Main Menu

Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

Kootje

Denk dat dat wel meevalt Peter. Ondanks dat er nu 3 verschillende klassen rondrijden, was altijd al 2) is het niet zo dat er meerdere kampioenschappen in één race worden verreden zoals bv in het WTCC of WEC. Ook worden Factory 2 en Open Class teams niet extra beloond indien zij winnen. )bv 30 punten ipv 25) Het verschil zit hem louter in de motoren zelf wat altijd al zo geweest is. Dat zal voor de kijker dus weinig uitmaken.

Sphinx

Citaat van: gloudiesaurus op 10 maart 2014 - 00:09:05
Wie heeft dit nu weer bedacht  ::) Voor de fan die af en toe kijkt is MotoGP zo amper nog te volgen  >:(

Het rijden als factory team kost zoveel geld dat eigenlijk alleen Honda en Yamaha overblijven, Ducati redde het de afgelopen jaren met hangen en wurgen en Kawasaki en Suzuki stapten eruit. Die Open klasse is een noodgreep om het voor andere teams betaalbaar te houden en het veld niet onder de tien entries valt. Factory2 is er ook op het laatste moment met de haren bijgesleept, niet  alleen Ducati, maar ook vanwege NGM Forward, die in de testdagen voor door Aleix Espargaro opvielen met toptijden.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

SDG

Zo, weekje Barcelona in juni met als orgelpunt het MotoGP-weekend is bij deze ook weer geboekt!  8)

gloudiesaurus

Citaat van: SDG op 17 maart 2014 - 20:33:19
Zo, weekje Barcelona in juni met als orgelpunt het MotoGP-weekend is bij deze ook weer geboekt!  8)

Nice! Ben benieuwd naar het verhaal als je terug bent  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Wellicht een unieke gebeurtenis zondag: Lorenzo denkt niet echt dat ie kans maakt om te winnen en Márquez geeft zichzelf ook geen kans. Dit wordt een race zonder winnaar :o

Sphinx

Dan maar Alex Espargaro, kan NGM Forward meteen door naar Factory 2
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Citaat van: Perton op 19 maart 2014 - 17:59:13
Wellicht een unieke gebeurtenis zondag: Lorenzo denkt niet echt dat ie kans maakt om te winnen en Márquez geeft zichzelf ook geen kans. Dit wordt een race zonder winnaar :o

Wordt leuk om te kijken dan  ;D
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Citaat van: Perton op 19 maart 2014 - 17:59:13
Wellicht een unieke gebeurtenis zondag: Lorenzo denkt niet echt dat ie kans maakt om te winnen en Márquez geeft zichzelf ook geen kans. Dit wordt een race zonder winnaar :o

Pedrosa?

Perton

Die verzint wel een manier om het te verprutsen

Kootje

#264
Mwah ... hij heeft na z'n titels in de 125cc (1x) en de 250cc (2x), ook in MotoGP al meermaals bewezen (24x), dat hij weet hoe te winnen. Kampioen zal hij niet worden, dat weet hij idd altijd weer te verpesten, maar qua raceoverwinning vlak ik 'm niet uit. Sterker nog, ik zie hem eerder winnen dan 7-voudig* WK Rossi.




*Ik zeg 7-voudig omdat ik z'n titels in 125cc en 250cc niet meetel. De titel in de 500cc reken ik wel mee.

SDG

Citaat van: Kootje op 20 maart 2014 - 10:44:24
Mwah ... hij heeft na z'n titels in de 125cc (1x) en de 250cc (2x), ook in MotoGP al meermaals bewezen (24x), dat hij weet hoe te winnen. Kampioen zal hij niet worden, dat weet hij idd altijd weer te verpesten, maar qua raceoverwinning vlak ik 'm niet uit. Sterker nog, ik zie hem eerder winnen dan 7-voudig* WK Rossi.




*Ik zeg 7-voudig omdat ik z'n titels in 125cc en 250cc niet meetel. De titel in de 500cc reken ik wel mee.

Dat heb ik ook altijd al zo raar gevonden, dat men in de MotoGP bij het palmares van een coureur er ook de zeges en titels in de opstapklassen bijtelt.

Kootje

Daarom weiger ik daar aan mee te doen. ;)

Vreemd genoeg geld dat alleen voor WK's 500cc en/of MotoGP. Dani Pedrosa wordt nooit 3-voudig WK genoemd, terwijl hij dat wel is wanneer je de opstaplklassen ook meeneemt. Erg vaag allemaal. ::)

Maikel0230

Ik vind daar niets vreemd aan, doet men in de motorcross ook, dus ben het wel gewoon dat het op 2 wielen zo gedaan word

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

gloudiesaurus

Zou Valentino Rossi een kans maken?
Wordt waarschijnlijk toch wel zijn laatste jaar...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

Denk 't niet. Vorig jaar reed hij, op de TT van Assen na,  ook het gehele seizoen achter de feiten aan.