Main Menu

Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

NielsD

Citaat van: SDG op 30 juni 2014 - 12:53:38
Citaat van: NielsD op 30 juni 2014 - 11:46:49
Met een grote paraplu en wat vuilniszakken bleef ik heerlijk droog.

Echt te bizar hoeveel herrie die motoren nog produceren, had ik niet verwacht. Was de eerste dat ik een MotoGP-wedstrijd bij heb gewoond. Voor de rest vond ik de sfeer op het circuit echt top! Meer dan de Nurburgring had met de Formule 1 vorig jaar.

Moet wel zeggen dat die Moto2-race mij iets te lang duurde, was daar op een gegeven moment wel klaar mee.

Is ook de reden waarom ik al een paar jaar de MotoGP verkies om zelf te gaan kijken ipv de Formule 1. Afgezien van Losail (Qatar) komt de MotoGP haast hoofdzakelijk op echte racecircuits met traditie, geschiedenis en sfeer op de tribunes en langs de baan, en niet op van die sfeerloze racetempels als Bahrein of Abu Dhabi of peperdure exclusieve locaties als Monaco of Singapore. MotoGP is doorgaans ook een stuk betaalbaarder voor de gewone toeschouwer. Een weekendticketje Barcelona op de hoofdtribune bv. is vergeleken met de F1 op dezelfde plaats werkelijk een koopje.

De keuze naar welk circuit je gaat is natuurlijk aan jezelf. De Formule 1 in Spa in 2010 vond ik toch nog even iets vetter dan Assen en qua geld. Ja, ik ben niet de rijkste, maar ik heb het er wel voor over. Overigens had ik de kaarten voor de MotoGP gekregen.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

SDG

#346
Citaat van: NielsD op 30 juni 2014 - 17:48:38
De keuze naar welk circuit je gaat is natuurlijk aan jezelf. De Formule 1 in Spa in 2010 vond ik toch nog even iets vetter dan Assen en qua geld. Ja, ik ben niet de rijkste, maar ik heb het er wel voor over. Overigens had ik de kaarten voor de MotoGP gekregen.

Nu zeg je natuurlijk alles. Indien ik gratis kaarten zou krijgen zou ik uiteraard ook geen nee zeggen, haha. Nee serieus, ik ben destijds zelfs nog in Valencia naar de F1 gaan kijken en ik had er het geld (300 Euro voor een kaartje) ook wel voor over, ondanks dat de race niet echt bijzonder was. Het geluid was in die tijd gelukkig nog supervet en ik kon de F1 combineren met een weekje vakantie aan de Spaanse kust. Ook een afweging die je moet maken, uiteraard. En ook hoe vaak je naar een evenement gaat. Als je zoals ik graag ieder jaar minstens één groot race-evenement meepakt, let je natuurlijk iets meer op de prijzen dan wanneer je één keer om de zoveel jaar eens naar de F1 gaat.

NielsD

Citaat van: SDG op 30 juni 2014 - 17:57:28
Nu zeg je natuurlijk alles. Indien ik gratis kaarten zou krijgen zou ik uiteraard ook geen nee zeggen, haha.

Ik was sowieso al van plan om dit jaar heen te gaan. Maar dat ik ze kreeg was uiteindelijk mooi.

Citaat van: SDG op 30 juni 2014 - 17:57:28Ik ben destijds zelfs nog in Valencia naar de F1 gaan kijken en ik had er het geld (300 Euro voor een kaartje) ook wel voor over, ondanks dat de race niet echt bijzonder was. Het geluid was in die tijd gelukkig nog supervet en ik kon de F1 combineren met een weekje vakantie aan de Spaanse kust. Ook een afweging die je moet maken, uiteraard. En ook hoe vaak je naar een evenement gaat. Als je zoals ik graag ieder jaar minstens één groot race-evenement meepakt, let je natuurlijk iets meer op de prijzen dan wanneer je één keer om de zoveel jaar eens naar de F1 gaat.

Ik probeer ook elk jaar wel ergens heen te gaan, helaas ben ik één van de weinige autosportfans in mijn omgeving en hebben mensen vaak niet zoveel geld over voor een F1-race oid.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Dit weekend Blancpain Sprint Series in Zandvoort. Racen ook op zaterdag, dus dat kan eenieder mooi combineren met F1. En ik sta er weer met een vlag. ;)

SDG

Het Marc VDS-team heeft na de Grote Prijs van Duitsland de samenwerking met Livio Loi stopgezet. De jonge Limburger reed in Argentinië nog een dijk van een race en finishte als vierde, maar scoorde nadien geen enkel punt meer. Onvoldoende om de teamleiding nog langer te overtuigen, waardoor de enige Belgische rijder in de Moto3 vanaf nu werkloos aan de kant staat.

Sphinx

Wat ik begrepen heb zou zijn rijstijl het probleem zijn, die goed werkte in Argentinië, maar voor de rest kreeg hij in de trainingen de afstelling nooit goed. Hij vroeg voor de laatste twee wedstrijden een switch van Kalex KTM naar een officiële KTM RC250, kreeg die ook (een "spare" van Red Bull), maar hij werd alleen maar slechter. Zelfs Jasper Iwema was in zijn wildcard optreden op een FTR die eigenlijk langzamer zou moeten zijn veel sneller. Jammer maar helaas
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

SDG

Cal Crutchlow rijdt volgend jaar voor LCR Honda. Hoewel de Brit nog een contract had bij Ducati voor 2015 en daar vorige week nog bevestigd werd, werd gisteren plotseling bekend gemaakt dat Andrea Iannone hem bij het fabrieksteam zal vervangen.

Kootje

En weer Marquez. Das 10 uit 10, staat echt geen maat op op dat joch.

SDG

Citaat van: Kootje op 10 augustus 2014 - 21:06:52
En weer Marquez. Das 10 uit 10, staat echt geen maat op op dat joch.

Maar toch weer behoorlijk wat spanning in de race. Vooral de beginfase was schitterend om zien.

gloudiesaurus

Eerste paar ronden waren idd. leuk.
Daarna was het toch weer Marques...

10 uit 10, niet normaal.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Sphinx

Citaat van: SDG op 03 augustus 2014 - 19:38:51
Cal Crutchlow rijdt volgend jaar voor LCR Honda. Hoewel de Brit nog een contract had bij Ducati voor 2015 en daar vorige week nog bevestigd werd, werd gisteren plotseling bekend gemaakt dat Andrea Iannone hem bij het fabrieksteam zal vervangen.

Raar gedoe bij LCR idd. Alex Hoffmann had uitgevogeld dat Honda niet meer zo happig was om Bradl na dit seizoen aan te houden, en had Ceccinello te verstaan gegeven dat als hij de Duitser wilde houden, hij zelf een sponsor moest zoeken. Bradl had geen zin om te wachten op die mogelijkheid en nam toen Crutchlow in beeld kwam een aanbieding van NGM Forward Yamaha aan. Kan nog interessant worden aangezien Bradl zijn toekomstige teamgenoot Espargaro gisteren aanreed.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

SDG

Het is er toch nog van gekomen: Marquez is voor de eerste keer geklopt dit seizoen! Pedrosa was de beste in Brno, voor Lorenzo en Rossi. Marquez finishte slechts als vierde en viel zo ook nog eens naast het podium.

SDG

De Spanjaard Alex Rins zal zich de Moto3-race wellicht ook nog wel een tijdje herinneren. Bij het ingaan van de laatste ronde stak hij al juichend de vuist in de lucht, in de veronderstelling dat hij de race gewonnen had. Helaas voor hem had hij als enige niet door dat er nog een ronde gereden moest worden en zoals altijd bij dergelijke bloopers realiseerde hij zich zijn fout pas toen hij reeds aan het uitbollen was, terwijl de rest van de 16-koppige(!) kopgroep hem voorbijsnelde. Uiteindelijk zou hij als negende finishen. De overwinning ging naar de Franse veteraan Alexis Masbou, die zo zijn eerste Moto3-zege uit zijn carrière pakte, voor Enea Bastianini en Danny Kent. Laatstgenoemden konden in de eindspurt nog de gedoodverfde favorieten Alex Marquez en Jack Miller, die enkel oog hadden voor elkaar, remonteren. In de WK-stand blijft Miller leider, Marquez is tweede.

NielsD

Lekkere MotoGP-race vandaag op Silverstone. Mooi gevecht tussen Lorenzo en Marquez. Marquez wel weer de winnaar..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

SDG

Rossi wint voor eigen publiek in Misano en Marquez finisht pas als vijftiende na een uitschuiver. Wordt ongetwijfeld een geweldig feest nog daarginds...