Main Menu

Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

Kootje

Oh ... wat 'n heerlijke race was dat toch weer. 8)

Rossi beter dan verwacht, maar Marquez weer ongenaakbaar. Zelfs met blessure. Mijn god wat is die Honda snel.
Vreemde crashes ook van met name Lorenzo en Bradl. Het leek er niet op dat ze wat fout deden, maar toch ... machine breekt gewoon uit. Erg vaag.

Kootje

Citaat van: Perton op 23 maart 2014 - 20:46:15
Goed, dat zag ik niet aankomen van Rossi. Ik beschouw het maar als incident, voor ik mijn woorden nog moet intrekken ;D.

Reed zeker sterker dan verwacht. Maar ... zonder de crashes van Lorenzo en Bradl was hij wellicht gewoon weer 4e geworden, z'n vaste stekkie vorig jaar. ::)

Sphinx

#287
Marc Marquez heeft enigszins verrassend de GP van Qatar gewonnen. De Spanjaard verscheen met een net geheelde beenbreuk aan de start en hoewel de Honda nog steeds snel is, had ik zelf niet echt verwacht dat hij al zo snel vooraan mee kon doen. De Open Class en Satelliet-teams stalen de show in de opening, met Bradley Smith die een bliksemstart had, Alvaro Bautista en Stefan Bradl die op topspeed de fabrieks_honda's de baas waren en Dovvy en Crazy Joe (zoals Julian Ryder Dovizioso en Iannone heeft gedoopt) die een tijdlang voorin meededen. Het was ook de race van Turn 6, want de een na de ander knalde er onderuit: Lorenzo, Smith, Bradl, Iannone (al kon die weer opstaan). Lorenzo verklaarde dat hij op te koude banden teveel risico nam en op de vuile kant van de baan alle grip kwijt was.

Rossi reed een tijdlang aan de leiding, tot Marquez aansloot en het werd een heel leuk gevecht waaruit ik zelfs een nieuwe term geleerd heb: de cutback drop turn - iemand terugpakken nadat ie je uitgeremd heeft (klinkt meer als een x-games move als je het mij vraagt). Marquez bleef Rossi net voor, Dani Pedrosa werd op iets grotere achterstand derde en Alex Espargaro haalde mede geholpen door een paar uitvallers een keurige vierde plaats op als snelste Open Class motor. Cal Crutchlow is volgens mij de enige die nét teveel brandstof verbruikte; de Brit werd uitrollend als 6e afgevlagd en zette zijn Duc meteen stil.

Edit: hoewel de beeldkwaliteit slecht was heb ik genoten van de BT Sports stream met commentaar van Julian Ryder en Keith Huewen (deskundigheid en rust (Ryder) plus enthousiasme en een scherp oog (Huewen). Volgens Ryder zou Rossi's nieuwe vriendin de schuld zijn van dit "incident", dus als dit in zijn hoofd gaat zitten zijn we nog niet van hem af dit jaar  :P
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

SDG

Eén van de meest spannende races die ik de laatste tijd toch gezien heb. Tot een paar ronden voor het einde nog vijf man vlak bij elkaar in de kopgroep, dat is toch ook al een tijdje geleden. Jammer van Smith, Bautista en Bradl, want de outsiders verdienden op basis van hun snelheid vandaag toch een mooi resultaat. Maar wat viel Ducati toch weer tegen, zeg. Fabrieksrijders Dovizioso en Crutchlow werden in de openingsfase zelfs door Iannone voorafgegaan, en Crutchlow die uiteindelijk al freewheelend zonder benzine over de meet ging. Ook een mooie prestatie van debutant Redding, die Nicky Hayden in een rechtstreeks duel versloeg. Hopelijk volgende keer meer van dat.

Perton

@Sphinx, bij mij was de beeldkwaliteit aan het begin stukken beter en werd het pas later minder. Had jij dat ook of was het vanaf het begin al slecht bij jou?

Verder was die finish van Crutchlow wel mooi om te zien.

Sphinx

Citaat van: Perton op 23 maart 2014 - 21:59:08
@Sphinx, bij mij was de beeldkwaliteit aan het begin stukken beter en werd het pas later minder. Had jij dat ook of was het vanaf het begin al slecht bij jou?

Verder was die finish van Crutchlow wel mooi om te zien.

Hele link knalde eruit twee ronden voor het einde  ??? Daarna was ie idd slechter (zal wel iets met aantal kijkers tegelijk te maken hebben, want bij de Moto3 en Moto2 had ik nergens last van)
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

SDG

Citaat van: Sphinx op 23 maart 2014 - 22:45:56
Citaat van: Perton op 23 maart 2014 - 21:59:08
@Sphinx, bij mij was de beeldkwaliteit aan het begin stukken beter en werd het pas later minder. Had jij dat ook of was het vanaf het begin al slecht bij jou?

Verder was die finish van Crutchlow wel mooi om te zien.

Hele link knalde eruit twee ronden voor het einde  ??? Daarna was ie idd slechter (zal wel iets met aantal kijkers tegelijk te maken hebben, want bij de Moto3 en Moto2 had ik nergens last van)

Bij mij was het op het laatst een slideshow, daarom dat ik tijdens de race maar overgeschakeld ben op de tv. Blijkt namelijk dat ze op de Franse Eurosport - itt tot de Britse - de MotoGP nog steeds uitzenden.

Sphinx

Takaki Nakagami is gediskwalificeerd en uit de uitslag van de Moto2 race geschrapt. Bij de technische controle werd op de motor van de Japanner een illegaal luchtfilter geconstateerd. Mika Kallio schuift dus een plek waardoor Marc VDS een 1-2 pakt. Thomas Lüthi krijgt de derde plek cadeau.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: SDG op 23 maart 2014 - 20:59:40
Eén van de meest spannende races die ik de laatste tijd toch gezien heb. Tot een paar ronden voor het einde nog vijf man vlak bij elkaar in de kopgroep, dat is toch ook al een tijdje geleden. Jammer van Smith, Bautista en Bradl, want de outsiders verdienden op basis van hun snelheid vandaag toch een mooi resultaat. Maar wat viel Ducati toch weer tegen, zeg. Fabrieksrijders Dovizioso en Crutchlow werden in de openingsfase zelfs door Iannone voorafgegaan, en Crutchlow die uiteindelijk al freewheelend zonder benzine over de meet ging. Ook een mooie prestatie van debutant Redding, die Nicky Hayden in een rechtstreeks duel versloeg. Hopelijk volgende keer meer van dat.

Wat een fantastische race! Genieten tot het eind. Rossi heeft laten zien het nog steeds te kunnen. En knappe prestatie van Marques om na een beenbreuk meteen zo weer voor de dag te komen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

MotoGP rocks zegt Rossi, en gelijk heeft hij  8)

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: Sphinx op 24 maart 2014 - 13:36:16
Takaki Nakagami is gediskwalificeerd en uit de uitslag van de Moto2 race geschrapt. Bij de technische controle werd op de motor van de Japanner een illegaal luchtfilter geconstateerd. Mika Kallio schuift dus een plek waardoor Marc VDS een 1-2 pakt. Thomas Lüthi krijgt de derde plek cadeau.

Arme Nakagami, het zit hem toch nooit eens mee he?

SDG

Marquez laat tot nu toe geen spaander heel van de concurrentie. Belooft voor de race.

gloudiesaurus

Hopelijk wordt het net zo'n spectacul als in Qatar,
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Start van de Moto2 uitgesteld door regen.

Perton

Prima start wel voor Lorenzo.