Main Menu

Moto GP

Gestart door 0634, 07 oktober 2010 - 20:45:10

« vorige - volgende »

Sphinx

In theorie had die Kalex goed materiaal moeten zijn, maar toch werden zowel Iwema als Kornfeil voortdurend om de oren gereden. Beste Kalex-rijder was Jonas Folger, en ook die had het moeilijk tegen de officiële KTM's. Grootste probleem van Iwema was die val in de tweede GP in Texas. Daarbij liep hij een hersenschudding op en ipv dat manager Jarno Janssen hem aan de kant hield om te herstellen werd ie de volgende GP meteen weer opgesteld. Daarna is ie eigenlijk geen enkele keer meer pijnvrij of klachtenvrij aan een raceweekend begonnen. Zoiets gaat in je hoofd rondspoken. Tel daarbij vermeend topmateriaal dat geen topmateriaal blijkt te zijn en het is klaar. Jammer voor Iwema, maar zo gaat zijn carrière als een nachtkaars uit.

Wat betreft Schouten: CIP is het 'officiële' Mahindra team, dus ik denk dat ze wel het nieuwste materiaal voor hem hebben. De prive-fietsen zijn helaas nog uit 2012, dus maar hopen dat ie die niet krijgt.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Ik las gisteren dat Iwena mogelijk volgend jaar toch weer opstapt.
Zijn hersenschudding heeft hem parten gespeeld. Hij schijnt nog steeds last te hebben van concentratie - verlies.
Dat komt allemaal door het niet goed herstellen van zijn hersenschudding, dom dom want hier kan hij lang last van houden. Had hem maar een maandje langs de kant gehouden.

Daarnaast is er ook gluten - allergie bij hem vast gesteld. Dit heeft hem ook parten gespeeld.

Zijn team zou daarom overwegen om hem volgend jaar toch weer een kans te geven.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

http://www.motogp.com/en/news/2013/Romboni+passes+away+after+Supermoto+accident

Triestig nieuws. En nota bene op een herdenkingsrace voor Marco Simoncelli, ironischer kan haast niet...

Perton

Dat is wel bijzonder treurig inderdaad.

gloudiesaurus

Hoeveel pech kan je hebben...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

CitaatYamaha must "improve every area" in order to match MotoGP rival Honda in 2014, according to the Yamaha Motor Racing's managing director Lin Jarvis.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/111701

Misschien helpt het als je je sentimenten loslaat en die tweede rijder van je vervangt.

Kootje


Sphinx

There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

gloudiesaurus

Wie kan me in jip en janneke taal uitleggen wat er nu aan de hand is in de MotoGP. Ducatti dat gaat rijden in de open klasse en waar Yamaha en Honda veel commentaar op hebben?
Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van  :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

Ik ben zelf ook niet de grootste MotoGP-kenner, maar komt er op neer dat een Open Class-machine wat meer technische vrijheden heeft (paar liter brandstof meer per race, en nog meer van zulke dingen). Ducati is altijd gewoon een fabrieksteam geweest, maar heeft al jaren eigenlijk niets meer gepresteerd (behalve met Casey Stoner dan) en is nu dus overgestapt op de Open Class.

Ik vermoed dat er bij Honda en Yamaha een beetje de angst is dat Ducati enorm veel snelheid gaat winnen, door met minder technische restricties te rijden, en eerlijk gezegd is dat ook wel een beetje oneerlijk, want volgens mij is het idee van de Open Class juist een beetje dat het betaalbaar moet zijn enzo, en als fabrieksteams zich daarmee gaan bemoeien, is dat wel een beetje krom.

Beetje zoals WTCC paar jaar geleden, had je gewoon de fabrieksteams en de privateers. Zo rond 2010, 2011 vertrokken veel fabrikanten uit de sport en werden hun oude teams eigenlijk privateers. Echter wel met achter de schermen nog beetje fabriekssteun (denk aan het Brawn/Honda-verhaal), dus daar is destijds een soort tussenklasse voor gemaakt. En datzelfde is nu ook in de MotoGP gebeurd overigens. Ducati is in deze nieuwe Factory 2-klasse geplaatst en heeft dus wel iets soepelere regels dan Honda en Yamaha, maar ook wat strengere dan alle Open Class-teams. En elk Open Class-team dat vanaf nu drie derde plaatsen, twee tweede plaatsen of één eerste plaats boekt, wordt automatisch in deze Factory 2-klasse geplaatst.

gloudiesaurus

Oke dus als ik het goed begrijp komt Ducati automatisch in de dezelfde klasse als Yamaha en Hond als ze goed presteren?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

#251
Zoals ik het begrijp heb je nu 3 klasses.

1) Factory 1 - Honda & Yamaha
2) Factory 2 - Ducatti
3) Open Class - De rest

Zodra 'n open class team bepaalde prestaties haalt worden zij Factory 2 en komen dus in de klasse die speciaal voor Ducatti in het leven is geroepen. Of het voor Factory 2 teams ook opgaat dat zij kunnen "promoveren" naar de Factory 1 klasse haal ik hier niet uit, dus ik denk het niet.

Perton

Precies, zo zit het.

Kootje


gloudiesaurus

Wie heeft dit nu weer bedacht  ::) Voor de fan die af en toe kijkt is MotoGP zo amper nog te volgen  >:(
GPPits.net: als Formule 1 een passie is