Wel of geen Teamorders voor Button / Vettel

Gestart door Kootje, 26 oktober 2010 - 16:26:25

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 23:54:22
Citaat van: Kootje op 09 november 2010 - 23:02:15
Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 21:44:16
Citaat van: frankypankyv8 op 09 november 2010 - 20:24:07
Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 20:13:22
Citaat van: sebastian link=topic=11255.msg284346#msg284346 date=12893272
/quote]
daarvoor ging hij steeds naar links?? lijkt me sterk, aangezien de volgende bocht juist naar links was en dan wil je rechts zitten lijkt me. Dus Webber had daar niks te zoeken, enige reden waarom ie er wel was, was om het Vettel zo moeilijk mogelijk te maken. Denk je echt dat Webber daar helemaal niks deed en Vettel er gewoon langs wilde laten??
Wat ik daarmee bedoelde is dit : Normaal gesproken rijden ze daar aan de rechterkant van de baan ,om de bocht naar links aan te snijden.
Nu reed Webber daar ook ,en kwam Vettel links binnendoor.
Waar Webber normaal naar LINKS zou sturen (daar ligt de bocht) reed hij nu rechtdoor om Vettel te laten passeren.
Oke hij gaf weinig ruimte ,maar waarom stuurt Vettel naar RECHTS terwijl de bocht LINKS is ?
Vraag jezelf dat nu eens af ,kijk door 'n realistisch (en dus niet Vettel roze) gekleurde bril ,en zeg dan nog eens dat het Webber te verwijten valt.
Onmogelijk ,lijkt me. Alle feiten wijzen dat uit.

sebastian

Citaat van: Burorri op 10 november 2010 - 10:24:49
Vettel koos er voor om langs die kant in te halen. Er was weinig ruimte om er langs te komen en Webber liet evenveel ruimte over voor Vettel om er te rijden. Vettel koos de aanval, dan zou het ook Vettel moeten zijn die eieren voor zijn geld moet kiezen om te zien dat het te weinig ruimte is om zonder brokken te blijven rijden. Hij was er immers niet voorbij.
En Webber heeft alle recht om Vettel in het vuil te houden. Had hij dan aan de kant moeten gaan en Vettel gewoon laten passeren?

En Webber het ongeluk kunnen vermijden? Dat lijkt me heel sterk. Ze reden daar 240 ofzo?
ik zeg ook niet dat Webber het recht heeft, ik zeg alleen dat ie het 'duel' aanging (terecht natuurlijk, want dat is racen), dan moet hij (of F1 fans) achteraf niet gaan klagen dat hij daar punten heeft verloren. Dat is eigenlijk het enige wat ik ermee wilde zeggen. En ik heb er idd meer bedenkingen bij, maar die kan ik niet bewijzen.
Met het ongeluk vermijden bedoel ik dat Vettel al een paar keer naar rechts dreigde te gaan maar Webber gewoon al had beslist ik blijf rechtdoor rijden wat er ook gebeurd. Had ie beslist ik wil mn auto sowieso heel houden (en die van mn teamgenoot), was dit nooit gebeurd. Vettel was er toch voor 50-75% langs en had veel minder zicht op Webber dan andersom. Hoe hard ze daar reden maakt nog niet zoveel uit, t gaat meer om de snelheid waarmee Vettel naar rechts stuurt en of Webber dat enigzins had kunnen verwachten. En mijns inziens had ie daar zeker nog op kunnen reageren.

sebastian

#137
Citaat van: Kootje op 10 november 2010 - 11:07:15
Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 23:54:22
daarvoor ging hij steeds naar links?? lijkt me sterk, aangezien de volgende bocht juist naar links was en dan wil je rechts zitten lijkt me. Dus Webber had daar niks te zoeken, enige reden waarom ie er wel was, was om het Vettel zo moeilijk mogelijk te maken. Denk je echt dat Webber daar helemaal niks deed en Vettel er gewoon langs wilde laten??
Wat ik daarmee bedoelde is dit : Normaal gesproken rijden ze daar aan de rechterkant van de baan ,om de bocht naar links aan te snijden.
Nu reed Webber daar ook ,en kwam Vettel links binnendoor.
Waar Webber normaal naar LINKS zou sturen (daar ligt de bocht) reed hij nu rechtdoor om Vettel te laten passeren.
Oke hij gaf weinig ruimte ,maar waarom stuurt Vettel naar RECHTS terwijl de bocht LINKS is ?
Vraag jezelf dat nu eens af ,kijk door 'n realistisch (en dus niet Vettel roze) gekleurde bril ,en zeg dan nog eens dat het Webber te verwijten valt.
Onmogelijk ,lijkt me. Alle feiten wijzen dat uit.
kootje, jouw verhaal klopt iig van geen kant, kijk de beelden maar na. Als een bocht naar links is, moet je m vanaf rechts aanremmen, dat doet iedereen, dus daar is ook de meeste grip, daarom wil Vettel naar rechts. Als ik dat nog moet uitleggen, dan heeft een discussie ook weinig zin. Ik hou gewoon van genuanceerde meningen, niet van die zwart/wit meningen, als iedereen Webber de schuld had gegeven had ik hem wel verdedigt, maar da's nu niet het geval.

Kootje

#138
Citaat van: sebastian op 10 november 2010 - 13:25:39
Citaat van: Kootje op 10 november 2010 - 11:07:15
Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 23:54:22
daarvoor ging hij steeds naar links?? lijkt me sterk, aangezien de volgende bocht juist naar links was en dan wil je rechts zitten lijkt me. Dus Webber had daar niks te zoeken, enige reden waarom ie er wel was, was om het Vettel zo moeilijk mogelijk te maken. Denk je echt dat Webber daar helemaal niks deed en Vettel er gewoon langs wilde laten??
Wat ik daarmee bedoelde is dit : Normaal gesproken rijden ze daar aan de rechterkant van de baan ,om de bocht naar links aan te snijden.
Nu reed Webber daar ook ,en kwam Vettel links binnendoor.
Waar Webber normaal naar LINKS zou sturen (daar ligt de bocht) reed hij nu rechtdoor om Vettel te laten passeren.
Oke hij gaf weinig ruimte ,maar waarom stuurt Vettel naar RECHTS terwijl de bocht LINKS is ?
Vraag jezelf dat nu eens af ,kijk door 'n realistisch (en dus niet Vettel roze) gekleurde bril ,en zeg dan nog eens dat het Webber te verwijten valt.
Onmogelijk ,lijkt me. Alle feiten wijzen dat uit.
kootje, jouw verhaal klopt iig van geen kant, kijk de beelden maar na. Als een bocht naar links is, moet je m vanaf rechts aanremmen, dat doet iedereen, dus daar is ook de meeste grip, daarom wil Vettel naar rechts. Als ik dat nog moet uitleggen, dan heeft een discussie ook weinig zin. Ik hou gewoon van genuanceerde meningen, niet van die zwart/wit meningen, als iedereen Webber de schuld had gegeven had ik hem wel verdedigt, maar da's nu niet het geval.
Idd , je remt 'n bocht naar links van rechts aan.
Maar daar reed Webber al ,dus kan en mag Vettel niet naar rechts sturen.
Dat hij al meerdere keren dreigde naar rechts te gaan wil niet zeggen dat je daarmee het recht verwerft om naar rechts te gaan.
En nee ,daar hoef ik de beelden echt niet voor terug te zien.
Wat je opmerking betreft : Als iedereen Webber had beschuldigd dan had ik hem verdedigd ,geeft voor mij al aan dat OOK jij weet dat Vettel fout zat.

sebastian

Citaat van: Kootje op 10 november 2010 - 15:06:05
Citaat van: sebastian op 10 november 2010 - 13:25:39
Citaat van: Kootje op 10 november 2010 - 11:07:15
Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 23:54:22
daarvoor ging hij steeds naar links?? lijkt me sterk, aangezien de volgende bocht juist naar links was en dan wil je rechts zitten lijkt me. Dus Webber had daar niks te zoeken, enige reden waarom ie er wel was, was om het Vettel zo moeilijk mogelijk te maken. Denk je echt dat Webber daar helemaal niks deed en Vettel er gewoon langs wilde laten??
Wat ik daarmee bedoelde is dit : Normaal gesproken rijden ze daar aan de rechterkant van de baan ,om de bocht naar links aan te snijden.
Nu reed Webber daar ook ,en kwam Vettel links binnendoor.
Waar Webber normaal naar LINKS zou sturen (daar ligt de bocht) reed hij nu rechtdoor om Vettel te laten passeren.
Oke hij gaf weinig ruimte ,maar waarom stuurt Vettel naar RECHTS terwijl de bocht LINKS is ?
Vraag jezelf dat nu eens af ,kijk door 'n realistisch (en dus niet Vettel roze) gekleurde bril ,en zeg dan nog eens dat het Webber te verwijten valt.
Onmogelijk ,lijkt me. Alle feiten wijzen dat uit.
kootje, jouw verhaal klopt iig van geen kant, kijk de beelden maar na. Als een bocht naar links is, moet je m vanaf rechts aanremmen, dat doet iedereen, dus daar is ook de meeste grip, daarom wil Vettel naar rechts. Als ik dat nog moet uitleggen, dan heeft een discussie ook weinig zin. Ik hou gewoon van genuanceerde meningen, niet van die zwart/wit meningen, als iedereen Webber de schuld had gegeven had ik hem wel verdedigt, maar da's nu niet het geval.
Idd , je remt 'n bocht naar links van rechts aan.
Maar daar reed Webber al ,dus kan en mag Vettel niet naar rechts sturen.
Dat hij al meerdere keren dreigde naar rechts te gaan wil niet zeggen dat je daarmee het recht verwerft om naar rechts te gaan.
En nee ,daar hoef ik de beelden echt niet voor terug te zien.
Wat je opmerking betreft : Als iedereen Webber had beschuldigd dan had ik hem verdedigd < geeft voor mij al aan dat jOOK jij weet dat Vettel fout zat.
Webber reed rechts van Vettel idd, maar zeker niet rechts op de baan. Ik zeg ook niet dat Vettel dat recht had, alleen dat Webber m bewust liet staan, met alle risico's van dien. Teamgenoten mogen NOOIT op elkaar knallen en daarom gaat Webber hier ook gewoon niet vrij uit. Button liet een paar ronden later zien hoe het wel moet/kan door Hamilton, die van ver kwam toch de ruimte gegeven, hij had m ook veel scherper kunnen insturen toen.
Idd, Vettel zat ook zeker fout, die heeft Webber gewoon onderschat, niets meer niets minder. t is geen stuurfout ofzo, maar hij dacht uiteindelijk gaat ie wel aan de kant, t is per slot van rekening ook nog mn teamgenoot. Waarom moet er altijd één schuldige aangewezen worden, zo'n inhaalactie is gewoon een reeks van reactie's op elkaars (re)actie's en soms dan botst het ergens. Je kunt iig moeilijk zeggen dat Webber geen kant op kon, want dat kon ie wel, dus wat mij betreft vermijdbaar. Maar goed, de meningen zullen hier altijd wel over verdeeld blijven, ik snap best dat Vettel hier de schijn nogal tegen heeft, maar goed. Laten we er maar over ophouden, want hoe meer we het er weer over hebben, hoe minder ik Webber die titel gun en t was juist net weer een beetje bijgetrokken. k zie m Alonso liever ook niet winnen, dus ben bang dat ik niet zo'n leuke zondag heb komend weekend.

Kootje

Laten we dan maar hopen op het WONDER van ABU DHABI ,namelijk HAMILTON world champion 2010 !!!  ;)  ;D

Folkert

Waarom zou Webber aan de kant moeten? Dan geeft hij zijn plek zomaar op. Vettel ging inhalen, dus hij gaat maar remmen als het risico te groot is. En de fout ligt dan duidelijk wel bij Vettel als hij denkt dat Webber wel aan de kant gaat.
Je antwoord klopt dus niet. Vettel kan pas sturen als hij er voor bij is(was hij niet) of Webber naar rechts gaat. Eerder niet. Stuur fout van Vettel dus.
Trotse vader van Rosalie(L)

sebastian

Citaat van: Burorri op 10 november 2010 - 17:24:27
Waarom zou Webber aan de kant moeten? Dan geeft hij zijn plek zomaar op. Vettel ging inhalen, dus hij gaat maar remmen als het risico te groot is. En de fout ligt dan duidelijk wel bij Vettel als hij denkt dat Webber wel aan de kant gaat.
Je antwoord klopt dus niet. Vettel kan pas sturen als hij er voor bij is(was hij niet) of Webber naar rechts gaat. Eerder niet. Stuur fout van Vettel dus.
ik geef het op

Franky R.

Citaat van: sebastian op 10 november 2010 - 17:51:15
Citaat van: Burorri op 10 november 2010 - 17:24:27
Waarom zou Webber aan de kant moeten? Dan geeft hij zijn plek zomaar op. Vettel ging inhalen, dus hij gaat maar remmen als het risico te groot is. En de fout ligt dan duidelijk wel bij Vettel als hij denkt dat Webber wel aan de kant gaat.
Je antwoord klopt dus niet. Vettel kan pas sturen als hij er voor bij is(was hij niet) of Webber naar rechts gaat. Eerder niet. Stuur fout van Vettel dus.
ik geef het op

Ik vind dat Burorri gelijk heeft. Het was immers Vettel die naar rechts stuurde. En je geeft geen antwoord op zijn vraag, waarom Webber dan ook naar rechts zou moeten sturen.

Het was Vettel's keuze (nadat de pitsmuur Webber een oor aan wilde naaien,  door hem op een 'save fuel-mode' te zetten.

Folkert

Citaat van: sebastian op 10 november 2010 - 13:22:36
Citaat van: Burorri op 10 november 2010 - 10:24:49
Vettel koos er voor om langs die kant in te halen. Er was weinig ruimte om er langs te komen en Webber liet evenveel ruimte over voor Vettel om er te rijden. Vettel koos de aanval, dan zou het ook Vettel moeten zijn die eieren voor zijn geld moet kiezen om te zien dat het te weinig ruimte is om zonder brokken te blijven rijden. Hij was er immers niet voorbij.
En Webber heeft alle recht om Vettel in het vuil te houden. Had hij dan aan de kant moeten gaan en Vettel gewoon laten passeren?

En Webber het ongeluk kunnen vermijden? Dat lijkt me heel sterk. Ze reden daar 240 ofzo?
ik zeg ook niet dat Webber het recht heeft, ik zeg alleen dat ie het 'duel' aanging (terecht natuurlijk, want dat is racen), dan moet hij (of F1 fans) achteraf niet gaan klagen dat hij daar punten heeft verloren. Dat is eigenlijk het enige wat ik ermee wilde zeggen. En ik heb er idd meer bedenkingen bij, maar die kan ik niet bewijzen.
Met het ongeluk vermijden bedoel ik dat Vettel al een paar keer naar rechts dreigde te gaan maar Webber gewoon al had beslist ik blijf rechtdoor rijden wat er ook gebeurd. Had ie beslist ik wil mn auto sowieso heel houden (en die van mn teamgenoot), was dit nooit gebeurd. Vettel was er toch voor 50-75% langs en had veel minder zicht op Webber dan andersom. Hoe hard ze daar reden maakt nog niet zoveel uit, t gaat meer om de snelheid waarmee Vettel naar rechts stuurt en of Webber dat enigzins had kunnen verwachten. En mijns inziens had ie daar zeker nog op kunnen reageren.
Tuurlijk wel, als Vettel ook gewoon recht door was blijven rijden was er niks aan de hand geweest. Ik kan met de beste wil van de wereld niets zien aan een fout van Webber. Ok, tuurlijk had hij het kunnen voorkomen en Vettel er langs te laten, maar dan kan hij beter stoppen met racen. Vettel was in de aanval dus Vettel had moeten kiezen dat het te link was om zo verder te rijden.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Of gewoon linksaf sturen ,daar lag de bocht immers.  ;D

Franky R.

Citaat van: Kootje op 10 november 2010 - 19:15:31
Of gewoon linksaf sturen ,daar lag de bocht immers.  ;D

Vettels verhaal (Of eigenlijk die van Helmut Marko)  was dat hij wilde voorkomen dat hij over het vuil moest rijden. En die bocht (13, dacht ik  :P) optimaal wilde nemen.

Accoord, maar alleen wel jammer dat Webber er nog naast zat... :)

Folkert

Citaat van: frankypankyv8 op 10 november 2010 - 19:26:48
Citaat van: Kootje op 10 november 2010 - 19:15:31
Of gewoon linksaf sturen ,daar lag de bocht immers.  ;D

Vettels verhaal (Of eigenlijk die van Helmut Marko)  was dat hij wilde voorkomen dat hij over het vuil moest rijden. En die bocht (13, dacht ik  :P) optimaal wilde nemen.

Accoord, maar alleen wel jammer dat Webber er nog naast zat... :)
En dat had hij ook kunnen voorkomen door gas terug te nemen en achter Webber aan rijden. Veel minder risico. Als dat waar is, is het helemaal Vettels schuld.
Trotse vader van Rosalie(L)

Kootje

Citaat van: Burorri op 10 november 2010 - 20:35:23
Citaat van: frankypankyv8 op 10 november 2010 - 19:26:48
Citaat van: Kootje op 10 november 2010 - 19:15:31
Of gewoon linksaf sturen ,daar lag de bocht immers.  ;D

Vettels verhaal (Of eigenlijk die van Helmut Marko)  was dat hij wilde voorkomen dat hij over het vuil moest rijden. En die bocht (13, dacht ik  :P) optimaal wilde nemen.

Accoord, maar alleen wel jammer dat Webber er nog naast zat... :)
En dat had hij ook kunnen voorkomen door gas terug te nemen en achter Webber aan rijden. Veel minder risico. Als dat waar is, is het helemaal Vettels schuld.
Ik dacht dat we die conclusie sowieso al hadden getrokken.
Frankey ,jij en ik dan toch.  ;)

Franky R.

Citaat van: Kootje op 10 november 2010 - 21:07:47
Citaat van: Burorri op 10 november 2010 - 20:35:23
Citaat van: frankypankyv8 op 10 november 2010 - 19:26:48
Citaat van: Kootje op 10 november 2010 - 19:15:31
Of gewoon linksaf sturen ,daar lag de bocht immers.  ;D

Vettels verhaal (Of eigenlijk die van Helmut Marko)  was dat hij wilde voorkomen dat hij over het vuil moest rijden. En die bocht (13, dacht ik  :P) optimaal wilde nemen.

Accoord, maar alleen wel jammer dat Webber er nog naast zat... :)
En dat had hij ook kunnen voorkomen door gas terug te nemen en achter Webber aan rijden. Veel minder risico. Als dat waar is, is het helemaal Vettels schuld.
Ik dacht dat we die conclusie sowieso al hadden getrokken.
Frankey ,jij en ik dan toch.  ;)

Klopt, maar ik had even ter aanvulling gepost waarom Vettel naar rechts wilde. Dus niet alleen vanwege de bocht, maar om het vuil te vermijden!