日本グランプリ 2010

Gestart door Enzo, 29 september 2010 - 13:21:51

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: KVDracer op 09 oktober 2010 - 08:18:27
Lap, nu zat ik om 6uur voor den tv, is de kwali uitgesteld tot 3u deze nacht. Zal kort nachtje worden, eerst om 3u kwali en dan om 8u race. Een geluk dat het op Suzuka te doen is, voor singapore zou ik deze moeite niet doen.

Net als in 2004, toen op vrijdag al beslist werd de zaterdagtrainingen op te schorten omdat er een tyfoon over het circuit zou razen - uiteindelijk bleek de weersvoorspelling ernaast te zitten maar het was al te laat om de beslissing nog terug te draaien. Nog jaren met zwaar noodweer in Japan waren 1994 - toen de race halverwege een rode vlag kreeg na verschillende zware ongelukken - en 2007, toen het eerste kwart van de race volledig onder de safetycar draaide. En ook de allereerste editie in 1976 natuurlijk, met de opgave van Lauda.

Enzo

Hoe vervelend ook, ik ben er blij mee, was niet in de gelegenheid de quali te kijken, nu wel... ;D

Folkert

Citaat van: Enzo op 09 oktober 2010 - 13:21:19
Hoe vervelend ook, ik ben er blij mee, was niet in de gelegenheid de quali te kijken, nu wel... ;D
Ik werd om half 12 ineens wakker en had het gevoel dat er iets niet klopte.

Maar denk dat ik de kwali niet ga kijken
Trotse vader van Rosalie(L)

rafael25

Hamilton levert vijf plekken in na kwalificatie ??? ??? ???
ergens gelezen!!!!!!!!

janke

HAMILTON VIJF PLAATSEN TERUG SUZUKA -

Een forse tegenvaller voor Lewis Hamilton. De coureur van McLaren wordt zondag na de kwalificatie vijf plaatsen teruggezet in de startopstelling. De nummer drie in de strijd om de wereldtitel krijgt de straf voor het verwisselen van een versnellingsbak.

Het onderdeel van de bolide van de Brit had nog niet de vereiste vier races volbracht. Het wereldkampioenschap in de Formule 1 duurt nog vier races. Hamilton is derde met 182 punten. Voor hem staan Fernando Alonso (191) en Mark Webber (202).

Door hevige regenval op het circuit van Suzuka kan de kwalificatie voor de GP van Japan pas zondagochtend (lokale tijd) plaatsvinden. In de middag wordt de race verreden.

Het is niet bepaald het weekend van Hamilton. In de vrije training van vrijdag schoof de Brit van de baan en kwam tot stilstand in de bandenstapels. De titelkansen van de 25-jarige coureur lijken steeds meer af te nemen.

Telegraaf.

@ Einde verhaal lijkt me voor dit seizoen.
Some things are too important to be left in the past.

Niels_

Hamilton maakt nog steeds kans op de titel ondanks dit. Het kan gewoon ongelofelijk snel gaan met nog 4 races te gaan en zo'n grote puntenverschillen. Je weet nooit wat er in de race gaat gebeuren. ;)

gloudiesaurus

Hij heeft iig. nog kans, en tsjah 5 plaatsen... dat is nog goed te maken. Alleen makkelijker wordt het allemaal niet. Zeker als ik bedenk dat Red Bull in Japan wel weer eens de snelste auto zou kunnen hebben.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Folkert

5 plaatsen, jammer. Word lastig dit seizoen. Ben benieuwd. RBR is weer sterk dit weekend en Ferrari lijkt net te langzaam.
Trotse vader van Rosalie(L)

Franky R.

Citaat van: 0634 op 08 oktober 2010 - 22:26:35
Als Hamilton fouten blijft maken, verslaat Button hem vanzelf.

Als Hamilton langzamer gaat rijden, om fouten te voorkomen (hij pusht de auto op de rand van de grenzen) dan verslaat Button hem ook... :P

Enne, ik moest vandaag werken dus baalde ik dat ik de qualy niet kon zien...Nu blijkt dat zondagmorgen de grid wordt bepaald. Het wordt een lange dag/ochtend voor de F1 fans.

Folkert

Had me er helemaal door heen geslapen. Was wel verrast dat het niet door ging. Waren er ook beelden bij?
Trotse vader van Rosalie(L)

gloudiesaurus

Jep Olav zat het geheel aan elkaar te praten, maar uiteraard was er weinig te zien... Ik heb even een kwartiertje zitten kijken en ben toen maar weer naar terug naar bed gekropen. Zit nu te twijfelen of ik vannacht en morgenvroeg allebei de keren op zal gaan staan :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

#71
Ga ik %$^@^# om 7 uur mn bed uit op mn vrije Zaterdag, valt de hele qualy in het water! En vannact om 3 uur wèer opstaan, of nog op zijn en vervolgens om 8u de race kijken, zie ik niet ziten :o
Ik neem de race wel op, en kijk deze als ik wakker wordt ;)

Lewis 5 plaatsen terug op destardgrid... Die jongen heft het geluk niet echt mee de laatste weken...

Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 09 oktober 2010 - 20:11:34
Jep Olav zat het geheel aan elkaar te praten, maar uiteraard was er weinig te zien... Ik heb even een kwartiertje zitten kijken en ben toen maar weer naar terug naar bed gekropen. Zit nu te twijfelen of ik vannacht en morgenvroeg allebei de keren op zal gaan staan :)

Gewoon wakker blijven natuurlijk! 8)
Ik zorg dat ik vannacht om 3.00 uur thuis ben kijk de quali, even een powernap en dan de race!




Franky R.

Citaat van: Burorri op 09 oktober 2010 - 20:08:34
Had me er helemaal door heen geslapen. Was wel verrast dat het niet door ging. Waren er ook beelden bij?

Ja, "mooie" beeld van een Mercedes SLS Safety car...leuk voor de Mercedes-fanboys... ::)
Na het eerste kwartier te hebben gemist, gewacht op het stoppen van de regen, maar uiteindelijk naar mijn werk getogen!

_Makke_

Citaat van: Enzo op 09 oktober 2010 - 20:48:08
Citaat van: gloudiesaurus op 09 oktober 2010 - 20:11:34
Jep Olav zat het geheel aan elkaar te praten, maar uiteraard was er weinig te zien... Ik heb even een kwartiertje zitten kijken en ben toen maar weer naar terug naar bed gekropen. Zit nu te twijfelen of ik vannacht en morgenvroeg allebei de keren op zal gaan staan :)

Gewoon wakker blijven natuurlijk! 8)
Ik zorg dat ik vannacht om 3.00 uur thuis ben kijk de quali, even een powernap en dan de race!


Mijn planning is bijna identiek. Enkel combineer ik 2 powernapkes.  :D Eentje voor 3 uur en eentje tussen 4 en 7.  :D