GP van België, Spa-Francorchamps

Gestart door Enzo, 13 augustus 2010 - 18:53:57

« vorige - volgende »

meatball

Citaat van: 0634 op 30 augustus 2010 - 12:54:49
Citaat van: meatball op 30 augustus 2010 - 12:53:23
Citaat van: 0634 op 30 augustus 2010 - 05:21:15
Was jij niet voor Ferrari?
Massa weet je nog  ;) Ik had niets tegen Alonso tot Massa hem plots geschenkjes moest gaan geven,dus ja ik had reuze lol toen hij eraf ging.
Dat was ik niet vergeten nee ;).

Maar ik dacht dat je ook een voorliefde voor Ferrari had.
Ik ben ook wel Ferrarifan maar vooral een f1fan die vind dat er gestreden moet worden en teamorders enkel kunnen als de titel er echt vanaf hangt in de laatste race bv.Nadat Massa opzij moest voor Alonso hoop ik enkel nog maar dat deze laatste geen wk word, want dan gaan ze helemaal zeggen dat ze gelijk hadden door al half het seizoen Massa al opzij te schuiven.En als het even kan dan zou het nog beter zijn als Massa in de stand nog over Alonso geraakt  :).Dus was Spa alvast een goed begin .
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Niels_

Citaat van: meatball op 30 augustus 2010 - 15:59:51
Citaat van: 0634 op 30 augustus 2010 - 12:54:49
Citaat van: meatball op 30 augustus 2010 - 12:53:23
Citaat van: 0634 op 30 augustus 2010 - 05:21:15
Was jij niet voor Ferrari?
Massa weet je nog  ;) Ik had niets tegen Alonso tot Massa hem plots geschenkjes moest gaan geven,dus ja ik had reuze lol toen hij eraf ging.
Dat was ik niet vergeten nee ;).

Maar ik dacht dat je ook een voorliefde voor Ferrari had.
Ik ben ook wel Ferrarifan maar vooral een f1fan die vind dat er gestreden moet worden en teamorders enkel kunnen als de titel er echt vanaf hangt in de laatste race bv.Nadat Massa opzij moest voor Alonso hoop ik enkel nog maar dat deze laatste geen wk word, want dan gaan ze helemaal zeggen dat ze gelijk hadden door al half het seizoen Massa al opzij te schuiven.En als het even kan dan zou het nog beter zijn als Massa in de stand nog over Alonso geraakt  :).Dus was Spa alvast een goed begin .
Doet hij toch niet. Alonso maakt niet altijd dit soort fouten en voor de rest was hij ook weer het hele weekend sneller, op de kwalificatie na.

Verder: wat een weer daar in Spa. Toen het vrijdag na de vrije trainingen met bakken uit de hemel begon te vallen, zag ik het even niet meer zitten... Zoveel regen, om dan nog te weten dat zondag de ergste dag zou worden. Gelukkig viel het allemaal nog mee.

Wat me ook opvalt is dat die politie in Stavelot er helemaal niks van bakken. Ik heb zowat 2 uur gedaan om zondagavond (vertrek 18u) tot aan de autosnelweg te komen. Al het verkeer over 1 baantje sturen in 1 richting, maar toch nog af en toe een tegenligger krijgen. Dan moet je die voorbij laten in een smal straatje waar daar helemaal geen plaats voor is. Wat een lachtertje toch elk jaar weer die organisatie.

Voor de race trouwens ook weer gelachen, was iemand waarvan het stoeltje kapot was, dus ging hij maar even dat stoffen doekje uit zijn stoel prullen en zorgde daarmee ongewild voor een fantastische show. Hij kreeg er ook nog applaus voor ;D . Ik zal straks het filmpje uploaden in dat andere topic. :P

meatball

Als Massa Alonso niet voorbij had moeten laten stonden ze nu met 134  tegenover 116 punten,toch echt geen groot verschil vind ik.Dus ik zie niet in waarom Massa niet voor Alonso zou kunnen eindigen,hij heeft 1 probleem hij moet  wel wat geluk bij hebben dat er nog iemand tussen hen in rijdt anders moet hij die Spaanse ezel weer voor laten.Ook heeft Alonso Massa al minstens 1 maal uit de race geknikerd dit seizoen,dat tel ik dan nog niet mee.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

Folkert

Citaat van: 0634 op 30 augustus 2010 - 05:21:57
Citaat van: Burorri op 29 augustus 2010 - 23:32:43
Citaat van: meatball op 29 augustus 2010 - 20:23:13
Best een mooie race,daar hebben ze in Spa toch echt het circuit voor,veel beter dan al dit nieuwe bouwpakket circuits.Schumacher eindelijk kog eens onder de mensen en Hamilton is zeker de verdiende winnaar.Massa ook mooi en beter dan Alonso,die gaat nog veel racen kado moeten krijgen wil hij nog wk worden,lol toen die eraf ging  ;D
Niet om het een of ander, maar volgens mij kreeg Alonso nog behoorlijke tik van Rubens in de eerste ronde.
Klopt, en dat tekende zijn race. Maar Alonso ging zelf ook weer in de fout. Dat doet hij dit jaar veel te vaak.
Ja hij is niet zo heel consistent moet ik zeggen. Aantal foutjes die hem ook de titel kunnen kosten.
Hij is minder goed in zijn voorgaande jaren in mijn ogen, te gedreven of wil te veel.

@Meatball: Over het hele jaar gezien is Alonso toch sneller dan Massa en Heeft Alonso maar 1 keer Massa via team orders kunnen voorbij steken(maar kan ook zijn dat ik het verkeerd heb.)
Trotse vader van Rosalie(L)


meatball

Citaat van: 0634 op 30 augustus 2010 - 18:30:33
http://www.f1pits.net/magazine/spa_lewis_hamilton_is_volwassen_geworden/
Ook toevallig,ik beweer net bij topic wie wordt wk,dat hij veel volwassener is dan Vettel,ik ben het ermee eens dus.Goed geschreven trouwens.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

0634

Citaat van: meatball op 30 augustus 2010 - 18:34:24
Citaat van: 0634 op 30 augustus 2010 - 18:30:33
http://www.f1pits.net/magazine/spa_lewis_hamilton_is_volwassen_geworden/
Ook toevallig,ik beweer net bij topic wie wordt wk,dat hij veel volwassener is dan Vettel,ik ben het ermee eens dus.Goed geschreven trouwens.

Great minds think alike, zeggen ze in Engeland dan :D

Folkert

Citaat van: meatball op 30 augustus 2010 - 17:32:09
Als Massa Alonso niet voorbij had moeten laten stonden ze nu met 134  tegenover 116 punten,toch echt geen groot verschil vind ik.Dus ik zie niet in waarom Massa niet voor Alonso zou kunnen eindigen,hij heeft 1 probleem hij moet  wel wat geluk bij hebben dat er nog iemand tussen hen in rijdt anders moet hij die Spaanse ezel weer voor laten.Ook heeft Alonso Massa al minstens 1 maal uit de race geknikerd dit seizoen,dat tel ik dan nog niet mee.
NOu ja, de braziliaanse zeekoe doet zelf iig niet echt zijn best om sneller te zijn dan Alonso.Met alle respect, maar Massa had dus nog steeds achter Alonso gezeten als er geen team order was. Zelfs nu Alonso is uitgevallen, staat hij achter ALonso, zelfs als hij Alonso niet hoefde te laten passeren.

Maar wanneer heft Alonso Massa uit de race geknikkerd?
Trotse vader van Rosalie(L)

T.Nuvolari

Citaat van: Scuderia91 op 30 augustus 2010 - 16:24:27
Citaat van: meatball op 30 augustus 2010 - 15:59:51
Citaat van: 0634 op 30 augustus 2010 - 12:54:49
Citaat van: meatball op 30 augustus 2010 - 12:53:23
Citaat van: 0634 op 30 augustus 2010 - 05:21:15
Was jij niet voor Ferrari?
Massa weet je nog  ;) Ik had niets tegen Alonso tot Massa hem plots geschenkjes moest gaan geven,dus ja ik had reuze lol toen hij eraf ging.
Dat was ik niet vergeten nee ;).

Maar ik dacht dat je ook een voorliefde voor Ferrari had.
Ik ben ook wel Ferrarifan maar vooral een f1fan die vind dat er gestreden moet worden en teamorders enkel kunnen als de titel er echt vanaf hangt in de laatste race bv.Nadat Massa opzij moest voor Alonso hoop ik enkel nog maar dat deze laatste geen wk word, want dan gaan ze helemaal zeggen dat ze gelijk hadden door al half het seizoen Massa al opzij te schuiven.En als het even kan dan zou het nog beter zijn als Massa in de stand nog over Alonso geraakt  :).Dus was Spa alvast een goed begin .
Doet hij toch niet. Alonso maakt niet altijd dit soort fouten en voor de rest was hij ook weer het hele weekend sneller, op de kwalificatie na.

Verder: wat een weer daar in Spa. Toen het vrijdag na de vrije trainingen met bakken uit de hemel begon te vallen, zag ik het even niet meer zitten... Zoveel regen, om dan nog te weten dat zondag de ergste dag zou worden. Gelukkig viel het allemaal nog mee.

Wat me ook opvalt is dat die politie in Stavelot er helemaal niks van bakken. Ik heb zowat 2 uur gedaan om zondagavond (vertrek 18u) tot aan de autosnelweg te komen. Al het verkeer over 1 baantje sturen in 1 richting, maar toch nog af en toe een tegenligger krijgen. Dan moet je die voorbij laten in een smal straatje waar daar helemaal geen plaats voor is. Wat een lachtertje toch elk jaar weer die organisatie.

Voor de race trouwens ook weer gelachen, was iemand waarvan het stoeltje kapot was, dus ging hij maar even dat stoffen doekje uit zijn stoel prullen en zorgde daarmee ongewild voor een fantastische show. Hij kreeg er ook nog applaus voor ;D . Ik zal straks het filmpje uploaden in dat andere topic. :P

Het dorp Francorchamps is inderdaad niet voorzien op zo'n mensenmassa, maar er is geen plaats meer om ergens een brede weg bij te leggen.
Ik parkeer altijd op een parking naast de autostrade en neem de bus heen en terug. Je moet al eens wachten op een bus en je staat een half uur niet echt comfortabel tussen al dat volk, maar het loont wel qua tijd. Ik heb ook gemerkt dat de organisatie in het buitenland niet veel beter is hoor. Nurburgring deed ik 2u30 over om bij autosnelweg te geraken.

jack

Nou ook iedereen welkom,van Jack terug naar Jake...want heb mijn oude inlogcode teruggevonden :-[
prachtige foto`s van Franknoort...naar mijn menig een mooie race op een prachtig cicuit. Volgend moet ik zeker gaan, want het kan weleens de laatste keer zijn na 2011, denk ik :'(
grz, Jake

robbert

Citaat van: jack op 31 augustus 2010 - 08:49:43
Nou ook iedereen welkom,van Jack terug naar Jake...want heb mijn oude inlogcode teruggevonden :-[
prachtige foto`s van Franknoort...naar mijn menig een mooie race op een prachtig cicuit. Volgend moet ik zeker gaan, want het kan weleens de laatste keer zijn na 2011, denk ik :'(
grz, Jake

inderdaad, met dank aan bernie ecclestone. Ik hoop iedere dag dat er een nieuwsbericht verschijnt dat hij gaat stoppen wegens gezondheidsproblemen of dat hij het heeft begeven

JimmySPA

Ja en hoe vol gaat Nurnburgring en Silverstone dan worden??? Volgens mij komen de meeste kijkers, dan wel de die-hard fans uit West-Europa!!! Wanneer ze Spa schrappen, schrappen ze de F1 ook mss wel voor mij... Kom op zeg!
Maja elk jaar wordt dit gezegd... Ik maak me er niet heel druk om.

Qua mensenmassa, daar heb ik alleen last van op het circuit. Op de donderdag hebben we nog heel relaxed in een half vol restaurant in Stavelot gegeten. Ik wou onze tent pas na de race afbouwen maar dat mocht niet. :P Vriendin vna me wou zo snel mogelijk weg. En daar moet ik haar ook wel dankbaar voor zijn want we hebben minstens een uur gewonnen daardoor!!! Mn buurjongen was 23.30 a 0.00 thuis terwijl wij al 22.15 in Amsterdam waren.
Iemand nog een blauwe Suzuki Alto gezien met achter een bordje Recycled Ferrari?? Dat waren wij  ;D

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

T.Nuvolari

De Nürburgring is perfect wisselbaar met Francorchamps. Liggen helemaal niet zo ver uit mekaar.

JimmySPA

De oude Nurnburgring ja. Voor de rest is Spa onvervangbaar!!!  :(

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Franky R.

#149
Citaat van: Gerard op 29 augustus 2010 - 20:20:52
Geweldige race!! Had alles in zich!!
Geluk, pech, drama, vreugde... Echt geweldig om te zien!!

Vettel verbaasde mij met zijn acties, gooide waardevolle punten weg voor Red Bull!! Jammer!!

Verder een mooie solide race gereden voor de complete top 3!! (gefeli Franky, je had gelijk met de voorspellingen)

Rosberg en Schumacher kwamen (toch nog) goed weg met P6 en P7  Erg knap!!

En ja, Alonso... Wordt je er eerst afgekegeld door de meest ervaren coureur van het veld,knok je jezelf naar voren, en maak je vervolgens beginnersfout nummer 1 (op de  natte, GLADDE verfstrepen rijden....

Toppers van de race : Hamilton, Kubica en de Mercedes coureurs
Floppers van de race: Vettel, Alonso
Pechvogel van de race: Button

Ha,

Maar ik geef toe...ik kneep h'm behoorlijk toen Hamilton door het grind ging. Kreeg zowat een "China 2007"-herbeleving, maar gelukkig liep het goed af!
Vettel? Dat jongetje moet eens stevig worden toegesproken door de directie.
Een mooie wijze om Vettel te corrigeren, vind ik het benoemen van Webber tot 1e rijder bij RB! Mss. dat dat een goede 'wake up call' is voor Vettel.

MS en Rosberg, prima herstel van een fout gelopen qualificatie! Ook mooi om te zien dat Rosberg MS inhaalde in de slotfase van de race, i.p.v. als een zoutzak achter MS aan te rijden.

En Alonso?
Het is al eerder opgemerkt. Sinds dat Alonso bij Ferrari rijdt, maakt hij van die onnodige, vermijdbare fouten! Ik mag hem nog steeds niet, met zijn gejank, geklaag en gezwaai...maar dit is er weer eentje die je voorheen nooit bij hem zag.

Citaat van: T.Nuvolari op 31 augustus 2010 - 18:07:51
De Nürburgring is perfect wisselbaar met Francorchamps. Liggen helemaal niet zo ver uit mekaar.


Ga jij je mond eens spoelen!!!!
Vooralsnog is er maar 1 circuit op de huidige kalender, wat zich kan meten met Spa en dat is Suzuka! De (moderne) Nurburgring is een schim van de oude 22 km lange Groene Hel en kan niet eens de vergelijking met Spa doorstaan... ::)