De mooiste en lelijkste F1 wagens!

Gestart door RS-Motorsport, 02 oktober 2010 - 14:59:13

« vorige - volgende »

SDG


SDG

Nog een aparte livery: die van BAR/Honda in de Chinese GP in 2005/2006. Met reclame voor 555 ipv Lucky Strike.


SDG

Citaat van: Jeroen op 04 oktober 2010 - 19:00:53
Eén van de allermooiste Ferrari's ooit:



Het model uit 1984.

Van het model uit 1985 had ik in mijn jeugdjaren een grote poster op mijn slaapkamer hangen.

SDG


Enzo


SDG



De superslanke Brabham BT51, die normaal gezien in 1983 had moeten rijden, maar nooit aan een race heeft deelgenomen omdat vleugelauto's verboden werden door de FIA. In de plaats kwam de pijlvormige en al even mooie BT52, waarmee Piquet zijn tweede wereldtitel zou behalen.


0634


SDG

#157
Citaat van: Jeroen op 07 december 2010 - 13:05:48
Prachtig, allebei!

Heel mooi inderdaad en op zich misschien jammer dat de BT51 nooit gereden heeft, maar achteraf bekeken is het voor de veiligheid van de rijders wellicht toch geen slechte zaak geweest. De vleugelauto's uit die tijd werden immers hoe langer hoe meer potentiële moordtuigen door de hoge bochtensnelheid. In 1982 bijvoorbeeld was de toepassing van het grondeffect al zodanig geëvolueerd dat de auto's op sommige circuits gewoon zonder voorvleugel gingen rijden.

SDG

Over vleugelauto's gesproken, dit is wellicht de ultieme vleugelauto: de futuristisch uitziende Lotus 88 uit 1981 met een dubbel chassis. Omwille van dat laatste onreglementair bevonden, waardoor hij bij de eerste race van het seizoen al na na de eerste vrije trainingen verboden werd.


Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

supersteven

in principe wel maar dat komt doordat er in de dubbele bodem plaats was door een goed veringsysteem waardoor de rijder niet zoveel last heeft van de gkrachten als de rest
let the sunshine shine in your heart

T.Nuvolari

De verveling sloeg toe.

March-Ford, 1987


March 742 BMW, 1974


Chevron B40, 1977


Alfa Romeo

Enzo

Wel grappig die x benen van de Alfa... 8)

SDG

Citaat van: M@rc op 15 maart 2011 - 11:19:50
De verveling sloeg toe.

March-Ford, 1987


Vergeleken met de auto's van nu vallen bij vele van die oude bolides altijd weer die halfopen - of zelfs nog meer -  motorcompartimenten op.

SDG

De Williams-Honda uit 1987, die ik in de 'Vandaag in de F1-geschiedenis'-draad postte, heb ik ook altijd een mooie auto gevonden. Ik vind het een ontwerp dat echt kracht uitstraalt; echt een auto waarvan je op het eerste zicht kon zien dat hij voorbestemd was om te winnen.