Beste coureur aller tijden ?

Gestart door Kootje, 29 oktober 2010 - 09:25:53

« vorige - volgende »

Wie is de beste coureur aller tijden ?

M.Schumacher -7 titels "rekordmeister"
10 (43.5%)
J.M. Fangio -5 titels "surviver of the 50's"
1 (4.3%)
A. Prost -4 titels "le professeur"
0 (0%)
A. Senna -3 titels "GOD voor velen"
10 (43.5%)
anders namelijk : ???
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 17

marlboro

Citaat van: Kootje op 10 november 2010 - 11:22:51
Hier kan je natuurlijk alleen maar over speculeren.
MS stond tot Imola iets voor in de stand en op Imola zette hij aardig de druk erop tov Senna.
Helaas zullen we het vervolg van het gevecht tussen beide nooit meemaken.
Alhoewel de eerder genoemde straf voor MS ervoor zorgden dat het nog 'n spannend seizoen werd (Hill en MS vochten het uit voor de titel) ,denk ik dat juist Senna er met de titel vandoor was gegaan.
Senna was nu eenmaal beter dan Hill (zal zelfs Hill niet ontkennen) ,en had daarom meer voordeel uit de straf van MS gehaald en op die manier de titel binnen gesleept.
Daar komt dan nog bij dat de Williams gewoonweg de beste auto was ,en ook daardoor had MS het onderspit moeten delven.
Helaas zal dit altijd speculatie blijven ,want oooh ,wat had ik die gevechten graag gezien.

Schumacher stond iets voor in de stand? Ik kan fout zijn maar ik meende senna 0 punten had en schumacher er al 30punten voorstond en zoals meatballs hier heeft aangehaalt; schumacher werd ook serieus belachelijk bestraft en zwaar bestraft, senna en hill zouden daardoor op een eerlijke manier schumacher nooit geklopt hebben in 94.
Iedereen zag dat schumacher in 94 sowieso beter bezig was dan senna maar alleen de senna fans hebben daar zware problemen mee om dit eerlijk toe te geven,schumacher heeft toen in een race senna nog zo onder druk kunnen zetten senna zelfs in de fout ging, ik lach daar niet mee hoor, dat zijn zaken die schumacher ook tegen gekomen is maar senna fans hebben ook daar alweer een probleem mee en laten we eens eerlijk zijn; het is door z'n dood vele mensen opp senna stemmen uit sympathie en dat zijn volgens mij enorm veel extra stemmen deze dan altijd krijgt en sowieso als winnaar uit de bus komt, polls zijn dan ook nooit geloofwaardig.
Bende kinders

Franky R.

Citaathet is door z'n dood vele mensen opp senna stemmen uit sympathie

Er zijn net zo goed mensen die stemmen op Schumacher, op basis van diens 'cijfers'. Maar het is duidelijk wie JIJ de beste vindt, maar een ander kan dan nog wel een ander coureur aanwijzen, hoop ik?

marlboro

Nogmaals; iedereen heeft gewoon z'n favoriet, echt objectief is dat niet en ik ben daar ook eerlijk in.
Ik zet fangio op m'n lijste als 2de beste ooit maar ik kan daar nooit 100% over oordelen, ik ben veel later geboren dan deze en heb deze alleen op eens wat beeldmateriaal bezig gezien ;).
Maar 5 titels behalen op een 8tal jaar tijd vind ik zeker toen in die tijd indrukwekkend dus fangio behoort zeker tot m'n lijstje van beste ooit.
De beste is logischer wijze in mijn geval schumacher; die krijgt dankzij wili weber een kans in de f1; schumi had gelogen ivm het circuit in spa ;p dat deze er al gereden had, wat absoluut niet het geval was en zette daar een tijd neer of tijden neer om u tegen te zeggen toen, dat is de reden waarom schumacher doorgebroken is toen en benetton deze wilde hebben, ze zagen meteen wat voor talent schumacher wel niet was en gelijk hadden ze.Uiteraard heeft wili weber er ook z'n aandeel maar dan nog moet je je wel bewijzen, das dikwijls wel anders het geval de dag van vandaag waar degene met het meeste geld aan de bak komt, schumacher heeft dit dus voornamelijk aan z'n eigen kunnen te danken, dat op zich al is top.Schumacher was meteen ook sneller z'n teamgenoot of zeg maar gerust ook nadien sneller of beter dan al z'n teamgenoten.Dan gaat deze naar ferrari; ook daar zou wili weber z'n aandeel inhebben want schumacher had eerst zoiets van; naar ferrari??Deze heeft dna de stap gezet naar een team dat al 21jaar niks meer had behaalt, deze heeft blijven vechten en hard werken en heeft er na veel geduld te hebben en na veel pech gekend te hebben er dan uiteindelijk toch de vruchten van geplukt.Terwijl schumi nog 's nachts bezig was met de ingenieurs en noem maar op waren de andere piloten al gaan slapen.Schumacher was vooral toen de enige echte race machine die de perfectie probeerde na te streven.Zijn soms jammere akties was daarvan ook  het resultaat van, winnen, dat was het enige wat telde.
De records en titels liegen er ook niet om, mocht het allemaal zo simpel zijn zoals sommige hier en elders beweren, waarom heeft niemand anders dit ooit al gekunnen en kom niet af met weinig tegenstand, fangio wint 5keer op 8jaar tijd en heeft meende ik ook maar 8 jaar geraced,wie kan dit zeggen?Om zo'n zaken te bereiken dat doe je niet zomaar zoals ik hierboven heb uitgelegd maarja, sommigen gaan het nooit snappen, de oogkleppen houden ze liever op en tja, er zijn nu éénmaal veel jaloerse mensen en haters als het op scumacher aankomt.
Bende kinders

Kootje

Mijn excuses ,ik dacht dat het gat kleiner was. (te lang geleden  :-[ )
Nu denk ik toch echt dat juist doordat Hill nog zo dichtbij kwam ,Senna dat seizoen WK was geworden.  :)
Uiteraard heeft de 3 wedstrijden schorsing daar aan mee gedragen.
Helaas is dit iets wat we nooit zullen weten ,waardoor ik deze discussie nog zinlozer vind dan jij het originele topic.  ;D
Deze mening mijnerzijds is echter niet gebasseerd op mijn voorliefde voor Senna.
In mijn ogen heb je helemaal gelijk als je zegt dat veel mensen op hem stemmen uit emotie.  :'(
Ik durf zelfs nog wel te beweren dat Schumi over het geheel de betere coureur is.
Over seizoen '94 kan ik dat echter niet zeggen ,alleen maar speculeren.  ;)
Gezien het feit dat Senna zichzelf onder druk van Schumi dood reed.
Ja ,je leest het goed ,ook die bewering durf ik aan.  >:(
Maar goed ,we raken nu wel erg OFF TOPIC ,dus wie is/was in jou ogen de beste ?
Of stel ik nu een stomme vraag ,gezien je vurige pleidooi voor Schumi.   :D

Kootje

Laat maar Marlboro ,ik heb je antwoord ondertussen gelezen.
Je poste het vlak voor ik klaar was met tikken.  :P

marlboro

Citaat van: frankypankyv8 op 10 november 2010 - 18:29:09
Citaathet is door z'n dood vele mensen opp senna stemmen uit sympathie

Er zijn net zo goed mensen die stemmen op Schumacher, op basis van diens 'cijfers'. Maar het is duidelijk wie JIJ de beste vindt, maar een ander kan dan nog wel een ander coureur aanwijzen, hoop ik?

Een dode is nog wat anders zenne als het op stemmen aankomt ;).
Ik ken zo iemand; ja, schumacher is de beste nu (ik spreek over de tijd mee ferrari) maar senna is toch de beste zegde die persoon tegen me maar zegde er bij, ik heb die wel nooit zien racen, komaan zeg, aub en van zo'n mensen en het zijn er enorm veel krijgt senna veel stemmen bij, zodanig veel het zinloos is om op een poll af te gaan wie er de beste ooit is.

Toch blijf ik bij mijn 1ste mening; je kan de tijden niet vergelijken, senna en schumacher en vele anderen hebben nooit in de tijd van fangio geraced enz...Laten we het mss daar maar ophouden, das voor mij de enige juiste conclusie, fangio was de beste in z'n tijd,senna in de zijne en schumacher in zijn tijd.
Bende kinders

Franky R.

Citaat van: marlboro op 10 november 2010 - 18:43:55
Citaat van: frankypankyv8 op 10 november 2010 - 18:29:09
Citaathet is door z'n dood vele mensen opp senna stemmen uit sympathie

Er zijn net zo goed mensen die stemmen op Schumacher, op basis van diens 'cijfers'. Maar het is duidelijk wie JIJ de beste vindt, maar een ander kan dan nog wel een ander coureur aanwijzen, hoop ik?

Een dode is nog wat anders zenne als het op stemmen aankomt ;).
Ik ken zo iemand; ja, schumacher is de beste nu (ik spreek over de tijd mee ferrari) maar senna is toch de beste zegde die persoon tegen me maar zegde er bij, ik heb die wel nooit zien racen, komaan zeg, aub en van zo'n mensen en het zijn er enorm veel krijgt senna veel stemmen bij, zodanig veel het zinloos is om op een poll af te gaan wie er de beste ooit is.

Toch blijf ik bij mijn 1ste mening; je kan de tijden niet vergelijken, senna en schumacher en vele anderen hebben nooit in de tijd van fangio geraced enz...Laten we het mss daar maar ophouden, das voor mij de enige juiste conclusie, fangio was de beste in z'n tijd,senna in de zijne en schumacher in zijn tijd.

Ok dan.

0634

Tja, Alan Henry, een gewaardeerd autosportjournalist toch, zette Moss op 1. Fangio ergens op 7. Schumacher pas op 11. Alonso achter Massa. En Mansell pas ergens rond de 35. Wat nog vreemder is is dat hij rijders in zijn top 100 plaatste die net 5 GPs hadden gereden....

Zo heeft iedereen zijn maatstaven en zijn helden.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 10 november 2010 - 19:19:52
Tja, Alan Henry, een gewaardeerd autosportjournalist toch, zette Moss op 1. Fangio ergens op 7. Schumacher pas op 11. Alonso achter Massa. En Mansell pas ergens rond de 35. Wat nog vreemder is is dat hij rijders in zijn top 100 plaatste die net 5 GPs hadden gereden....

Zo heeft iedereen zijn maatstaven en zijn helden.
Als ze die 5 GP's dan ook nog wisten te winnen ,kan ik er inkomen.   ;)
Een 100% score ,doet niemand ze meer na.  ;D

Folkert

Altijd leuk om fans te zien die oogkleppen op hebben die zo groot zijn, dat zelfs afrika geen zon meer heeft.

Maar vind het alleen maar leuk dat je er bij bent Malboro. Vind helemaal geweldig hoe jij sommige dingen probeert recht te praten.  :) ;D
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Citaat van: marlboro op 10 november 2010 - 18:43:55

Toch blijf ik bij mijn 1ste mening; je kan de tijden niet vergelijken, senna en schumacher en vele anderen hebben nooit in de tijd van fangio geraced enz...Laten we het mss daar maar ophouden, das voor mij de enige juiste conclusie, fangio was de beste in z'n tijd,senna in de zijne en schumacher in zijn tijd.
In dat laatste heb je natuurlijk volkomen gelijk. Maar toch is het leuk om er soms over de discussieren, al zal niemand het ooit eens worden. :)

0634

Citaat van: Kootje op 10 november 2010 - 19:21:30
Citaat van: Jeroen op 10 november 2010 - 19:19:52
Tja, Alan Henry, een gewaardeerd autosportjournalist toch, zette Moss op 1. Fangio ergens op 7. Schumacher pas op 11. Alonso achter Massa. En Mansell pas ergens rond de 35. Wat nog vreemder is is dat hij rijders in zijn top 100 plaatste die net 5 GPs hadden gereden....

Zo heeft iedereen zijn maatstaven en zijn helden.
Als ze die 5 GP's dan ook nog wisten te winnen ,kan ik er inkomen.   ;)
Een 100% score ,doet niemand ze meer na.  ;D
Nee hoor. Soms geen eens een podium... ;)

meatball

Citaat van: Burorri op 11 november 2010 - 00:20:26
Altijd leuk om fans te zien die oogkleppen op hebben die zo groot zijn, dat zelfs afrika geen zon meer heeft.

Maar vind het alleen maar leuk dat je er bij bent Malboro. Vind helemaal geweldig hoe jij sommige dingen probeert recht te praten.  :) ;D
Hij heeft gerwoon een beter geheugen dan sommige onder ons,voor 90% heeft marlboro gelijkwat Schumacher betreft.Zoals bv het feit dat Senna beter was als Hill dat zal niemand ontkennen maar sta er dan wel ook eens bij stil dat Senna gewoon de Punten van 94 van Hill zou hebben genomen ,dus nu even stellen dat Senna wk was geworden omdat Hill op 1 puntje eindigde is ook maar wat gokken,als Senna in 94 was kunnen blijven rijden had Hill nooit op 1 puntje van Schumacher gestaan.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: meatball op 11 november 2010 - 08:59:33
Citaat van: Burorri op 11 november 2010 - 00:20:26
Altijd leuk om fans te zien die oogkleppen op hebben die zo groot zijn, dat zelfs afrika geen zon meer heeft.

Maar vind het alleen maar leuk dat je er bij bent Malboro. Vind helemaal geweldig hoe jij sommige dingen probeert recht te praten.  :) ;D
Hij heeft gerwoon een beter geheugen dan sommige onder ons,voor 90% heeft marlboro gelijkwat Schumacher betreft.Zoals bv het feit dat Senna beter was als Hill dat zal niemand ontkennen maar sta er dan wel ook eens bij stil dat Senna gewoon de Punten van 94 van Hill zou hebben genomen ,dus nu even stellen dat Senna wk was geworden omdat Hill op 1 puntje eindigde is ook maar wat gokken,als Senna in 94 was kunnen blijven rijden had Hill nooit op 1 puntje van Schumacher gestaan.
Beter selectief geheugen bedoel je. Sommige punten kloppen, maar hij bekijkt het te eenzijdig en zet Schumacher neer als een half god. Je kan niet uit onder dat zijn tegenstand vaak minder hevig was en met minder grote coureurs dan huidige veld. Wil niet zeggen dat hij slecht is, maar het is evenzeer gokken dat Schumacher de titel ook had gehaald. Alles was anders gelopen.

En zeggen dat Schumacher er voor zorgde dat Senna crashte vind ik wat ver gaan.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Volgens 'n docu over de laatste seconden voor Senna's dood ,is Schumi INDIRECT verantwoordelijk voor dit verlies.  :o
Ik wil hier NIET mee zeggen dat het zijn SCHULD is (hij deed wat iedere coureur gedaan zou hebben) ,maar zijn druk zorgde er wel voor dat Senna de cruciale fout (met de crash tot gevolg) maakte.

Dit was namelijk het geval volgens deze docu : 1, Safetycar op de baan.
                                                                           2,  Hierdoor word er langzamer gereden.
                                                                           3,  Gevolg ,lagere bandenspanning-lagere wegligging.
                                                                           4,  Sein Safetycar in this lap word gegeven.
                                                                           5,  Senna laat 'n gat vallen ,Schumi kruipt op zijn staart.
                                                                           6,  Safetycar is binnen ,Senna gaat VOL op 't gas onder druk van Schumi.
                                                                           7,  Door de lagere rijhoogte (banden nog niet opgewarmd) raakt de bodemplaat van de Williams de grond.
                                                                           8,  Senna verliest de controle en crasht.  :'(

Uiteraard is dit NIET Schumi's schuld.
Hij deed wat iedereen zou doen. (had ik al gezegd maar herhaal 't toch nog eens)
De dood van Senna was SOWIESO pech.
Dit was geen direct gevolg van de impact ,maar van 'n afgebroken wiel die hem raakte. (het stuurstang verhaal zou onzin zijn)
De crash zelf is echter WEL het gevolg van de druk die Schumi hem oplegde.
Nogmaals : NIET Schumi's fout/schuld ,wel 'n gevolg op.  :(
                                                                     
Ik weet het ,het was 'n botte bewering zoals ik 'm bracht in mijn respons op Marlboro.   :-[
Daarom nu deze uitleg.
En hopelijk begrijpen jullie nu hoe de bewering bedoeld was.
Of jullie het ermee eens zijn ,blijft 'n tweede.  :D