Beste coureur aller tijden ?

Gestart door Kootje, 29 oktober 2010 - 09:25:53

« vorige - volgende »

Wie is de beste coureur aller tijden ?

M.Schumacher -7 titels "rekordmeister"
10 (43.5%)
J.M. Fangio -5 titels "surviver of the 50's"
1 (4.3%)
A. Prost -4 titels "le professeur"
0 (0%)
A. Senna -3 titels "GOD voor velen"
10 (43.5%)
anders namelijk : ???
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 17

Folkert

Citaat van: marlboro op 09 november 2010 - 16:00:58
De topic titel alleen al is volledig fout; je kan nooit de tijden gaan vergelijken; senna en schumacher hebben nooit geraced tegen fangio en in de tijd van fangio. Schumacher had maar pas vanaf 94 een wagen die echt kon meestrijden tegen senna en voor de titel en was goed op weg om senna op z'n flikker te geven.
Iedereen zal gewoon z'n favoriet naar voorsteken, zo'n poll stelt niks voor.
Ik heb al van die hele grote polls gezien waar vele mensen op stemden en het resultaat was enorm voorspelbaar.  ::).

En dan ga ik bv ook nog maar zwijgen om de redenen die sommige mensen geven,manman.

Benneton van 93 was toch al erg sterk. En op zijn flikker geven? Als je alleen naar cijfers kijkt misschien, maar 3 uitvalbeurten geeft toch wel andere kijk er op.
Trotse vader van Rosalie(L)

marlboro

Citaat van: Burorri op 09 november 2010 - 16:05:20
Citaat van: marlboro op 09 november 2010 - 16:00:58
De topic titel alleen al is volledig fout; je kan nooit de tijden gaan vergelijken; senna en schumacher hebben nooit geraced tegen fangio en in de tijd van fangio. Schumacher had maar pas vanaf 94 een wagen die echt kon meestrijden tegen senna en voor de titel en was goed op weg om senna op z'n flikker te geven.
Iedereen zal gewoon z'n favoriet naar voorsteken, zo'n poll stelt niks voor.
Ik heb al van die hele grote polls gezien waar vele mensen op stemden en het resultaat was enorm voorspelbaar.  ::).

En dan ga ik bv ook nog maar zwijgen om de redenen die sommige mensen geven,manman.

Benneton van 93 was toch al erg sterk. En op zijn flikker geven? Als je alleen naar cijfers kijkt misschien, maar 3 uitvalbeurten geeft toch wel andere kijk er op.


Voorzover ik weet had senna ook zelf een fout gemaakt waardoor deze uit de race viel, eigen schuld dan zenne, geen compassie mee.
Die andere race had deze idd pech zoals iedereen wel eens heeft tijdens een seizoen en die ander race nog knalt deze tegen de muur.
Senna zo in mijn ogen en ziens waarschijnlijk wel op z'n flikker hebben gekregen dat jaar.Senna wist trouwens heel goed schumacher z'n grote concurrent zou worden want buiten schumacher was er niemand meer.
Bende kinders

Franky R.

Citaat van: marlboro op 09 november 2010 - 16:11:29
Senna wist trouwens heel goed schumacher z'n grote concurrent zou worden want buiten schumacher was er niemand meer.

Denk je?
Senna lette idd. op Schumacher, maar dat was omdat hij (correct) vermoedde dat Schumacher met traction control reed!
::)

JimmySPA

Citaat van: frankypankyv8 op 09 november 2010 - 19:49:33
Citaat van: marlboro op 09 november 2010 - 16:11:29
Senna wist trouwens heel goed schumacher z'n grote concurrent zou worden want buiten schumacher was er niemand meer.

Denk je?
Senna lette idd. op Schumacher, maar dat was omdat hij (correct) vermoedde dat Schumacher met traction control reed!
::)

Wat volgens mij nooit bewezen is... En wie zegt dat Schumacher de enige was... Dan hadden ze een gaskabel als regel moeten doen, en geen draadjes. Dat is vragen om verstopte software...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 09 november 2010 - 20:06:35
Citaat van: frankypankyv8 op 09 november 2010 - 19:49:33
Citaat van: marlboro op 09 november 2010 - 16:11:29
Senna wist trouwens heel goed schumacher z'n grote concurrent zou worden want buiten schumacher was er niemand meer.

Denk je?
Senna lette idd. op Schumacher, maar dat was omdat hij (correct) vermoedde dat Schumacher met traction control reed!
::)

Wat volgens mij nooit bewezen is... En wie zegt dat Schumacher de enige was... Dan hadden ze een gaskabel als regel moeten doen, en geen draadjes. Dat is vragen om verstopte software...

Dat is waar, want ook Ferrari (Larini praatte zijn mond voorbij in Aida) en McLaren hadden TC. Zo'n 'drive by wire'-systeem is vragen om moeilijkheden (qua regelgeving), maar het was een kwestie van tijd, he!

I.i.g. ging de FIA na de woorden van Senna (hij luiserde naar de motoren op Aida, nadat hij uitviel) op onderzoek. De boot was helemaal aan na de GP Van Silverstone of Magny-Cours, waar Schumi geen controle over zijn auto leek te hebben...

De FIA liep (en loopt nog steeds) achter de feiten aan. "What else is new"... ::) Maar goed, vandaar dat we tegenwoordig 1 standaard ECU-systeem hebben. Dat had men in 1994 al moeten doen.

JimmySPA

Standaard ECU in 94 is moeilijk. Elk team had toen nog een eigen motor. Ferrari V12, er was een v10 en zelfs een v8... Tegenwoordig lijken de motoren behoorlijk op elkaar.
Maja dit raakt off topic :P

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

janke

#51
Citaat van: marlboro op 09 november 2010 - 16:00:58
De topic titel alleen al is volledig fout; je kan nooit de tijden gaan vergelijken; senna en schumacher hebben nooit geraced tegen fangio en in de tijd van fangio. Schumacher had maar pas vanaf 94 een wagen die echt kon meestrijden tegen senna en voor de titel en was goed op weg om senna op z'n flikker te geven.
Iedereen zal gewoon z'n favoriet naar voorsteken, zo'n poll stelt niks voor.
Ik heb al van die hele grote polls gezien waar vele mensen op stemden en het resultaat was enorm voorspelbaar.  ::).

En dan ga ik bv ook nog maar zwijgen om de redenen die sommige mensen geven,manman.

Die poll is ook al eens onder (ex) F1 coureurs gedaan. Ik denk dat die er toch meer kijk op hebben dan Jij. Jij staat aan de zijkant, die zaten er middenin. En toen was het Senna, Fangio, Stewart, Clark, MS die daar ook in voorkwamen. Mansell heeft er zoveel op hun flikker gegeven. Piquet, Prost, Senna ik noem er maar een paar. Hoeft je echt geen MS voor te zijn.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: marlboro op 09 november 2010 - 16:11:29
Voorzover ik weet had senna ook zelf een fout gemaakt waardoor deze uit de race viel, eigen schuld dan zenne, geen compassie mee.
Die andere race had deze idd pech zoals iedereen wel eens heeft tijdens een seizoen en die ander race nog knalt deze tegen de muur.
Senna zo in mijn ogen en ziens waarschijnlijk wel op z'n flikker hebben gekregen dat jaar.Senna wist trouwens heel goed schumacher z'n grote concurrent zou worden want buiten schumacher was er niemand meer.

Dat laatste zeker.

Maar De Williams werd dat jaar steeds sterker, na een moeizaam begin. Laat ik het zo zeggen: Hill kwam op 1 puntje, dus het lijkt me sterk dat Senna op zijn flikker zou hebben gekregen ;).

meatball

Citaat van: 0634 op 10 november 2010 - 06:19:04
Citaat van: marlboro op 09 november 2010 - 16:11:29
Voorzover ik weet had senna ook zelf een fout gemaakt waardoor deze uit de race viel, eigen schuld dan zenne, geen compassie mee.
Die andere race had deze idd pech zoals iedereen wel eens heeft tijdens een seizoen en die ander race nog knalt deze tegen de muur.
Senna zo in mijn ogen en ziens waarschijnlijk wel op z'n flikker hebben gekregen dat jaar.Senna wist trouwens heel goed schumacher z'n grote concurrent zou worden want buiten schumacher was er niemand meer.

Dat laatste zeker.

Maar De Williams werd dat jaar steeds sterker, na een moeizaam begin. Laat ik het zo zeggen: Hill kwam op 1 puntje, dus het lijkt me sterk dat Senna op zijn flikker zou hebben gekregen ;).
Vooral omdat men Schumi allerlei gelachelijke straffen gaf zoals een zwarte vlag omdat hij even voorbij Hill ging in de opwarmingsronde,daardoor miste hij 3 race's.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Kootje

Hier kan je natuurlijk alleen maar over speculeren.
MS stond tot Imola iets voor in de stand en op Imola zette hij aardig de druk erop tov Senna.
Helaas zullen we het vervolg van het gevecht tussen beide nooit meemaken.
Alhoewel de eerder genoemde straf voor MS ervoor zorgden dat het nog 'n spannend seizoen werd (Hill en MS vochten het uit voor de titel) ,denk ik dat juist Senna er met de titel vandoor was gegaan.
Senna was nu eenmaal beter dan Hill (zal zelfs Hill niet ontkennen) ,en had daarom meer voordeel uit de straf van MS gehaald en op die manier de titel binnen gesleept.
Daar komt dan nog bij dat de Williams gewoonweg de beste auto was ,en ook daardoor had MS het onderspit moeten delven.
Helaas zal dit altijd speculatie blijven ,want oooh ,wat had ik die gevechten graag gezien.

flupke3

Je gaat me ook niet wijs maken dat Senna het niet beter ging gedaan hebben dan hill.
En ik denk trouwens dat het grote verschil met vroeger is dat het vandaag voor de correurs
gemakkelijker is.Als je nu van het asfalt gaat kan je met die uitloopstroken nog verder doen meestal.
Vroeger stonden de muren veel dichter en was de kans voor een opgave groter.
En wat dan te zeggen van de telemetrie en boordradio die er vroeger niet waren.
Als het probleem nu niet te ernstig is kan een correur een opgave voorkomen of de schade beperken
als hij melding krijgt.De rijders van vroeger hadden meer inpact op het resultaat.
Maar het is wel zo dat de rijders de 20 jaar veel meer atleten zijn dan vroeger en de concurrentie onder elkaar
sterker lijkt me.

sebastian

Citaat van: janke op 10 november 2010 - 00:36:50
Citaat van: marlboro op 09 november 2010 - 16:00:58
De topic titel alleen al is volledig fout; je kan nooit de tijden gaan vergelijken; senna en schumacher hebben nooit geraced tegen fangio en in de tijd van fangio. Schumacher had maar pas vanaf 94 een wagen die echt kon meestrijden tegen senna en voor de titel en was goed op weg om senna op z'n flikker te geven.
Iedereen zal gewoon z'n favoriet naar voorsteken, zo'n poll stelt niks voor.
Ik heb al van die hele grote polls gezien waar vele mensen op stemden en het resultaat was enorm voorspelbaar.  ::).

En dan ga ik bv ook nog maar zwijgen om de redenen die sommige mensen geven,manman.

Die poll is ook al eens onder (ex) F1 coureurs gedaan. Ik denk dat die er toch meer kijk op hebben dan Jij. Jij staat aan de zijkant, die zaten er middenin. En toen was het Senna, Fangio, Stewart, Clark, MS die daar ook in voorkwamen. Mansell heeft er zoveel op hun flikker gegeven. Piquet, Prost, Senna ik noem er maar een paar. Hoeft je echt geen MS voor te zijn.
bij de coureurs van de toekomst zullen ongetwijfeld ook steeds Schumacher fans zitten. Niet zo gek dat Schumacher onder de huidige en ex coureurs minder scoort, niemand heeft hem natuurlijk als jeugdheld gehad en zo zijn er nog wel wat redenen aan te voeren waarom hij daar minder scoort. Hoe dan ook een poll zal ook nooit uitwijzen wie de beste was, zo werkt dat helaas niet.

marlboro

Citaat van: janke op 10 november 2010 - 00:36:50
Citaat van: marlboro op 09 november 2010 - 16:00:58
De topic titel alleen al is volledig fout; je kan nooit de tijden gaan vergelijken; senna en schumacher hebben nooit geraced tegen fangio en in de tijd van fangio. Schumacher had maar pas vanaf 94 een wagen die echt kon meestrijden tegen senna en voor de titel en was goed op weg om senna op z'n flikker te geven.
Iedereen zal gewoon z'n favoriet naar voorsteken, zo'n poll stelt niks voor.
Ik heb al van die hele grote polls gezien waar vele mensen op stemden en het resultaat was enorm voorspelbaar.  ::).

En dan ga ik bv ook nog maar zwijgen om de redenen die sommige mensen geven,manman.

Die poll is ook al eens onder (ex) F1 coureurs gedaan. Ik denk dat die er toch meer kijk op hebben dan Jij. Jij staat aan de zijkant, die zaten er middenin. En toen was het Senna, Fangio, Stewart, Clark, MS die daar ook in voorkwamen. Mansell heeft er zoveel op hun flikker gegeven. Piquet, Prost, Senna ik noem er maar een paar. Hoeft je echt geen MS voor te zijn.


Nope, heel wat van die rijders kunnen schumacher niet af dat ten eerste al + de meesten nooit fangio hebben zien racen en toch schuiven ze ocharme hoe voorspelbaar senna naar voren,
Bende kinders

marlboro

Citaat van: 0634 op 10 november 2010 - 06:19:04
Citaat van: marlboro op 09 november 2010 - 16:11:29
Voorzover ik weet had senna ook zelf een fout gemaakt waardoor deze uit de race viel, eigen schuld dan zenne, geen compassie mee.
Die andere race had deze idd pech zoals iedereen wel eens heeft tijdens een seizoen en die ander race nog knalt deze tegen de muur.
Senna zo in mijn ogen en ziens waarschijnlijk wel op z'n flikker hebben gekregen dat jaar.Senna wist trouwens heel goed schumacher z'n grote concurrent zou worden want buiten schumacher was er niemand meer.

Dat laatste zeker.

Maar De Williams werd dat jaar steeds sterker, na een moeizaam begin. Laat ik het zo zeggen: Hill kwam op 1 puntje, dus het lijkt me sterk dat Senna op zijn flikker zou hebben gekregen ;).

Alweer fout natuurlijk; schumacher werd meende ik meermaals bestraft waarvan 1keer onterecht,, dat is de enige reden waarom hill nog tot 1punt kon komen,mocht sennaer nog  geweest zijn kon het heel goed zijn schumacher helemaal niet gestraft zou zijn geweest enz....Met senna erbij had je andere races gekregen dus je kan niet zeggen senna zou terug gekomen zijn,feit is schumacher goed op weg was om senna te verslaan, daarom vind ik het jammer deze dan dat accident heeft gehad.
Bende kinders

Kootje

Dit topic was mijn topic en gaat niet zozeer om wie de beste coureur IS maar meer om wie vind JIJ de beste coureur.  :)
Een reeel vergelijk is idd niet te maken en daarom gaat het hier om 'n persoonlijke voorkeur.
Nu discussieren jullie (Marlboro en Sebastian)  er hier aardig op los over hoe onzinnig dit wel niet is.   ::)
Maar ik ben nu toch wel erg benieuwd naar wie in jullie ogen de beste was.  ???
Iedereen (denk ik tenminste)  heeft daar namelijk wel 'n mening over en juist die mening zocht ik.
Dus bij deze ,graag jullie all time favourite driver.  ;)