F1 2010

Gestart door gloudiesaurus, 18 september 2010 - 15:08:41

« vorige - volgende »

Niels_

Ik heb het vandaag gaan halen, vind het echt een fantastische game! :)

gloudiesaurus

Vind hem ook fantastisch... alleen een minpuntje heb ik gevonden. Tenminste dat denk ik... ;) Hoe kan je halverwege de race een race opslaan? Ik bedoel als je nu 100% voor de race kiest dan rijdt je bijna 2 uur en je kan niet opslaan??
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

#17
Als we de grafische pracht - en die is er volop - buiten beschouwing laten, ben ik eigenlijk toch wat teleurgesteld. Al bij al is F1 2010 meer een arcade-racer dan een echte en volwaardige simulatie zoals de GP-reeks van Geoff Crammond dat was. Zelfs de EA-reeks scoort hierin nog beter. Alles draait eigenlijk uitsluitend om de eigen race-ervaring en voor de rest is er in een race te weinig interactie. Neem bijvoorbeeld de HUD in de wedstrijd: je wordt enkel op de hoogte gehouden van de positie van de leider in de wedstrijd, de coureur vlak voor en achter je en die van je teamgenoot. Wat de andere rijders uitvreten, daar heb je eigenlijk de hele race het raden naar. Wat ook tot uiting komt als je de replay-functie gebruikt: je kan enkel je eigen race opnieuw zien en je kunt niet eens, zoals in andere racegames, tussen de verschillende wagens scrollen! Een ander gegeven dat een simulatie-gevoel doet missen is dat de AI kennelijk geen mechanische defecten kent. Ik heb nu al een paar races gereden en telkens finishten alle wagens. En het grootste euvel, dat hierboven al aangekaart werd, is dat er ook in dit spel geen save-functie is voor middenin een race, net als bij de EA-spellen (F1-2001/F1-2002/F1 Challenge 99-02) of rFactor. Het valt nog te bezien of er nog enkele patches gaan uitkomen of dat de PC-versie nog gaat gemod (kunnen) worden, want anders gaat dit spel, in de wetenschap dat Codemasters volgend jaar al F1 2011 gaat uitbrengen, wellicht een vlugge dood sterven. Zeker leuk voor wie af en toe eens een occasionele race wil rijden of voor wie online speelt, maar voor wie een echte F1-simulatie wil of enkel in singleplayer-modus speelt, blijft GP4 na al die jaren eigenlijk nog altijd ongeslagen. Of misschien waren mijn verwachtingen wel té hoog gespannen, wie zal het zeggen?

O ja, dit nog: F1 2010 zal wellicht de enige mogelijkheid zijn om Vitaly Petrov een Grote Prijs te zien winnen...  :)

KVDracer

Vermits ik geen deftige PC heb en enkel een PS2, zal ik het maar bij F1-2006 houden. Dat vind ik toch nog een volwaardig racespel, hoewel de mechanische euvels ook beter kunnen en de schade aan de wagens.

JimmySPA

Maar de vraag is: kan de pc versie online???

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

gloudiesaurus

SDG heeft wel een punt... Mechanische defecten ben ik ook niet tegen gekomen... Bijna alle auto's halen steeds de finish. Bij GP4 kon je zelf zelfs nog te maken krijgen met technische defecten, frustrerend maar wel realistisch..

Ik hoop dat Codemasters toch wel met een patch komt voor het saven tijdens de race. Nu moet je echt tijd vrij maken voordat je F1 2010 gaat spelen anders heb je kans dat je halverwege je race weer moet afsluiten, en dan ben je alles kwijt... Ff even 10 minuten rijden is er zo niet bij, jammer!

Bij mij heeft Liuzzi al een GP gewonnen in het spel :-\
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Nou Gloudi,

Bij mij heeft Jaime Alguersuari de GP op Spa gewonnen! ::)

Ik mis nog iets aan dit spel;

- Die race-control is wel erg gevoelig. Moet je hard remmen vanwege de auto's voor je, krijg je meteen een waarschuwing wegens 'illegal blocking'.

- Corner cutting ook veel te gevoelig. Ik ram de auto graag over de kerbs en dan wil ik geen onnodige waarschuwingen zien!!!

- Time Trial; je kunt je tijden niet uploaden/saven. Er is wel een leaderboard, maar denk niet dat de lijsten van de xbox te vergelijken zijn met die van de pc of PS3.

- Weinig actie buiten het racen om. Het is allemaal erg statisch.

- In de 'practice session' moet je uitkijken met je motoren. De computer zet voor elke race een verse motor in je auto, terwijl je makkelijk twee of drie GP's kunt rijden met 1 motor. Wil je echter terug naar een eerder gebruikte motor, dan kost dat je je session.
Heel irritant. Laat het liever aan de speler over wanneer een een verse motor in de auto moet komen... >:(

gloudiesaurus

Ja van die motoren ben ik ook tegen gekomen... eigenlijk zou je dat voor de gp al in moeten kunnen stellen.

hey hoe vinden jullie het rijden in de regen? Ik rijdt nu nog wat op beginnerniveau maar zoveel verschil maakte het rijden van de regen op het circuit van Sepang voor mij niet? Ik bedoel de auto begon niet meer te glijden ofzo...

Ik vind overigens de gameplay wel goed hoor, stukken beter als f106

Ik hoop dat Codemasters nog met wat patches/ upgrades komt!
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

SDG

#23
Citaat van: gloudiesaurus op 26 september 2010 - 16:48:00
SDG heeft wel een punt... Mechanische defecten ben ik ook niet tegen gekomen... Bijna alle auto's halen steeds de finish. Bij GP4 kon je zelf zelfs nog te maken krijgen met technische defecten, frustrerend maar wel realistisch..

Ik hoop dat Codemasters toch wel met een patch komt voor het saven tijdens de race. Nu moet je echt tijd vrij maken voordat je F1 2010 gaat spelen anders heb je kans dat je halverwege je race weer moet afsluiten, en dan ben je alles kwijt... Ff even 10 minuten rijden is er zo niet bij, jammer!

Bij mij heeft Liuzzi al een GP gewonnen in het spel :-\

Wat ik eigenlijk ook mis, zijn de officiële TV-displays van LG zoals ze in de F1 te zien zijn. Voor een spel met een officiële licentie van het seizoen 2010 is het wel vreemd dat dit niet in het spel voorkomt.

JimPunkRawker

heb de game ook gekocht, krijg m alleen nog niet gespeeld  :-\
foutmelding bij het starten van het spel. waarschijnlijk is mn Athlon 3700+ te langzaam om hem te kunnen spelen.

moet dus nog ff geduld hebben, eerst mn pc upgraden.


F1 REM
5 zeges, 16 podiums, 7 poles, 227 punten
27 zeges, 85 podiums, 29 poles, 1860 punten, 443 races

KVDracer

Kun je hier ook een carriére bij uitbouwen zoals in F1-06 of is het enkel een kampioenschap racen?

JimmySPA

Ja je kan idd net als in F106 een eigen carriere met je eigen naam. En ook kan je online.
Voorlopig vind ik er geen kl*te aan, veel te arcade. Nee dan was rFactor een stuk beter...
Maar goed de opzet is leuk. Eerste indruk niet zo super als dat geschreven werd.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 26 september 2010 - 23:05:14
Ja van die motoren ben ik ook tegen gekomen... eigenlijk zou je dat voor de gp al in moeten kunnen stellen.

hey hoe vinden jullie het rijden in de regen? Ik rijdt nu nog wat op beginnerniveau maar zoveel verschil maakte het rijden van de regen op het circuit van Sepang voor mij niet? Ik bedoel de auto begon niet meer te glijden ofzo...

Ik vind overigens de gameplay wel goed hoor, stukken beter als f106

Ik hoop dat Codemasters nog met wat patches/ upgrades komt!

Ik rij op het niveau 'medium' en daar moet je echt de juiste banden kiezen, indien het regent...Zo niet, dan ga je echt bij elke bocht onderstuurd eruit!
Maakte mee dat ik tijdens een traning in een regenbui kwam, en natuurlijk stond ik op options (zachte slicks)...Nou, ik kwam geen meter verder hoor!

Maar zo gedetaileerd het rijden in de regen is, zo 'arcade' is het rijden met een kapotte voorvleugel...Ook de tegenstanders rijden toptijden zonder voorvleugel?!
En wat ik helemaal niet snap, is dat als je de pitsstraat in rijdt...je door een doorzichtige tegenstander wordt in gehaald. Niet dat die auto achter je aan zit, nee...ze rijden dan gewoon dwars door je heen!!!

Om vervolgens voor jou weer de baan op te gaan, want die @#$%$#@-lollipop-man laat je staan tot er niemand meer in de pitsstraat is!
>:( >:( >:(

gloudiesaurus

heb je de schade wel goed ingesteld met je voorvleugel? Je kunt nl. kiezen voor" alleen visueel", dan zie je wel de schade maar heeft het geen effect op je rijgedrag. Als je kiest voor normaal zou het ook invloed hebben op je rijgedrag.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Franky R.

Citaat van: gloudiesaurus op 27 september 2010 - 22:00:43
heb je de schade wel goed ingesteld met je voorvleugel? Je kunt nl. kiezen voor" alleen visueel", dan zie je wel de schade maar heeft het geen effect op je rijgedrag. Als je kiest voor normaal zou het ook invloed hebben op je rijgedrag.

Dat klopt idd. Bij mij staat alles zo realistisch mogelijk ingesteld, maar dan nog...Ik heb dan idd. last van een ontbrekende voorvleugel, maar de overige auto's rijden net zo makkelijk weg zonder voorvleugel...

BTw, rij je met of zonder die bochtenaanduiding? Ik doel op die pijlen op de wegdek, die aangeven wanneer je moet remmen e.d.
Ik was eraan gewend om na een tijdje zonder te rijden, maar ik heb moeite om rempunten te vinden.

Dat ging voorheen een stuk makkelijker, hoor! Mss. vergelijke we deze game te veel met GP4, maar ik vind dat geen scheve vergelijk omdat een PS3/Xbox360 inmiddels veel meer rekenkracht heeft dat de pc's van toen...

Wat vind je daarvan?