Main Menu

F1 2010

Gestart door gloudiesaurus, 18 september 2010 - 15:08:41

« vorige - volgende »

SDG

Citaat van: frankypankyv8 op 11 oktober 2010 - 00:53:49
Citaat van: gloudiesaurus op 10 oktober 2010 - 18:47:56
Kan jij wel races halverwege opslaan dan??

Ik rijdt nu nog voor Hispania Racing.. ik rijdt ook in de cockpit-mode. Rijdt bij race-games altijd in de cockpit-mode, anders wordt het zo arcade-achtig ;)



Nee, ook op xbox 360 kan ik geen races opslaan. Ik moest laatst nog de game onderbreken en toen ik later het weer wilde oppikken, kon ik opnieuw aan de race beginnen. Mijn qualy was wel opgeslagen, dus dat hoefde ik niet meer te doen. Ik heb de autosave aan staan in F1 2010.

Wel belachelijk dat je in veel racegames niet kunt opslaan tijdens een race. Kon je wel bij GP3/GP4, geloof ik, en ook in GTR2, maar bijvoorbeeld in F1 Challenge en ook in rFactor was een savegame-optie toch wel nuttig geweest.

Je kunt nu wel argumenteren dat in het echte leven een race ook niet halverwege onderbroken en later voortgezet wordt, maar piloten die aan een wedstrijd deelnemen hoeven zich enkel op de race te concentreren en verder op niets anders. Er staat midden in de race plotseling niemand aan hun deur te bellen of zo!


gloudiesaurus

Ja precies, ik vind dit ook een heel groot minpunt! Nu kun je ook niet ff snel een paar rondjes doen net zoals bij GP4 bijv. omdat je nu zeker een half uur vrij moeten hebben... jammer!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Denk trouwens ook niet dat ze dit met een update kunnen fixen...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Even een aan de F12010-spelers...

Ik zit nu in mijn voorlaatste seizoen van de zeven in carriere-modus.
Echter rijd ik geen deuk in een pakje boter!

Set-ups werken niet of zijn nooit toereikend, zodat ik in de race nooit de vereiste pace behaal! Komt dit bekend voor? Is het een bug?
Nou, dan is het een zeer vervelende bug. >:(

Oh ja, ik rijd nu voor RedBull in modus geavanceerd (zelf remmen, pits-snelheid in schakelen e.d.)...uiteraard in cockpit-view!
:)

Kootje

Had je dat probleem dan niet in je eerste 5 seizoenen ??
Of speelde je toen nog op 'n lagere moeilijkheidsgraad ??

Ik speel zelf op de PS3 en zit in m'n 3e van 5 seizoenen.   
Nu heb ik wel wat hulp aanstaan(tractiecontrole  ,ABS en pitlimiter) ,maar speel wel in expert modus.
Persoonlijk heb ik geen enkel probleem ,althans niet met m'n set-up en snelheid.
Al kwam ik in Australië en Canada wel tekort ten opzichte van de topteams.
In mijn Williams heb ik al pole gereden in Bahrein ,Maleisie en China dit jaar ,en overwinningen geboekt in Bahrein ,China en Turkije.
Daarmee sta ik nu 2e in de tussenstand (ben nu bij Hongarije) ,dus dat gaat best oké.

Nee ,mijn grootste frustratie zijn de GP van Monaco (crash altijd) en de vele lekke banden die ik gedurende het jaar oploop.
Zeker omdat dit altijd gebeurt nadat je net de pitsingang voorbij bent.

Franky R.

Nee,

Ik speelde al vanaf dag 1 in de 'medium'-moeilijkheidsgraad...heb na 1 seizoen wel enkele dingen uitgeschakeld, zoals brake-assist e.d.
Later weer de tegenstand wat zwaarder gemaakt, maar toen kon ik nog races winnen.

Nu is het net of de auto (Red Bull) niet snel genoeg is...Ik blijf maar puzzelen met de set-up, maar nee!

Inmiddels moet ik de grootste moeite doen om Q3 te behalen. En Monaco is idd. gewoon 'crazy'...Ik eindig bijna altijd in de muur. Ook toen ik een time-trial deed om Monaco wat beter onder de knie te krijgen.

Wil je uit de muur blijven, dan moet je zo langzaam rijden dat zelfs de HRT je inhaalt...Ik rij nu even niet meer met F12010. Werd er erg gefrustreerd van. Rij nu Forza 3, om de zinnen te verzetten.


Edwin90

Is mij nog niks van opgevallen. Moet er wel bij zeggen dat ik nog in seizoen 3 zit. Het is me wel opgevallen dat Barcelona verdomd moeilijk is op Legend. Terwijl Spa echt een eitje is om te rijden op hetzelfde niveau.

Ik vermaak me wel met het spel. Maar ik hoop dat in F1 2011 de puntjes op de I gezet zijn. Er zijn toch wel veel puntjes die niet kloppen.

Kootje

Het enige waar ik me aan stoor (wat foutjes betreft) zijn de straffen die je krijgt als 'n ander tegen jou aanrijd ,of je 'n bocht/chicane afsnijd maar wel van 't gas afgaat.  :-\
Rij ik tegen iemand aan (gebeurt ook) ,dan vind ik het prima.
Snij ik volgas 'n bocht/chicane af ,dan is 'n drive-through terecht.
Maar straffen uitdelen voor minieme foutjes waar je geen tijd mee wint ,vind ik absurd.  >:(
Laat staan dat je gestraft word door andermans fout.

Ook stoorde ik me in het begin aan de pitsstops.
Was je stop klaar ,maar mocht je niet weg omdat eerst iedereen in de pits je voorbij mocht.
Gek werd ik daarvan.  :-\
Maar dat heb ik opgelost door 'n ronde eerder of later te stoppen dan het spel aanbeveeld.
Dan sta je bijna altijd alleen in de Pits ,en mag je tenminste gelijk weg.

Voor de rest blijf ik het 'n leuk spel vinden.
Zit niet voor niks al in m'n 4e  of 5e carriere. (ben de tel kwijt)  :P

Senergy

Ik zit in mijn 6e jaar bij Virgin en rij mee vooraan  ;D
ok toegegeven ik rij momenteel op medium en heb nog een paar dingetjes extra uitgeschakeld.

maar ik werd er inderdaad ook gek van dat wanneer ik in de voorlaatste bocht iemand inhaalde voor de 1ste plek en samen de pits inging, als Virgin zijnde helemaal achteraan in de pits, dat ik terug buiten reed op de 15e plaats ofzo. Maar inderdaad gewoon nog een rondje langer buitenblijven of wat sneller binnen hielp gigantisch.

ook veel voorgehad ik ram een tegenstander en rij gewoon door, ik krijg geen straf, de volgende tegenstander rem ik uit, die snijdt naar binnen en ramt mij in de zij en ik krijg een drive-through  :o . Dat probleem snap ik nog niet zo goed
You don't have to be smart to be fast, but you have to be smart to stay fast!!

Franky R.

Citaat van: Senergy op 26 januari 2011 - 13:05:31
Ik zit in mijn 6e jaar bij Virgin en rij mee vooraan  ;D
ok toegegeven ik rij momenteel op medium en heb nog een paar dingetjes extra uitgeschakeld.

maar ik werd er inderdaad ook gek van dat wanneer ik in de voorlaatste bocht iemand inhaalde voor de 1ste plek en samen de pits inging, als Virgin zijnde helemaal achteraan in de pits, dat ik terug buiten reed op de 15e plaats ofzo. Maar inderdaad gewoon nog een rondje langer buitenblijven of wat sneller binnen hielp gigantisch.

ook veel voorgehad ik ram een tegenstander en rij gewoon door, ik krijg geen straf, de volgende tegenstander rem ik uit, die snijdt naar binnen en ramt mij in de zij en ik krijg een drive-through  :o . Dat probleem snap ik nog niet zo goed

Gewoon een mega-irri bug... >:( >:( >:(

Enzo

Ik heb onlangs wat automatische software updates ontvangen, alles loopt nu gesmeerd!  8)

JimmySPA

Die van mij staat alweer een tijdje ergens in het rijtje Playstation 1 spellen. Kortom, ver weg opgeruimd. Irritant spel, echt een gemiste kans van codemaster...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

JimPunkRawker

een vraagje, kweet niet of hier nog wat ict'ers zitten  ::)

Heb F12010 al een tijdje in huis maar kon hem niet spelen, omdat ik een Single-core processor had.
Nu heb ik mn systeem geupgrade, maar de game werkt nog steeds niet naar behoren.

Mijn systeem nu:
AMD Phenom 2 X6 1055T
AMD HD 5740 videokaart.
4 GB Inter geheugen.
Windows XP sp3
Directx 9.0c

Nu wil het dat er een bekend probleem is bij codemaster met de X6 processoren.
waarbij de game vastloopt wanneer je een race opstart.

nu heb ik de hot-fix die codemasters heeft vrijgegeven netjes toegevoegd in de installatiemap,
maar nu blijft hij nog steeds hangen.

khad mn systeem eertijds al opnieuw geinstalleerd en de game ook al opnieuw geinstalleerd dus daar ligt het niet aan.
en voor én na installatie van de update 1.01 geeft ook geen verschil.

Iemand een idee/suggestie? tis niks om alleen maar trial rondjes te rijden (want dat kan nog wel)

F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

Franky R.

Citaat van: JimPunkRawker op 26 januari 2011 - 20:29:43
een vraagje, kweet niet of hier nog wat ict'ers zitten  ::)

Heb F12010 al een tijdje in huis maar kon hem niet spelen, omdat ik een Single-core processor had.
Nu heb ik mn systeem geupgrade, maar de game werkt nog steeds niet naar behoren.

Mijn systeem nu:
AMD Phenom 2 X6 1055T
AMD HD 5740 videokaart.
4 GB Inter geheugen.
Windows XP sp3
Directx 9.0c

Nu wil het dat er een bekend probleem is bij codemaster met de X6 processoren.
waarbij de game vastloopt wanneer je een race opstart.

nu heb ik de hot-fix die codemasters heeft vrijgegeven netjes toegevoegd in de installatiemap,
maar nu blijft hij nog steeds hangen.

khad mn systeem eertijds al opnieuw geinstalleerd en de game ook al opnieuw geinstalleerd dus daar ligt het niet aan.
en voor én na installatie van de update 1.01 geeft ook geen verschil.

Iemand een idee/suggestie? tis niks om alleen maar trial rondjes te rijden (want dat kan nog wel)

Ik ben niet sterk in software, wel in hardware...

Ik heb een link gevonden naar het forum van codemaster over exact hetzelfde probleem. Mss. hebben zij een oplossing gevonden?
http://community.codemasters.com/forum/f1-2010-technical-help-1343/441300-amd-6-core-cpu-hot-fix-game-crashes-when-loading-race.html

Enzo

Ook ik heb niet zo meteen een antwoord, dan zou ik me erin moeten verdiepen.
Ik speel via de Xbox... ;)

Maar wat me wel lijkt is dat je je moet afvragen of het nuttig is een dergelijk oud systeem nog te upgraden.
Misschien beter iets nieuws kopen, want voor je het weet ben je weer niet compatible met het één of het ander.
Moet je natuurlijk wel centjes voor hebben.  :)