GP van België, Spa-Francorchamps

Gestart door Enzo, 13 augustus 2010 - 18:53:57

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: 0634 op 03 september 2010 - 12:46:49
Eentje in Singapore misschien.... ;)
Daar is toch niks raars gebeurt afgelopen jaren? Of iig neits wat niet door de beugel kan?
Trotse vader van Rosalie(L)

Niels_

Citaat van: Burorri op 03 september 2010 - 14:05:44
Citaat van: 0634 op 03 september 2010 - 12:46:49
Eentje in Singapore misschien.... ;)
Daar is toch niks raars gebeurt afgelopen jaren? Of iig neits wat niet door de beugel kan?
Ik denk dat hij 2008 bedoelde. Jij kan je dus niks speciaals herinneren? 1 tip dan: Nelson Piquet jr. :P

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 03 september 2010 - 15:05:02
Citaat van: Burorri op 03 september 2010 - 14:05:44
Citaat van: 0634 op 03 september 2010 - 12:46:49
Eentje in Singapore misschien.... ;)
Daar is toch niks raars gebeurt afgelopen jaren? Of iig neits wat niet door de beugel kan?
Ik denk dat hij 2008 bedoelde. Jij kan je dus niks speciaals herinneren? 1 tip dan: Nelson Piquet jr. :P
Mm, nee, gaat geen belletje af. Of was het de race dat  Massa de brandslang mee nam ;)

nee Just Kidding was maar grapje. ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Citaat van: frankypankyv8 op 03 september 2010 - 11:43:12
Citaat van: Gerard op 03 september 2010 - 10:10:44
Dat is inderdaad wel raar, Blijkbaar wordt alles op Zondag avond afgesloten,en als op Maandag blijkt dat er iets illegaals is gedaan, blijft dat onbestraft

aan de andere kant.. Als de FIA hun boeltje blijkbaar niet goed voor elkaar heeft (een niet goed werkende sensor die het zou detecteren, of slapende baanmarshalls) kun je dat niemand anders dan de FIA aanrekenen

Als je door het rode licht rijd doe je ook iets wat niet mag,maar als er geen agent is die het ziet of een rood licht camera, kom je er ook ongestraft mee weg....




Ik snap het ergens wel.
Het is aan de FIA/wedstrijdleiding of de overige teams om onregelmatigheden op te merken. Dit gedurende het weekeinde tot enkele uren na de race. Als je pas maandag iets opmerkt, dan zit daar zoveel tijd tussen terwijl de uitslag ook nog eens officieel is verklaard!

En dat is volgens mij het punt. De uitslag is officieel verklaard, dus heeft de FIA niet zo veel zin om het te herroepen. Want anders weet ik nog wel een paar GP's, die mogen worden herroept...
De FIA gaat er naar kijken Franky
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/241740/fia-stelt-onderzoek-in-naar-start-massa/
Dat is jouw schuld ;D ;D

JimmySPA

Een onderzoek!!! Elke debiel ziet dat het fout was als wat. Volgende keer rijdt Yammamoto door naar pole :P

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Folkert

Citaat van: JimmySPA op 03 september 2010 - 19:16:04
Een onderzoek!!! Elke debiel ziet dat het fout was als wat. Volgende keer rijdt Yammamoto door naar pole :P
onderzoek naar waarom het heeft kunnen gebeuren zonder melding ;)
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

Citaat van: Burorri op 03 september 2010 - 19:35:21
Citaat van: JimmySPA op 03 september 2010 - 19:16:04
Een onderzoek!!! Elke debiel ziet dat het fout was als wat. Volgende keer rijdt Yammamoto door naar pole :P
onderzoek naar waarom het heeft kunnen gebeuren zonder melding ;)

Dat gaan ze onderzoeken... Een geldverslindend "onderzoek", waarbij  ze er achte rkomen dat de sensor in het wegdek niet werkte, EN dat die vent langs het hek (met zijn gele vlag in de hand)  naar achteren keek i.p.v. naar Massa.... :P  :o

Vervolgens krijgt de organisatie van Spa een boete, en heeft Eikelstone weer een reden om Spa te laten schieten in de toekomst  >:(

Franky R.

Citaat van: Gerard op 03 september 2010 - 15:41:41

De FIA gaat er naar kijken Franky
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/241740/fia-stelt-onderzoek-in-naar-start-massa/
Dat is jouw schuld ;D ;D

Ja, ik weet het!
Als ik president van de FIA was geworden, dan zouden dit soort zaken zeker niet gebeuren... 8)

Enzo

http://www.f1pits.net/nieuws/fia_onderzoekt_start_massa/
Bekeek nog het filmpje nog eens, per startrij staat er een official die moet kijken of alles in orde is.
Zo ook bij de rij van Massa, had hij niet met een vlag moeten zwaaien oid?

Gerard

Citaat van: Enzo op 04 september 2010 - 15:14:47
http://www.f1pits.net/nieuws/fia_onderzoekt_start_massa/
Bekeek nog het filmpje nog eens, per startrij staat er een official die moet kijken of alles in orde is.
Zo ook bij de rij van Massa, had hij niet met een vlag moeten zwaaien oid?

Inderdaad, dat viel mij ook meteen op!! Die gasten staan alleen maar als toeschouwer te kijken naar de start, en doen alleen iets als de motor afslaat oid... slordig hoor!!!

JimmySPA

Citaat van: Gerard op 04 september 2010 - 19:08:34
Die gasten staan alleen maar als toeschouwer te kijken naar de start, en doen alleen iets als de motor afslaat oid... slordig hoor!!!

Of het was een Massa fan? :P

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Enzo

De laatste roddels gaan nog verder...

Massa zou dit expres hebben gedaan om zo een drive through penalty te krijgen en Alonso daarmee voor te laten.
Het is niet onbekend dat Ferrari al hun geld op Alonso zet dit seizoen, dit zou dan een verkapte teamorder moeten zijn.

Massa kwam heel zachtjes aanrijden, er was totaal geen reden om zover naast de pot te pissen.
Als je terugdenkt aan Whiting die Alonso een valse start zag maken in China, hij zag het eerder dan wie/wat dan ook.
Het is ook niet dat Massa 22ste stond en slecht te zien was, hij stond 6de. Het is dan ook bijzonder dat Whiting het niet zag en dat daarnaast de electronica niet werkte.

Men zegt, dat Whiting expres een oogje heeft toegeknepen om zo Ferrari niet het voordeel te geven. M.a.w. Whiting had door hoe sluw Ferrari bezig was en dit was zijn reactie.
Wat misschien uitsluitsel kan geven zijn de onboard beelden van Massa bij de start, maar gek genoeg zijn deze nergens te vinden... ::)

Folkert

Citaat van: Enzo op 07 september 2010 - 08:46:10
De laatste roddels gaan nog verder...

Massa zou dit expres hebben gedaan om zo een drive through penalty te krijgen en Alonso daarmee voor te laten.
Het is niet onbekend dat Ferrari al hun geld op Alonso zet dit seizoen, dit zou dan een verkapte teamorder moeten zijn.

Massa kwam heel zachtjes aanrijden, er was totaal geen reden om zover naast de pot te pissen.
Als je terugdenkt aan Whiting die Alonso een valse start zag maken in China, hij zag het eerder dan wie/wat dan ook.
Het is ook niet dat Massa 22ste stond en slecht te zien was, hij stond 6de. Het is dan ook bijzonder dat Whiting het niet zag en dat daarnaast de electronica niet werkte.

Men zegt, dat Whiting expres een oogje heeft toegeknepen om zo Ferrari niet het voordeel te geven. M.a.w. Whiting had door hoe sluw Ferrari bezig was en dit was zijn reactie.
Wat misschien uitsluitsel kan geven zijn de onboard beelden van Massa bij de start, maar gek genoeg zijn deze nergens te vinden... ::)
Het zou dan helemaal hilarisch zijn geweest als Massa toch die straf had gekregen en Alonso uit de race spinde.

Maar wel hilarische roddel eigenlijk. Maar het klinkt wel logisch. Ben benieuwd.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Vind je het erg als ik dit niet geloof?

Enzo

Citaat van: 0634 op 07 september 2010 - 13:01:12
Vind je het erg als ik dit niet geloof?

Nee, natuurlijk niet... :)
Weet niet eens of ik het wel geloof, het zijn ook maar roddels.
But you never know...