Main Menu

Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

Perton

Ik hoop dat Crutchlow Rossi helemaal kapot rijdt dit jaar. Ik heb niks tegen Rossi, maar die man zijn tijd zit er gewoon op. Is ook helemaal geen schande, hij heeft een geweldige carrière gehad. Maar door wel dat Yamaha-stoeltje bezet te houden, stroomt er natuurlijk geen talent door en zijn ze Crutchlow kwijt. Natuurlijk crashte die jongen wel behoorlijk veel, dus ik ga niet beweren dat hij daadwerkelijk de juiste keuze voor het fabrieksteam zou zijn geweest, maar ik snap me zijn frustratie wel heel goed, dat hij altijd een beetje over het hoofd werd gezien. Daarom zou ik me kapot lachen als hij veel betere resultaten haalt dit jaar. Ik ben ook verder helemaal geen fan van Crutchlow en bedoel dit ook niet negatief tegen Rossi, maar wel tegen Yamaha dat niet durft te erkennen dat het gewoon mooi is geweest met hem.

En we gaan nu natuurlijk zien dat Rossi de eerste race wint en mijn hele relaas nergens meer op slaat. Maar goed, dat zien we dan wel weer. Eerste training geeft me in ieder geval al ongelijk.

Sphinx

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar Alex Espargaro. Die EVO Yamaha loopt veel harder dan iedereen had verwacht, zeker omdat iedereen er vanuit ging dat de Honda productieracer de nieuwe benchmark zou worden. Volgens Espargaro zelf is hij vooral in korte runs bijna net zo snel, maar op de lange afstanden moet ie vanwege zijn zachtere banden weer wat toegeven.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Geldt voor hem ook dat ie Factory 2 wordt als ie dit weekend wint?

Sphinx

#273
Hehe, ik hoop van niet (gek is dat, de eerste keer dat ik fan van een Spanjaard ben sinds Tony "ik drift op alles wat ik rij" Elias ;)) Maar objectief bekeken zal Dorna wel moeten. De tests van Espargaro kon Dorna nog op bluffen schuiven, met een lichte machine de aandacht trekken en Edwards het echte werk laten doen. Maar het is vooral de ECU-software die Magnetti Marrelli voor NGM Yamaha en Ducati heeft ontwikkeld die zoveel verschil maakt (Italiaanse leverancier, twee Italiaanse teams, go figure!) en die aardig de kladeradatsch heeft laten uitbreken bij Dorna. Men stelt dat álle teams uit de Open Klasse die drie derde plaatsen, twee tweede plaatsen of een overwinning onder droge omstandigheden boeken onder Factory 2 vallen. Mocht men één van deze resultaten behalen dan zal men de daarop volgende wedstrijd geen 24 liter brandstof maar 22,5 liter brandstof mogen gebruiken. Tevens zal het aantal beschikbare motorblokken gereduceerd worden van 12 naar 9 stuks. Het leek specifiek tegen een mogelijk oppermachtig Ducati gericht te zijn, maar NGM Forward is mooi mee op de bandwagon gesprongen a la Brawn GP. Ik denk dat Espargaro wil maximeren nu het nog kan.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

18e startplek voor Scott DeRue bij zijn debuutrace, vind ik best oké. Tenminste, het is zijn debuutrace toch? Volgens mij heeft ie nooit een wildcard-race gereden. Schouten 27e, maar in ieder geval sneller dan zijn teamgenoot.

Sphinx

Is idd zijn debuut, keurig gedaan. Teamgenoot Carrasco is 25e, schijnbaar zowel technische als fysieke problemen. Schouten pas 27e, Livio Loi netjes 20e
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

SDG

Wat een klapper van Kallio daar aan het eind van de kwalificatie in Moto2, zeg...  :o

Perton

Oei ik was even ergens mee bezig en keek daardoor geen kwalificatie. Maar wat deed Espargaró dat ie is gecrasht?

Perton

Crash nummer 1 bedoelde ik daarmee trouwens..

Sphinx

#279
Die heb ik helaas niet gezien (stom reclameblok van Sport1 Dld  ???), de tweede was gewoon teveel risico op zijn snelste ronde.

Die klapper van Kallio was trouwens wel heel raar, Cortese's motor lag daar al iets van twintig tellen. Zat ie soms op zijn kuip te kijken?

Update:  Volgens Alex zelf had hij niet het goede gevoel op de speciale extra soft banden die Open Class motoren mogen gebruiken. In de FP's heeft hij alleen maar met de harde banden gereden waar ook de race mee zal worden verreden, want de extra soft is wel snel, maar houdt het geen race vol. De motor werd zweverig aan de voorkant en op die verminderde grip had Alex met die snelheden niet op gerekend, vandaar crash 1. Crash 2 zoals gezegd teveel risico, al was hij op dat moment wel de snelste.

Het was tevens even onzeker of Sandro Cortese en Mika Kallio konden starten. Cortese werd aangereden door Jordi Torres nadat hij op de ideale lijn van het gas ging en door Torres niet meer kon worden ontweken. De snee in zijn rechtervoet die de Duitser opliep bezorgd hem veel ongemak, maar hij wil het proberen. Mika Kallio bleef op twee pijnlijke polsen na ongedeerd toen hij het wrak van Cortese's motor torpedeerde, maar daarmee was Kalex wel door zijn voorraad heen, want de motor van Kallio was de zesde die eraan ging, en men had maar vijf reservechassis mee. Met behulp van reserveonderdelen van andere team heeft Marc VDS toch een frame in elkaar kunnen zetten voor de Fin.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Sphinx

#280
Jack Miller wint de eerste Moto3 race van dit jaar. De Australiër was de hele race in gevecht met Alex Marques, maar de Spanjaard ging wijd in de laatste ronde en wist zich slechts met veel moeite op de laatste honderd meter naar de tweede plaats te rijden. Efren Vasquez werd 3e door een goede finish, waarmee hij Miguel Oliveira en Alex Rins te snel af was. Scott Deroue werd als 19e afgevlagd en reed de hele race zo tussen 16e en 20e plaats. Livio Loi finishte twee plaatsen hoger als 17e. Anna Carasco werd 24e, Bryan Schouten ging even buiten de baan om een crash te ontwijken en reed de race eenzaam als 25e uit
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Haha ik vroeg me toch af waarom je het altijd over Loi hebt, maar het is blijkbaar een Belg. Dan snap ik het wel.

Sphinx

#282
Klopt, jochie komt uit Hasselt, zou het voor de Belgische lezers een beetje flauw vinden hem niet te noemen.

Edit:  over Belgen gesproken, Marc VDS strijkt een 1e en 3e plek op in de Moto2. Esteve Rabat werd in de eerste ronde nogal bruut door Takaki Nakagami afgesneden, maar ondanks dat de Japanner net als vorig jaar lang aan de leiding reed, komt Rabat weer terug in de tweede helft. Nakagami deed nog wel een poging in de laatste ronde, maar kon niet op tijd uit de slipstream komen. Mika Kallio wordt derde op een motor die is samengeraapt uit onderdelen van verschillende teams, omdat er geen complete reservemotor meer over was. Opvallend ook de prestaties van Maverick Vinales (gepromoveerd uit de Moto3 en 5e in zijn eerste race) en Sam Lowes (gepromoveerd uit de WK Supersport - 7e in zijn eerste race). Xavier Simeon stond aan het andere eind van het spectrum, de Belg raakt de in de eerste ronde betrokken bij een crash.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

SDG

Citaat van: Sphinx op 23 maart 2014 - 18:24:03
Klopt, jochie komt uit Hasselt, zou het voor de Belgische lezers een beetje flauw vinden hem niet te noemen.

Yep, in het hart van de vroegere Limburgse mijnstreek, waar nog steeds heel veel mensen van Italiaanse komaf wonen. Weet iedereen ook meteen hoe hij aan zijn naam komt.  ;)

Perton

Goed, dat zag ik niet aankomen van Rossi. Ik beschouw het maar als incident, voor ik mijn woorden nog moet intrekken ;D. Ik ben nu wel benieuwd wat Espargaró kan als die wél vooraan start.