Formule 1 in de toekomst

Gestart door Gerard, 15 oktober 2010 - 13:14:04

« vorige - volgende »

Welke GP zal in de toekomst verdwijnen

Belgie
10 (17.2%)
Duitsland
3 (5.2%)
Hongarije
6 (10.3%)
Spanje (Barcelona)
7 (12.1%)
Spanje (Valencia)
26 (44.8%)
Een andere GP, namelijk....
6 (10.3%)

Totaal aantal stemmen: 52

Jehoentelaar

#3975
In het kader van het streven naar een gezelliger forum is deze reactie op eigen initiatief verwijderd.

Hamilton#44

Als jij dat zo interpreteert quote je wel heel selectief.

Ecclestone gebruikt, wanneer hij dat nodig acht, zijn macht om invloed uit te oefenen (indirect) op de mensen/teams/organisaties die betrokken zijn bij het opstellen van de regels.

Een simpel voorbeeld, Ecclestone belooft de klantenteams een onafhankelijke motorenleverancier, zodat de huidige leveranciers (lees Mercedes) minder macht krijgen en ze die turbo kunnen lozen in 2017.

Jozef

Hij kan wel beloven, maar doet hij ook iets?

Ecclestone controleert welke circuits we aandoen, welke tv-zenders de F1 mogen uitzenden en soms ook een beetje welke teams er aan de start verschijnen. In de regels heeft hij net zo veel te zeggen als de FIA en de 6 teams, en dat geloof ik echt want hij beheert misschien veel geld, hij heeft niet alles in handen. Hij weet namelijk ook dat het product dat hij verkoopt, namelijk de F1 als show, wordt gebracht door bedrijven die er nog veel meer geld in stoppen dan wat ze via Ecclestone terugkrijgen. En dan heb ik het over bedrijven als Mercedes, Ferrari en Red Bull maar ook over de Martini's en Marlboro's van deze wereld.

Ecclestone beheert de inkomsten uit tv-rechten en onrechtstreeks ook ticketverkoop. Dat is héél wat, maar lang niet de hele koek die in de F1 omgaat.

Dat is de reden waarom jij geen een voorbeeld kunt noemen waar Ecclestone persoonlijk de regels heeft gewijzigd.

0634

#3978
Citaat van: Hamilton#44 op 26 oktober 2015 - 10:47:53
Citaat van: Jeroen op 23 oktober 2015 - 17:21:01
Jamaar dat Ecclestone veel invloed heeft - nogmaals: niemand zal het ontkennen - houdt niet in dat hij de regels bepaalt. En dat doet hij dan ook niet. Je kan er vanalles bij halen, maar dat doet hij gewoon niet. Dat is overigens niks nieuws hoor, dat is algemeen bekend.

Je moet me nu gaan quoten waar ik zeg dat Ecclestone de regels maakt, zo niet dan moet je nu eens kappen met dit te roepen en eens gaan lezen wat ik zeg.  :)

Prima.

[/
Citaat van: Hamilton#44 op 21 oktober 2015 - 11:57:06
Hij stelt de fabrikanten voor de keuze, of Red Bull van een 2016 motor voorzien, of terug naar de V8.

Dat was de opmerking waardoor de discussie ontstond.

Volgens jou dreigt Ecclestone de motorformule aan te passen, dat zeg jij hier letterlijk. Dat kan hij dus volgens jou. Maar dat is niet zo. Dat kan hij helemaal niet.

Maar nu ga jij draaien en zeggen dat ik het verkeerd interpreteer, net als bij Jehoentelaars voorbeeld.

Jehoentelaar

#3979
In het kader van het streven naar een gezelliger forum is deze reactie op eigen initiatief verwijderd.

Hamilton#44

Jij scoort goede punten met je 'sodemieter op' posts.  :)


Edwin90

Calm down mannen. Laten we niet op de man gaan spelen. Persoonlijke dingen graag uitspreken via de PM of in het opmerkingen topic. Zie link van Jehoentelaar.

Dank alvast!

Jozef

Mallya bevestigt net in de persco dat Force India wel degelijk in gesprek is met Aston Martin i.v.m. het gebruiken van dat merk vanaf volgend jaar. Interessant! :)

Perton

Klinkt veelbelovend maar het is dus nog niet in kannen en kruiken zoals de kop van autosport suggereert?

Jozef

Nee, Mallya zegt dat er overleg is en dat er nog verschillende mogelijke uitkomsten zijn.

Edit: en dat is ook wat Autosport in de titel zet: "Force India closes on Aston Martin deal" ofwel "Force India komt dichter bij overeenkomst met Aston Martin".

Perton

Hmm ik weet haast zeker dat die titel in eerste instantie iets anders was, maar misschien heb ik het ook wel verkeerd gelezen. Nuja, het gaat erom dat er nog gesproken wordt in ieder geval.

Jozef

En bij Manor rommelt het. Financieel zou het allemaal wel snor zitten momenteel, maar volgens Autosport hebben John Booth en Graeme Lowdon (sportief directeur) hun ontslag ingediend uit onvrede met de visie van eigenaar Fitzpatrick. Net nu ik goede hoop had voor de toekomst van dit team, lijkt er stront aan de knikker...

Maikel0230

Had op Sky sports horen vallen dat die Fitzpatrick vanalles achter hun rug heeft besloten. Indien dat zo is begrijp ik hun reactie.

Jammer, toch twee sympathieke personen met een hart voor racen die gaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Niet zomaar twee sympathieke personen, maar ook de oprichters van het team. Dat is niet niks.