2010 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX (Singapore)

Gestart door Gerard, 13 september 2010 - 19:41:01

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: JimmySPA op 26 september 2010 - 19:40:17
Citaat van: Gerard op 26 september 2010 - 19:18:32
@Jim, als Webber een debiel is om deze actie, als het al een actie kunt noemen, wat is Alonso dan dat hij deze actie uithaalt??


Dat was ook bij een team die gewoon een hele auto kopieerde... Maar goed als we het over foute actie's gaan hebben ken ik er ook nog wel een paar.

OT: Had Schumacher op Webber zn plek gereden, dan had iedereen gezegd dat die ouwe naar huis moet...
Had Schumacher op Webber zijn plek gereden,dan had ik gezegd hij is bijna weer de oude.Schumacher  moet net naar huis omdat hij nooit meer op de plek van Webber rijdt.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

_Makke_

Citaat van: JimmySPA op 26 september 2010 - 19:40:17
Citaat van: Gerard op 26 september 2010 - 19:18:32
@Jim, als Webber een debiel is om deze actie, als het al een actie kunt noemen, wat is Alonso dan dat hij deze actie uithaalt??


Dat was ook bij een team die gewoon een hele auto kopieerde... Maar goed als we het over foute actie's gaan hebben ken ik er ook nog wel een paar.

OT: Had Schumacher op Webber zn plek gereden, dan had iedereen gezegd dat die ouwe naar huis moet...

Dit moet zowat de grappigste post ooit zijn op dit forum. Ten eerst zie ik de link niet tussen dat verwerpelijk gedrag van Alonso en de spy-gate. Verder is er nooit enig bewijs gevonden dat McLaren zijn wagen gekopieerd had. Er is zelfs nooit bewijs geweest dat McLaren onderdelen aan boord had die gebaseerd waren op die van Ferrari. Er is enkel bewijs dat McLaren gevoelige informatie van Ferrari had, én dat die informatie gedeeld werd tussen een aantal leden van het team. Trouwens een wagen zomaar kopiëren is zefls helemaal niet realistisch. Dan loop je hopeloos achter de feiten aan.

Wat Schumacher te maken heeft met die actie lijkt me ook niet helemaal duidelijk. Schumacher had in zijn tijd inderdaad op een identieke manier gereageerd. Terecht, je moet je niet zomaar laten doen in zo'n situatie.

Dus misschien in't vervolg toch eens 2x nadenken voor je zo overgaat tot het posten van zo'n ridicule tussenkomst.

Enzo

Ook Hulkenberg krijgt een straf van 20 sec. in navolging van Adrian Sutil die dezelfde straf kreeg.
Ook Hulkenberg zou de bocht (7) hebben afgesneden.

Hier de nieuwe einduitslag:

REVISED RACE RESULTS

Classified:

Pos  Driver        Team                   
1.  Alonso        Ferrari
2.  Vettel        Red Bull-Renault
3.  Webber        Red Bull-Renault
4.  Button        McLaren-Mercedes
5.  Rosberg       Mercedes
6.  Barrichello   Williams-Cosworth
7.  Kubica        Renault
8.  Massa         Ferrari
9.  Sutil         Force India-Mercedes
10.  Hulkenberg    Williams-Cosworth
11.  Petrov        Renault
12.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari
13.  Schumacher    Mercedes
14.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari
15.  Di Grassi     Virgin-Cosworth
16.  Kovalainen    Lotus-Cosworth


Revised World Championship standings, round 15:               

Drivers:                    Constructors:             
1.  Webber       202        1.  Red Bull-Renault          383
2.  Alonso       191        2.  McLaren-Mercedes          359
3.  Hamilton     182        3.  Ferrari                   319
4.  Vettel       181        4.  Mercedes                  168
5.  Button       177        5.  Renault                   133
6.  Massa        128        6.  Force India-Mercedes       60
7.  Rosberg      122        7.  Williams-Cosworth          56
8.  Kubica       114        8.  Sauber-Ferrari             27
9.  Sutil         47        9.  Toro Rosso-Ferrari         10
10.  Schumacher    46       
11.  Barrichello   39       
12.  Kobayashi     21       
13.  Petrov        19       
14.  Hulkenberg    17 
15.  Liuzzi        13       
16.  Buemi          7       
17.  De la Rosa     6       
18.  Alguersuari    3       


meatball

Nog een paar te gaan en Massa wint deze race  ;D ;D
Nee echt dit is toch veel te laat om daar nu nog mee te komen,dat moet toch tijdens de race kunnen,zeker deze die de totale 2 uur duurde.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

tazpas

Ligt het aan mij of heeft er nog iemand de indruk dat Webber zo gemakkelijk weg komt met al zijn veroorzaakte aanrijdingen. Wie heeft hij er dit jaar nog niet uitgetikt? En altijd geluk hebben dat zijn auto heel blijft. Misschien hebben ze in zijn auto verstevigde schockproof toestanden...Hij probeerde precies een welgemikte tik te geven aan Hamilton, en kom me niet vertellen dat hij nergens heen kan. Een beetje gas inhouden of een klein remstootje en hij zit achter Hamilton. Zoveel punten meer halen dan Hamilton uit een "raceincident"? Hij komt altijd de beste uit al die akkefietjes met andere rijders en wint nog punten op hen in het WK. Hij laat gewoon geen plaats en remt nooit om iemand toch door te laten. Misschien zie ik dingen die er niet zijn...


Folkert

Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Je kan niet zeggen dat dit hem en Ferrari slecht uitkomt inderdaad.

robbert

leuk dat alonso weer gewonnen heeft, had nooit gedacht dat hij nog zou meedoen voor de titel. Maar het seizoen is nog enkele races lang, kan nog vanalles gebeuren

Franky R.

Citaat van: robbert op 26 september 2010 - 21:34:06
leuk dat alonso weer gewonnen heeft, had nooit gedacht dat hij nog zou meedoen voor de titel. Maar het seizoen is nog enkele races lang, kan nog vanalles gebeuren

Tja,

Het ligt eigenlijk ook aan de puntendeling. 25 punten voor P1, terwijl P2 18 punten krijgt...En niemand kon dit seizoen echt wegrijden van de rest. Tenminste, de Red Bull-rijders zouden dat wel kunnen, maar deden dat niet.

Kijk maar naar het restant van het seizoen. Met nog vier races te gaan, zijn er nog 100 punten (vier keer 25) te verdelen...Dus zelfs Button, Vettel of Hamilton doen nog mee. De druk zit nu bij Alonso en Webber.

JimmySPA

Citaat van: tazpas op 26 september 2010 - 20:28:09
Ligt het aan mij of heeft er nog iemand de indruk dat Webber zo gemakkelijk weg komt met al zijn veroorzaakte aanrijdingen. Wie heeft hij er dit jaar nog niet uitgetikt? En altijd geluk hebben dat zijn auto heel blijft. Misschien hebben ze in zijn auto verstevigde schockproof toestanden...Hij probeerde precies een welgemikte tik te geven aan Hamilton, en kom me niet vertellen dat hij nergens heen kan. Een beetje gas inhouden of een klein remstootje en hij zit achter Hamilton. Zoveel punten meer halen dan Hamilton uit een "raceincident"? Hij komt altijd de beste uit al die akkefietjes met andere rijders en wint nog punten op hen in het WK. Hij laat gewoon geen plaats en remt nooit om iemand toch door te laten. Misschien zie ik dingen die er niet zijn...

Helemaal mee eens, zeker niet de eerste keer dit seizoen!!! Toch vind ik het een rare actie van beide. Hamilton en Webber hadden niks te winnen, alleen maar te verliezen. Ipv dat ze slim rijden en het gat met punten naar Alonso en Vettel groot laten. Webber had heel veel mazzel als je het mij vraagt. En ook nog mazzel bij de FIA, want wat kreeg Vettel op Spa ookalweer? Precies...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"


0634

Citaat van: Gerard op 26 september 2010 - 19:18:32
Lewis vs Webber, tja, inderdaad ongelukkig.. Maar waar moest Webber heen? Die kon zichzelf niet even wegtoveren...
Nou, dat is het inderdaad. Er kan wel geroepen worden dat Lewis ietsjes voor lag, maar gewoon insturen terwijl je weet dat daar toch echt iemand zit die niet in de grond kan zakken is ook niet zo slim...

Gewoon een raceongeval. So be it.

Enzo

Citaat van: 0634 op 26 september 2010 - 22:51:37
http://www.f1pits.net/magazine/singapore_fantastisch_fernando/

Hoe  mooi de beelden ook zijn van Singapore, echt gave races hebben we daar nog niet gezien.
Kan me wel vinden in je conclusie.

Al denk ik dat een goede race niet alleen op een historisch circuit kan, de designers moeten gewoon met meer durf zo'n baan ontwikkelen.
Dacht ergens gelezen te hebben, dat Tilke wat meer het avontuur ging opzoeken met z'n ontwerpen.
Dus wie weet komt er nog eens een goed circuit bij...

Ze moeten minder kijken naar de commerciele waarde en meer naar het racen.

0634

Zeker waar. De banen die we tegenwoordig zien kunnen gewoon stukken beter. Valencia Singapore zijn vervelende stratncircuits en als ik het goed heb begrepen komen ROm en Moskou daar nog bij eerdaags. Ik hou mijn hart vast.