Nico Rosberg had nu het WK kunnen leiden.....

Gestart door 0634, 16 september 2010 - 18:59:04

« vorige - volgende »

janke

Citaat van: meatball op 16 september 2010 - 19:33:44
Vettel is volgens mij zwaar overroepen,Weber is in elk geval nooit een topper geweest en is nu duidelijk beter,dus tot hier volg ik je.Maar wat Rosberg betreft ben ik minder zeker,Schumacher is volgens mij geen echt vergelijkingspunt,want totaal versleten en rijdt gewoon wat voor de lol rond.
Als die MS alleen voor de lol rond rijdt dan moet die opsoute. Tig keer wereldkampioen worden is geen vrijbrief om maar een beetje rondjes te gaan rijden.
Some things are too important to be left in the past.

Folkert

Overigens ben ik het met het stuk eens. Vettel rijd inderdaad snel, maar niet verstandig of ervaren. Iets wat Rosberg en Hamilton al wel doen. En als ik dan kijk naar Kobayashi, wil ik bijna zeggen dat zelfs Kobayashi goed had kunnen scoren in de RBR, en hij is plots(iig voor mij) de F1 in gekomen en liet zeer mooie dingen zien.

Echter denk ik wel dat Vettel er komt, niet dit jaar en misschien nog niet volgend jaar. Maar hij gaat bijna zeker nog wel keer WK worden. Maar zo goed als iedereen hem nu al inschat is hij in mijn ogen nog lang niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Ik schrijf Vettel ook zeker niet af voor de toekomst hoor. Het talent heeft hij. Alleen duurt het bij hem blijkbaar even voordat hij ziczelf klaar heeft gestoomd.

Wel heb ik bij hem het idee dat hij een bepaalde arrogantie heeft waardoor het lijkt dat hij zichzelf wel al heel wat vind. Maar dat kan slechts schijn zijn.

Franky R.

Citaat van: janke op 17 september 2010 - 11:01:04

Als die MS alleen voor de lol rond rijdt dan moet die opsoute. Tig keer wereldkampioen worden is geen vrijbrief om maar een beetje rondjes te gaan rijden.

Helemaal met je eens!
Dat heb ik nooit begrepen; F1 rijden voor je lol. Anders had Schumi ook LMS kunnen rijden of desnoods de Porsche Cup.
Hij rijdt voor zijn lol en drukt Barrichello in de muur...Ook voor de lol?

Pfffff....

SDG

Citaat van: Enzo op 16 september 2010 - 21:37:04
Eens, Rosberg is erg constant en ook snel over één lap.
Dat viel in z'n Williams periode ook al op tijdens de trainingen.
Aan de andere kant, hij presteert wel vaak goed vanuit de under-dog positie, evenals Vettel dat deed tijdens z'n Torro Rosso periode.
De vraag is dat als het moet, als de wereld mee kijkt, als iedereen een top prestatie verwacht, als hij de beste auto heeft, Rosberg nog steeds constant is.
Het is een niet te onderschatten factor,"druk".
Wie weet zien we dat volgend jaar, als Mercedes hun mogelijke kampioenschapsauto presenteert...

Goed geschreven, by the way. :)

Rosberg reed bij zijn WK-debuut, de GP van Bahrein 2006, de snelste ronde in de wedstrijd. In een Williams die te boek staat als één van de slechtste auto's die ooit door het Engelse team gebouwd werd. Ook iets wat niet de eerste de beste coueur gegeven geweest zou zijn.

0634

Mja, op zich wel inderdaad. Maar dat kan ook wel vertekenen omdat tegen het einde van de race niet iedereen meer zo snel mogelijk rijdt, maar consolideert. Als je dan zelf vlak voor je tankstop vol hebt geplankt kan je wel eens de snelste ronde neerzetten, terwijl je dat niet zomaar had verwacht.

Maar Nico haalde ook meteen punten die race, dus het was sowieso een prima debuut. Ik denk echt dat hij tot veel meer in staat is dan zijn wagen op dit moment.

T.Nuvolari

Er zijn genoeg megatalenten (Heidfeld, Brundle, Moss, Magnussen, etc...) geweest in de F1 historie die als coureur nooit op het hoogste trapje hebben gestaan aan het eind van een seizoen. Sommigen onder hen hebben geweldige periodes in het begin en worden heel hard gehyped, maar na een aantal jaar zakt de prestatiecurve steil naar beneden.

Franky R.

Citaat van: T.Nuvolari op 21 september 2010 - 09:48:49
Er zijn genoeg megatalenten (Heidfeld, Brundle, Moss, Magnussen, etc...) geweest in de F1 historie die als coureur nooit op het hoogste trapje hebben gestaan aan het eind van een seizoen. Sommigen onder hen hebben geweldige periodes in het begin en worden heel hard gehyped, maar na een aantal jaar zakt de prestatiecurve steil naar beneden.

Eens, behalve dat je Sir Stirling Moss erbij schaart. Die man had heus wel WK kunnen worden, maar was, vooral in het huidige context, "te sportief".
Ook zijn keuze om telkens F1 races te rijden voor louter Britse teams heeft die man WK's gekost...

0634

Moss past ook niet in dat rijtje. Past eerder in de top 10 aller tijden ;).

Forza F1

ALS ALS ALS ...

Zelfs Chandhok had het WK kunnen leiden had hij dit jaar met een Red Bull kunnen racen ipv HRT sh*tcar (en dan aan de kant geschoven te worden voor iemand met centen).

CitaatErgens heeft iemand ooit besloten dat Vettel de natuurlijke opvolger van Michael Schumacher is. Het nieuwe wunderkind. De nieuwe superster.

In mijn ogen heeft Rosberg z'n kans gehad. Toen Vettel in 2008 op Monza met de pole ging lopen, en de dag erna met de overwinning.... Wat weerhield Rosberg ervan ? De regen is een geweldige gelijkmaker, en de Williams is altijd al sterker geweest dan de Torro Rosso, dus... Daar kwalificeerde Rosberg zich op P5, zo'n 1,2sec achter Vettel.

Rosberg is goed, Vettel is gewoon beter.

Franky R.

Citaat van: Forza Ferrari op 21 september 2010 - 19:07:32
ALS ALS ALS ...

Zelfs Chandhok had het WK kunnen leiden had hij dit jaar met een Red Bull kunnen racen ipv HRT sh*tcar (en dan aan de kant geschoven te worden voor iemand met centen).



Laat ik nou net een artikel daarover schreven hebben... 8)

0634

Citaat van: Forza Ferrari op 21 september 2010 - 19:07:32
In mijn ogen heeft Rosberg z'n kans gehad. Toen Vettel in 2008 op Monza met de pole ging lopen, en de dag erna met de overwinning.... Wat weerhield Rosberg ervan ? De regen is een geweldige gelijkmaker, en de Williams is altijd al sterker geweest dan de Torro Rosso, dus... Daar kwalificeerde Rosberg zich op P5, zo'n 1,2sec achter Vettel.

Rosberg is goed, Vettel is gewoon beter.
'De Williams is altijd sterker geweest als de Toro Rosso' en 'de regen is een geweldige gelijkmaker'... je spreekt jezelf tegen in één zin ;)

En dat baseer je op één regenrace van een paar jaar terug? Dat was dan dé kans voor Rosberg en sindsdien kan hij het nooit meer goedmaken? Hmm.

Overall genomen zie ik gewoon de extra klasse van Vettel tov Rosberg totaal niet. Ik zie een Rosberg die het maximale uit die Mercedes haalt en een Vettel die 24 punten achterstaat op een middelmatige veteraan terwijl hij in een superieure auto rijdt. Op dit moment is Rosberg overtuigend de betere keuze wat mij betreft.

Folkert

Citaat van: Forza Ferrari op 21 september 2010 - 19:07:32
ALS ALS ALS ...

Zelfs Chandhok had het WK kunnen leiden had hij dit jaar met een Red Bull kunnen racen ipv HRT sh*tcar (en dan aan de kant geschoven te worden voor iemand met centen).

CitaatErgens heeft iemand ooit besloten dat Vettel de natuurlijke opvolger van Michael Schumacher is. Het nieuwe wunderkind. De nieuwe superster.

In mijn ogen heeft Rosberg z'n kans gehad. Toen Vettel in 2008 op Monza met de pole ging lopen, en de dag erna met de overwinning.... Wat weerhield Rosberg ervan ? De regen is een geweldige gelijkmaker, en de Williams is altijd al sterker geweest dan de Torro Rosso, dus... Daar kwalificeerde Rosberg zich op P5, zo'n 1,2sec achter Vettel.

Rosberg is goed, Vettel is gewoon beter.
Vind ik iets te makkelijk gezegd. Ja regen is een grote equalizer, maar de auto heeft toch nog wel betekenis in mijn ogen. Ik weet het hoe en wat ook niet meer precies, maar geluk komt bij regen ook kijken. HAd Vettel niet zijn snelste ronde als eerste gereden waarna niemand er meer aan kon?
Trotse vader van Rosalie(L)

RS-Motorsport

Citaat van: Forza Ferrari op 21 september 2010 - 19:07:32
ALS ALS ALS ...

Zelfs Chandhok had het WK kunnen leiden had hij dit jaar met een Red Bull kunnen racen ipv HRT sh*tcar (en dan aan de kant geschoven te worden voor iemand met centen).

Dan hadden zelfs wij (forumleden) nog wel het WK kunnen leiden, nee aan ALS heb je totaal niks, voorlopig staat Webber bovenaan en niet Rosberg.
It Doesn't Matter If You Win By An Inch Or A Mile; Winning's Winning

Niels_

en ALS ALS ALS ...
Bruno Senna nu in een Red Bull had gezeten, dan had hij zijn neef kunnen opvolgen als wereldkampioen!

en ALS ALS ALS ...
Ik nu eens kon slapen, dan zou ik niet zo lang hoeven nadenken over dit soort dingen. :D