaat van: Jeroen op 22 november 2010 - 15:52:43
Citaat van: marlboro op 22 november 2010 - 15:23:12

Schumacher z'n tijd; er is geen enkele andere die er bovenuit stak buiten schumacher zelf, als je hakkinen bedoeld, die was goed maar staat sowieso onder schumacher net zoals alle anderen.

In de tijd van senna heb je natuurlijk oa prost en nog enkele anderen maar toch vind ik senna een betere racer dan deze andere in z'n tijd toen.
O, sorry. Ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je met je laatste paar woorden bedoelde dat Senna en Schumacher boven álle anderen uitsteken, maar je bedoelde in hun eigen periode. Dan heb je gelijk natuurlijk  ;).

In algemene zin horen Clark en Fangio natuurlijk ook op dat nivo thuis, althans m.i.. Voor hen geldt ongeveer hetzelfde.


Als je een totaal plaatje moet maken van degene die in categorie A zitten;schumacher,senna,fangio,prost en nog een aantal anderen.
Al de anderen zitten in categorie B; alonso,hakkinen,hill etc... en dan heb je nog de mindere categories; barrichello,button,massa enz...
Bende kinders

Kootje

@ marlboro ,ook daar ga je weer met persoonlijke voorkeuren te maken krijgen.

De namen die jij noemt in bv categorie B : Alonso ,Hakkinen en Hill vind ik namelijk niet alledrie daar thuis horen.
Ik zet Alonso toch in A en Hill (ondanks dat ik Fan van hem ben/was) juist in C.
Alonso zie ik namelijk nog wel 2 a 3 titels erbij halen (mits hij lang genoeg doorgaat) ,en Hill vind ik ondanks zijn titel in 1996 geen absolute topcoureur.

Ik bedoel maar.   ::)

0634

Ah, het is sowieso lastig natuurlijk. Want horen mannen als Lauda, Rindt, Stewart of Piquet nou bij de Senna's en Clark's thuis of toch meer bij de Hakkinen's en de Fittipaldi's? ;)


Kootje

Dat is er persoon verschillend waarbij in mijn geval het al dan niet halen van 1 of meer titels dan nog niet eens meeteld.
Gilles Villeneuve (geen titel) vind ik 'n A coureur terwijl zoon Jacques (titel in 1997)  in de C categorie thuishoort.
Overigens waren beide spektakels om naar te kijken maar vind ik PA toch vele malen beter.
;D

Folkert

Citaat van: marlboro op 22 november 2010 - 17:04:01
Citaat van: Jeroen op 22 november 2010 - 15:52:43
Citaat van: marlboro op 22 november 2010 - 15:23:12

Schumacher z'n tijd; er is geen enkele andere die er bovenuit stak buiten schumacher zelf, als je hakkinen bedoeld, die was goed maar staat sowieso onder schumacher net zoals alle anderen.

In de tijd van senna heb je natuurlijk oa prost en nog enkele anderen maar toch vind ik senna een betere racer dan deze andere in z'n tijd toen.
O, sorry. Ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je met je laatste paar woorden bedoelde dat Senna en Schumacher boven álle anderen uitsteken, maar je bedoelde in hun eigen periode. Dan heb je gelijk natuurlijk  ;).

In algemene zin horen Clark en Fangio natuurlijk ook op dat nivo thuis, althans m.i.. Voor hen geldt ongeveer hetzelfde.

.
Als je een totaal plaatje moet maken van degene die in categorie A zitten;schumacher,senna,fangio,prost en nog een aantal anderen.
Al de anderen zitten in categorie B; alonso,hakkinen,hill etc... en dan heb je nog de mindere categories; barrichello,button,massa enz...
Alonso zet ik toch ook in A. Had dit jaar zijn 3de titel kunnen halen en heeft Schumacher het in 2006 echt lastig gemaakt. In 2003 stak Ferrari er ook met Schumacher niet enorm boven uit. Hakkinen wil ik ook nog wel in A zetten, had vaak wat pech met een te langzame auto en ook hij heeft het Schumacher meer dan lastig gemaakt. Ook Senna geloof ik in 93, was hij bijna direct even snel of zelfs sneller in die 2 wedstrijden. Sowieso onder Schumacher plaatsen vind ik wat overdreven. Denk dat hij in 2003 Schumacher moeilijker had kunnen maken dan JPM en Kimi.
Citaat van: Kootje op 22 november 2010 - 17:46:04
Dat is er persoon verschillend waarbij in mijn geval het al dan niet halen van 1 of meer titels dan nog niet eens meeteld.
Gilles Villeneuve (geen titel) vind ik 'n A coureur terwijl zoon Jacques (titel in 1997)  in de C categorie thuishoort.
Overigens waren beide spektakels om naar te kijken maar vind ik PA toch vele malen beter.
;D

Jacques wil ik liever in B plaatsen, was zeker geen slecht coureur en kon beter dan hij liet zien.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Ik vond dit eigenlijk wel 'n grappige stellingname : in welke categorie hoort wie ?

Daarom heb ik nu 'n lijstje gemaakt met alle wereldkampioenen. (alle F1 rijders werd teveel -804 stuks- )
coureurs met 'n *voor hun naam ken ik alleen van oude beelden en verhalen van oudere mensen

Categorie A :

Alonso '05-'06  ,*Brabham '59-'60 en '66 ,*Fangio '51 en '54 t/m '57 ,*G.Hill '62 en '68 ,Lauda '75 ,'77 en '84, Prost '85-'86 ,'89 en '93 ,Schumacher '94-'95 en '00 t/m '04 ,Senna '88 ,'90-'91 ,*Stewart '69 ,'71 en '73 en *Surtees '64

Categorie B :

*Ascari '52-'53 ,*Clark ''63 en '65 ,*Fittipaldi '72 en '74 ,Hakkinen '98-'99 ,Hamilton '08 ,Hunt '76 ,Jones '80 ,Mansell '92 ,Piquet '81 ,'83 en '87 ,Raikkonen '07 ,*Rindt '70 en Vettel '10

Categorie C :

Andretti '78 ,Button '09 ,*Farina '50 ,*Hawthorn '58 ,D.Hill '96 ,*P.Hill '61 ,*Hulme '67 ,Rosberg '82 ,Scheckter '79 en Villeneuve '97

Overigens zie ik in de toekomst zowel Hamilton als Vettel van de B naar de A categorie klimmen.

meatball

Nelson Piquet sr.

3 titels en maar een B piloot ?

Surtees

1 titel en wel A

Dit lijstje is niet echt in orde lijkt me
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat