Beste coureur aller tijden ?

Gestart door Kootje, 29 oktober 2010 - 09:25:53

« vorige - volgende »

Wie is de beste coureur aller tijden ?

M.Schumacher -7 titels "rekordmeister"
10 (43.5%)
J.M. Fangio -5 titels "surviver of the 50's"
1 (4.3%)
A. Prost -4 titels "le professeur"
0 (0%)
A. Senna -3 titels "GOD voor velen"
10 (43.5%)
anders namelijk : ???
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 17

Franky R.

Citaat van: janke op 01 november 2010 - 23:30:23
Citaat van: T.Nuvolari op 01 november 2010 - 06:12:27
Citaat van: janke op 31 oktober 2010 - 18:14:14
Moss??? 

Waarom niet? OK het was zo'n beetje de Poulidor van de Formule 1, maar wel één van de allerbeste van zijn tijd.
Het gaat toch om de 100 beste F1 coureurs. Dat hij dan 1 staat met geen titel op zak, vind ik op zijn zachts gezegd een beetje vreemd als je de F1 bekijkt van verleden tot heden.

Vraagje,

Moet een rijder als Moss een titel op zak hebben, om erkenning te krijgen? Bellof was er ook zo een, maar die werd toch ook geen WK?

0634

Er zijn er ook zat die Gilles Villeneuve noemen, meer als dat er mensen zijn die zijn zoon noemen trouwens. Toch had Gilles geen titel.

Maar goed, ik heb ze live uiteraard nooit zien rijden en ik weet ook dat Moss niet altijd gelukkig was in zijn teamkeuzes, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat hij beter was als Fangio. Die laatste won ook gewoon meer races uit minder starts. Statistieken zeggen niet alles natuurlijk, maar geven wel een bepaald beeld.

janke

Citaat van: frankypankyv8 op 01 november 2010 - 23:32:40
Citaat van: janke op 01 november 2010 - 23:30:23
Citaat van: T.Nuvolari op 01 november 2010 - 06:12:27
Citaat van: janke op 31 oktober 2010 - 18:14:14
Moss??? 

Waarom niet? OK het was zo'n beetje de Poulidor van de Formule 1, maar wel één van de allerbeste van zijn tijd.
Het gaat toch om de 100 beste F1 coureurs. Dat hij dan 1 staat met geen titel op zak, vind ik op zijn zachts gezegd een beetje vreemd als je de F1 bekijkt van verleden tot heden.
Vraagje,

Moet een rijder als Moss een titel op zak hebben, om erkenning te krijgen? Bellof was er ook zo een, maar die werd toch ook geen WK?

Dat heeft een Bellof net als een Pace en Pryce helaas nooit kunnen bewijzen. Zekers was Stirling Moss een groot coureur. Won F1-races, de Mille Miglia, Tourist Trophy enz. Maar de beste F1 rijder aller tijden, nee. De beste F1 rijder zonder een titel op zak, ja.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Precies ! Als je de beste wil zijn heb je toch minstens 1 of 2 wereldtitels nodig.
Zou van weinig respect betuigen tov coureurs met meerdere titels om iemand zonder te bestempelen als beste aller tijden.
Oke Moss was een topper ,net als Villeneuve ,maar de beste. Nee ,dan hadden ze ook titels gehad.

KVDracer

Citaat van: janke op 01 november 2010 - 23:30:23
Citaat van: T.Nuvolari op 01 november 2010 - 06:12:27
Citaat van: janke op 31 oktober 2010 - 18:14:14
Moss??? 

Waarom niet? OK het was zo'n beetje de Poulidor van de Formule 1, maar wel één van de allerbeste van zijn tijd.
Het gaat toch om de 100 beste F1 coureurs. Dat hij dan 1 staat met geen titel op zak, vind ik op zijn zachts gezegd een beetje vreemd als je de F1 bekijkt van verleden tot heden.

Aha, maar hij houdt geen rekening met wereldtitels en overwinningen, maar hetgeen ze in de lagere klasse gepresteerd hebben en hun toewijding, motivatie,... in de F1. Want als je enkel naar titels en overwinningen kijkt is Schumacher de beste.

0634

Nou, eigenlijk Fangio dan. Want die won bijna 1 van de twee races (24 zeges in 52 start) en 5 titels in 8 jaar. Statistisch gezien dus succesvoller. ;)

En hij is als 40 plusser zeker succesvoller ;D

Kootje

Citaat van: 0634 op 02 november 2010 - 17:51:36
Nou, eigenlijk Fangio dan. Want die won bijna 1 van de twee races (24 zeges in 52 start) en 5 titels in 8 jaar. Statistisch gezien dus succesvoller. ;)

En hij is als 40 plusser zeker succesvoller ;D
Daarom ook mijn keuze voor Fangio. + de al eerder genoemde argumenten.
Leuk om te zien dat dit topic toch reacties op begint te roepen na 'n slow start.
Maar waarom niemand de moeite neemt ff te stemmen....???   :'(

Franky R.

Citaat van: Kootje op 02 november 2010 - 18:05:36
Citaat van: 0634 op 02 november 2010 - 17:51:36
Nou, eigenlijk Fangio dan. Want die won bijna 1 van de twee races (24 zeges in 52 start) en 5 titels in 8 jaar. Statistisch gezien dus succesvoller. ;)

En hij is als 40 plusser zeker succesvoller ;D
Daarom ook mijn keuze voor Fangio. + de al eerder genoemde argumenten.
Leuk om te zien dat dit topic toch reacties op begint te roepen na 'n slow start.
Maar waarom niemand de moeite neemt ff te stemmen....???   :'(

Nou, nou...er hebben toch al 14 mensen gestemd. En anders moet je maar campagne voeren... :D

Kootje

#38
396x gelezen ,37 reacties ,vind 't tegenvallen  ;)
Dit geld overigens voor alle door mij gelezen polletjes.
Stemmen is blijkbaar niet favoriet onder de deelnemers aan dit forum ,tenzij er maar iets van 20 man opzitten natuurlijk.  :P

Enzo

Je polletje bestaat net, geduld is een schone zaak... ;)

Kootje

Citaat van: Enzo op 02 november 2010 - 20:33:25
Je polletje bestaat net, geduld is een schone zaak... ;)

Dat klopt ,is alleen niet m'n sterkste eigenschap zeg maar... ;)
Vandaar ook mijn eerdere reactie dat 't na 'n slow start toch begint te lopen. LEUK !!!  :)
Heb net ook even geteld hoeveel verschillende mensen er gereageerd hebben en kom tot de conclusie dat die allemaal gestemd hebben ?   ;D

Voor alle andere mensen : STEM en laat me niet alleen in mijn keuze voor FANGIO.   :'(

JimPunkRawker

hier heb je mijn stem dan  ;)

schumacher, niet alleen door z'n wereldkampioenschappen net zo belangrijk is de tijd daarvoor
de periode voor ferrari waarin alles is opgebouwd (om hem heen of niet  ::))
hierdoor zijn ze jaren oppermachtig geweest.
en omdat ik 'pas' sinds '99 formule 1 kijk  en schummacher dus heb meegemaakt :P

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Folkert

Heb Senna gestemd. Heb hem nooit in zijn tijd zien rijden, maar later heb ik hem wel zien rijden en was eigenlijk direct onder de indruk. Maar ook beetje gestemd om zijn persoonlijkheid. Heeft niks met beste te maken, maar was voor mij net dat beetje wat ik nodig had om te beslissen. Schumacher was goed, heeft bij mij alleen wat negatieve indruk achter gelaten op sommige momenten en had in mijn ogen minste tegenstand. Over de andere rijders kan ik eigenlijk geen degelijk oordeel , aangezien ik die amper heb zien rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Senna zou bij mij op 'n 2e plek komen ,op de voet gevolgd door Lauda.
Helaas  :'(  heb ik het tijdperk Fangio ook niet meegemaakt ,maar afgaande op oude beelden van hoe 't toen was kan ik niet anders dan (statistisch op een na en procentueel de beste) Fangio m'n stem geven. Ga je idd het criteria hanteren dat je ze life meegemaakt moet hebben ,dan word m'n top 3 Senna ,Lauda ,Schumacher.

marlboro

De topic titel alleen al is volledig fout; je kan nooit de tijden gaan vergelijken; senna en schumacher hebben nooit geraced tegen fangio en in de tijd van fangio. Schumacher had maar pas vanaf 94 een wagen die echt kon meestrijden tegen senna en voor de titel en was goed op weg om senna op z'n flikker te geven.
Iedereen zal gewoon z'n favoriet naar voorsteken, zo'n poll stelt niks voor.
Ik heb al van die hele grote polls gezien waar vele mensen op stemden en het resultaat was enorm voorspelbaar.  ::).

En dan ga ik bv ook nog maar zwijgen om de redenen die sommige mensen geven,manman.
Bende kinders