Main Menu

F1 2010

Gestart door gloudiesaurus, 18 september 2010 - 15:08:41

« vorige - volgende »

T.Nuvolari

Na 3 keer een uurtje sukkelen had ik het gisteren iets of wat onder de knie. Is mijn eerste F1 spel sinds "Formula one 1998" op de eerste PS en dus is het is het vooral circuits (opnieuw) leren kennen, rempunten zoeken en hoe stuur ik welke bocht het beste in. Bahrein was een ramp, dead last. Melbourne was al een heel stuk beter en kon zelfs al een paar mensen inhalen. We komen er wel. :)

Wat mij stoort is dat je veel te snel een drive through krijgt in tegenstelling tot de auto's die de computer rondrijdt. Als je start/finish passeert en er komt er één uit de pits steekt die gewoon de witte lijn over en kijkt nbiet waar jij rijdt. Ghostcar heb ik nog maar één keer gehad. Op zich vind ik het geen slecht spel, Bugs zitten in elk spel en zeker als de ontwikkelaar een eerste poging waagt. Met de FIFA reeks was het net zo.

gloudiesaurus

Ik vind de bugs ook wel meevallen, moet op de PS3 ook wennen aan de besturing. Op sommige circuits ben ik mega snel, op Bahrein was ik gelijk 2e... maar Monaco was bijv. weer een ramp. Ik irriteer me alleen steeds meer aan het feit dat je races niet kan saven en je minimaal 20% moet rijden. Zo moet je toch echt langere tijd vrij maken om het spel goed te spelen.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

Citaat van: Enzo op 04 oktober 2010 - 19:43:41
Citaat van: SDG op 04 oktober 2010 - 18:35:32
Citaat van: frankypankyv8 op 03 oktober 2010 - 22:00:19
Citaat van: KVDracer op 02 oktober 2010 - 20:24:39
Weet er soms iemand een site  of toorent waar ik GP3 of 4 kan downloaden?
Pardon,

Maar wij doen hier niet aam illegale zaken.
Echter kun je via marktplaats o.i.d. wel aan legaal software komen en anders heb ik nog een exemplaar van zowel GP3 als 4.

Stuur maar een IM als je een goed bod in je hoofd hebt (excl. verzendkosten)!


Op amazon vragen ze tegenwoordig astronomische bedragen voor GP4. Onlangs zag ik daar een exemplaar staan voor bijna 130 dollar! En dat voor een PC-spel dat 8 jaar oud is, alsjeblieft...

Dat zou ik er ook niet voor betalen, het is vast wel ergens te "vinden" op het net... ;)

Ik heb het zelf ook al 8 jaar in mijn bezit; ik heb het spel gekocht direct nadat het uitkwam. Heeft een aantal jaar stof liggen happen op zolder tot ik vorig jaar een nieuwe PC kocht en ineens besloot een nieuw stuurwiel aan te schaffen. Ik was al een paar jaar gestopt met racen op de PC maar sindsdien draai ik weer met de regelmaat van de klok mijn rondjes. Onlangs heb ik overigens met alle losse updates die op het net beschikbaar zijn zelf een schitterende CSM Mod voor het originele seizoen van GP4 (2001) in elkaar gebokst. Nog zo leuk om nog eens te spelen dan...

SDG

Citaat van: T.Nuvolari op 07 oktober 2010 - 09:43:10
Wat mij stoort is dat je veel te snel een drive through krijgt in tegenstelling tot de auto's die de computer rondrijdt. Als je start/finish passeert en er komt er één uit de pits steekt die gewoon de witte lijn over en kijkt nbiet waar jij rijdt. Ghostcar heb ik nog maar één keer gehad. Op zich vind ik het geen slecht spel, Bugs zitten in elk spel en zeker als de ontwikkelaar een eerste poging waagt. Met de FIFA reeks was het net zo.

Voor de PC-versie is er al een 'community patch' verschenen die dat probleem met de te snelle bestraffingen uitschakelt. Ik heb echter geen idee of dat op de consoleversies ook kan toegepast worden.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 07 oktober 2010 - 23:05:04
Ik vind de bugs ook wel meevallen, moet op de PS3 ook wennen aan de besturing. Op sommige circuits ben ik mega snel, op Bahrein was ik gelijk 2e... maar Monaco was bijv. weer een ramp. Ik irriteer me alleen steeds meer aan het feit dat je races niet kan saven en je minimaal 20% moet rijden. Zo moet je toch echt langere tijd vrij maken om het spel goed te spelen.

Jij ook al, Gloudie?
Ik kan met geen mogelijkheid een goede set-up vinden voor Monaco. Teveel vleugel en je maakt geen snelheid...Te weinig en je knalt van muur naar muur, wegens geen downforce. En dan rij je nog op 'options'!!! >:(

Verder ben ik op elk ander circuit vrij snel. Alleen op Hockenheim (favo circuit) ben ik plots 2.5 sec. sneller dan nummer 2 op de grid. Geen idee wat ik goed doe... ???

Citaatdus is het is het vooral circuits (opnieuw) leren kennen, rempunten zoeken en hoe stuur ik welke bocht het beste in

Daar ben je idd. behoorlijk zoet mee. Ik kan nauwelijks rempunten bepalen d.m.v. borden of reclameborden langs de baan. En de circuits leren kennen doe ik vooral in 'Time Trial', zodat je jezelf via een ghost kunt verbeteren.

"Train" wel met de auto die je ook in carreer-mode rijdt, want er is best een verschil tussen HRT en Ferrari (rij nu voor Ferrari in career-mode) qua remweg, grip en acceleratie. Dat heeft CM wel goed gedaan!

Enzo

We kunnen de handen schudden, heb gisteren me eerste rondjes afgelegd en ik moet zeggen dat ik het best leuk vond.
Alleen heb ik nog niet door hoe ik snel door de vrije training heen kom, in careermode... ???
Je kan niet doorklikken naar de quali, of ik heb de knop daarvoor nog niet gevonden iig.

gloudiesaurus

bij de engineer kun je meteen van vrije training naar kwali gaan. Hoe snel kregen jullie trouwens in de carreer mode aanbiedingen van nieuwe teams?

Rijdt jij op de pc Enzo?
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: Enzo op 09 oktober 2010 - 20:56:26
We kunnen de handen schudden, heb gisteren me eerste rondjes afgelegd en ik moet zeggen dat ik het best leuk vond.
Alleen heb ik nog niet door hoe ik snel door de vrije training heen kom, in careermode... ???
Je kan niet doorklikken naar de quali, of ik heb de knop daarvoor nog niet gevonden iig.

Doorklikken naar de Qualy via het events bord...Als je in je auto zit, helemaal naar rechts gaan. Dus voorbij je engineer, dan kun je daarop klikken en jumpen naar de quly of de race...Tenminste, op de xbox360.

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 09 oktober 2010 - 21:31:42
bij de engineer kun je meteen van vrije training naar kwali gaan. Hoe snel kregen jullie trouwens in de carreer mode aanbiedingen van nieuwe teams?

Rijdt jij op de pc Enzo?

Ik kreeg pas aan het einde van mijn tweede seizoen een aanbieding van een betere team. Storend was daarbij dat teams waar je normaal gesproken in de aanmerking komt qua ervaringspunten (reputatie), je links laten liggen omdat je comments niet geod zouden zijn. Een bug denk ik!

Pas toen ik mijn eerste GP won (ik rij op moeilijkheidsgraad 'medium', dus zelf remmen op de baan en in de pits), kreeg ik meteen een aanbod van Ferrari...Echt een wereld van verschil. Eindelijk 'normaal' remmen bij 50 meter, i.p.v zoekende en instabiel bij ca. 80 meter met die @#$#@ HRT!
;D

Enzo

XBOX 360, en heb nog geen aanbiedingen ben nog niet serieus aan het spel begonnen, meer een raceje proberen en beetje doorheen geklikt.
Ik zal eens op het eventsbord kijken of dit werkt, dank voor de tip.  :)

gloudiesaurus

Ik heb nu 2 races gewonnen en ik rem zelf...
Ik heb nu 11 ervaringspunten en zit nu voor de Britse GP. BMW Sauber, Toro Rosso, Virgin, en Lotus hebben interesse. Ze vragen ervaringspunten, die heb ik, maar nu kan ik zeker pas aan het einde van het jaar tekenen?

Zou jammer zijn als je niet halverwege het seizoen al van team kan wisselen ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Ik bedoelde trouwens ook het eventsbord om door te switchen naar volgende sessies... werkt op de ps3 ook zo :)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 09 oktober 2010 - 23:45:53
Ik heb nu 2 races gewonnen en ik rem zelf...
Ik heb nu 11 ervaringspunten en zit nu voor de Britse GP. BMW Sauber, Toro Rosso, Virgin, en Lotus hebben interesse. Ze vragen ervaringspunten, die heb ik, maar nu kan ik zeker pas aan het einde van het jaar tekenen?

Zou jammer zijn als je niet halverwege het seizoen al van team kan wisselen ;)

Je kunt op elk moment tekenen en je contract geldt voor een jaar...Maar overstappen gebeurd idd. pas in het nieuwe seizoen! Al moet ik zeggen dat ik pas aan het einde van het seizoen een contract van Ferrari kreeg aangeboden.

Zelf heb ik nu 24 ervaringspunten en heb ik de eerste vier GP's van mijn derde seizoen (van de zeven) gewonnen. Die Ferrari gaat lekker, al heb ik vooral van Alonso te duchten. Dat zorgt ervoor dat je geconcenteerd met rijden en ik rij al 30% afstanden (ca. 25 tot 30 min per race)... ;D

BTW, wie rijdt er in de 'cockpit-mode'? Ik zie geen reet in die Ferrari, terwijl het zicht in de McLaren het beste is.
Ja, ik kan een ander camera-standpunt kiezen, maar dan is de beleving van de game minder voor mij.

gloudiesaurus

Kan jij wel races halverwege opslaan dan??

Ik rijdt nu nog voor Hispania Racing.. ik rijdt ook in de cockpit-mode. Rijdt bij race-games altijd in de cockpit-mode, anders wordt het zo arcade-achtig ;)

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

JimmySPA

Citaat van: gloudiesaurus op 10 oktober 2010 - 18:47:56
anders wordt het zo arcade-achtig ;)
En dan speel je F12010...

Ik ben F12010 allang vergeten, heb het al een paar dagen niet meer gespeeld. Ik ben er klaar mee, zonde van mn 45 euro...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"