Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

Wings

Dus je bent voor inconsequent bestraffen? Verder ben ik het wel eens met Rossi. Dingen moet je wel vanuit het juiste perspectief bekijken. Dat gebeurd vaak niet. Als verdediger stond ik vaak op tenen en liep ik spitsen al te graag uit hun schoenen. Hoewel dat laatste natuurlijk niet mag is dat eerste bloed-irritant. En geloof me dat als je bij iedere hoekschop op de tenen van dezelfde persoon gaat staan er ooit een reactie komt. Een ferme duw of tik kwam dus ook zo nu en dan voor. En wie krijgt dan geel? Juist ja. Hij die duwt. Misschien wat offtopic maar dit is precies het zelfde. Natuurlijk mag Marquez verdedigend rijden maar als hij Lorenz voorbij laat om vervolgens Rossi af te blokken getuigd dat niet van sportiviteit. Je mengt je dan in een gevecht waar je niks in verloren hebt. Ik kan me best voorstellen dat het frustratie opwekt en dan je punt wil maken. Daarmee praat ik het niet goed hé! Rosberg had ook niet tegen Hamilton mogen aanrijden in Spa maar ik snap wel waar het vandaan komt. Bekeken vanuit dat perspectief vind ik de straf voor Rossi terecht alleen de hoogte van de straf en gevolgen buiten proportioneel. Zeker nu blijkt dat nog nooit 3 penaltypunten zijn uitgedeeld voor een crash.   

Kootje

Indien de wedstrijdleiding inderdaad geen opzet ziet, dus geen trappende beweging maar slechts de aanrijding an sich bestraft, dan is de straf buitenproportioneel en heeft Rossi inderdaad 'n punt.

gloudiesaurus

CitaatEr vindt komende donderdag geen officiële persconferentie plaats op het circuit van Valencia, waar de seizoensfinale in de MotoGP plaatsvindt. In plaats daarvan is er een speciale bijeenkomst naar aanleiding van de gebeurtenissen in Maleisië, waarbij alle rijders en teammanagers aanwezig moeten zijn.

De botsing tussen Valentino Rossi en Marc Marquez tijdens de Grote Prijs van Maleisië, die de Italiaan een gridstraf opleverde voor de laatste race in Valencia, heeft voor veel onrust gezorgd in de MotoGP-wereld. Het Permanente Bureau, bestaande uit FIM-president Vito Ippolito en Dorna-baas Carmelo Ezpeleta, heeft alle rijders en teammanagers gevraagd om donderdag naar een bijeenkomst te komen, waar de situatie wordt besproken. Als gevolg daarvan is besloten om de gebruikelijke persconferentie op donderdag te laten vervallen

De seizoensfinale! Dat wordt leuk  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Hamilton#44

Het CAS gaat de straf zoals te verwachten niet terug draaien. Ik denk een terechte beslissing. Of Rossi nu wel of niet expres schopte, hij heeft moedwillig Marquez bedreigd door hem naar buiten te rijden met alle risico's van dien.
Straf is vervolgens drie strafpunten, hij heeft er al 1 dus treedt effectief een gridpenalty in werking.
Dat dat nou net de belangrijkste race van het seizoen is, is lullig voor Rossi maar helaas geen item in deze zaak.
Dat hij hij zich voor zijn actie moeten realiseren.

Wings

Jammer dat Rossi racet. Zonder Rossi zou de seizoensfinale een klucht zijn. Mij kreeg je niet meer op de motor.

Hamilton#44

#530
Ik begrijp de hele verontwaardiging van de Rossi fans totaal niet.  :)

Ongeacht wat Marquez deed of gedaan heeft, hij rijdt iemand van de baan, consequentie is de straf die hij gekregen heeft.
Dan moet je die accepteren als een vent en niet gaan zeuren achteraf.

Hijzelf en zijn fans weten dat het gewoon een oliedomme actie van hemzelf was en reageren dat dan maar af op de stewards/Marquez/Lorenzo.

Ik hoor geen 1 Rossi fan erover klagen dat geen enkele rijder hem een strobreed in de weg legde bij zijn 'inhaalrace'.
Ze lieten hem gewoon naar voren rijden.

Hamilton#44

Dat is ook een beetje vreemd, Marquez moet wel zijn sportieve plicht doen om Rossi helpen maar de andere 20 coureurs moeten Rossi wel onbedreigd voorbij laten rijden.  ???

Perton

Net als in 1998 dat iedereen over hill heenviel dat ie Schumacher zat op te houden in Japan. In die tijd was ik nog een jonge fan van Schumacher (ja die periode is er geweest, voor ik kennis van zaken had :p) maar zelfs als 11-jarige vond ik dat toch te belachelijk voor woorden.

Verstappen schreef in zijn column destijds nog dat ie Schumacher voor liet, en Schumacher liet vettel in 2012 voorbij tijdens de seizoensfinale "als afscheidscadeau". Ik vind dat echt heel treurig en ben het dan ook volledig met je post eens.

Perton

Dat gezegd hebbende, ik heb de race niet kunnen zien dus heb verder geen oordeel of marquez wel of niet zijn best heeft gedaan.

C.G. de Beaufort

#534
Ik moet zeggen dat Rossi min of meer gelijk heeft. Marquez rijdt de hele tijd achter Lorenzo aan, hij heeft betere tijden dan'm, en jawel, de laatste ronde sluit Pedrosa aan, die passeert hem en ja hoor... Marques geeft een tegenstoot en passeert hem weer.. In dat geval, heeft Rossi gelijk, Marquez laat hem winnen.

Groet,

C.G. de Beaufort




Kootje

#535
Citaat van: Hamilton#44 op 09 november 2015 - 11:24:36
Dat is ook een beetje vreemd, Marquez moet wel zijn sportieve plicht doen om Rossi helpen maar de andere 20 coureurs moeten Rossi wel onbedreigd voorbij laten rijden.  ???

Precies.

Het is toch te schandalig voor woorden dat de inmiddels uitgeschakelde Marquez zich niet in de titelstrijd mengt nadat hem dit 2 weken geleden nog kwalijk werd genomen wel te doen. Hij zou 'n voorbeeld aan de rest moeten nemen en zich afzijdig houden waar het Rossi betreft, maar wel het gevecht met Lorenzo aangaan zoals z'n teamgenoot de voorlaatste race deed en ook gisteren van plan was. Dan hadden we nu niemand gehoord.  ::)


@CG de Beaufort,

Dat was Pedrosa, niet Petrucci. Petrucci was diegene die nog het braafste opzij ging voor z'n vriendje Rossi en daarbij ook Smith maar voorbij liet. ;D  Komt bij dat Marquez Lorenzo op geen enkele wijze heeft geholpen door Pedrosa terug te pakken, een 2e plek had hem ook WK gemaakt. Dat was dus puur eigenbelang. ;)


C.G. de Beaufort

Citaat(..)Komt bij dat Marquez Lorenzo op geen enkele wijze heeft geholpen door Pedrosa terug te pakken, een 2e plek had hem ook WK gemaakt. Dat was dus puur eigenbelang.

Maar in dit geval was het toch Pedrosa die het probeerde Lorenzo naar een 2e/3e  plaats te verwijzen. Zijn banden waren veel beter dan Lorenzo... bovendien, hij was  geen Marquez. Voor de rest, zie hier wat Rossi over Marquez zegt :

http://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/332621/rossi-gedrag-van-marquez-is-beschamend-voor-de-sport/

Groet,

C.G. de Beaufort



SDG

Alsof er ook maar iemand dacht dat na wat er in Sepang gebeurd is Marquez gisteren ook maar iets zou gedaan hebben dat Rossi aan de titel had kunnen helpen? Nee, dan nog liever achter Lorenzo aan blijven rijden en de zege aan een ander laten. En het is echt niet eigen aan Marquez; eender elke andere toprijder die in deze situatie was geweest en zijn grootste rivaal zo een hak had kunnen zetten had wellicht hetzelfde gedaan.

Kootje

Citaat van: C.G. de Beaufort op 09 november 2015 - 14:18:04
Maar in dit geval was het toch Pedrosa die het probeerde Lorenzo naar een 2e/3e  plaats te verwijzen. Zijn banden waren veel beter dan Lorenzo... bovendien, hij was  geen Marquez.

Klopt, maar ook als Pedrosa de race gewonnen had was Lorenzo kampioen geweest zolang Marquez maar achter hem was gebleven. Het verdedigen tov Pedrosa hielp Lorenzo aan de dagzege, niet aan de titel.
Waarom Marquez het dan wel deed weet ik niet. Wellicht omdat hij dacht zelf nog voor P1 te gaan, misschien om te laten zien echt wel te strijden voor positie. Ik weet 't niet. ???



CitaatVoor de rest, zie hier wat Rossi over Marquez zegt :

http://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/332621/rossi-gedrag-van-marquez-is-beschamend-voor-de-sport/

Tsja, wat Rossi zegt boeit me niet zo. Dat zijn de woorden van 'n zéér slecht verliezer.

Hamilton#44

De meest voor de hand liggende verklaring is volgens mij nog die van Marquez, dat hij gewoon even wachtte met het aanvallen van Lorenzo tot de laatste rondes maar dat Pedrosa roet in het eten gooide waardoor Lorenzo net genoeg lucht kreeg.
Dat deed Rossi zelf vroeger altijd en nu heeft hij er kritiek op.

Nogmaals, hij baalt gewoon als een stekker dat hij zich heeft laten gek maken door Marquez en een oliedomme actie heeft gemaakt die hem de titel gekost heeft.

Dat Marquez de pik op Rossi heeft geloof ik best maar hij heeft zichzelf de das omgedaan in Maleisie. En dat Marquez Lorenzo helpt is helemaal nergens op gebaseerd. Met Rossi op P4 had Lorenzo ook gewoon 2e kunnen worden.

Het zijn allemaal onderbuik beschuldigingen die nu door Rossi gemaakt zijn, de enige de de MotoGP schaadt op dit moment is hij met zijn ongefundeerde beschuldigingen.