2010 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX (Singapore)

Gestart door Gerard, 13 september 2010 - 19:41:01

« vorige - volgende »

Enzo

http://www.f1pits.net/nieuws/danny_sullivan_steward_in_singapore/

wat een gaaf moment, de overwinning in 1985, om op die snelheid de auto te verliezen en weer op te vangen is erg bijzonder en misschien wel een beetje mazzel.

OT: heb even een quote kader aangebracht in jullie laatste twee posts, leest makkelijker.

JimmySPA

Zo he, idd knap met die snelheid weer het goede pad te kiezen!!! Volgens mij zat er nog aardig wat snelheid in na die spin ook!!!!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo

http://www.f1pits.net/nieuws/donkere_wolken_boven_singapore/

Edit: Jonathan Noble plaatste vandaag via twitter dit plaatje van Singapore, apart is dat ondanks het vele water er een droge lijn in het midden ligt door het aflopen van de baan.
Regen, regen en nog eens regen...




Gerard

Apart...
In hoeverre zou de warmte van de lampen meehelpen met het opdrogen van de baan?

Enzo

Citaat van: Gerard op 23 september 2010 - 11:17:36
Apart...
In hoeverre zou de warmte van de lampen meehelpen met het opdrogen van de baan?

Geen flauw idee eigenlijk, waarschijnlijk minder dan de middagzon.

Nog een punt van zorgen voor de coureurs is de banden temperatuur, ze hadden hier(in Singapore) sowieso al moeite mee om dit goed te krijgen onder droge omstandigheden.
Onder natte omstandigheden zal dit nog veel lastiger worden. Iets zegt me dat dit weekend een onvoorspelbare loterij gaat worden.
Lets wait and see... 8)

Folkert

Citaat van: Enzo op 23 september 2010 - 11:54:14
Citaat van: Gerard op 23 september 2010 - 11:17:36
Apart...
In hoeverre zou de warmte van de lampen meehelpen met het opdrogen van de baan?

Geen flauw idee eigenlijk, waarschijnlijk minder dan de middagzon.

Nog een punt van zorgen voor de coureurs is de banden temperatuur, ze hadden hier(in Singapore) sowieso al moeite mee om dit goed te krijgen onder droge omstandigheden.
Onder natte omstandigheden zal dit nog veel lastiger worden. Iets zegt me dat dit weekend een onvoorspelbare loterij gaat worden.
Lets wait and see... 8)
Iets in mij zegt dat het zelfs zou kunnen worden afgelast.... >:( Dat hoop ik echter niet.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Citaat van: Gerard op 23 september 2010 - 11:17:36
Apart...
In hoeverre zou de warmte van de lampen meehelpen met het opdrogen van de baan?

Ik denk niet dat de lampen die ze daar gebruiken veel warmte genereren.

Gerard

Ik heb een artikeltje  gevonden over de verlichting.. Welliswaar uit 2008,maar toch..

De fabrikant werkte samen met de organisatie aan speciale schijnwerpers die niet verblindend zijn omdat de lichtbundels het licht onder diverse hoeken projecteren.
Het licht leidt daardoor minder af als het regent.


Ben heel benieuwd en inderdaad, wellicht (leuke woordspeling)  8) geven de lampen weinig warmte af....

Overigens zijn diverse coureurs ook al begonnen over het rijden in het donker met regen, enige bezorgdheid is er al.....

rafael25

Regen in de duister. Zou fantastisch zijn. ;D ;D
Weten jullie nog in Moto-GP in 2009? k meen mij een MotoGP wedstrijd te herinneren in Qatar die afgelast werd!Door veel regen en veel regen...hopelijk gebeurd niet in Singapore.

robbert

ja rijders maken zich zorgen en zeggen dat het gevaarlijk wordt als het regent. Ik zie nog hetzelfde scenario gebeuren als in maileisie vorig jaar. aan de helft van de race, een rooie vlag en zo de race aflassen.
Daarom is een nachtrace een dom idee.

T.Nuvolari

Spijtig dat ik het maandag pas kan testen op de PS3 met F1 2010.  8)

WeezyAveli

Mclaren's nieuwe voorvleugel...

Ziet er niet uit, maar als hij snel is hoor je mij niet klagen.

Ook ben ik erg benieuwd waar eigenlijk de uitlaat van de mclaren zit.
http://www.formula1.com/wi/597x478/sutton/2010/d10sin224.jpg

Enzo

Ze hebben toch een blown difuser?
Dan zal de uitlaat wel ergens onderin uitkomen...

Gerard

Nou, als ik dit zo zie vraag ik me af waarom de regels zijn ingevoerd om dit soort vleugeltjes, bardgeboards e.d. te verbannen....(seizoen 2009) :-\

Leest trouwens net dat Yamamoto ziek is en vervangen wordt door Klien deze race...
WAAROM RIJDT CHANDHOK NIET?????????????  >:(

gloudiesaurus

http://www.f1pits.net/nieuws/klien_verv/

En Kolles wil ook niet bevestigen of Yamamoto nog wel terug komt. Mmm voedselvergiftiging? Of toch de Japanse Yens die op zijn????

Vind het wel leuk om Klien weer eens aan het werk te zien, hij heeft ervaring en is toch denk ik wel een stukje sneller dan Senna/ Yamamoto...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is