De FIA straft te vaak!

Gestart door 0634, 31 augustus 2010 - 21:47:42

« vorige - volgende »

Kootje

Wat ik wel apart vindt, is dat de stewards dus wél vinden dat Vettel in de weg reed, maar hem dan niet straffen.
In die zin ben ik het dan wel weer eens met oa Rafael.
Als je 2 mensen schuldig acht aan blokkeren, moet je ze idd alle twee hetzelfde straffen.

Wizard


0634

Ik heb het andere incident niet gezien, alleen die met Vettel. En dat was geen straf waard. Alonso heeft daar niet eens tijd verloren, kom op zeg.

Wizard

Je mist het punt. Vettel wordt door de stewards beschuldigd van 'in de weg rijden' maar krijgt, in tegenstelling tot Senna, geen straf. Dat is apart. Prima dat je het niet strafwaardig vindt, maar dan nog is de wedstrijdleiding inconsequent en blijft de vraag staan: Waarom Senna wel, Vettel niet?

0634

Dat zeg ik: niet gezien. Zou het niet weten dus.

Maar ik heb liever één foute beslissing dan twee. En die met Vettel was een goede.

Wizard

Vind ik niet. Vettel had daar prima aan de kant gekunt. Dat moet je, andersom, eens bij Vettel flikken. Dan loopt hij te zwaaien als een debiel die in brand staat. Dan verwacht ik dat diezelfde rijder dan het voorbeeld geeft en schuift. Zeker gezien de mogelijkheid.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 11:46:00
Ik heb het andere incident niet gezien, alleen die met Vettel. En dat was geen straf waard. Alonso heeft daar niet eens tijd verloren, kom op zeg.

Ik vind het ook geen straf waard, zelfs geen reprimande.
Maar de FIA acht Vettel dus wel schuldig aan blokkeren, vandaar de reprimande, en dan vind ik het onverkoopbaar dat men verschillende strafmaten hanteerd.

Zelfde als tijdens de race waar Grosjean 'n Stop&Go krijgt, terwijl Senna er met 'n DT vanaf komt.
Beiden 'n 'Causing an Avoidable Collision', maar wel 2 verschillende straffen.
En dan kun je zeggen: Dit was niet Romains 1e startincident, maar daarvoor heeft hij er al 'n schorsing opzitten.

Wizard

Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 11:55:17
Zelfde als tijdens de race waar Grosjean 'n Stop&Go krijgt, terwijl Senna er met 'n DT vanaf komt.
Beiden 'n 'Causing an Avoidable Collision', maar wel 2 verschillende straffen.
En dan kun je zeggen: Dit was niet Romains 1e startincident, maar daarvoor heeft hij er al 'n schorsing opzitten.


Helemaal mee eens!

Fabian

Het is gewoon een inconsequent zooitje...

0634

Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 11:55:17
Ik vind het ook geen straf waard, zelfs geen reprimande.
Maar de FIA acht Vettel dus wel schuldig aan blokkeren, vandaar de reprimande, en dan vind ik het onverkoopbaar dat men verschillende strafmaten hanteerd.

Hoezo? Iedere situatie is toch anders? Wordt er opzet vermoed? Kost het de andere tijd? Waar op de baan gebeurt het?

Ik kan alleen maar zien dat hij iets beter op had moeten letten, vandaar de reprimande, maar Alonso niet eens wezenlijk ophield. Nou, dan hoef je ook niet met een straf te komen.

CitaatZelfde als tijdens de race waar Grosjean 'n Stop&Go krijgt, terwijl Senna er met 'n DT vanaf komt.
Beiden 'n 'Causing an Avoidable Collision', maar wel 2 verschillende straffen.
En dan kun je zeggen: Dit was niet Romains 1e startincident, maar daarvoor heeft hij er al 'n schorsing opzitten.

Tja, recidive speelt ook mee he. Terecht of onterecht, in de buitenwereld telt het ook mee.

Maar ook daar moet ik bekennen dat ik het Senna incident niet gezien heb...

Kootje

#131
Citaat van: Fabian op 07 oktober 2012 - 12:01:15
Het is gewoon een inconsequent zooitje...

Dat zijn we ondertussen wel gewend.
Maar daar waar de inconsequentioe normaal tussen de verschillende weekends zit, maken ze er dit weekend helemaal 'n puinhoop van.

Eerst al in FP3 en Qualy, waarbij ze de ene coureur (Vergne) bestraffen, terwijl de andere alleen 'n reprimande krijgt (Vettel) en 'n derde (Pic) gewoon vrijuit gaat voor dezelfde vergrijpen.
En dan in de race weer diezelfde inconsequentie met Grosjean en Senna.  ::)

0634

Citaat van: Fabian op 07 oktober 2012 - 12:01:15
Het is gewoon een inconsequent zooitje...

Dat zeker. Als Senna deed wat Vettel deed, en dat geloof ik best, had hij ook slechts een reprimande moeten krijgen.

Fabian

Die laatste waar je het over hebt Kootje was Charles Pic in de vrije training.

Maar ze hebben er een grote puinhoop van gemaakt. Met twee maten meten is niet erg netjes.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 07 oktober 2012 - 12:11:33
Citaat van: Kootje op 07 oktober 2012 - 11:55:17
Ik vind het ook geen straf waard, zelfs geen reprimande.
Maar de FIA acht Vettel dus wel schuldig aan blokkeren, vandaar de reprimande, en dan vind ik het onverkoopbaar dat men verschillende strafmaten hanteerd.
Hoezo? Iedere situatie is toch anders? Wordt er opzet vermoed? Kost het de andere tijd? Waar op de baan gebeurt het?

Ik kan alleen maar zien dat hij iets beter op had moeten letten, vandaar de reprimande, maar Alonso niet eens wezenlijk ophield. Nou, dan hoef je ook niet met een straf te komen.

Zelfde geld voor Vergne, al kostte dat wel tijd.
Maar ook hij reed daar niet opzettelijk in de weg, en juist dat zou de strafmaat moeten bepalen.
Niet of de ander hierdoor al dan geen tijd verliest.


Citaat
CitaatZelfde als tijdens de race waar Grosjean 'n Stop&Go krijgt, terwijl Senna er met 'n DT vanaf komt.
Beiden 'n 'Causing an Avoidable Collision', maar wel 2 verschillende straffen.
En dan kun je zeggen: Dit was niet Romains 1e startincident, maar daarvoor heeft hij er al 'n schorsing opzitten.

Tja, recidive speelt ook mee he. Terecht of onterecht, in de buitenwereld telt het ook mee.

Maar ook daar moet ik bekennen dat ik het Senna incident niet gezien heb...

Ten 1e: Ook in de buitenwereld zou dit niet mee mogen tellen. Als je gestraft bent, en je straf zit erop, hoor je imo met 'n schone lei te beginnen.
Ten 2e: Het Senna vs Rosberg incident heb ik ook gemist, maar dat vind ik niet van belang. Ook Grosjean reed daar niet opzettelijk tegen Webber aan, net zo min als dat Senna dit opzettelijk (mag ik aannemen ::)) dit bij Rosberg deed. Strafmaat hoort dan ook gelijk te zijn. Anderzijds, als ik jou iedere situatie is anders theorie ga hanteren, zou de straf juist andersom moeten zijn. Het Senna vs Rosberg incident zorgde voor het einde van Nico's race, daar waar Mark gewoon verder kon rijden.