Wel of geen Teamorders voor Button / Vettel

Gestart door Kootje, 26 oktober 2010 - 16:26:25

« vorige - volgende »

Folkert

Trouwens klopt er 1 ding niet met de uitspraak van Mateschitz: Als ze inderdaad geen teamorder geven aan Vettel om Webber te laten passeren hebben ze 100% zeker de titel niet. Ferrari destijds hoefde het niet te doen want er waren nog kansen genoeg ze normaal te verslaan. Bij RBR is het gewoon nodig want anders halen ze hun titel niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: Burorri op 09 november 2010 - 20:34:00
Trouwens klopt er 1 ding niet met de uitspraak van Mateschitz: Als ze inderdaad geen teamorder geven aan Vettel om Webber te laten passeren hebben ze 100% zeker de titel niet. Ferrari destijds hoefde het niet te doen want er waren nog kansen genoeg ze normaal te verslaan. Bij RBR is het gewoon nodig want anders halen ze hun titel niet.

klopt helemaal. Eigenlijk was die teamorder van Ferrari totaal verkeerd getimed! Ook zonder die teamorder had Alonso er goed voor gestaan t.o.z. van Webber!

0634

Citaat van: Burorri op 09 november 2010 - 20:34:00
Trouwens klopt er 1 ding niet met de uitspraak van Mateschitz: Als ze inderdaad geen teamorder geven aan Vettel om Webber te laten passeren hebben ze 100% zeker de titel niet. Ferrari destijds hoefde het niet te doen want er waren nog kansen genoeg ze normaal te verslaan. Bij RBR is het gewoon nodig want anders halen ze hun titel niet.
Hoho, als Alonso niet in de top 4 rijdt en Vettel wint voor Webber, is Vettel toch echt kampioen hoor ;).

Franky R.

Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 20:43:23
Citaat van: Burorri op 09 november 2010 - 20:34:00
Trouwens klopt er 1 ding niet met de uitspraak van Mateschitz: Als ze inderdaad geen teamorder geven aan Vettel om Webber te laten passeren hebben ze 100% zeker de titel niet. Ferrari destijds hoefde het niet te doen want er waren nog kansen genoeg ze normaal te verslaan. Bij RBR is het gewoon nodig want anders halen ze hun titel niet.
Hoho, als Alonso niet in de top 4 rijdt en Vettel wint voor Webber, is Vettel toch echt kampioen hoor ;).

Klopt, maar verwacht jij dat een McLaren (Button of Hamilton) sneller zal zijn dan de Ferrari? Ik niet! Maar ik zal mij kapot lachen, indien Hamilton stabiel op P3 rijdt terwijl Vettel en Webber de race leiden!

Folkert

Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 20:43:23
Citaat van: Burorri op 09 november 2010 - 20:34:00
Trouwens klopt er 1 ding niet met de uitspraak van Mateschitz: Als ze inderdaad geen teamorder geven aan Vettel om Webber te laten passeren hebben ze 100% zeker de titel niet. Ferrari destijds hoefde het niet te doen want er waren nog kansen genoeg ze normaal te verslaan. Bij RBR is het gewoon nodig want anders halen ze hun titel niet.
Hoho, als Alonso niet in de top 4 rijdt en Vettel wint voor Webber, is Vettel toch echt kampioen hoor ;).
Hehe, had het iets beter moeten formuleren: Als Alonso dan op P3 rijd.
Trotse vader van Rosalie(L)


Folkert

hehe, na denk ik 2 jaar moet je wel weten dat ik nog al eens wat vergeet ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

jawel, maar ik weet natuurlijk nooit wat je precies vergeet ;).

Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

sebastian

Citaat van: frankypankyv8 op 09 november 2010 - 20:24:07
Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 20:13:22
Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 19:27:10

ok, nou wil ik daar toch nog ff wat over zeggen. Webber wist zelf ook dat ie daar een risico nam door het duel aan te gaan, hij had ook gewoon op safe kunnen gaan en voor de punten. Ik ben van mening dat het hem maar 2 punten heeft gekost en Vettel zelf 25. Maar goed, in het ergste geval heeft dat hem slecht 10 punten gekost. Hoe vaak ik Vettel dit jaar in leidende positie uitgevallen of terug gevalllen door technische problemen?? ga maar eens optellen hoeveel punten dat heeft gekost. Webber is dit jaar zo vaak goed weggekomen met incidenten en dan vind ik dat jeniet net over dat ene momentje moet beginnen waar ie een paar punten verloor.
Webber ging het duel niet aan. Hij reed gewoon recht door op een recht stuk.

Klopt helemaal!
http://www.youtube.com/watch?v=4C7Fh7AHQwQ&feature=related
en die lijn reed die elke ronde?? op het moment dat ie vettel (te laat) links ziet komen past webber zn lijn gewoon aan. kun je wel gaan ontkennen, maar voor mij is het duidelijk. Webber deed er alles aan om Vettel zo ver mogelijk links te houden.  Maar goed, wat mij betreft hoeven we die discussie nu iig niet te voeren, ik vind alleen dat mensen die Webber volledig vrij pleiten wel een enorm bord voor hun hoofd hebben, zeker als je ook kijkt hoe hij eerder in het seizoen en daarna ook zn duels aanging.

Kootje

Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 21:44:16
Citaat van: frankypankyv8 op 09 november 2010 - 20:24:07
Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 20:13:22
Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 19:27:10

ok, nou wil ik daar toch nog ff wat over zeggen. Webber wist zelf ook dat ie daar een risico nam door het duel aan te gaan, hij had ook gewoon op safe kunnen gaan en voor de punten. Ik ben van mening dat het hem maar 2 punten heeft gekost en Vettel zelf 25. Maar goed, in het ergste geval heeft dat hem slecht 10 punten gekost. Hoe vaak ik Vettel dit jaar in leidende positie uitgevallen of terug gevalllen door technische problemen?? ga maar eens optellen hoeveel punten dat heeft gekost. Webber is dit jaar zo vaak goed weggekomen met incidenten en dan vind ik dat jeniet net over dat ene momentje moet beginnen waar ie een paar punten verloor.
Webber ging het duel niet aan. Hij reed gewoon recht door op een recht stuk.

Klopt helemaal!
http://www.youtube.com/watch?v=4C7Fh7AHQwQ&feature=related
en die lijn reed die elke ronde?? op het moment dat ie vettel (te laat) links ziet komen past webber zn lijn gewoon aan. kun je wel gaan ontkennen, maar voor mij is het duidelijk. Webber deed er alles aan om Vettel zo ver mogelijk links te houden.  Maar goed, wat mij betreft hoeven we die discussie nu iig niet te voeren, ik vind alleen dat mensen die Webber volledig vrij pleiten wel een enorm bord voor hun hoofd hebben, zeker als je ook kijkt hoe hij eerder in het seizoen en daarna ook zn duels aanging.
Sebastian ,je hebt helemaal gelijk over de lijn die Webber in Turkije aan hield bij de mislukte inhaalpoging van Vettel.
Klopt precies ,hij reed idd 'n andere lijn dan alle andere ronden.
Hij reed nu namelijk rechtdoor ipv naar links .

Sorry hoor ,maar als er dan iemand 'n plaat vo....NEE ,netjes blijven ,Kootje. Heb je vanmiddag MARLBORO nog 'n standje voor gegeven ,doe 't niet.  ;D

sebastian

Citaat van: Kootje op 09 november 2010 - 23:02:15
Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 21:44:16
Citaat van: frankypankyv8 op 09 november 2010 - 20:24:07
Citaat van: 0634 op 09 november 2010 - 20:13:22
Citaat van: sebastian op 09 november 2010 - 19:27:10

ok, nou wil ik daar toch nog ff wat over zeggen. Webber wist zelf ook dat ie daar een risico nam door het duel aan te gaan, hij had ook gewoon op safe kunnen gaan en voor de punten. Ik ben van mening dat het hem maar 2 punten heeft gekost en Vettel zelf 25. Maar goed, in het ergste geval heeft dat hem slecht 10 punten gekost. Hoe vaak ik Vettel dit jaar in leidende positie uitgevallen of terug gevalllen door technische problemen?? ga maar eens optellen hoeveel punten dat heeft gekost. Webber is dit jaar zo vaak goed weggekomen met incidenten en dan vind ik dat jeniet net over dat ene momentje moet beginnen waar ie een paar punten verloor.
Webber ging het duel niet aan. Hij reed gewoon recht door op een recht stuk.

Klopt helemaal!
http://www.youtube.com/watch?v=4C7Fh7AHQwQ&feature=related
en die lijn reed die elke ronde?? op het moment dat ie vettel (te laat) links ziet komen past webber zn lijn gewoon aan. kun je wel gaan ontkennen, maar voor mij is het duidelijk. Webber deed er alles aan om Vettel zo ver mogelijk links te houden.  Maar goed, wat mij betreft hoeven we die discussie nu iig niet te voeren, ik vind alleen dat mensen die Webber volledig vrij pleiten wel een enorm bord voor hun hoofd hebben, zeker als je ook kijkt hoe hij eerder in het seizoen en daarna ook zn duels aanging.
Sebastian ,je hebt helemaal gelijk over de lijn die Webber in Turkije aan hield bij de mislukte inhaalpoging van Vettel.
Klopt precies ,hij reed idd 'n andere lijn dan alle andere ronden.
Hij reed nu namelijk rechtdoor ipv naar links .

Sorry hoor ,maar als er dan iemand 'n plaat vo....NEE ,netjes blijven ,Kootje. Heb je vanmiddag MARLBORO nog 'n standje voor gegeven ,doe 't niet.  ;D
daarvoor ging hij steeds naar links?? lijkt me sterk, aangezien de volgende bocht juist naar links was en dan wil je rechts zitten lijkt me. Dus Webber had daar niks te zoeken, enige reden waarom ie er wel was, was om het Vettel zo moeilijk mogelijk te maken. Denk je echt dat Webber daar helemaal niks deed en Vettel er gewoon langs wilde laten??

0634

#132
Nee, natuurlijk wilde hij hem er niet langslaten. Maar op een recht stuk is het met minder snelheid lastig verdedigen tenzij je iemand langs de baan drukt. En dat deed Webber niet. Hij reed gewoon rechtdoor en liet genoeg ruimte voor Vettel om er langs te rijden. Met de beste wil van de wereld kan ik daar niet fouts in zien.


sebastian

Citaat van: 0634 op 10 november 2010 - 06:22:57
Nee, natuurlijk wilde hij hem er niet langslaten. Maar op een recht stuk is het met minder snelheid lastig verdedigen tenzij je iemand langs de baan drukt. En dat deed Webber niet. Hij reed gewoon rechtdoor en liet genoeg ruimte voor Vettel om er langs te rijden. Met de beste wil van de wereld kan ik daar niet fouts in zien.


hij doet er alles aan om Vettel op het vuil te houden, hij was zelf ook al veel eerder naar rechts gegaan normaal. Ik zeg niet dat het fout is, maar op zo'n moment weet je gewoon dat je een risico neemt en dat is ook wat het team hem verweet (aangezien het zn teamgenoot was). Vettel maakt uiteindelijk de fout door te vroeg naar rechts te sturen, daar ben ik het wel mee eens. Webber had daar trouwens best nog op kunnen reageren, Vettel rost hem er echt niet af, maar ze haken gewoon in elkaar. Webber had daar prima zicht op en ik weet bijna 100% zeker dat hij het ongeluk nog had kunnen vermijden ook. Als je iemand een tik op de achterkant geeft, met je voorkant loop je veel minder risico. Ik weet ook niet precies wat de waarheid is, wil er alleen wel een paar kanttekeningen bij plaatsen en ik vind mensen die denken dat een fanatieke F1 coureur als Webber hier een onschuldig slachtoffer is, wel heel naief. Reken maar dat Webber achteraf wel ff in zn vuistje heeft gelachen. Grote kans dat dit moment hem juist het WK oplevert.

Folkert

Vettel koos er voor om langs die kant in te halen. Er was weinig ruimte om er langs te komen en Webber liet evenveel ruimte over voor Vettel om er te rijden. Vettel koos de aanval, dan zou het ook Vettel moeten zijn die eieren voor zijn geld moet kiezen om te zien dat het te weinig ruimte is om zonder brokken te blijven rijden. Hij was er immers niet voorbij.
En Webber heeft alle recht om Vettel in het vuil te houden. Had hij dan aan de kant moeten gaan en Vettel gewoon laten passeren?

En Webber het ongeluk kunnen vermijden? Dat lijkt me heel sterk. Ze reden daar 240 ofzo?
Trotse vader van Rosalie(L)