2010 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX (Singapore)

Gestart door Gerard, 13 september 2010 - 19:41:01

« vorige - volgende »

0634

Citaat van: Burorri op 14 september 2010 - 18:39:11

@0634: Mclaren zou in Singapore met grote update komen en gezien de laatste races redelijk bochtig zijn, gok ik dat Mclaren wel iets gevonden heeft om ze wat sneller te maken op langzamere circuits.

Zou zomaar kunnen, maar ik heb daar toch niks over gezegd? ???

Folkert

Citaat van: 0634 op 14 september 2010 - 19:47:56
Citaat van: Burorri op 14 september 2010 - 18:39:11

@0634: Mclaren zou in Singapore met grote update komen en gezien de laatste races redelijk bochtig zijn, gok ik dat Mclaren wel iets gevonden heeft om ze wat sneller te maken op langzamere circuits.

Zou zomaar kunnen, maar ik heb daar toch niks over gezegd? ???
Jewel, je hebt Enzo opdracht gegeven iets negatiefs over Mclaren te zeggen om mij in de war te brengen.  >:(

Hehe, ik heb me vergist. Ik dacht dat jij zei dat Mclaren zware kluif zou krijgen volgende race, maar dat was Enzo dus. Excuus voor het ongemak.
Trotse vader van Rosalie(L)

Enzo

Citaat van: Burorri op 14 september 2010 - 20:40:57
Citaat van: 0634 op 14 september 2010 - 19:47:56
Citaat van: Burorri op 14 september 2010 - 18:39:11

@0634: Mclaren zou in Singapore met grote update komen en gezien de laatste races redelijk bochtig zijn, gok ik dat Mclaren wel iets gevonden heeft om ze wat sneller te maken op langzamere circuits.

Zou zomaar kunnen, maar ik heb daar toch niks over gezegd? ???
Jewel, je hebt Enzo opdracht gegeven iets negatiefs over Mclaren te zeggen om mij in de war te brengen.  >:(

Hehe, ik heb me vergist. Ik dacht dat jij zei dat Mclaren zware kluif zou krijgen volgende race, maar dat was Enzo dus. Excuus voor het ongemak.


WeezyAveli

#18
Mercedes zou al vanaf Spa een aanpassing hebben aangebracht aan hun motor, dit zou ervoor zorgen dat de motor door blijft 'blazen' als  de coureur z'n voet van het gas haalt.
Dit zou samen met de uitlaatgeblazen diffuser (diffuser gevoed door uitlaat) downforce opleveren tijdens lagere snelheden. Mercedes GP zou dit niet hebben omdat ze problemen hebben met een te hoge temperatuur rond de diffuser/uitlaat.

RedBull heeft een soortgelijk systeem maar die van hun is alleen bruikbaar tijdens de kwalificaties. (Dit verklaarde wss de snelle poles van de redbulls begin van het seizoen.)
Mercedes zou iets hebben gevonden waardoor dit systeem tijdens de hele race beschikbaar is hierdoor zijn ze hopelijk sneller in de krappere bochten waar oa Singapore vol van zit.




Enzo

Ik heb ook iets dergelijks gelezen, alleen beschreven ze daar dat dit ook  schadelijk was voor de motor.
Langer dan 1 snelle lap zou schade toe brengen.
Klinkt ook wel logisch als je erover nadenkt, volgens mij is de enige manier hoe je de motor kan laten blazen, is door constante toeren te maken.


Gerard

Citaat van: Enzo op 17 september 2010 - 11:57:48
http://www.f1pits.net/nieuws/team_lotus_toyota/

Ben erg benieuwd!! Zou wel apart zijn als 2 automerken zo de samenwerking aangaan  :-\

janke

Citaat van: Gerard op 17 september 2010 - 12:49:44
Citaat van: Enzo op 17 september 2010 - 11:57:48
http://www.f1pits.net/nieuws/team_lotus_toyota/

Ben erg benieuwd!! Zou wel apart zijn als 2 automenrken zo de samenwerking aangaan  :-\
Dat zou Lotus/Renault toch ook zijn, als het alleen de motoren betreft??
Some things are too important to be left in the past.

Gerard

ja, daar hebbie gekijk an... Waarom hangen ze er eigenlijk geen Lotus motor in dan?

janke

Citaat van: Gerard op 17 september 2010 - 13:44:33
ja, daar hebbie gekijk an... Waarom hangen ze er eigenlijk geen Lotus motor in dan?
Omdat die gewoon weg niet bestaat of heeft bestaan. Een paar motoren waar Lotus mee heeft geraced zijn Coventry Climax, Ford Cosworth, Renault, Honda. In hun straat modellen kom je wel Toyota motoren tegen.
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Een bekende van me heeft zo'n Lotus Exige S Limited edition.
Zit een gepimpte Toyota Selica motor in, inderdaad. 
Echt een super gave bak, maar mocht er helaas alleen naar kijken... :D

Franky R.

#26
Citaat van: janke op 17 september 2010 - 14:41:53
Citaat van: Gerard op 17 september 2010 - 13:44:33
ja, daar hebbie gekijk an... Waarom hangen ze er eigenlijk geen Lotus motor in dan?
Omdat die gewoon weg niet bestaat of heeft bestaan. Een paar motoren waar Lotus mee heeft geraced zijn Coventry Climax, Ford Cosworth, Renault, Honda. In hun straat modellen kom je wel Toyota motoren tegen.

Hmm,

Lotus heeft in het verleden heus wel motoren ontworpen (Lotus Engineering). Denk maar aan de motor van de Lotus Sunbeam, maar als je ziet wat dat ding kost qua onderhoud... ???
Power hadden ze altijd, maar er ging ook vaak iets stuk.

Iets wat Lotus ook vaak deed, was een andere motor als basis nemen en deze naar eigen inzicht opbouwen.
Vaak was er dan zoveel veranderd, dat je van een nieuwe Lotus-motor mocht spreken...Bijvoorbeeld de Lotus Europa, waarvan de basis een Renault 16 blok was...

Lotus is ermee gestopt, omdat het vandaag de dag miljarden kost om een motor te ontwerpen. En Lotus bouwt niet zoveel auto's...

janke

Citaat van: frankypankyv8 op 17 september 2010 - 20:48:39
Citaat van: janke op 17 september 2010 - 14:41:53
Citaat van: Gerard op 17 september 2010 - 13:44:33
ja, daar hebbie gekijk an... Waarom hangen ze er eigenlijk geen Lotus motor in dan?
Omdat die gewoon weg niet bestaat of heeft bestaan. Een paar motoren waar Lotus mee heeft geraced zijn Coventry Climax, Ford Cosworth, Renault, Honda. In hun straat modellen kom je wel Toyota motoren tegen.

Hmm,

Lotus heeft in het verleden heus wel motoren ontworpen (Lotus Engineering). Denk maar aan de motor van de Lotus Sunbeam, maar als je ziet wat dat ding kost qua onderhoud... ???
Power hadden ze altijd, maar er ging ook vaak iets stuk.

Iets wat Lotus ook vaak deed, was een andere motor als basis nemen en deze naar eigen inzicht opbouwen.
Vaak was er dan zoveel veranderd, datje van een nieuwe Lotus-motor mocht spreken...Bijvoorbeeld de Lotus Europa, waarvan de basis een Renault 16 blok was...

Lotus is ermee gestopt, omdat het vandaag de dag miljarden kost om een motor te ontwerpen. En Lotus bouwt niet zoveel auto's...
Klopt, maar ik heb het over de Formule 1. Maar Lotus tunede die motorblokken, bijv. ook die van de Lotus(Ford) Cortina. Hetzelfde wat AMG, Alpina, Hartge ook doen. Een eigen motor hebben ze nooit ontwikkeld naar mijn weten. Ze zijn volgens mij altijd uitgegaan van een bestaand blok, en deden wat met nokkenassen, zuigers en cilinderkop. Alleen van die Talbot/Lotus was een 2,2 ltr Lotus blok dacht ik. Je hebt gelijk dat het ontwikkelen van een motor voor een kleine sportwagen bouwer gewoon niet haalbaar is. Kijk naar Peugeot en BMW. Samen ontwikkelden ze een 4-cilinder turbo. Wordt door Peugeot gebruikt en door BMW in de Mini. Bij de volgende nieuwe 3-serie zal dit blok ook gebruikt worden. Zo kun je de kosten drukken. Wel een beetje off-topic allemaal, sorry.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Geeft niks hoor. Zo streng zijn wij hier toch nooit ;).

Bovendien; dit gaat inhoudelijk ergens over.

Franky R.

@Janke,

Qua F1-motoren heb je helemaal gelijk. Maar ja, dat kun je ook zeggen van McLaren, Williams of Red Bull. Kijk maar naar Toyota, hoe moeilijk het is om alles zelf te doen.

OT;

Ik geloof er niets van dat Mercedes een blown-diffuser heeft ontwikkeld, die een hele GP kan volhouden. Hoewel in het verleden, de Renault-turbo van 1980 of 1981 (??) ook een blown-diffuser had. Maar dat was toen een makkie met de totale vrijheid, die de ontwerpers toen hadden.

Tegenwoordig zijn de ontwerpers gebonden aan beperkte materialen, dus geen beryllium en ander exotisch materiaal. Anders hadden ze de omgeving van de uitlaten wel afgeplakt met dat spul...