Beste coureur aller tijden ?

Gestart door Kootje, 29 oktober 2010 - 09:25:53

« vorige - volgende »

Wie is de beste coureur aller tijden ?

M.Schumacher -7 titels "rekordmeister"
10 (43.5%)
J.M. Fangio -5 titels "surviver of the 50's"
1 (4.3%)
A. Prost -4 titels "le professeur"
0 (0%)
A. Senna -3 titels "GOD voor velen"
10 (43.5%)
anders namelijk : ???
2 (8.7%)

Totaal aantal stemmen: 17

0634

#120
Citaat van: Kootje op 22 november 2010 - 18:59:59
Ik vond dit eigenlijk wel 'n grappige stellingname : in welke categorie hoort wie ?

Daarom heb ik nu 'n lijstje gemaakt met alle wereldkampioenen. (alle F1 rijders werd teveel -804 stuks- )
coureurs met 'n *voor hun naam ken ik alleen van oude beelden en verhalen van oudere mensen

Categorie A :

Alonso '05-'06  ,*Brabham '59-'60 en '66 ,*Fangio '51 en '54 t/m '57 ,*G.Hill '62 en '68 ,Lauda '75 ,'77 en '84, Prost '85-'86 ,'89 en '93 ,Schumacher '94-'95 en '00 t/m '04 ,Senna '88 ,'90-'91 ,*Stewart '69 ,'71 en '73 en *Surtees '64

Categorie B :

*Ascari '52-'53 ,*Clark ''63 en '65 ,*Fittipaldi '72 en '74 ,Hakkinen '98-'99 ,Hamilton '08 ,Hunt '76 ,Jones '80 ,Mansell '92 ,Piquet '81 ,'83 en '87 ,Raikkonen '07 ,*Rindt '70 en Vettel '10

Categorie C :

Andretti '78 ,Button '09 ,*Farina '50 ,*Hawthorn '58 ,D.Hill '96 ,*P.Hill '61 ,*Hulme '67 ,Rosberg '82 ,Scheckter '79 en Villeneuve '97

Overigens zie ik in de toekomst zowel Hamilton als Vettel van de B naar de A categorie klimmen.

Sorry Kootje dit kan je niet menen.... Jongetjes als Hamilton en Vettel op gelijke hoogte scharen met Jim Clark? En Kimi, en Hunt of Jones ook maar meteen?

Alsjeblieft zeg. Clark is een fenomeen. Een ongekende grootheid. Bijna een belediging voor Clark. Weet je wel hoe goed die jongen was?

T.Nuvolari

Das ook meteen wat ik dacht. Clark was zowat de Senna van zijn tijd, dus eigenlijk was Senna de Clark van de jaren '90.
Clark is ook iemand die in veel lijstjes schromelijk over het hoofd gezien wordt.

0634

En dan nog Alan Jones... was een heeel erg beperkte rijder.

Folkert

Citaat van: T.Nuvolari op 22 november 2010 - 19:51:27
Das ook meteen wat ik dacht. Clark was zowat de Senna van zijn tijd, dus eigenlijk was Senna de Clark van de jaren '90.
Clark is ook iemand die in veel lijstjes schromelijk over het hoofd gezien wordt.

Ik kan er eerlijk gezegd niks over zeggen, meeste niet zien rijden. Wel over gehoord.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

@ Jeroen en Nuvolari ,zoals al gemeld heb ik de coureurs met 'n * voor hun naam alleen op oude beelden gezien en verhalen over ze gehoord.
Aan de hand van die informatie heb ik dit lijstje samengesteld.

Het kan zo maar zijn dat Clark de Senna van zijn tijd was maar aan de hand van de schaarse beelden die ik uit die tijd gezien heb vond ik hem niet zo bijzonder.
Komt bij dat Nuvolari zelf zegt dat Clark in veel lijstjes word vergeten.   Zou dat misschien 'n reden hebben ?

Ik wil hier niet beweren dat Clark niet goed was of Jones nou juist wel ,maar naar wat ik gezien heb vond ik ze top maar niet DE top.
Maar goed ,misschien zit ik wel helemaal fout.......zou zo kunnen natuurlijk ,maar zo zie ik het nu eenmaal.


marlboro

#125
Citaat van: Kootje op 22 november 2010 - 17:37:39
@ marlboro ,ook daar ga je weer met persoonlijke voorkeuren te maken krijgen.

De namen die jij noemt in bv categorie B : Alonso ,Hakkinen en Hill vind ik namelijk niet alledrie daar thuis horen.
Ik zet Alonso toch in A en Hill (ondanks dat ik Fan van hem ben/was) juist in C.
Alonso zie ik namelijk nog wel 2 a 3 titels erbij halen (mits hij lang genoeg doorgaat) ,en Hill vind ik ondanks zijn titel in 1996 geen absolute topcoureur.

Ik bedoel maar.   ::)

Ik kijk niet zozeer naar het aantal titels beste maar naar de pure klasse, het totaal pakket ook, mensen die echt het verschil hebben gemaakt en daar behoort alonso niet bij of toch nog niet bij en hamilton en vettel ook (nog) niet.
Ik zie hier alonso in A plaatsen en hamilton in B??? Dat is pas iets wat niet klopt, hamilton heeft zelfs alonso geklopt met dezelfde wagen dan nog (daarmee bedoel ik dat hamilton over heel het seizoen bekeken duidelijk beter was dan alonso). Beiden zijn in B.

Raikkonen heeft snelheid maar niet dat totaalpakket,mensen als raikkonen,hakinen,alonso,hamilton staan onder mensen als senna als schumacher,fangio etc....
Bende kinders

Kootje

Citaat van: meatball op 22 november 2010 - 19:08:55
Nelson Piquet sr.

3 titels en maar een B piloot ?

Surtees

1 titel en wel A

Dit lijstje is niet echt in orde lijkt me
Zoals ik al eerder aangaf is het behalen van titels voor mij niet van belang of iemand A of B is.
Surtees heb ik als A coureur omdat hij op late leeftijd F1 ging rijden na successen in de moterraces en toch 'n titel pakt.
Piquet heb ik er niet tussen staan omdat hij ondanks 3 titels nooit echt indruk op mij heeft gemaakt.
Hij was echter wel heel goed getuige zijn titels en vandaar B.

Folkert

Citaat van: marlboro op 22 november 2010 - 21:05:28
Citaat van: Kootje op 22 november 2010 - 17:37:39
@ marlboro ,ook daar ga je weer met persoonlijke voorkeuren te maken krijgen.

De namen die jij noemt in bv categorie B : Alonso ,Hakkinen en Hill vind ik namelijk niet alledrie daar thuis horen.
Ik zet Alonso toch in A en Hill (ondanks dat ik Fan van hem ben/was) juist in C.
Alonso zie ik namelijk nog wel 2 a 3 titels erbij halen (mits hij lang genoeg doorgaat) ,en Hill vind ik ondanks zijn titel in 1996 geen absolute topcoureur.

Ik bedoel maar.   ::)

Ik kijk niet zozeer naar het aantal titels beste maar naar de pure klasse, het totaal pakket ook, mensen die echt het verschil hebben gemaakt en daar behoort alonso niet bij of toch nog niet bij en hamilton en vettel ook (nog) niet.
Ik zie hier alonso in A plaatsen en hamilton in B??? Dat is pas iets wat niet klopt, hamilton heeft zelfs alonso geklopt met dezelfde wagen dan nog (daarmee bedoel ik dat hamilton over heel het seizoen bekeken duidelijk beter was dan alonso). Beiden zijn in B.

Raikkonen heeft snelheid maar niet dat totaalpakket,mensen als raikkonen,hakinen,alonso,hamilton staan onder mensen als senna als schumacher,fangio etc....
En Schumacher had veel moeite met Alonso te verslaan in 2006, dus plaatsen we Schumacher ook maar in B? Vind beetje kortzichtig. Alonso is echt wel beter dan een B kampioentje. 2 titells al en dit jaar ook van ver gekomen om als nog een kans te maken op de titel. Misschien verloren van Hamilton, maar die was ook steen goed bezig zijn eerste jaar. Maar die kan je moeilijk nu al in A zetten dan. Laten we eerst maar kijken hoe hij het verder er van af gaat brengen.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 22 november 2010 - 21:13:42
Citaat van: marlboro op 22 november 2010 - 21:05:28
Citaat van: Kootje op 22 november 2010 - 17:37:39
@ marlboro ,ook daar ga je weer met persoonlijke voorkeuren te maken krijgen.

De namen die jij noemt in bv categorie B : Alonso ,Hakkinen en Hill vind ik namelijk niet alledrie daar thuis horen.
Ik zet Alonso toch in A en Hill (ondanks dat ik Fan van hem ben/was) juist in C.
Alonso zie ik namelijk nog wel 2 a 3 titels erbij halen (mits hij lang genoeg doorgaat) ,en Hill vind ik ondanks zijn titel in 1996 geen absolute topcoureur.

Ik bedoel maar.   ::)

Ik kijk niet zozeer naar het aantal titels beste maar naar de pure klasse, het totaal pakket ook, mensen die echt het verschil hebben gemaakt en daar behoort alonso niet bij of toch nog niet bij en hamilton en vettel ook (nog) niet.
Ik zie hier alonso in A plaatsen en hamilton in B??? Dat is pas iets wat niet klopt, hamilton heeft zelfs alonso geklopt met dezelfde wagen dan nog (daarmee bedoel ik dat hamilton over heel het seizoen bekeken duidelijk beter was dan alonso). Beiden zijn in B.

Raikkonen heeft snelheid maar niet dat totaalpakket,mensen als raikkonen,hakinen,alonso,hamilton staan onder mensen als senna als schumacher,fangio etc....
En Schumacher had veel moeite met Alonso te verslaan in 2006, dus plaatsen we Schumacher ook maar in B? Vind beetje kortzichtig. Alonso is echt wel beter dan een B kampioentje. 2 titells al en dit jaar ook van ver gekomen om als nog een kans te maken op de titel. Misschien verloren van Hamilton, maar die was ook steen goed bezig zijn eerste jaar. Maar die kan je moeilijk nu al in A zetten dan. Laten we eerst maar kijken hoe hij het verder er van af gaat brengen.
Dat was precies mijn redenering waarom Alonso 'n A en Hamilton nu nog 'n B categorie coureur is.
Maar goed ,het blijven persoonlijke voorkeuren en meningen hé ?

0634

Citaat van: Kootje op 22 november 2010 - 21:01:17
@ Jeroen en Nuvolari ,zoals al gemeld heb ik de coureurs met 'n * voor hun naam alleen op oude beelden gezien en verhalen over ze gehoord.
Aan de hand van die informatie heb ik dit lijstje samengesteld.

Het kan zo maar zijn dat Clark de Senna van zijn tijd was maar aan de hand van de schaarse beelden die ik uit die tijd gezien heb vond ik hem niet zo bijzonder.
Komt bij dat Nuvolari zelf zegt dat Clark in veel lijstjes word vergeten.   Zou dat misschien 'n reden hebben ?

Ik wil hier niet beweren dat Clark niet goed was of Jones nou juist wel ,maar naar wat ik gezien heb vond ik ze top maar niet DE top.
Maar goed ,misschien zit ik wel helemaal fout.......zou zo kunnen natuurlijk ,maar zo zie ik het nu eenmaal.


Sorry Kootje, natuurlijk heeft iedereen zijn mening maar ik ga het hier even voor Clark opnemen. Ik denk dat je je nooit goed genoeg in Clark hebt verdiept. Volgens iedereen die hem ooit zag rijden een fenomeen, Volgens velen zelfs de beste ooit. Reed ooit na een ronde achterstand naar de kop van het veld om in de laatste ronde nog pech te krijgen. Misschien wel de beste raceprestatie die ooit geleverd is.

Deze man had de wagenbeheersing van Senna en het raceintellect van Schumacher. Kan echt niet op 1 lijntje met Jones of Vettel worden gesteld. Alan Jones was een beperte houthakker. Sebastien Vettel is een beginner. Clark was een artiest.

Enzo

Voor de geinteresseerde, hier een BBC docu van Clarke.
Het is bijna een uur kijkplezier, dus je moet er wel even de tijd voor nemen.
Enjoy!  8)

Deel 1:

Deel 2:

Deel 3:  

Deel 4:

Deel 5:

Deel 6:

0634

Die heb ik al eens gezien, en is een schitterende docu inderdaad. Verteld het verhaal over Clark op een mooie manier. Mooie perdiode in de F1 was dat.

Kootje

Ik zou natuurlijk wel 'n héél eigenwijze hufter zijn als ik niet naar de meningen van anderen zou luisteren.   :-[
Ik ben best bereid mijn meningen te veranderen ,al zal dit niet rond iedere coureur gebeuren.
Daarom hier 'n ge-update versie en misschien dat we zo tot 'n aardig mooie lijst kunnen komen.   8)

Categorie A :   ;D

Alonso '05-'06  ,*Brabham '59-'60 en '66 ,*Clark '63 en '65 ,*Fangio '51 en '54 t/m '57 ,*G.Hill '62 en '68 ,Lauda '75 ,'77 en '84 ,Piquet '81 ,'83 en '87 , Prost '85-'86 ,'89 en '93 ,Schumacher '94-'95 en '00 t/m '04 ,Senna '88 ,'90-'91 en *Stewart '69 ,'71 en '73

Categorie B :   :)

*Ascari '52-'53 ,*Fittipaldi '72 en '74 ,Hakkinen '98-'99 ,Hamilton '08 ,Hunt '76  ,Mansell '92  ,Raikkonen '07 ,*Rindt '70 ,*Surtees '64 en Vettel '10

Categorie C :   ???

Andretti '78 ,Button '09 ,*Farina '50 ,*Hawthorn '58 ,Jones '80 ,D.Hill '96 ,*P.Hill '61 ,*Hulme '67 ,Rosberg '82 ,Scheckter '79 en Villeneuve '97

Kootje

Citaat van: Enzo op 22 november 2010 - 21:58:53
Voor de geinteresseerde, hier een BBC docu van Clarke.
Het is bijna een uur kijkplezier, dus je moet er wel even de tijd voor nemen.
Enjoy!  8)

Deel 1:

Deel 2:

Deel 3:  

Deel 4:

Deel 5:

Deel 6:

Ga er vanmiddag ff voor zitten en daarna besluit ik of Clark in A mag blijven !!!  ;)  :P  ;D

0634

Die docu zal jou zeker overtuigen! :)