De FIA straft te vaak!

Gestart door 0634, 31 augustus 2010 - 21:47:42

« vorige - volgende »

0634

Domme dingen? Jezelf verremmen ja. Dat is inderdaad dom, maar hoevaak per seizoen gebeurt dat wel niet?

Er was ook niet unavoidable aan Barrichello's ongeval. Zie Alonso. Die haalde de bocht wel.


Franky R.

Citaat van: robbert op 01 september 2010 - 16:23:13
Citaat van: frankypankyv8 op 01 september 2010 - 14:16:43
Citaat van: 0634 op 01 september 2010 - 05:17:50
Natuurlijk is het zuur dat Button's race - en misschien wel zijn WK- wordt verknald door de fout van een ander.

Maar dit is autoracen. Bij autoracen horen crashes en die worden veelal veroorzaakt door fouten. Dit keer is Button de lul, de volgende keer een ander. Zolang het er geen enkele schijn van heeft dat er kwade opzet in het spel is is het een race-ongeval en is een straf, m.i., ongepast.

Klopt helemaal, maar Vettel kon het ongeval vermijden door iets verstandiger te rijden. Ik denk dat de straf daarop is gebaseerd!

dat kan je van barrichello ook zeggen. Waarom gleed hij weg, omdat hij niet voorzichtig reed

Klopt!
Barri had kunnen zien dat er voor hem mensen rechtdoor gingen, maar dan nog lag de basis voor zijn fout in de veranderde weersomstandigheden.
Voor Vettel is dat niet het geval. Button had geen probleem met grip, noch Massa die achter hun zat...

Franky R.

Citaat van: 0634 op 01 september 2010 - 19:28:08
http://www.jamesallenonf1.com/2010/09/analysis-of-red-bull-wing-flex-before-vettel-hit-button/

Toch wel interessant...

Zeer interessant idd!!!
Het klinkt ook wel logisch; Vettel zat half achter Button, dus de ene helft van de voorvleugel genereerde een stuk minder downforce.
Dat kan alleen met een zeer flexibele vleugel...Echter de link met Turkije vind ik te ver gezocht, omdat Vettel en Webber naast elkaar reden. Waarom werd Webber's auto niet instabiel, dan?

Ik denk dat bepaalde figuren binnen de FIA dit artikel ook hebben gelezen... ???

meatball

Die straffen dat wordt inderdaad vervelend,dan weer zus en dan weer zo straffen maakt de f1 er niet beter op.Wat Vettel betreft hij moest wat mij betreft niet gestaft worden,maar als hij voor mij moest rijden zou ik hem wel eens op het matje roepen,want dom was het natuurlijk wel.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: Makke op 01 september 2010 - 17:15:47
Citaat van: KVDracer op 01 september 2010 - 16:28:15
Citaat van: robbert op 01 september 2010 - 16:23:13
Citaat van: frankypankyv8 op 01 september 2010 - 14:16:43
Citaat van: 0634 op 01 september 2010 - 05:17:50
Natuurlijk is het zuur dat Button's race - en misschien wel zijn WK- wordt verknald door de fout van een ander.

Maar dit is autoracen. Bij autoracen horen crashes en die worden veelal veroorzaakt door fouten. Dit keer is Button de lul, de volgende keer een ander. Zolang het er geen enkele schijn van heeft dat er kwade opzet in het spel is is het een race-ongeval en is een straf, m.i., ongepast.

Klopt helemaal, maar Vettel kon het ongeval vermijden door iets verstandiger te rijden. Ik denk dat de straf daarop is gebaseerd!

dat kan je van barrichello ook zeggen. Waarom gleed hij weg, omdat hij niet voorzichtig reed

Op het ogenblik dat Barrichello Alonso van de baan reed, gleed op dat punt iedere rijder van de baan omdat ze verrast werden door het natte wegdek. Dit vond ik nog iets anders.

Inderdaad, Barrichello reed op Alonso in door de plotse regenval. Iedereen miste daar zijn rempunt. Vettel deed gewoon domme dingen. Die 2 zaken kan je dus niet vergelijken.
Maar Rubens reed wel achter al die mensen en kon volgens mij wel zien dat iedereen daar de bocht miste en kon daar denk ik wel op anticiperen denk ik.
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Het was misschien omdat het niet de eerste keer was dat Vettel zoiets deed. Dit is niet gewoon een race ongeval, maar iemand uit de race halen uit pure domheid en dat mag altijd bestraft worden. Het feit dat Vettel kan doorrijden en Button niet zal er ook wel mee te maken hebben gehad. De titel "Causing an avoidable accident" is ook niet echt gelukkig gekozen, wel accident is nu niet avoidable?
Alonso en Barrichello is een heel ander verhaal. Het was niet enkel Barrichello die verrast werd, maar ook de 5 man voor en achter hem. Dan moet je dan ook mee straffen vind ik.
Barrichello reed ook zichzelf uit de race en Alonso kon door.


0634

Hij kon dan wel door maar Alonso's race was natuurlijk vergald door die klap van Rubens.

Bovendien, als we stomme fouten gaan bestraffen, zoals jij suggereert, is de consequentie dat er nu dus iedere race rijders bestraft gaan worden.

Folkert

#23
Citaat van: T.Nuvolari op 02 september 2010 - 00:51:11
Het was misschien omdat het niet de eerste keer was dat Vettel zoiets deed. Dit is niet gewoon een race ongeval, maar iemand uit de race halen uit pure domheid en dat mag altijd bestraft worden. Het feit dat Vettel kan doorrijden en Button niet zal er ook wel mee te maken hebben gehad. De titel "Causing an avoidable accident" is ook niet echt gelukkig gekozen, wel accident is nu niet avoidable?
Alonso en Barrichello is een heel ander verhaal. Het was niet enkel Barrichello die verrast werd, maar ook de 5 man voor en achter hem. Dan moet je dan ook mee straffen vind ik.
Barrichello reed ook zichzelf uit de race en Alonso kon door.


Er zijn altijd ongevallen die niet te voorkomen zijn. Een plotselinge lekke band is niet te voorkomen, en als je daardoor iemand uit de wedstrijd rijd lijkt me dat een unavoideble accident.

Ik ben het met 0634 eens. Vettel straffen was onnodig, want hij deed het niet met opzet en het blijft racen. Dat het dom van Vettel is, staat als een paal boven water.
Als er iemand gestraft moet worden is dat Massa, want die mist zijn start positie met bijna halve auto lengte.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Met de nieuwe regels ( http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/249317/achtergrond-een-overzicht-van-de-nieuwe-regels/) zal er alleen maar meer gestraft worden

Ik citeer:
De wedstrijdleiding kan vanaf volgend jaar zwaardere straffen uitdelen voor gevaarlijk of onsportief rijgedrag. Een coureur kan straks worden gediskwalificeerd of voor een race worden geschorst. Verder zal er voortaan strenger worden opgetreden tegen coureurs die blauwe vlaggen negeren en voordeel halen uit momenten waarop zij buiten de baan zijn geweest. Ook krijgen coureurs die in de race niet gebruik maken van beide bandencompounds voortaan zware straffen. Zij worden gediskwalificeerd of krijgen een tijdstraf van dertig seconden, als de race voortijdig is afgebroken

Kootje

Citaat van: Gerard op 14 december 2010 - 16:37:38
Met de nieuwe regels ( http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/249317/achtergrond-een-overzicht-van-de-nieuwe-regels/) zal er alleen maar meer gestraft worden

Ik citeer:
De wedstrijdleiding kan vanaf volgend jaar zwaardere straffen uitdelen voor gevaarlijk of onsportief rijgedrag. Een coureur kan straks worden gediskwalificeerd of voor een race worden geschorst. Verder zal er voortaan strenger worden opgetreden tegen coureurs die blauwe vlaggen negeren en voordeel halen uit momenten waarop zij buiten de baan zijn geweest. Ook krijgen coureurs die in de race niet gebruik maken van beide bandencompounds voortaan zware straffen. Zij worden gediskwalificeerd of krijgen een tijdstraf van dertig seconden, als de race voortijdig is afgebroken
Ik ben het hier volledig mee eens.  :)
Ik stoor me al jaren aan coureurs die maar niet aan de kant willen terwijl de blauwe vlag gezwaaid word.
Of aan die gasten die uitloopstroken gebruiken om sneller rond te gaan.  >:(
Zie ik in Duitsland (bocht 1) en Belgie(la source en pouhon) regelmatig gebeuren.
Ik snap alleen de laatste regel van het artikel niet.  ::)
Als de race voortijdig word afgevlagd ,hoe kan men dan van compound veranderen ??

Niels_

Ik gok dat Hamilton 5x gediskwalificeerd wordt volgend jaar.

JimmySPA

Citaat van: Scuderia91 op 14 december 2010 - 17:36:21
Ik gok dat Hamilton 5x gediskwalificeerd wordt volgend jaar.
;D daar zat ik ook aan te denken

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

Belachelijk. Er wordt al veel te vaak gestraft.

Kootje

#29
Citaat van: Jeroen op 14 december 2010 - 18:48:01
Belachelijk. Er wordt al veel te vaak gestraft.
Vind ik persoonlijk wel meevallen.
Er zou alleen wat consistenter gestraft moeten worden.
Nu zie ik nog te vaak dat de ene coureur wel ,en de andere niet gestraft word voor 'n soortgelijk vergrijp.
Ook per race zijn er grote verschillen in wat wel en niet mag.
Hier zouden ze eerst eens wat aan moeten doen.