Straf voor Ferrari

Gestart door meatball, 25 juli 2010 - 20:26:49

« vorige - volgende »

Moet er een straf volgen niet enkel een kleine geldsom

Nee Ferrari gaat vrijuit
5 (31.3%)
Ja team verliest de punten
4 (25%)
Ja team en rijders verliezen punten
4 (25%)
Ja enkel race's uitsluiting
3 (18.8%)

Totaal aantal stemmen: 14

Poll gesloten: 19 augustus 2010 - 20:26:49

Wizard

Dat ligt dan aan Alonso. Er wordt genoeg ingehaald zonder dat er domme dingen worden gedaan, als Alonso dat denkt niet te kunnen moet hij maar gaan dammen ofzo. Ferrari had ook vooraf kunnen roepen:  "heren, je positie verdedigen prima, maar laat de kerk in he midden en ga niet met hand en tand die positie verdedigen ten opzichte van een snellere teamgenoot". Zo geef je toestemming om te racen maar laat toch doorschemeren dat zodra 1 van beide sneller is, er wordt verwacht dat je het niet al te moeilijk gaat maken zonder teamorders uit te voeren. Dat zou betekenen dat Alonso toch had moeten racen om die positie.

Zaphod_Beeblebrox

Gezien het gegeven dat Vettel dichter kwam op beide Ferrari's ben ik van mening dat dit de beste oplossing was voor ferrari als team. Just to be on the safe side.
Verder ga ik me hier absoluut niet meer druk over maken.

Wizard

Je hoeft je er ook niet druk om te maken en verder liep Vettel minimaal in. Vettel kon Ferrari niet serieus bedreigen tijdens de race.

robbert

Citaat van: Zaphod op 26 juli 2010 - 14:36:22
Dat Alonso de strijd niet wil aangaan met zijn teamgenoot zegt mij enkel dat hij geen domme acties wil uitvoeren zoals Webber en Vettel in Turkije.
inderdaad, en we hebben al eens gezien dat massa ook een keikop kan zijn als alonso. En als die 2 nog eens zouden strijden tegen elkaar en dan de kans groter maken zoals vettel en webber in turkije. Dan ging er terug kritiek zijn op ferrari en ging ferrari het mogen horen van hun sponsors.
Hoe zou je zelf zijn?

Wizard

Dus dan mogen die 2 nooit met elkaar strijden? Triest want daar draait het spelletje tenslotte om. Deze kunstgrepen kun je doen tijdens de laatste 2 races als de één kampioen kan worden en er voor de ander weinig eer valt te behalen. Niet nu, nu dat de achterstand acceptabel is en Massa heeft bewezen mee te kunnen vechten om een zege. Van Alonso vind ik het hypocriet, want hij schreeuwde van de daken dat hij door McLaren werd ondergeschoven maar roept nu wel over de boordradio naar zijn team dat hij het belachelijk vindt dat Massa geen plaats hoeft te maken. Dit is racen op z'n slechtst.

Folkert

Citaat van: Wizard op 26 juli 2010 - 17:58:49
Dus dan mogen die 2 nooit met elkaar strijden? Triest want daar draait het spelletje tenslotte om. Deze kunstgrepen kun je doen tijdens de laatste 2 races als de één kampioen kan worden en er voor de ander weinig eer valt te behalen. Niet nu, nu dat de achterstand acceptabel is en Massa heeft bewezen mee te kunnen vechten om een zege. Van Alonso vind ik het hypocriet, want hij schreeuwde van de daken dat hij door McLaren werd ondergeschoven maar roept nu wel over de boordradio naar zijn team dat hij het belachelijk vindt dat Massa geen plaats hoeft te maken. Dit is racen op z'n slechtst.
Heeft hij dat gezegd dan? Of doelde je op eerdere races? Kan zijn dat ik wat gemist heb. Maar Alonso is ook niet echt mijn favoriete coureur van wege zijn gedrag. Rijden kan hij daarentegen wel.

Vraag me wel af of Massa echt kon mee vechten om de zege omdat hij bij de start voor Alonso kwam of omdat hij echt veel sneller was. Maar ja dat zullen we nooit meer te weten komen.
Iig ijzersterke race van Massa, maar ben bang dat hij dat volgende races niet gaat volhouden. Het al oude Massa syndroom ben ik bang, niet snel gedurende het hele jaar.
Trotse vader van Rosalie(L)

meatball

Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 18:17:00
Citaat van: Wizard op 26 juli 2010 - 17:58:49
Dus dan mogen die 2 nooit met elkaar strijden? Triest want daar draait het spelletje tenslotte om. Deze kunstgrepen kun je doen tijdens de laatste 2 races als de één kampioen kan worden en er voor de ander weinig eer valt te behalen. Niet nu, nu dat de achterstand acceptabel is en Massa heeft bewezen mee te kunnen vechten om een zege. Van Alonso vind ik het hypocriet, want hij schreeuwde van de daken dat hij door McLaren werd ondergeschoven maar roept nu wel over de boordradio naar zijn team dat hij het belachelijk vindt dat Massa geen plaats hoeft te maken. Dit is racen op z'n slechtst.
Heeft hij dat gezegd dan? Of doelde je op eerdere races? Kan zijn dat ik wat gemist heb. Maar Alonso is ook niet echt mijn favoriete coureur van wege zijn gedrag. Rijden kan hij daarentegen wel.

Vraag me wel af of Massa echt kon mee vechten om de zege omdat hij bij de start voor Alonso kwam of omdat hij echt veel sneller was. Maar ja dat zullen we nooit meer te weten komen.
Iig ijzersterke race van Massa, maar ben bang dat hij dat volgende races niet gaat volhouden. Het al oude Massa syndroom ben ik bang, niet snel gedurende het hele jaar.
Waarom zou hij volhouden het is toch zinloos.
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat

robbert

Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 18:17:00
Citaat van: Wizard op 26 juli 2010 - 17:58:49
Dus dan mogen die 2 nooit met elkaar strijden? Triest want daar draait het spelletje tenslotte om. Deze kunstgrepen kun je doen tijdens de laatste 2 races als de één kampioen kan worden en er voor de ander weinig eer valt te behalen. Niet nu, nu dat de achterstand acceptabel is en Massa heeft bewezen mee te kunnen vechten om een zege. Van Alonso vind ik het hypocriet, want hij schreeuwde van de daken dat hij door McLaren werd ondergeschoven maar roept nu wel over de boordradio naar zijn team dat hij het belachelijk vindt dat Massa geen plaats hoeft te maken. Dit is racen op z'n slechtst.
. Het al oude Massa syndroom ben ik bang, niet snel gedurende het hele jaar.

ik denk dat ze dat bij ferrari ook gedacht hebben ;D

Wizard

Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 18:17:00
Vraag me wel af of Massa echt kon mee vechten om de zege omdat hij bij de start voor Alonso kwam of omdat hij echt veel sneller was. 

Vraag je je ook af of Button kampioen kon worden doordat hij in een dominante wagen reed of dat Hamilton geen goede teamgenoot had? Kon Button eerder dit seizoen winnen doordat er omstandigheden waren? Zo kun je overal wel je vraagtekens bijzetten maar wat dat aangaat vind ik dat je wat vreemde gedachtes erop nahoud.

Folkert

Citaat van: Wizard op 26 juli 2010 - 23:32:38
Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 18:17:00
Vraag me wel af of Massa echt kon mee vechten om de zege omdat hij bij de start voor Alonso kwam of omdat hij echt veel sneller was. 

Vraag je je ook af of Button kampioen kon worden doordat hij in een dominante wagen reed of dat Hamilton geen goede teamgenoot had? Kon Button eerder dit seizoen winnen doordat er omstandigheden waren? Zo kun je overal wel je vraagtekens bijzetten maar wat dat aangaat vind ik dat je wat vreemde gedachtes erop nahoud.
Vraag ik me ook af ja. Button heb ik in deze ook zeker te laag ingeschat, maar tot nu toe heeft hij alleen kunnen winnen(en Hamilton verslaan) waar de weersomstandigheden veranderde. Maar wat is daar zo vreemd aan, enerzijds zeg je dat het goed is van Ray Den dat hij wat dieper door denkt dan iedereen hier en als ik dat doe is het vreemd?
Trotse vader van Rosalie(L)

Wizard

Je hangt overal het kaartje geluk aan en daar kan ik me niet in vinden. Als coureur A dominant aan de leiding gaat en uitvalt doordat de techniek hem in de steek laat en coureur B wint, dan kun je spreken van geluk maar niet omdat Alonso werd 'opgehouden' tijdens de start. Daarbij was zijn start geen eens super maar dat terzijde. Hockenheim is een circuit waar inhalen prima kan, als je dan de snellere denkt te zijn, dring aan en wacht je moment af dat je hem ernaast kunt prikken. Dat Alonso dat niet deed heeft niks te maken met geluk voor Massa dat Vettel Alonso kneep tijdens de start.

Franky R.

Citaat van: Burorri op 26 juli 2010 - 18:17:00
Citaat van: Wizard op 26 juli 2010 - 17:58:49
Dus dan mogen die 2 nooit met elkaar strijden? Triest want daar draait het spelletje tenslotte om. Deze kunstgrepen kun je doen tijdens de laatste 2 races als de één kampioen kan worden en er voor de ander weinig eer valt te behalen. Niet nu, nu dat de achterstand acceptabel is en Massa heeft bewezen mee te kunnen vechten om een zege. Van Alonso vind ik het hypocriet, want hij schreeuwde van de daken dat hij door McLaren werd ondergeschoven maar roept nu wel over de boordradio naar zijn team dat hij het belachelijk vindt dat Massa geen plaats hoeft te maken. Dit is racen op z'n slechtst.
Heeft hij dat gezegd dan? Of doelde je op eerdere races? Kan zijn dat ik wat gemist heb. Maar Alonso is ook niet echt mijn favoriete coureur van wege zijn gedrag. Rijden kan hij daarentegen wel.

Vraag me wel af of Massa echt kon mee vechten om de zege omdat hij bij de start voor Alonso kwam of omdat hij echt veel sneller was. Maar ja dat zullen we nooit meer te weten komen.
Iig ijzersterke race van Massa, maar ben bang dat hij dat volgende races niet gaat volhouden. Het al oude Massa syndroom ben ik bang, niet snel gedurende het hele jaar.

Ja, dat heeft Alonso idd. gezegd...
Ik citeer; "Alonso had previously got close enough to have a go at Massa into Turn 6 but Felipe had hung on and the Spaniard then went onto the radio claiming that the scenario was ridiculous because he was being held up"

En een uitgetypt verslag van het interview na de race;

"Q: We heard in Australia this year you saying to the team 'look I am faster than Felipe, let me pass him'. At any stage were you saying that this afternoon?

Alonso: Well, I think sometimes you are quick, sometime you are slow depending on what stage the tyres are. Sometimes you have a little bit of graining and sometimes you have some other problems. In some parts of the race maybe I was quicker than him. Some other parts of the race Felipe was very quick and pulling away from Sebastian and me, so it is very difficult to judge but it is a very strong result for the team. Top three in qualifying and top two in the race and the best thing as well is that the car keeps improving. It is not a result down to the weather conditions or to anything like that. It is a good performance from the team and hopefully next week in Hungary we can do a good weekend as well and score some strong points for the team"

Ha, hij ontkent het i.i.g. niet!!!

"Q: After that how was the pace of the car? Did you feel it was pretty perfect?

Massa: Yeah, I think it was very good on the soft tyres. It was really good, so I could manage to put a good pace lap by lap. The tyres behaved even better than I expected, the soft in terms of degradation, especially rear degradation. Then I arrived at the time to change to the hard and I was struggling a little bit more on the hard tyres, so it was no news about that. Anyway the car was behaving after but I think I lost a little bit of pace on the hard tyres.

Q: Then Fernando got past you. Was that your decision to let him past?

Massa: Yeah, definitely.

Q: Yes, definitely?

Massa: (No verbal answer)"

Ok, nu is het Massa die Alonso voorbij liet...Maar let op;

"Q: Felipe, a year to the day since your accident in Hungary. A win would have been the perfect way to mark that anniversary. Did you feel you deserved a win this afternoon?

Felipe MASSA: Well, I think so. The start was just fantastic and also the pace on the soft tyres was really great. Then I was struggling a little bit on the hard, but anyway it was a very good race for us.

Q: You were told by Rob Smedley, your race engineer, that Fernando was the faster car than yourself. A couple of laps later, turn six at the hairpin, talk us through what happened?

Massa: Well, I don't think I need to say anything about that.

Q: Fernando managed to get past you. Did you make a mistake? Was it under braking?

Massa: He passed me.

Q: Then Rob Smedley said 'Good lad, sorry'.

Massa: Yeah"


Wat is het dan?
Heeft Massa Alonso zelf voorbij gelaten of heeft Alonso Massa gepasseerd? ???


Folkert

Citaat van: Wizard op 27 juli 2010 - 02:54:00
Je hangt overal het kaartje geluk aan en daar kan ik me niet in vinden. Als coureur A dominant aan de leiding gaat en uitvalt doordat de techniek hem in de steek laat en coureur B wint, dan kun je spreken van geluk maar niet omdat Alonso werd 'opgehouden' tijdens de start. Daarbij was zijn start geen eens super maar dat terzijde. Hockenheim is een circuit waar inhalen prima kan, als je dan de snellere denkt te zijn, dring aan en wacht je moment af dat je hem ernaast kunt prikken. Dat Alonso dat niet deed heeft niks te maken met geluk voor Massa dat Vettel Alonso kneep tijdens de start.
Inderdaad. Er is ook geen leven zonder geluk. De ene mens  heeft het vaker dan de andere. Er is altijd geluk en ik zie niet het verschil tussen winnen door iemands anders die uitvalt of bij de start iemand voor bij gaan omdat iemand word op gehouden.
Het is allebei geluk, dat is eenfeit en dat kan je niet ontkennen. Geluk dat het Massa niet gebeurde, of geluk dat Vettel voor Alonso reed waardoor Alonso snelheid verloor. Ligt in het zelfde straatje.
Voor de duidelijkheid: ik heb het niet over geluk voor Massa dat hij de hele race kan winnen, maar geluk dat hij bij de start beter weg kon komen dan Alonso. De rest is inderdaad puur rijders kwaliteiten.
Trotse vader van Rosalie(L)

Gerard

#28
Massa heeft gewoon een hele puike race gereden, die race bestond niet alleen uit de eerste ronde,of de start, maar uit 67 ronden

Buiten alleen de start heeft Massa het gewoon heel goed gedaan! En hoe je het wendt of kert, we hebben allemaal gehoord wat Smetley tegen Massa zei over de radio
Een kind kan daaruit halen dat het een opdracht was ::)
En dan heb ik het nog nieteens over de hele houding van Massa na de race!!
Als Massa zelf besloten had Alonso voorbij te laten, was hij dan zo teneergeslagen geweest? En had hij Alonso dan zò koel begroet in Pparc Fermè??

En was Alonso nou zoveel sneller dan Massa?? ja, een paar duizendsten van een seconde.... :D  Dichterbij dan Alonso achter Massa zat,kwam hij niet dor de 'vule lucht' van de Ferrari van Massa

Maar ik verwacht dit weekend wel een "goedmakertje" van Ferrari, als het al zover komt

Op het horrorcircuit voor Massa zal hij wel voor Alonso mogen eindigen...

meatball

Citaat van: Gerard op 28 juli 2010 - 19:33:18
Massa heeft gewoon een hele puike race gereden, die race bestond niet alleen uit de eerste ronde,of de start, maar uit 67 ronden

Buiten alleen de start heeft Massa het gewoon heel goed gedaan! En hoe je het wendt of kert, we hebben allemaal gehoord wat Smetley tegen Massa zei over de radio
Een kind kan daaruit halen dat het een opdracht was ::)
En dan heb ik het nog nieteens over de hele houding van Massa na de race!!
Als Massa zelf besloten had Alonso voorbij te laten, was hij dan zo teneergeslagen geweest? En had hij Alonso dan zò koel begroet in Pparc Fermè??

En was Alonso nou zoveel sneller dan Massa?? ja, een paar duizendsten van een seconde.... :D  Dichterbij dan Alonso achter Massa zat,kwam hij niet dor de 'vule lucht' van de Ferrari van Massa

Maar ik verwacht dit weekend wel een "goedmakertje" van Ferrari, als het al zover komt

Op het horrorcircuit voor Massa zal hij wel voor Alonso mogen eindigen...
Waarom zou men dat doen,dan was deze hele show echt totaal voor niets,nee als Alonso weer achter Massa terecht komt zal hij hem weer moeten voorlaten nu nog meer dan vorige race want hij staat nog verder voor Massa
When I see an Alfa Romeo go by, I tip my hat