2010 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX (Singapore)

Gestart door Gerard, 13 september 2010 - 19:41:01

« vorige - volgende »

Gerard




24-26 September 2010

Location:Marina Bay Street Circuit Singapore
Number of Laps: 61
Circuit Length: 5.067 km
Race Distance: 309.087 km
Lap Record: 1'45''599
K. Raikkonen - Ferrari - 2008

Trainingen:(NL tijd)
24 sep 2010    
12:00-13:30 Eerste vrije training
15:00-17:00 Tweede vrije training
25 sep 2010    
13:00-14:00 Derde vrije training (Live verslag)
16:00-17:00 Kwalificatie
26 sep 2010    
14:00 Race


Rondje onboard met Vettel:


De lampen mogen weer aan!!
 ;)

Hoewel we pas 2 x eerder deze GP hebben meegemaakt is er al geoeg gebeurd op dit circuit en heeft het zelfs al de carriere gekost van een aantal mensen (Flaav en Nelshino Piquet)

Vorig jaar nog stond Timo Glock hier op het podium na een knap behaalde 2de plaats in zijn Toyota...

Hamilton won toen en Alonso werd derde


Dit jaar kunnen we ons gaan opmaken voor misschien wel de spannendste ontknoping van de F1 in jaren
Maar liefst 5 coureurs kunnen de titel nog opeisen en bij de constructeurs is het ook nog alles behalve beslist!!
Met 60 punten verschil tussen de nummer 1 (Red Bull 350) en de nummer 3  (Ferrari 290) is alles nog mogelijk!

Wie houd het hoofd koel in de smalle straten van Singapore?
Wie kan zich het best aanpassen aan het nachtracen?
Ik ben erg benieuwd, na de afgelopen paar races is het moeilijk te voorspellen wie er nu gaat winnen..  :D

JimmySPA

Wanneer Alonso en Mclaren nu weer meedoen gaat het zo'n mooi einde worden dit jaar!!! Alonso heeft wel goede resultaten hier, ondanks die krotte Renault. Dit wordt er weer een!!!!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

Ik ben benieuwd. Lijkt mij een baan die de RedBulls wel ligt, maar het verschil zal niet grote zijn.

Tijd voor Vettel om weer eens te winnen en zo het WK nog closer te maken. :)

Enzo

Leuke voorbeschouwing Gerard!  8)

Ik verwacht ook dat RedBull hier goed gaat, en misschien dat Mercedes en Renault hier nog wat kunnen betekenen.
Die laatste twee gingen in Monaco ook niet verkeerd, al had Mercedes toen iets gedaan met een kortere wielbasis geloof ik.
Al met al een spectaculair plaatje, dat (Phillips?) verlichte circuit. Maar de baan "an sich", is niet echt spannend.(imo)
Proef ook nog een lichte nasmaak van het Renault debacle van 2 jaar geleden...



gloudiesaurus

Vindt Singapore wel super leuk, vooral met de donkere achtergrond van die miljoenenstad......... Ik verwacht Vettel vooraan, volgens mij ging hij hier vorig jaar ook al erg lekker. En hij heeft wat goed te maken nu...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634


Gerard

Vettel ging vorig jaar toch teveel over het randje heen waardoor hij zijn diffuser kapotreed?
Hij werd in 2009 i.i.g. vierde....

Anyway..
Als we de hoge heren moeten geloven ligt dit circuit de Red Bull beter dan de Monza en Spa, dus het zou een beslissende race kunnen worden als Webbber wint en de andere titelkandidaten verzuimen goed te scoren!!
Maar daar hoop ik niet op!
Laat Vettel maar winnen, met naast hem op het podium Hamilton en ... Rosberg  8)

0634

Nou, Vettel eerste, Button tweede, Alonso derde, Hamilton vierde en Webber vijfde.

Omgekeerd aan de WK stand, dus alles kruipt nog meer in elkaar ;).

robbert

laten we hopen dat alonso wint, maar het zal moeilijk worden, aangezien mclaren en redbull weer sterk zullen zijn

Enzo

Citaat van: robbert op 13 september 2010 - 21:48:12
laten we hopen dat alonso wint, maar het zal moeilijk worden, aangezien mclaren en redbull weer sterk zullen zijn

Wat Mclaren betreft valt nog te bezien, die gaan nog een zware kluif krijgen aan dit circuit heb ik zo het vermoeden...

Gerard

Als het huidige weertype aanhoud in Singapore, kan het nog wel eens een leuk spectakel gaan worden

http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/89
8)

Enzo

Citaat van: Gerard op 14 september 2010 - 08:35:31
Als het huidige weertype aanhoud in Singapore, kan het nog wel eens een leuk spectakel gaan worden

http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/89
8)

De reflectie van het licht op het natte wegdek lijkt me ook niet fijn.
Interessant... ::)

Niels_

Citaat van: Enzo op 14 september 2010 - 11:14:52
Citaat van: Gerard op 14 september 2010 - 08:35:31
Als het huidige weertype aanhoud in Singapore, kan het nog wel eens een leuk spectakel gaan worden

http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/89
8)

De reflectie van het licht op het natte wegdek lijkt me ook niet fijn.
Interessant... ::)
Ik heb net gekeken en volgens enkele sites zou de neerslagkans 50-55 % bedragen.

robbert

ik denk niet dat het zal regenen. Laten we afwachten

Folkert

Citaat van: Gerard op 14 september 2010 - 08:35:31
Als het huidige weertype aanhoud in Singapore, kan het nog wel eens een leuk spectakel gaan worden

http://news.bbc.co.uk/weather/forecast/89
8)
Ik stem voor.
Wanneer mogen wij onze stem door sturen naar de FIA?


@0634: Mclaren zou in Singapore met grote update komen en gezien de laatste races redelijk bochtig zijn, gok ik dat Mclaren wel iets gevonden heeft om ze wat sneller te maken op langzamere circuits.
Trotse vader van Rosalie(L)