GP van België, Spa-Francorchamps

Gestart door Enzo, 13 augustus 2010 - 18:53:57

« vorige - volgende »

Enzo




27 aug 2010
10:00-11:30 Eerste vrije training
14:00-15:30 Tweede vrije training

28 aug 2010     

11:00-12:00 Derde vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie

29 aug 2010     
14:00 Race

Lap Record: Räikkönen Ferrari 1:45.108

Weer: http://www.zoover.nl/belgie/luik/spa/weer

Na een (te) lange zomerstop komt eind augustus het F1-circus weer in beweging.
Van de huidige coureurs zijn Schumacher(6) en Massa(1) de enige coureurs die deze race al eens op hun naam wisten te schrijven, al zijn hun kansen op een overwinning dit seizoen een stuk kleiner. Vorig jaar was het nog Kimi Räikkönen die er met de winst vandoor ging, na een indrukwekkende race van Giancarlo Fissichella in zijn Force India.

  (al dan niet geholpen door z'n KERS)



Dit jaar geen KERS, maar wel F-ducts, Blown-diffusers en Flex-vleugels. Te verwachten valt dat het gevecht om de overwinning tussen de coureurs van Ferrari, Mclaren en Red Bull zal gaan.

http://www.f1pits.net/nieuws/red_bull_en_ferrari_moeten_vleugel_aanpassen/

De FIA gaat de flexibiliteit van de vleugels extra goed testen, middels een nieuwe test.  Het is nog even afwachten of deze wijziging invloed gaat hebben op de pikorde.

Imo de leukste race van het seizoen en iig het mooiste circuit, degene die de race live gaan bekijken nodig ik uit na afloop hun media hier op de site te delen. (Jimmyspa... ;))

Veel plezier! :)






JimmySPA

Helaas jongens, ik kan deze race niet op televisie kijken. Ik zit dan in Belgie... :-\

O yeah, wordt weer een top weekie!  ;)
Filmpes en foto's ga ik cker uploaden!!!
Aub alleen regen op de zondag rond 14.15 ongeveer... Dank u :)

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

.Henry

Ik ben er ook bij :). Het hele weekend trouwens.

Hoop dat de McLaren's het er weer wat beter doen.

robbert

ikzelf zal er alleen maar de zondag zijn. En nee, ik hoop niet dat het regent, want ik wil 1 van de ferrari's zien winnen, zoals vorig jaar. En geen Button

Niels_

Citaat van: robbert op 14 augustus 2010 - 01:21:50
ikzelf zal er alleen maar de zondag zijn. En nee, ik hoop niet dat het regent, want ik wil 1 van de ferrari's zien winnen, zoals vorig jaar. En geen Button
Lol, alsof Ferrari niet in de regen overweg kan en alleen Button kan winnen. Dat McLaren eerst maar zijn wagen wat ziet te verbeteren, het zal nodig zijn.

Folkert

Citaat van: Scuderia91 op 14 augustus 2010 - 02:26:47
Citaat van: robbert op 14 augustus 2010 - 01:21:50
ikzelf zal er alleen maar de zondag zijn. En nee, ik hoop niet dat het regent, want ik wil 1 van de ferrari's zien winnen, zoals vorig jaar. En geen Button
Lol, alsof Ferrari niet in de regen overweg kan en alleen Button kan winnen. Dat McLaren eerst maar zijn wagen wat ziet te verbeteren, het zal nodig zijn.
Ik verwacht juist Mclaren hier sterk. Spa heeft aanzienlijke rechte stukken waar de Fduct zijn voordeel kan leveren. Word denk ik een close fight tussen de 3 topteams, Ferrar, Mclaren en RBR.
Trotse vader van Rosalie(L)

0634

Ik hoop het. De pole zal wel voor RBR zijn, maar ik heb er ook goede hoop op dat Ferrari tijdens de race aansluiting kan vinden. McLaren zal lastiger blijken...

robbert

ja als het droog is, denk ik wel dat redbull terug dominant zal zijn, met ferrari die mss zal strijden met mclaren voor de 3de podium plaats.
Als het regent zie ik wel button de race winnen, door alweer een goeie tactische zet

gloudiesaurus

Een van de leukste races van het jaar! Ik verwacht een close duel tussen de top drie... De Mercedes motor is hier absoluut een voordeel, paardenkrachten zijn belangrijk op Spa.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

Ik verwacht een stijd tussen Red Bull en Alonso..
Massa is  niet snel genoeg. Ook de McLarens komen te kort...

Verder las ik dat de organisatoren van de Grand Prix van België zich grote zorgen  maken over de toekomst van de race op het circuit van Spa...
Zo jammer, dat de mooiste races op de kalender meer en meer plaats moeten maken voor de nieuwe circuits :'(


robbert

Citaat van: Gerard op 14 augustus 2010 - 20:45:57
Ik verwacht een stijd tussen Red Bull en Alonso..
Massa is  niet snel genoeg. Ook de McLarens komen te kort...

Verder las ik dat de organisatoren van de Grand Prix van België zich grote zorgen  maken over de toekomst van de race op het circuit van Spa...
Zo jammer, dat de mooiste races op de kalender meer en meer plaats moeten maken voor de nieuwe circuits :'(



en weer dankzij de bernie ecclestone. Wanneer gaat die vent eens zin kop neerleggen

JimmySPA

#11
Citaat van: Gerard op 14 augustus 2010 - 20:45:57Verder las ik dat de organisatoren van de Grand Prix van België zich grote zorgen  maken over de toekomst van de race op het circuit van Spa...
Zo jammer, dat de mooiste races op de kalender meer en meer plaats moeten maken voor de nieuwe circuits :'(
Bij Spa hoor je dit soort berichten elk jaar... Het begint er een beetje bij te horen.  :-\


Voorlopige weerbericht is buien en +- 18 graden... Lekker koud dus :P Maja vorig jaar zat er ijs op de auto in de ochtend.
Hopelijk dat ze er goed naast zitten en dat we een lekker zonnetje krijgen...

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

0634

Citaat van: JimmySPA op 15 augustus 2010 - 11:14:56
Citaat van: Gerard op 14 augustus 2010 - 20:45:57Verder las ik dat de organisatoren van de Grand Prix van België zich grote zorgen  maken over de toekomst van de race op het circuit van Spa...
Zo jammer, dat de mooiste races op de kalender meer en meer plaats moeten maken voor de nieuwe circuits :'(
Bij Spa hoor je dit soort berichten elk jaar... Het begint er een beetje bij te horen.  :-\

Dat is wel waar, maar ik kan me voorstellen dat deze GP onder druk staat. Bernie zoekt alle uithoeken van de wereld op waar dan ook grof wordt betaald. De Europese races worden minder in aantal want die kunnen niet zoveel betalen. En maken ook nog eens vaak verlies. Belgie zal helemaal niet veel kunnen betalen. Dus ik kan me best voorstellen dat deze race onder druk komt te staan.

Wat een schande zou zijn, want dit is een van de weinige klassiekers die we nog hebben. Monaco, Monza, Spa, en Silverstone, Suzuka. De rest is allemaal inwisselbaar. 

Niels_

#13
Citaat van: JimmySPA op 15 augustus 2010 - 11:14:56
Citaat van: Gerard op 14 augustus 2010 - 20:45:57Verder las ik dat de organisatoren van de Grand Prix van België zich grote zorgen  maken over de toekomst van de race op het circuit van Spa...
Zo jammer, dat de mooiste races op de kalender meer en meer plaats moeten maken voor de nieuwe circuits :'(
Bij Spa hoor je dit soort berichten elk jaar... Het begint er een beetje bij te horen.  :-\


Voorlopige weerbericht is buien en +- 18 graden... Lekker koud dus :P Maja vorig jaar zat er ijs op de auto in de ochtend.
Hopelijk dat ze er goed naast zitten en dat we een lekker zonnetje krijgen...
Dat was dus echt een hel die morgen hoor. Ik zat in Pouhon waar ik tot half 1 's middags niets van zon had. Ik zat daar te bevriezen en toen dan toch eindelijk de zon kwam moest ik bijna in mijn t-shirt gaan zitten omdat het te warm werd.  :P

JimmySPA


"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"