Publieke opinie Hongarije

Gestart door Forza F1, 01 augustus 2010 - 19:01:27

« vorige - volgende »

Wie geef jij gelijk ivm hun duel om de 10e plaats?

Rubens Barrichello
15 (88.2%)
Michael Schumacher
2 (11.8%)

Totaal aantal stemmen: 13

Forza F1

Jullie hebben wellicht allemaal het duel gezien tussen BAR en MSC om de 10e plaats.

Volgens BAR was het een onnodige, gevaarlijke actie van MSC, één van de ergste ooit.
Volgens MSC was er niet echt iets aan de hand... "je hebt verschillende meningen, en je hebt Rubens"...

De FIA heeft BAR alvast gelijk gegeven door MSC 10 plaatsen achteruit te zetten op de grid in Spa.

Barrichello riep het publiek op om hen te laten oordelen over het incident. Wie geef jij gelijk ???

JimmySPA

Racen is racen. Had Barrichello weer terug naar de rijlijn gegaan had Schumi niks kunnen beginnen. Legaal gezien dan... Of Rubens de plek dan te pakken had is een andere vraag, maar hij zelf had het ook kunnen voorkomen.
Ik zie het meer als verdedigen op zn best!

"Racing is Life, Everything Else is Just Waiting"

Wizard

Ik niet. Iemand op deze manier afknijpen is levensgevaarlijk. Barrichello zat ernaast, Schumacher was gezien. Onnodig om iemand dan zo de muur in te drukken. De straf die volgt is dan ook volkomen terecht. Op deze manier moet je geen snelheid te kort willen compenseren.

gloudiesaurus

Michael Schumacher ging veels te ver door, Barrichello ging zelfs een stukje door het stof. Lijkt me duidelijk dat die straf niet meer dan terecht is...
Schumacher was vroeger de grote kampioen, tegenwoordig wordt het meer een gefrustreerde oude man.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Gerard

Citaat van: Wizard op 01 augustus 2010 - 19:29:21
Ik niet. Iemand op deze manier afknijpen is levensgevaarlijk. Barrichello zat ernaast, Schumacher was gezien. Onnodig om iemand dan zo de muur in te drukken. De straf die volgt is dan ook volkomen terecht. Op deze manier moet je geen snelheid te kort willen compenseren.

Volledig mee eens en niets aan toe te voegen....

Franky R.

Citaat van: JimmySPA op 01 augustus 2010 - 19:23:41
Racen is racen. Had Barrichello weer terug naar de rijlijn gegaan had Schumi niks kunnen beginnen. Legaal gezien dan... Of Rubens de plek dan te pakken had is een andere vraag, maar hij zelf had het ook kunnen voorkomen.
Ik zie het meer als verdedigen op zn best!

Jim,

Er veel niet zoveel meer te verdedigen, aangezien Barrichello er al naast zat.
BTW, grote ballen heeft die Rubens Barrichello! Maar dat geklaag vond ik iets minder, al vond ik het grappig toen hij zei dat het al 6 jaar zijn schuld was geweest... ;D ;D ;D

robbert

alé nu was er eens een strijd op het heetst van de naald en dan geeft men daardoor straffen uit. Akkoord het was mss gevaarlijk, maar zo'n zware straf??? ik snap het niet.
En waarom moet barrichello nu klagen, want hij heeft schumacher toch kunnen inhalen??

Folkert

Citaat van: robbert op 01 augustus 2010 - 23:51:51
alé nu was er eens een strijd op het heetst van de naald en dan geeft men daardoor straffen uit. Akkoord het was mss gevaarlijk, maar zo'n zware straf??? ik snap het niet.
En waarom moet barrichello nu klagen, want hij heeft schumacher toch kunnen inhalen??
Op het heetst van de naald? Dit ging toch 5 stappen te ver.  Rubens zat al naast Michael, dus waarom verder duwen?
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Schumacher krijgt zijn verdiende straf. Wat hij daar deed was totaal ongehoord én gevaarlijk. Je mag er niet aan denken dat Rubens gesandwished raakt tussen de Mercedes-bolide en de muur.

Mercedes GP mag trouwens blij zijn na dit weekend. Ik vond die boete nogal licht. Dat wiel vloog verdorie door de pitstraat. In Canada is daardoor nog een marshall overleden. Akkoord, die mannen in de pits zijn terdege beschermt, maar toch. Zo'n wiel kan hard aankomen. Gelukkig blijft het beperkt tot een gebroken/gekneusde rib bij die monteur van Williams. Idem voor Renault feitelijk. De schade viel goed mee, maar voor't zelfde geld worden er daar een paar monteurs van Force India meegepakt. Al hebben zij, in tegenstelling tot Mercedes, nog een extra straf gekregen nl. die stop and go.

KVDracer

Achja, ik vind dat ze dan Vettel voor zijn starts in Engeland en Duitsland ook hadden kunnen straffen. Oké, hij gaat er mee naar de muur, maar het is zoals MS zelf zegt:"Ik heb nog teveel plaats gelaten, want hij is er nog tussen geraakt". Toen Alguersuari hem in Australië zomaar voorbij ging zei iedereen dat hij het racen verleert was en dat hij beter kon stoppen. Nu hij vecht voor zijn plaats is het terug niet goed.

Folkert

Citaat van: KVDracer op 02 augustus 2010 - 10:09:24
Achja, ik vind dat ze dan Vettel voor zijn starts in Engeland en Duitsland ook hadden kunnen straffen. Oké, hij gaat er mee naar de muur, maar het is zoals MS zelf zegt:"Ik heb nog teveel plaats gelaten, want hij is er nog tussen geraakt". Toen Alguersuari hem in Australië zomaar voorbij ging zei iedereen dat hij het racen verleert was en dat hij beter kon stoppen. Nu hij vecht voor zijn plaats is het terug niet goed.
Vechten voor een plaats is goed, iemand bijna de dood in jagen is echter niet goed. Op dat moment hoefde er maar iets te gebeuren en Rubens zat in de muur.
Trotse vader van Rosalie(L)

_Makke_

Citaat van: KVDracer op 02 augustus 2010 - 10:09:24
Achja, ik vind dat ze dan Vettel voor zijn starts in Engeland en Duitsland ook hadden kunnen straffen. Oké, hij gaat er mee naar de muur, maar het is zoals MS zelf zegt:"Ik heb nog teveel plaats gelaten, want hij is er nog tussen geraakt". Toen Alguersuari hem in Australië zomaar voorbij ging zei iedereen dat hij het racen verleert was en dat hij beter kon stoppen. Nu hij vecht voor zijn plaats is het terug niet goed.

Als hij dat inderdaad gezegd heeft, dan mogen ze die voor mijn part even aan de kant laten. Die man beschikt dan immers niet over enig normbesef. Rubens zat er al volledig naast toen MS hem  bijna in de muur geduwd heeft. Dat was een fout, een grote zelfs. Als hij dat niet ziet heeft hij niets meer in de F1 te zoeken.

robbert

Citaat van: KVDracer op 02 augustus 2010 - 10:09:24
Achja, ik vind dat ze dan Vettel voor zijn starts in Engeland en Duitsland ook hadden kunnen straffen. Oké, hij gaat er mee naar de muur, maar het is zoals MS zelf zegt:"Ik heb nog teveel plaats gelaten, want hij is er nog tussen geraakt". Toen Alguersuari hem in Australië zomaar voorbij ging zei iedereen dat hij het racen verleert was en dat hij beter kon stoppen. Nu hij vecht voor zijn plaats is het terug niet goed.

inderdaad, dan moet iedereen die een andere rijder naar de muur dwingt een straf geven.

Folkert

Citaat van: robbert op 02 augustus 2010 - 12:14:33
Citaat van: KVDracer op 02 augustus 2010 - 10:09:24
Achja, ik vind dat ze dan Vettel voor zijn starts in Engeland en Duitsland ook hadden kunnen straffen. Oké, hij gaat er mee naar de muur, maar het is zoals MS zelf zegt:"Ik heb nog teveel plaats gelaten, want hij is er nog tussen geraakt". Toen Alguersuari hem in Australië zomaar voorbij ging zei iedereen dat hij het racen verleert was en dat hij beter kon stoppen. Nu hij vecht voor zijn plaats is het terug niet goed.

inderdaad, dan moet iedereen die een andere rijder naar de muur dwingt een straf geven.
Ben ik helemaal mee eens. Weet alleen niet uit mijn hoofd wie er allemaal zulke acties hebben uit gevoerd. Volgens mij was die van Schumacher toch wel heel stuk erger dan de andere, maar daar kan ik me in vergissen.
Trotse vader van Rosalie(L)

robbert

Citaat van: Burorri op 02 augustus 2010 - 13:16:21
Citaat van: robbert op 02 augustus 2010 - 12:14:33
Citaat van: KVDracer op 02 augustus 2010 - 10:09:24
Achja, ik vind dat ze dan Vettel voor zijn starts in Engeland en Duitsland ook hadden kunnen straffen. Oké, hij gaat er mee naar de muur, maar het is zoals MS zelf zegt:"Ik heb nog teveel plaats gelaten, want hij is er nog tussen geraakt". Toen Alguersuari hem in Australië zomaar voorbij ging zei iedereen dat hij het racen verleert was en dat hij beter kon stoppen. Nu hij vecht voor zijn plaats is het terug niet goed.

inderdaad, dan moet iedereen die een andere rijder naar de muur dwingt een straf geven.
Ben ik helemaal mee eens. Weet alleen niet uit mijn hoofd wie er allemaal zulke acties hebben uit gevoerd. Volgens mij was die van Schumacher toch wel heel stuk erger dan de andere, maar daar kan ik me in vergissen.

ik kan mij herrinneren, dat vettel dat deed met alonso en webber vorig jaar met barrichello in duitsland