De mooiste en lelijkste F1 wagens!

Gestart door RS-Motorsport, 02 oktober 2010 - 14:59:13

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: SDG op 02 oktober 2010 - 22:52:21
Hoe meer ik ze bekijk, hoe beter ik ze toch begin te vinden. In vergelijking met vorig jaar vind ik ze toch al iets gestroomlijnder. Wellicht hebben de ontwerpers de nieuwe reglementen die sedert vorig jaar in voege zijn nu al iets beter onder de knie, waardoor de auto's in vergelijking met vorig jaar er al weer iets minder kaal uitzien. Er is zich vooral weer op alle mogelijke en onmogelijke plaatsen war het nog kan en mag een wildgroei van flapjes en vleugeltjes aan het ontwikkelen. Vooral de voorvleugels zijn momenteel echte kunstwerkjes geworden.

Nee, dat heb ik niet... Die vleugeltjes vind ik bepaald niet fraai te noemen. Je went er aan, maar gewenning is niet altijd positief.

Maar goed, ik vind sowieso dat de wagens van medio jaren 90 lelijker zijn geworden, helaas. Deels omdat ik die groteste bolides van eerdere jaren gewoon veel meer uitstraling vind hebben en auto's van nu daarnaast meer lijken op iele, breekbare speeltjes. Deels ook omdat die neuzen steeds hoger werden, en daar heb ik nooit aan kunnen wennen.

Vroeger straalden auto's kracht en snelheid uit, nu stralen ze alleen nog maar high-tech innovaties uit. Althans, dat is mijn gevoel dan.

gloudiesaurus

Ik vind die vleugels juist wel wat hebben en die innovatie... ik kijk sinds 1994 ook pas Formule 1. De auto's daarvoor heb ik nooit echt bewust live races van gezien. Vind wel dat de auto's wat lelijker zijn geworden met die grote voorvleugels. Vind de auto's uit 2006/ 2007 nog altijd mooier dan nu...

En die Williams van Hill is uit 1996, de auto waarmee hij wereldkampioen werd. In 1997 reed Hill voor Arrows ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Forza F1

Een van de mooiste is inderdaad de Prost Acer uit 2002/2003,

de LELIJKSTE van allemaal: de Renaults R27, 28 en 29  :P

0634


KVDracer

Citaat van: gloudiesaurus op 03 oktober 2010 - 14:52:05
En die Williams van Hill is uit 1996, de auto waarmee hij wereldkampioen werd. In 1997 reed Hill voor Arrows ;)

Aangepast  ;)

RS-Motorsport

It Doesn't Matter If You Win By An Inch Or A Mile; Winning's Winning

0634


WeezyAveli

#37
Citaat van: gloudiesaurus op 03 oktober 2010 - 14:52:05
Ik vind die vleugels juist wel wat hebben en die innovatie... ik kijk sinds 1994 ook pas Formule 1. De auto's daarvoor heb ik nooit echt bewust live races van gezien. Vind wel dat de auto's wat lelijker zijn geworden met die grote voorvleugels. Vind de auto's uit 2006/ 2007 nog altijd mooier dan nu...

En die Williams van Hill is uit 1996, de auto waarmee hij wereldkampioen werd. In 1997 reed Hill voor Arrows ;)

Voor mij hetzelfde.
Seizoen 2008 werd wss het maximale eruitgehaald kwa aerodynamica, en ik vond de BMW daarin het mooiste, zo hoort voor mijn mening een F1 wagen eruittezien. Aggresief en high-tech kijk naar de winglets op de auto dan  ;D.


Kwa livery spreekt het mij vooral aan dat het er erg mooi en schoon uitziet door het gebruik van veel wit in combinatie met blauw.

KVDracer

Deze vond ik écht lelijk met die neus


Niels_


KVDracer


0634

Citaat van: WeezyAveli op 03 oktober 2010 - 19:03:42
Seizoen 2008 werd wss het maximale eruitgehaald kwa aerodynamica, en ik vond de BMW daarin het mooiste, zo hoort voor mijn mening een F1 wagen eruittezien. Aggresief en high-tech kijk naar de winglets op de auto dan  ;D.


Kwa livery spreekt het mij vooral aan dat het er erg mooi en schoon uitziet door het gebruik van veel wit in combinatie met blauw.

Gelukkig verschillen smaken... ik vind het een lelijk ding... :-[

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 03 oktober 2010 - 14:52:05
Ik vind die vleugels juist wel wat hebben en die innovatie... ik kijk sinds 1994 ook pas Formule 1. De auto's daarvoor heb ik nooit echt bewust live races van gezien. Vind wel dat de auto's wat lelijker zijn geworden met die grote voorvleugels. Vind de auto's uit 2006/ 2007 nog altijd mooier dan nu...

En die Williams van Hill is uit 1996, de auto waarmee hij wereldkampioen werd. In 1997 reed Hill voor Arrows ;)

Ok, ik dacht dat je de F1 al langer volgde?
Zelf kijk ik sinds 1988 naar de F1 en dan is natuurlijk maar 1 die met afstand de mooiste is... ;)


En uit een grijs verleden...

gloudiesaurus

Herinneren we ons deze ook nog:


Ook een aparte auto, maar eigenlijk was dit topic voor livery's.

Ik vond die BAR met rits trouwens nog niet eens zo lelijk. Vond het wel wat hebben. Maar het was een noodoplossing he, BAR wilde met 2 auto's in 2 verschillende kleurencombinaties rijden. Hieronder de oorspronkelijke auto's, alleen de FIA vond het niet goed. 555 en Lucky Strike zijn trouwens 2 merken van British American Tobacco, de hoofdsponsor van BAR toen..
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Niels_

Die blauwe wagen heeft wel wat. Die combinatie vind ik dus gatlelijk. :P