2010 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX (Singapore)

Gestart door Gerard, 13 september 2010 - 19:41:01

« vorige - volgende »

0634

Maar het schijnt inderdaad dat Tilke best goed kan ontwerpen als hij de vrije hand krijgt... dus wie weet.

En dan nog in het donker rijden... ook zoiets. Aan één kant doen ze het om het gunstiger te maken voor ons, niet vroeg op staan dus, en aan de andere kant proberen ze er een extra dimensie aan te geven. Alsof het in het donker ineens wel een échte racebaan is. Ik heb niks met dat soort fratsen.

T.Nuvolari

Weer een GP waarin alles in het WK omgedraait wordt. De volgende race belooft dat weer te doen, ferrari heeft aangegeven niet veel te verwachten van Japan. Van mij mag het.
Het Ham-Web geval is idd een gewoon raceongeval. Wat me meer verbaasde zijn dat de acties van Schumacher ongestraft bleven. Dat vond ik dan weer geen typische raceongevallen, zeker die met Heidfeld niet.

Ik vind het wel iets hebben racen in het donker. Ik vind dat de wagens er geweldig uitzien in het kunstlicht. Wat de spanning betreft, ja we kunnen niet alles willen zeker.  ::)

gloudiesaurus

Ik vind het racen in het donker ook wel wat hebben, mooie extra dimensie. Vind het schitterend om die auto's zo te zien glimmen, de vonken die er af en toe komen... Wat mij betreft een meesterzet van Bernie Ecclestone.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

JimmySPA

Ja, maar we hebben nog geen serieuze regen gehad in het donker. Dan is het over met de racepret vermoed ik. Dan lopen de Barrichello's/Webbers van deze wereld weer te zeuren dat het niet veilig genoeg is...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Niels_

Ik dacht al dat die band van Webber een enorme klap te verwerken had, maar dat is bij deze helemaal bewezen :P :

Motorsportbaas Hirohide Hamashima van Bridgestone heeft na de race in Singapore verklaard dat Mark Webber erg blij mag zijn dat hij de finish heeft weten te behalen. De band van de Red Bull-coureur raakte namelijk beschadigd bij een botsing met Lewis Hamilton, maar hield het uiteindelijk wel vol tot de finish.

"Mark toonde aan dat de mediumcompound het lang kan volhouden, door er bijna de hele race op te rijden. Niet alleen was de prestatie van de banden sterk, ook overleefden ze het contact met Lewis", aldus Hamashima. "De zijkant van de rechter voorband raakte een beetje los van het wiel, maar de band behield wel genoeg druk tot het einde van de race. Deze band gaf een goed voorbeeld van Japans uithoudingsvermogen."



JimmySPA

Huh hij kan hij dan vol lucht zitten? Bij een straatauto zou de band van de velg af draaien in een bocht... Of zit er een oldskool binnenband in?  :-\
Vaag, de velg lijkt recht. Dan zou je zeggen Webber heeft mega veel geluk gehad.

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

T.Nuvolari


Franky R.

Citaat van: 0634 op 26 september 2010 - 22:53:40
Citaat van: Gerard op 26 september 2010 - 19:18:32
Lewis vs Webber, tja, inderdaad ongelukkig.. Maar waar moest Webber heen? Die kon zichzelf niet even wegtoveren...
Nou, dat is het inderdaad. Er kan wel geroepen worden dat Lewis ietsjes voor lag, maar gewoon insturen terwijl je weet dat daar toch echt iemand zit die niet in de grond kan zakken is ook niet zo slim...

Gewoon een raceongeval. So be it.

Zou het?

Webber raakte het achterwiel van Lewis. En dat kan alleen maar als je achter de betreffende auto rijdt, lijkt mij..
Check het wiel van de McLaren...Dat moet een hele beste klap geweest zijn!

Gerard

Zo, dat ziet er inderdaad niet best uit..

Doet me een beetje denken aan de crash tussen Villeneuve en Schuacher op Jerez in '97.
Daar had Villeneuve geluk... Nu was het Webber die door het oog van de naald kroop...

Niels_

Citaat van: frankypankyv8 op 27 september 2010 - 21:22:50
Webber raakte het achterwiel van Lewis. En dat kan alleen maar als je achter de betreffende auto rijdt, lijkt mij..
Ben ik het niet mee eens. Op het moment dat ze in de bocht zitten zal Webber aan de binnenkant wel iets inhouden, want hij kan nooit met dezelfde snelheid als Hamilton erdoor. Als de ene inhoud en de andere iets sneller is, dan kan het perfect. ;)

Franky R.

Citaat van: Scuderia91 op 27 september 2010 - 22:14:35
Citaat van: frankypankyv8 op 27 september 2010 - 21:22:50
Webber raakte het achterwiel van Lewis. En dat kan alleen maar als je achter de betreffende auto rijdt, lijkt mij..
Ben ik het niet mee eens. Op het moment dat ze in de bocht zitten zal Webber aan de binnenkant wel iets inhouden, want hij kan nooit met dezelfde snelheid als Hamilton erdoor. Als de ene inhoud en de andere iets sneller is, dan kan het perfect. ;)

Zo ook Kubica vs Sutil, op hetzelfde punt.
Het is een kwestie van tijd, voordat iemand oppert dat Webber Hamilton opzettelijk heeft geramd...

Gerard

Citaat van: frankypankyv8 op 27 september 2010 - 22:17:55
Citaat van: Scuderia91 op 27 september 2010 - 22:14:35
Citaat van: frankypankyv8 op 27 september 2010 - 21:22:50
Webber raakte het achterwiel van Lewis. En dat kan alleen maar als je achter de betreffende auto rijdt, lijkt mij..
Ben ik het niet mee eens. Op het moment dat ze in de bocht zitten zal Webber aan de binnenkant wel iets inhouden, want hij kan nooit met dezelfde snelheid als Hamilton erdoor. Als de ene inhoud en de andere iets sneller is, dan kan het perfect. ;)

Zo ook Kubica vs Sutil, op hetzelfde punt.
Het is een kwestie van tijd, voordat iemand oppert dat Webber Hamilton opzettelijk heeft geramd...
Nauurlijk heeft Webber Hamilton niet opzettelijk geramd! Dat is kolder!
Het risico dat Webber dan ook met lege handen zou staan is veel te groot! Buiten het feit om dat dit zeer onsportief zou zijn geweest en degene die dat doet meteen verbannen moet worden uit deze sport!

0634

Hoezo? Dat is al vaker gebeurd en nooit kreeg iemand een permanente verbanning.

Gerard

wie/wanneer dan? Namen en nummers wil ik zien ;D

Ik weet het alleen van MS in 97 (Jerez)

Oh ja, en MS in 94?/95? .bij Hill in Australië..
Goh, nu ik erover nadenk... MS... was dat niet degene die in Hongarije ene Barrichello........
:P :-\

janke

Citaat van: frankypankyv8 op 27 september 2010 - 21:22:50
Citaat van: 0634 op 26 september 2010 - 22:53:40
Citaat van: Gerard op 26 september 2010 - 19:18:32
Lewis vs Webber, tja, inderdaad ongelukkig.. Maar waar moest Webber heen? Die kon zichzelf niet even wegtoveren...
Nou, dat is het inderdaad. Er kan wel geroepen worden dat Lewis ietsjes voor lag, maar gewoon insturen terwijl je weet dat daar toch echt iemand zit die niet in de grond kan zakken is ook niet zo slim...

Gewoon een raceongeval. So be it.

Zou het?

Webber raakte het achterwiel van Lewis. En dat kan alleen maar als je achter de betreffende auto rijdt, lijkt mij..
Check het wiel van de McLaren...Dat moet een hele beste klap geweest zijn!

Dat het een klap geweest is oké. Maar die zware schade aan de velg komt niet alleen daardoor. Kijk eens hoe Hamilton daarna over de curbs banjerde. Verder ben ik het helemaal met je eens. Webber raakt Hamilton en niet andersom. Maar van mij had Hamilton nog meer moeten insturen. Eens kijken of Webber zijn auto had laten staan of dat hij in de ankers was gegaan. Zoiets als de dood of de gladiolen. Dan waren ze er alle 2 afgevlogen. Daar had Hamilton waarschijnlijk wel mee kunnen leven gezien de stand in het wk. Nu dus niet.
Some things are too important to be left in the past.