German Grand Prix 2010 , Hockenheimring

Gestart door Gerard, 15 juli 2010 - 15:50:49

« vorige - volgende »

Folkert

Citaat van: frankypankyv8 op 29 juli 2010 - 14:13:07
Citaat van: Burorri op 28 juli 2010 - 22:25:13
Citaat van: McLaren_über_alles op 28 juli 2010 - 22:08:09
Hoe ironisch zou het trouwens niet zijn als Massa met 1 punt het WK verliest...
Als dat gebeurt lach ik me echt heeeeeee-leeeemaaal krom.

@Mclaren: 1 overwinning is normaal gesproken paar races in lopen. Uitvallen gebeurt niet heel snel bij topteams. Maar Massa kan ook uitvallen volgende race en dan is het ineens 50 punten. Alles wat je nu in voordeel van Massa praat, kan je ook toepassen op Alonso en feit is dat Alonso meer punten heeft.

STel dat de Ferrari nu goed genoeg word om alle races te winnen en Alonso en Massa vallen net zo vaak uit, dan heeft hij 4 wedstrijden nodig om voor bij te komen aan Alonso. En no way dat Massa goed genoeg is om alle wedstrijden te winnen en voor Alonso te eindigen.
Laat staan of Ferrari de auto heeft komende races allemaal te winnen. Het is met enige zekerheid aan te nemen dat Massa niet alles meer wint, zeker niet met een rijder als Alonso naast hem. En dan wil ik Massa niet neer schoffelen, maar Alonso is te goed om niet nog paar keer voor Massa te komen. Massa had dus hele kleine theoretische kans, zelfs als hij had gewonnen. Alonso heeft 2 keer zo veel kans.

Euh,

Vergeet je niet dat Alonso bijna door zijn motoren voor dit jaar heen is? Ik had het al eerder gezegd...Alonso loopt de kans, dat Ferrari sowieso zijn motoren zal terugschroeven, opdat ze langere mee gaan.

Of Alonso neemt het risico dat hij teveel van zijn overgebleven motoren eist.
BTW, Alonso is al eerder uitgevallen...Wie garandeert dat dat niet opnieuw gebeurt?

Maar ja hebt gelijk als je zegt, dat hetgeen ook slaat op Massa. Echter lijkt Massa minder te eisen van zijn auto dan Alonso.
Help me ff herinneren, hoeveel motoren heeft Alonso dan meer gebruikt dan Massa? Ik dacht dat Alonso maar 1 extra motor heeft verbruikt en dat was uit mijn hoofd uit voorzorg na......kwalificatie ergens.
Trotse vader van Rosalie(L)

flupke3

Er is maar 1 oplossing die pro en contra kan goed vinden en dat is 1 rijder per team.
Het nadeel is wel als een team een wagen heeft die te sterk is voor de concurrentie
dat je dan alle spanning in het kampioenschap wegneemt. 

Gerard

Massa heeft vandaag(29 Juli) nog gereageerd op het hele voorval in Duitsland..

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/239954/massa-als-ik-tweede-viool-moet-spelen-stop-ik/
Ik citeer:
De dag dat ik moet zeggen dat ik de tweede coureur ben, is de dag dat ik stop met racen", zei Massa in de persconferentie op donderdag. "Als dezelfde situatie zich nog eens zal voordoen, zal ik winnen. Ik heb natuurlijk met iedereen gesproken in het team. Ik kom hier niet om alleen maar te racen, ik kom hier om te winnen. Dat is mijn punt

Dat lijkt me vrij duidelijk, en erg DOM van Ferrari als ze het nogmaals op deze manier doen!
Zo kunnen ze Massa nog wel eens verliezen, inclusief alle ervaring die hij in de jare heeft opgedaan!!

Franky R.

CitaatHelp me ff herinneren, hoeveel motoren heeft Alonso dan meer gebruikt dan Massa? Ik dacht dat Alonso maar 1 extra motor heeft verbruikt en dat was uit mijn hoofd uit voorzorg na......kwalificatie ergens.]

Bahrein en Maleisië...
Maar idd. werd een motor opnieuw gebruikt. Ik dacht in China, maar ook in China had Alonso motorproblemen. Ik zal het wel verkeerd geteld hebben...Er werd i.i.g. gewag gemaakt van het feit dat Alonso aan het einde van het jaar, een motor tekort zou komen...

Folkert

Citaat van: Gerard op 29 juli 2010 - 21:06:59
Massa heeft vandaag(29 Juli) nog gereageerd op het hele voorval in Duitsland..

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/239954/massa-als-ik-tweede-viool-moet-spelen-stop-ik/
Ik citeer:
De dag dat ik moet zeggen dat ik de tweede coureur ben, is de dag dat ik stop met racen", zei Massa in de persconferentie op donderdag. "Als dezelfde situatie zich nog eens zal voordoen, zal ik winnen. Ik heb natuurlijk met iedereen gesproken in het team. Ik kom hier niet om alleen maar te racen, ik kom hier om te winnen. Dat is mijn punt

Dat lijkt me vrij duidelijk, en erg DOM van Ferrari als ze het nogmaals op deze manier doen!
Zo kunnen ze Massa nog wel eens verliezen, inclusief alle ervaring die hij in de jare heeft opgedaan!!
In andere woorden Massa heeft niet uit zich zelf Alonso voorbij gelaten, maar in opdracht van Ferrari. Hij zegt het niet letterlijk, maar je merkt toch wel een verbetenheid dat hij niet kon winnen.

Ik zeg: schors heel Ferrari voor 3 races ofzo.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: Burorri op 29 juli 2010 - 21:16:06
Citaat van: Gerard op 29 juli 2010 - 21:06:59
Massa heeft vandaag(29 Juli) nog gereageerd op het hele voorval in Duitsland..

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/239954/massa-als-ik-tweede-viool-moet-spelen-stop-ik/
Ik citeer:
De dag dat ik moet zeggen dat ik de tweede coureur ben, is de dag dat ik stop met racen", zei Massa in de persconferentie op donderdag. "Als dezelfde situatie zich nog eens zal voordoen, zal ik winnen. Ik heb natuurlijk met iedereen gesproken in het team. Ik kom hier niet om alleen maar te racen, ik kom hier om te winnen. Dat is mijn punt

Dat lijkt me vrij duidelijk, en erg DOM van Ferrari als ze het nogmaals op deze manier doen!
Zo kunnen ze Massa nog wel eens verliezen, inclusief alle ervaring die hij in de jare heeft opgedaan!!
In andere woorden Massa heeft niet uit zich zelf Alonso voorbij gelaten, maar in opdracht van Ferrari. Hij zegt het niet letterlijk, maar je merkt toch wel een verbetenheid dat hij niet kon winnen.

Ik zeg: schors heel Ferrari voor 3 races ofzo.
He we zijn het eens,dat  gebeurd niet snel.  ;)Maar wat Massa betreft hij heeft zichzelf naar nr2 verwezen op het moment dat hij parkeerde om Alonso voorbij te laten,kijk naar bv Webber die doet dat nooit, wat ze hem ook vragen,zo moet een echt f1 piloot zijn, over mijn lijk maar ik ga niet opzij, behalve op het einde van het seizoen natuurlijk.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

robbert

Citaat van: Burorri op 29 juli 2010 - 21:16:06
Citaat van: Gerard op 29 juli 2010 - 21:06:59
Massa heeft vandaag(29 Juli) nog gereageerd op het hele voorval in Duitsland..

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/239954/massa-als-ik-tweede-viool-moet-spelen-stop-ik/
Ik citeer:
De dag dat ik moet zeggen dat ik de tweede coureur ben, is de dag dat ik stop met racen", zei Massa in de persconferentie op donderdag. "Als dezelfde situatie zich nog eens zal voordoen, zal ik winnen. Ik heb natuurlijk met iedereen gesproken in het team. Ik kom hier niet om alleen maar te racen, ik kom hier om te winnen. Dat is mijn punt

Dat lijkt me vrij duidelijk, en erg DOM van Ferrari als ze het nogmaals op deze manier doen!
Zo kunnen ze Massa nog wel eens verliezen, inclusief alle ervaring die hij in de jare heeft opgedaan!!


Ik zeg: schors heel Ferrari voor 3 races ofzo.

inderdaad doe da en de spanning is al deels weg in het kampioenschap, want mclaren heeft nog altijd problemen door hun updates

gloudiesaurus

Citaat van: Gerard op 29 juli 2010 - 21:06:59
Massa heeft vandaag(29 Juli) nog gereageerd op het hele voorval in Duitsland..

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/239954/massa-als-ik-tweede-viool-moet-spelen-stop-ik/
Ik citeer:
De dag dat ik moet zeggen dat ik de tweede coureur ben, is de dag dat ik stop met racen", zei Massa in de persconferentie op donderdag. "Als dezelfde situatie zich nog eens zal voordoen, zal ik winnen. Ik heb natuurlijk met iedereen gesproken in het team. Ik kom hier niet om alleen maar te racen, ik kom hier om te winnen. Dat is mijn punt

Dat lijkt me vrij duidelijk, en erg DOM van Ferrari als ze het nogmaals op deze manier doen!
Zo kunnen ze Massa nog wel eens verliezen, inclusief alle ervaring die hij in de jare heeft opgedaan!!

Maar als Massa geen tweede coureur wil zijn, waarom liet hij Alonso dan voorbij?? Ik neem aan dat voorafgaande aan deze situatie, zeker na de situaties bij McLaren en Red Bull, ook binnen Ferrari over een nr 1 over nr 2 rol gesproken is binnen het team.

Ik bedoel bij Barrichello stond gewoon contractueel vast gelegd dat Schumacher nr 1 was.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

_Makke_

Citaat van: Burorri op 29 juli 2010 - 21:16:06
Ik zeg: schors heel Ferrari voor 3 races ofzo.

How man, dat is nu toch wel véél te zwaar. Je gaat er precies nogal licht over, maar een schorsing van 3 races heeft héle zware gevolgen. Dan kunnen ze hun focus al helemaal naar 2011 leggen, want de kans om het kampioenschap te winnen is dan helemaal foetsie.

Een schorsing is imo nooit te verdedigen. Het is Ferrari en enkel Ferrari dat gestraft mag worden. Een schrapping van de behaalde punten in Duitsland lijkt me fair. Verder moet men niet gaan. Ferrari maakte in Duitsland een fout, en moet door die fout niet gaan boeten op andere circuits.

robbert

Citaat van: Makke op 29 juli 2010 - 23:55:22
Citaat van: Burorri op 29 juli 2010 - 21:16:06
Ik zeg: schors heel Ferrari voor 3 races ofzo.

How man, dat is nu toch wel véél te zwaar. Je gaat er precies nogal licht over, maar een schorsing van 3 races heeft héle zware gevolgen. Dan kunnen ze hun focus al helemaal naar 2011 leggen, want de kans om het kampioenschap te winnen is dan helemaal foetsie.

Een schorsing is imo nooit te verdedigen. Het is Ferrari en enkel Ferrari dat gestraft mag worden. Een schrapping van de behaalde punten in Duitsland lijkt me fair. Verder moet men niet gaan. Ferrari maakte in Duitsland een fout, en moet door die fout niet gaan boeten op andere circuits.

dan hebben ze tegelijk weer een grote achterstand op redbulle en vettel, dan kunnen ze ook beginnen aan volgend seizoen

Zaphod_Beeblebrox

Citaat van: gloudiesaurus op 29 juli 2010 - 23:04:46
Ik bedoel bij Barrichello stond gewoon contractueel vast gelegd dat Schumacher nr 1 was.

De man blijft nochtans halstarrig herhalen dat dat niet het geval was.
Dat iedereen dat blijft aanhalen alsof ze Barrichello's contract hebben gelezen. :/

Waarom Massa en Barrichello opzij gingen? Er zal wel wat meer gezegd zijn dan "Ga eens effe opzij kerel." Volgens mij is Ferrari ook niet vreemd aan allerhande bedreigingen tegenover hun coureurs.

Gerard

Citaat van: Zaphod
Volgens mij is Ferrari ook niet vreemd aan allerhande bedreigingen tegenover hun coureurs.

Klopt!
Bij Barrichello werd zelfs gedreigd dat Barri een nieuw team mocht gaan zoeken als hij in opzij ging (Oostenrijk 2002)

http://www.duemotori.com/news/f1/31965_Rubens_Barrichello_threatened_with_sack_at_Austria_2002.php


_Makke_

Citaat van: robbert op 30 juli 2010 - 07:11:18
dan hebben ze tegelijk weer een grote achterstand op redbulle en vettel, dan kunnen ze ook beginnen aan volgend seizoen

Ja, je kan die motivering natuurlijk niet altijd gebruiken. Dan hadden ze McLaren ook maar moeten vrijspreken in de spy-gate, want daardoor maakten ze ook geen kans op de constructeurs-titel. Maar nu doet Alonso tenminste nog mee voor de titel en bij een schrapping van de punten blijft de schade voor Ferrari nog beperkt. Dat ze er nadeel van ondervinden is logisch, dat is ook net de bedoeling van een straf.

gloudiesaurus

Citaat van: Zaphod op 30 juli 2010 - 08:02:44
Citaat van: gloudiesaurus op 29 juli 2010 - 23:04:46
Ik bedoel bij Barrichello stond gewoon contractueel vast gelegd dat Schumacher nr 1 was.

De man blijft nochtans halstarrig herhalen dat dat niet het geval was.
Dat iedereen dat blijft aanhalen alsof ze Barrichello's contract hebben gelezen. :/

Waarom Massa en Barrichello opzij gingen? Er zal wel wat meer gezegd zijn dan "Ga eens effe opzij kerel." Volgens mij is Ferrari ook niet vreemd aan allerhande bedreigingen tegenover hun coureurs.

Ja ik geloof ook wel dat er wat meer gezegd is dan "ga even op zij", ik bedoel Barrichello en Massa laten overwinningen niet zomaar schieten.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

flupke3

Ik heb na oostenrijk 2002 nooit meer geloofd dat Rubens evenwaardig behandeld werd.
Het verschil met Rubens was te groot en dat gedurende 5 jaar.Rubens had in 2003 bij een
ander team moeten gaan racen vind ik en had  de bijhorende risicos (geen competieve wagen)
moeten er bij nemen.Bij Ferrari heeft hij nooit echt een kans gehad.