Main Menu

F1 2010

Gestart door gloudiesaurus, 18 september 2010 - 15:08:41

« vorige - volgende »

Kootje

 ;)  Daarom juist !!!

Ik heb echt geen zin in dat zinloze rondjes rijden.
Het gaat mij om het racen ,die VT's en Quali kunnen me gestolen worden.  :P
En ja ,ik heb er ondertussen dan ook al 'n carriere van 3 ,5 en 7 seizoenen opzitten.

Heb 't ook nog ff on-line getracht te spelen ,maar daar rijden echt teveel idioten rond.
Ik vraag me af of sommige van die gasten wel enige circuitkennis hebben.
Daarbij wordt er ook iets teveel bewust geramt en gerost naar mijn smaak.
Dus daar ben ik maar weer mee opgehouden.

Kootje

#121

Citaat van: Eelco den Boer - Redactielid Formule1.nl
F1 2010 van spelontwikkelaar Codemasters heeft de GAME British Academy Video Games Award gewonnen voor de beste sportgame. De andere genomineerden voor de prestigieuze prijs waren FIFA 11, Football Manager 2011, Gran Turismo 5, International Cricket 2010 en Pro Evolution Soccer 2011.

"We zijn erg trots dat we in deze competitieve klasse als beste uit de bus zijn gekomen", zegt Rod Cousens, ceo van Codemasters.  "Onze dank gaat uit naar alle Formule 1-teams en FOM. Dankzij hun medewerking, feedback en steun hebben we dit kunnen bereiken."

"De Formule 1 is een progressieve en altijd innovatieve sport, die technische grenzen verlegt en een groeiend aantal fans aan zich weet te binden. Codemasters heeft dat in het spel proberen te weerspiegelen. Het doet de sport en de teams eer aan."

Cousens belooft verder dat de versie voor dit jaar nog beter zal zijn. Wanneer F1 2011 verschijnt is nog niet bekend.

Persoonlijk ben ik 't er niet helemaal mee eens.  :-\
Alhoewel ik 't echt 'n topspel vind ,zaten er teveel "bugs" in ,waardoor het in mijn ogen de titel niet verdient.
::) Van de andere kanshebbers heb ik alleen FIFA11 gespeeld ,maar dat vind ik geen absoluut topspel.
Volgens de zogenaamde vaklui 8) (Gamekings ,Playstation Magazine etc.) was FIFA echter wel de beste voetbalgame  :o ,waardoor Pro Evolution Soccer en Football Manager afvallen.
Daarom denk ik dat Grand Turismo 5 (gebassererd op horen zeggen) eerder deze titel verdiende.
Maar ja ,wie ben ik nu helemaal.  ;)


JimPunkRawker

Jongens, leg me dit eens even uit:

Ik rij op professional, rijd tijden in P die goed zijn voor de 10de plek
Q3 haal ik vaak 'makkelijk' en start dan vaak vanaf P10

echter de race in een disaster!
afgelopen race barcelona, start van P10 en wordt uiteindelijk 24ste en nog op een ronde gezet door m'n teamgenoot (trulli) mn tijden zijn uiteraard wat langzamer dan m'n beste P en Q tijden maar dat lijkt me meer dan normaal (ongeveer een seconde)

doe ik wat fout??  ::) ::)

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Kootje

#123
Maak je misschien 'n pitsstop meer dan de rest van het veld ??
        ...en / of val je vaak ver terug door je pitsstop ??


In het eerste geval moet je misschien iets vloeiender rijden ,waardoor je het met 1 ipv 2 stops aan kunt.
In het tweede geval moet je misschien de ronde waarin je stopt met 1 ronde verleggen.

Ik viel in het begin altijd ver terug tijdens m'n stop ,doordat ik niet direct mocht vertrekken ivm verkeer.
Nadat ik besloot voortaan 1 ronde langer te rijden op zacht dan m'n PS3 adviseerde ,had ik dat probleem niet meer.
Maw: Start je op zacht en gaan deze 4 rondes mee ,pas na 5 rondes pitten.
         Start je op hard en gaat zacht 4 rondes mee ,dan pit je al 5 rondes (1 of 2 rondes eerder dan 't advies) voor het                 einde van de race.  
         In mijn ervaring is zacht sowieso de snellere band ,dus....
         Indien jij liever op hard rijd ,rij je gewoon 'n rondje langer dan geadviseerd op die banden.

Heb je dat probleem met de stops niet ,en val je bij de start ook niet gelijk ver terug ,dan weet ik niet wat je fout doet.
Al vind ik 'n verval van 1 seconde tov je snelste tijden eigenlijk best wel pittig te noemen.
Maar dat zou zich gedurende de race weer moeten herstellen .
Waardoor je tegen de tijd van je pitsstop(s) weer "normale" tijden rijdt.
Ik had iig alleen 'n probleem met m'n pitsstops ,en sinds ik dat heb aangepast strijd ik lekker mee op de meeste banen.

JimPunkRawker

mm, waarschijnlijk ben ik dan in ieder geval niet constant genoeg in mn racepace.
ik rijd meestal een ander 'pitstopwindow' dan de rest, als tyrewear van de option's bijv. 14 ronden is rijd ik vaak die ronden sowieso, maar zijn de banden dan vaak al deels verleten. (geel op de indicator) ga jij pitten voordat de banden minder worden? misschien dat daarom m'n tijden slechter worden.

uiteindelijk heb ik namelijk wel aan het eind vd race op een nieuwe setje option's een zelfde tijd neer weten te zetten als in Q.

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Kootje

#125
Er even vanuit gaande dat ik op de soft ( option ) start ,rij ik altijd 1 ronde langer door dan de geadviseerde stop.
Indien ik op de hard ( prime ) start kijk ik naar het aantal ronden dat de soft ( option ) meegaan ,en plak ik wederom 1 ronde aan de softs ( options ) vast.
Simpelweg gezegd rij ik dus altijd 1 ronde langer op de soft ( option ) dan dat de console ( in mijn geval PS3 ) aanraad.
Die pit indicator heb ik sowieso uitstaan ,dus daar hou ik geen rekening mee.

Als ik afga van je laatste reactie ,rij je waarschijnlijk te agressief.
Al vind ik dat weer moeilijk  voor te stellen ,omdat ik elke ronde rij alsof het 'n "qualifyer" is.
Mijn ervaring is in ieder geval zo dat als ik rustig aan ga doen ( lees nette en soepele rondes ga rijden ) ,ik snellere tijden noteer dan wanneer ik m'n eigen rijstijl hanteer.
Ik zou dan ook echt niet weten wat je nu precies fout doet.
Misschien is het verschil tussen de PS3 ,de X-Box 360 en de PC uitvoering wel dusdanig groot dat ik als PS3 speler je het antwoord verschuldigt moet blijven.

Enzo

Heb je wel het spel geupdate?
Misschien zit het hem in de software?

JimPunkRawker

Citaat van: Enzo op 20 maart 2011 - 18:02:52
Heb je wel het spel geupdate?
Misschien zit het hem in de software?
Heb gewoon Update 1.1 voor de game, heb ook nog nooit de pitstopbug meegemaakt, dus wachten tot de rest langs is geweest is het niet.
wel moest ik afgelopen race, na mn pitstop binnen 1 ronde ongeveer 15 coureurs voor laten ivm blauwe vlag, die zaten allemaal dicht achter elkaar en mn pitstop kwam dus niet echt gunstig uit in dit geval. dus daar heb ik natuurlijk ook zeer veel tijd mee verloren.

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Onderhond

Citaat van: Kootje op 12 maart 2011 - 15:00:31
Heee Onderhond.

Allereerst welkom op het forum.

Om je vraag te beantwoorden: AI staat voor Artificial Intelligence ,wat staat voor Kunstmatige Intelligentie
Hiermee bepaal je dus het niveau van je computer gegenereerde tegenstanders.
Heb je de AI op laag staan ,dan kan je hen zo voorbij rijden.
Hoe hoger je de AI instelt ,hoe meer tegenstand zij je zullen bieden.

Bedankt hoor!  ;) Op welk level heb jij die AI staan?

Kootje

Ik heb 't ff voor je nagekeken ,maar kan op de PS3 versie sowieso geen optie vinden waarbij ik de AI kan instellen.
Wel kan ik de moeilijkheidsgraad (difficulty level) instellen ,wellicht is dat wat je bedoelde.
Die instelling heb ik op expert (hoogste moeilijkheidsgraad) staan ,maar dan wel in gecustomizede vorm.
Ik gebruik namelijk wel tractioncontrol ,ABS en de pitstophulp.

Edwin90

AI kun je op legend zetten bij het scherm waar je het aantal rondes instelt. Dan klik je op difficulty level en dan helemaal onderaan staat AI Difficulty level.  ;)

Kootje

Citaat van: Edwin90 op 27 maart 2011 - 17:54:03
AI kun je op legend zetten bij het scherm waar je het aantal rondes instelt. Dan klik je op difficulty level en dan helemaal onderaan staat AI Difficulty level.  ;)

Juist ja.
Heb 't nog ens extra nagekeken ,en het inderdaad gevonden.
En ik heb ;m inderdaad op LEGEND staan.

Bushi

Citaat van: JimPunkRawker op 19 maart 2011 - 18:59:59
Jongens, leg me dit eens even uit:

Ik rij op professional, rijd tijden in P die goed zijn voor de 10de plek
Q3 haal ik vaak 'makkelijk' en start dan vaak vanaf P10

echter de race in een disaster!
afgelopen race barcelona, start van P10 en wordt uiteindelijk 24ste en nog op een ronde gezet door m'n teamgenoot (trulli) mn tijden zijn uiteraard wat langzamer dan m'n beste P en Q tijden maar dat lijkt me meer dan normaal (ongeveer een seconde)

doe ik wat fout??  ::) ::)

Hangt er van af wat voor een races je rijdt. Als je 100% races rijdt ben je al verloren, omdat de rest van het veld met geen volle tanks rijden. Dit is spijtig genoeg een van de bugs.

JimPunkRawker

Citaat van: Bushi op 24 mei 2011 - 19:01:11
Citaat van: JimPunkRawker op 19 maart 2011 - 18:59:59
Jongens, leg me dit eens even uit:

Ik rij op professional, rijd tijden in P die goed zijn voor de 10de plek
Q3 haal ik vaak 'makkelijk' en start dan vaak vanaf P10

echter de race in een disaster!
afgelopen race barcelona, start van P10 en wordt uiteindelijk 24ste en nog op een ronde gezet door m'n teamgenoot (trulli) mn tijden zijn uiteraard wat langzamer dan m'n beste P en Q tijden maar dat lijkt me meer dan normaal (ongeveer een seconde)

doe ik wat fout??  ::) ::)


Hangt er van af wat voor een races je rijdt. Als je 100% races rijdt ben je al verloren, omdat de rest van het veld met geen volle tanks rijden. Dit is spijtig genoeg een van de bugs.
:o rijden ze altijd rond met 10L dan ofzo? net zoals in P standaard is ingesteld?
ik rijd trouwens 50% races.

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Bushi

Citaat van: JimPunkRawker op 24 mei 2011 - 19:45:02
Citaat van: Bushi op 24 mei 2011 - 19:01:11
Citaat van: JimPunkRawker op 19 maart 2011 - 18:59:59
Jongens, leg me dit eens even uit:

Ik rij op professional, rijd tijden in P die goed zijn voor de 10de plek
Q3 haal ik vaak 'makkelijk' en start dan vaak vanaf P10

echter de race in een disaster!
afgelopen race barcelona, start van P10 en wordt uiteindelijk 24ste en nog op een ronde gezet door m'n teamgenoot (trulli) mn tijden zijn uiteraard wat langzamer dan m'n beste P en Q tijden maar dat lijkt me meer dan normaal (ongeveer een seconde)

doe ik wat fout??  ::) ::)


Hangt er van af wat voor een races je rijdt. Als je 100% races rijdt ben je al verloren, omdat de rest van het veld met geen volle tanks rijden. Dit is spijtig genoeg een van de bugs.
:o rijden ze altijd rond met 10L dan ofzo? net zoals in P standaard is ingesteld?
ik rijd trouwens 50% races.

Dat weet ik niet exact, maar ik heb wel al gehoord dat de AI in de eerste paar ronden kwalificatie rondjes rijdt. Of ze daarna trager beginnen rijden weet ik niet.
Ik heb er persoonlijk nooit last van gehad, omdat ik altijd 20% races reed met Ai.